Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Postautor: Holender » wtorek, 11 października 2011, 09:53

W związku z wymianą klocków, zastanawiałem się czy nie rozebrać i wyczyścić dokładnie wszystkich elementów zacisków. Najlepiej byłoby wyciągnąć tłoczki, wypolerować, sprawdzić stan uszczelek, oczyścić gniazda, nasmarować i poskładać do kupy. Czy ktoś się orientuje jakie uszczelki siedzą w naszych zaciskach ? Czy są to zwykłe oringi czy może mają inny profil ? Pytam, bo może się okazać że trzeba będzie coś wymienić a serwis życzy sobie sporo pieniążków za komplet uszczelniaczy. A sklep z oringami mam pod nosem :-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2854
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 11 października 2011, 10:51

Zobacz w Larssonie tam powinny być podane wymiary uszczelnień.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 11 października 2011, 12:40

Nie są to zwykłe oringi te mają przekrój prostokątny
Rozebrać i wyczyścić warto, reperaturki dostaniesz w larssonie pasują do kilku modeli motocykli i potrafią różnić się cenowo często w komplecie z tłoczkami, jednak ich wymiana nie jest konieczna,rozbierz wymyj wpłynie hamulcowym i przesmaruj
Potrzebny ci będzie smar silikonowy do tłoczków
Jeśli hamulce nie były zapuszczone to nie musisz nic wymieniać ani polerować,wystarczy wyczyścić i przesmarować
;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 11 października 2011, 17:37

zestaw naprawczy bez tłoczków cóś ok 180 pln ze smarem w kpl. :zdrowko:
pasuje m.in. do r1 ,r6 , bt 1100, fjr 1300, tdm 900

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 11 października 2011, 19:01

farba, to napewno nie jest smar silonowy i takiego Holender71, nie kupuj. Smarem silikonowym to sobie można stacyjkę przesmarować.

To jest odpowiednia pasta do tej roboty i tylko jej podobne. Są także w małych saszetkach za jakieś 4-5 zł taka jedna w zupełności wystarczy i jeszcze Ci zostanie.

http://moto.allegro.pl/pasta-ate-smar-d ... 19970.html
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 11 października 2011, 20:15

:!: o to właśnie jest smar silikonowy do tłoczków (do stacyjki i zamków też się nadaje bo nie wysycha)
ja mam textar ceratec (żółta tuba) ok 50 ml kupiłem za cóś ok 15 pln w sklepie z chemią moto (oleje smary itp)
generalnie chodzi o to żeby na sucho nie składać bo uszkodzisz uszczelniacze a zwykly smar lub olej niszczy gumę uszczelniaczy- kiedyś mechanicy składali na wazelinę tech.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 11 października 2011, 21:44

Ponieważ zdecydowałem się również na wymianę przewodów hamulcowych na Hele, zdemontowałem cały zacisk i miałem wygodną pracę na stole. W gniazdach tłoczków siedzą dwa uszczelniacze: zewnętrzny o profilu ceownika służący do ochrony przed zanieczyszczeniami oraz wewnętrzny o profilu prostokąta który uszczelnia tłoczek. Na szczęście w moim przypadku stan ich jest zupełnie zadawalający i nie wymagają wymiany. Tłoczki były niestety ze sporą warstwą zaskorupiałego nalotu( wydaje mi się że nikt tam od nowości nie zaglądał) i wymagały oczyszczenia. Wstępnie zastosowałem spray do czyszczenia tarcz hamulcowych a następnie wiertarka, filcowa tarcza polerska, zielona pasta i tłoczki wyglądają jak nowe. Jutro zabieram się za montaż. Co do smaru to przychylam się do porady Farby, gdy bawiłem się w ASG, serwisowałem chłopakom karabinki i do smarowania oringa uszczelniającego tłok w cylindrze stosowałem właśnie smar silikonowy z dodatkiem teflonu.

http://prophmed.maxtrader.pl/pl/1,2,1,2 ... o+45g.html

Może nie występowało tam tak duże ciśnienie ale szybkostrzelność dochodziła do 1500 strzałów/min. :-)
Dziękuję za wszystkie porady, jak tylko przyjdą przewody i nowe klocki, poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu do starych.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Multan
Posty: 69
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2011, 15:38
Model i rocznik moto.: w trakcie poszukiwań
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Multan » środa, 12 października 2011, 11:28

Miałbyś możliwość zrobienia jakiś zdjeć z tej operacji? Jak są poskłądane po rozkładane bo ja mam taki talent że zawsze mi coś zostaje zbędnego z takich operacji:) planuje tez zająć się hamulcami w najbliższym czasie i wymianą przewodów na stalowe.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 12 października 2011, 16:06

Postaram się cyknąć parę fotek i zrobić krótki opis, może komuś pomoże :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Multan
Posty: 69
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2011, 15:38
Model i rocznik moto.: w trakcie poszukiwań
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Multan » czwartek, 13 października 2011, 10:03

To bardzo fajnie by było:)

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » niedziela, 10 marca 2013, 15:46

Zmieniałem dzisiaj klocki hamulcowe, zawsze przy wymianie staram się maksymalnie (jednak tak żeby nie wypadły) wypchnąć tłoczki w celu przeczyszczenia i nasmarowania. Pierwszy zacisk 15 min i gotowy, przy drugim wyszła dupa, bo jeden tłoczek wyskoczył razem z jednym uszczelniaczy (tym zewnętrznym o profilu prostokąta).
Okazało się, że owy uszczelniacz nie chce z powrotem dać się osadzić , jakoś dziwie powiększył obwód, rozciągnął się.
Mam więc pytanie, ma może ktoś na zbyciu taki jeden uszczelniacz ? Gdzie ewentualnie nabyć coś takiego?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 10 marca 2013, 16:09

Marki, a mówiłem - bez piwa nie podchodź ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 10 marca 2013, 16:15

Na alledrogo są całe zestawy naprawcze do zacisków, wklep w wyszukiwarkę ,znajdziesz na pewno.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 494
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » niedziela, 10 marca 2013, 16:24


Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » niedziela, 10 marca 2013, 16:47

Tak jak Mariusz doradził, teraz ją suszę do jutra. Może jest napita, a po wyschnięciu jakimś cudem zmniejszy objętość. Jeśli nie, to jutro zamawiam z Larssona.
Dzięki

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 10 marca 2013, 16:51

to nie mrozisz...? :mrgreen:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » niedziela, 10 marca 2013, 17:08

Po dwóch godzinach w zamrażarce, z mięsem i warzywkami, :mrgreen: również jest za duży. Jak pisałem przechodzi teraz 24 godziny proces osuszania... :mrgreen: jak nie pomoże, zakupuję zestaw naprawczy.

ps a Ty co się czepiasz :-D ?

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » poniedziałek, 11 marca 2013, 13:43

Zamówiłem w Larssonie, jutro przyjdą do domu. Jedyne co powala to cena za te kilka gumek. Jutro biorę się za napęd, pewnie znowu coś wywinę... ale pożyjemy zobaczymy.
Aaa nie wiem, czy to nie błąd, wszystko robię na trzeźwo, żadnych browarów ani cytrynówek. Tak w zasadzie, to od 17 lutego pełna abstynencja od alkoholu.

GhostDog
Posty: 2212
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 11 marca 2013, 13:46

marki pisze:czy to nie błąd, wszystko robię na trzeźwo, żadnych browarów ani cytrynówek..

to duży błąd
piszę zza światów bo nie żyję

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1088
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: FJR 1300 RP13
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » poniedziałek, 11 marca 2013, 15:04

marki pisze:ani cytrynówek


Pigwówka najlepiej by pasowała chyba. ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2854
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 11 marca 2013, 15:18

Gdzie Wy kupujecie pigwówkę :?: u mnie na wiosce w żadnym sklepie nie ma jej od 4 miesięcy....

PS. założę się, że gumki przyjdą w środę :mrgreen: .

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1088
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: FJR 1300 RP13
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » poniedziałek, 11 marca 2013, 16:16

Tutaj - http://www.spozywcze-artykuly.wpolsce24 ... 82owy.html Nie wiem tylko czy Marki prowadzi sprzedaż wysyłkową.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 12 marca 2013, 20:03

marki pisze:Aaa nie wiem, czy to nie błąd, wszystko robię na trzeźwo, żadnych browarów ani cytrynówek. Tak w zasadzie, to od 17 lutego pełna abstynencja od alkoholu.


miałem kiedyś kumpla, marki się nazywał.... :-D
bye

balth

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3869
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 13 marca 2013, 07:57

marki pisze:Tak w zasadzie, to od 17 lutego pełna abstynencja od alkoholu.

Rozumiem że od tego czasu leżysz w łóżku przypięty skórzanymi pasami.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 13 marca 2013, 08:12

na wiosennym przewiduję alkoholowy efekt yoyo ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 206
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » czwartek, 14 marca 2013, 11:20

Marki po pijaku taniej cię wyniosą wszystkie naprawy, a na trzeźwo to z torbami pójdziesz. No ewentualnie nie dotykaj się do krówki tylko patrz i podziwiaj :evil:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4782
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Postautor: JAREK » piątek, 6 maja 2016, 11:43

Trochę się wątek zestarzał, ale żeby nowego nie zakładać to napiszę tu.

Z tego co widzę na allegro, a w zasadzie nie widzę, oraz z informacji w sklepach, zestaw naprawczy tylnego zacisku to nie takie chop siup.

Do starszych XJR-ek a i owszem, ale do mojego rumaka, nie młodego już - brak.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Postautor: Lenku » piątek, 6 maja 2016, 13:07

http://www.wemoto.pl/bikes/yamaha/xjr_1300_s_t_v/04-06/picture/piston_seal_and_dust_seal_rear_brake/

proszę
Jest też w larsonie chyba, ale strona internetowa dzisiaj im nie bangla.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Postautor: farba » piątek, 6 maja 2016, 16:20

@ Jaro jak nie cieknie to nie ma sensu wymieniać, wystarczy wypompować trochę tłoczki tyle żeby pokazały się czyste powerzchnie, wyczyścić syf, wcisnąć je spowrotem i założyć nowe klocki.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4782
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacze tłoczków hamulcowych

Postautor: JAREK » piątek, 6 maja 2016, 17:13

Kurczaki, moze sie zawezme i sam to zrobie... Najwyzej na zlot rowerem przybede, albo bez tylnego hamulca.


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość