Remont silnika XJR

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 20:12

Cylinder a dokładniej tuleje cylindrowe
Bez uszkodzeń, bez przetarć itd. ale same nowe pierścienie nie pomogą,
raczej zaszkodzą bo tuleje są zużyte w martwych punktach ruchu tłoka
- rowki/zagłębienia widoczne praktycznie pod światło dokładnie na pierwszym zdjęciu a są w miejscu gdzie pierścienie przestają się poruszać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 20:43

Tłoki są w bdb stanie więc trzeba nowe tuleje i pierścienie !
Tuleje zostały wyprasowane z aluminiowego cylindra, wymiarowane i zamówione na wzór oryginalnych ale oczywiście pod wymiar tłoków tak aby po szlifie i honowaniu uzyskać tolerancje tłok-tuleja 0.03mm-0.05mm
Tyle roboty a zmniejszenie luzu tylko o 0.05/0.07mm w stosunku do tulei zużytej ... a jednak będzie różnica :hyhy:
Pierścienie będą prawidłowo pracować no i ciszej będzie :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 20:49

Nowe tuleje wprasowane, płaszczyzna cylindra zrobiona.
Piękny widok - siatka honownicza na cylindrze :hyhy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 21:13

I tu zaskoczenie dla wszystkich :shock:
Pierścienie (Super Mocne :-D ) dedykowane do Mini Cooper'a 1.6 ....
Konstrukcja, wymiary i materiały praktycznie jak oryginalne Yamahy ale tańsze ;-) ... zresztą Schöttle robi pierścienie dla Yamahy
Pierwszy pierścień grubszy o 0.2mm co umożliwi po przetoczeniu rowka uzyskanie luzu pierścienia 0,05mm (stary pierścień ma 0.1 luzu co jest w normie ale to już graniczny luz - m.in. przez to silnik zużywa więcej oleju)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 21:27

To nie silnik ale na jedno zdjęcie nie będę zakładał postu...
Taki wydech sobie dziś wystrugałem - będzie głośno ?
p.s. nity zmienię na śruby
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 marca 2017, 12:53 przez Łysy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Zdzislaw » sobota, 4 marca 2017, 21:48

Łysy dajesz!!, wychylę małego z bimbru z Borów Tucholskich, za powodzenie operacji.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 4 marca 2017, 22:02

Dzięki wszystkim za słowa uznania, trzymajcie kciuki aby pacjent przeżył :)

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Flanker » niedziela, 5 marca 2017, 00:45

Podoba mnie się. Chciałbym mieć takie umiejętności.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3842
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont silnika XJR

Postautor: artur » niedziela, 5 marca 2017, 09:58

Z tłumików nity wywal. Doświadczenie wielu wskazuje że nie dają rady.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Remont silnika XJR

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 5 marca 2017, 11:54

Z tłumików nity wywal. Doświadczenie wielu wskazuje że nie dają rady
Artur daja rade zanitowalem stalowymi i po paru sezonach nic sie nie dzieje

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3842
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont silnika XJR

Postautor: artur » niedziela, 5 marca 2017, 12:32

Tak wiem , miałem na myśli te miękkie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Remont silnika XJR

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 5 marca 2017, 12:50

Tak wiem , miałem na myśli te miekkie


A to tak bo pozniej bedzie merde :lol: hehe

Awatar użytkownika
Glaz
Posty: 236
Rejestracja: niedziela, 12 lipca 2009, 20:21
Lokalizacja: Trzebieszów

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Glaz » niedziela, 5 marca 2017, 21:35

Porządny materiał… mnie to niebawem czeka więc się przyda :padam: czekam na finisz. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 7 marca 2017, 09:27

Konkretna robota, gratulacje. :padam: Co do życia pacjenta chyba nikt tu nie ma wątpliwości.
Głaz coś długo w ciszy siedziałeś.

Awatar użytkownika
Glaz
Posty: 236
Rejestracja: niedziela, 12 lipca 2009, 20:21
Lokalizacja: Trzebieszów

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Glaz » wtorek, 7 marca 2017, 20:44

Oj dużo się u mnie działo… ale takie opowieści to kiedyś przy szkle i odpowiednim trunku nie zaśmiecajmy tematu.

Awatar użytkownika
ded
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 2 października 2016, 06:37
Model i rocznik moto.: Suzuki GS 550 katana
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Remont silnika XJR

Postautor: ded » środa, 8 marca 2017, 19:07

Ile to wszystko będzie kosztowało? Robota pierwsza klasa, widać że ogarniasz temat ale podejrzewam że wyjdzie drogo nawet pomimo robienia samemu.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » środa, 8 marca 2017, 19:10

Koszty na koniec :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 8 marca 2017, 21:23

ded pisze: podejrzewam że wyjdzie drogo nawet pomimo robienia samemu.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka


Na pewno sporo taniej niż wykonać to samo w warsztacie.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3842
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont silnika XJR

Postautor: artur » środa, 8 marca 2017, 21:34

Łysy dawaj foty z komentarzem bo nuda na forum się robi.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » środa, 8 marca 2017, 21:58

Głowica oddana do planowania, czekam bo traktory pierwsze w kolejce w szlifierni :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Remont silnika XJR

Postautor: farba » środa, 8 marca 2017, 22:30

U nas ciężarówki, pewnie przez brak traktorów
Motocykle zazwyczaj na końcu

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 66
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont silnika XJR

Postautor: PiotrekBe » wtorek, 21 marca 2017, 14:52

Łysy, wrzuć jakieś zdjęcia. Wszyscy jesteśmy ciekawi co słychać z remontem silnika.
Kibicuję Ci od samego początku i podziwiam. Szacun za poświęcony czas i kasę.
Podziwiam też za cierpliwość.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » wtorek, 21 marca 2017, 16:58

Dzięki :)
Czekam na głowicę .... i ocieplenie bo trzeba pomalować silnik więc robota stoi.
W oczekiwaniu na głowicę wyprostowałem tylną część ramy bo po szlifie była skrzywiona no i wymieniłem lampę na dużo ładniejszą ... ale nie od 1300 :)

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 901
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Tomson » wtorek, 21 marca 2017, 18:32

Łysy, a tuleje to dorabiałeś czy oryginalne wpasowałeś, nie znam się?

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » wtorek, 21 marca 2017, 18:43

Tuleje robione na zamówienie wg. oryginałów w firmie Gregorius z Krakowa.
Dla mnie taka "operacja" czyli wyprasowanie tulei była zaskoczeniem ale okazało się że to często stosowany zabieg przy powiększaniu pojemności silnika XJR i raczej są to silniki 1300. W USA można kupić gotowe tuleje pod większe tłoki ale taka operacja wymaga oprócz worka kasy też kilku zabiegów przy obróbce cylindrów i bloku.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 22 marca 2017, 08:09

To tak jak przy przeróbce na 1400, też w hooy to kosztuje - gotowy zestaw.
http://dynobike.com/xjr1300_hotup.htm
Wiem, wiem było 100 razy wrzucane.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » środa, 22 marca 2017, 17:44

Mam głowicę :) teraz czekam na wolny czas ..... :/

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 25 marca 2017, 19:24

Urwana szpilka panewki wałka rozrządu - "precyzyjna" robota ale się udało.
Po kupnie klucza o mniejszej sile, okazało sie że 12Nm daje odczucie "w ręku" że jakoś tak słabo dokręcone te szpilki ale widocznie wystarczy.

W czterech panewkach trzeba było zregenerować gwint śruby pokrywy - efekt dociągania śrub pokrywy bo ciekła.
:zly: dzięki poprzedni właściciele ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 25 marca 2017, 19:48

Montaż ślizgu - lepiej zabezpieczyć klejem zwłaszcza że już nikt tego odkręcał nie będzie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika XJR

Postautor: Łysy » sobota, 25 marca 2017, 19:58

Panewki główne - stan super.

To czego nie powinno się robić - silikon miedzy karterami.
Problem w tym że nie wypłynie całkowicie i zwiększy luz na panewkach głównych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość