Porjekt XJr 1300sp

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » piątek, 26 lutego 2016, 09:36

nigdzie nie ma clearu, i nie chce, mam zle doswiadczenia z tym, polakierowalem kiedys pokrywe zaworów i zaczela odpryskiwac i zolknac,
to samo bylo z felgami ,
mam motul alu i chrom i autosol,
po prostu relaks szmatka raz w miesiacu i bedzie zawsze ladne,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » piątek, 26 lutego 2016, 12:18

Dokładnie ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3793
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: artur » piątek, 26 lutego 2016, 18:53

Raz do roku wystarczy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1555
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Holender » piątek, 26 lutego 2016, 22:43

I unikać myjni samoobsługowych z żrącymi pianami/proszkami ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 10:40

sprzet odpalił, niestety jak to bywa po takich duzych naprawach musiałem troche czasu mu jeszcze poświecic, odpalił w zasadzie od starzału, po pierwszych kilkunastu minutach i mocnym rozgrzaniu zaczoł chodzic nierówno, po sprawdzeniu wszystkiego okazało sie ze zacisneły sie 3 zawory, było to do przewidzenia, zawsze po docieraniu zaworów moze sie taka sytuacja zdarzyc, rozbiórka regulacja płytek na górna odchyłke przy okazji uszczelnienie napinacza z rozrzadu bo nie wiem czemu nowa uszczelka puscila, odpał nr 2 silnik chodził ladnie, wkreca sie jak głupi na obroty, ale cos kopci na czarno i strzela, wiec wio gazniki w dól, obnizenie poziomu w komorze plywakowej, niestety nasi juz tam byli wiec blaszki z plywaków juz pogniecione, zrobiłem troche nizsze na 6 mm ponizej stanu na stole zeby w razie czego byl zapas , wrzuta ich na moto , silnik odpala ze strzału chodzi super, ale po przegazaówce gasnie, spada na niskie obroty i sie dusi po czym zdycha, wiec juz wiedziałem co jest grane, zbyt niski stan w komorze plywakowej , gazniki na stól podgiecie blaszek do poziomu 4 mm i na moto, teraz jest super, schodzi nei umiera wchodzi jak szalony odpala super, składy mieszanek ustawione temp, kolektorów identyczne plus minus 5 stopni na wilnych ok 170 stopni m czyli spalanie ma ok,
teraz zostało zobaczyc jak bedzie gadał rano, jedyne co mnei drazni to po przeregulowaniu płytek odgłos lekko stukajacych zaworów, ale tak musi byc bo siada jeszcze i po kilkuset km trzeba bedzie to juz wtedy zrobic na igłe, teraz niech pracuje z górnym luzem, silnik po naprawie nei kopci ani grama, piękna praca, w poniedziałek odbieram czesci do lampy i składam do kupy,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » sobota, 5 marca 2016, 11:01

Masz dobrze bo się na tym znasz...szacun
z pisownią troszkę gorzej :D

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 11:04

jedni rodza sie humanistami drudzy od topienia rąk w oleju,, takie życie,, no cóz mnie przypadło być brudasem hahhah
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » sobota, 5 marca 2016, 11:05

Co to znaczy: zaciśnięte zawory? Czy po generalce nie trzeba gasić silnika co jakiś czas by nie zagrzał się zbytnio przed pierwszą jazdą ?

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 11:12

zaciśniete zawory znaczy że skasowały sie luzy zaworowe ponizej 0,05mm
poniwaz gniazda zaworowe i przylgnie siadły od doklepywania sie,
w moim silniku robiłem tylko głowice układ korbowo tłokowy pozostał ten sam wiec nei wymaga " docierania"
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 11:34

po którejś z prób, juz nie pamietam której, w każdym razie silnik był juz mocno nagrzany, sychra wyszły ładnie, jak ktos ma dobre ucho usłyszy lekko tykajace zawory, tak musi zostać dopoóki nie zrobie jakiegos sensowenego przebiegu, myslę ze trzasne 500-1000 km a ptem walne regulacje ostateczna,
na filnie widac ze silnik nie puszcza ani pól dymka,
pracuje naprawde fajnie, warto było go rozebrac i zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=j_uNlx-RiJg
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » sobota, 5 marca 2016, 11:59

Najbardziej z tego filmu podoba mi się kontrolka paliwa a zbiornika nie ma ;)

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 12:06

czujnik podpiety zeby nie sypał bledów na obrotomierzu,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Lenku » sobota, 5 marca 2016, 12:38

Ładnie chodzi...
ps. robiłeś przecierkę dekla płynu hamulcowego czy mi się zdawało?

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 14:07

Szczotkowane aluminium. Chwila roboty i ladny efekt
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Lenku » sobota, 5 marca 2016, 16:02

Ale szczotkowałeś oryginalną pokrywę czy wykonałeś nową?
jak będziesz miał chwilę to zapodaj jakieś zdjęcie. Zastanawiałem się nad tym ale nie widziałem nigdzie takiej foty na necie na xjrce
Za twoim przykładem właśnie skończyłem szlifować żeberka, 3h mi zeszło ale może dlatego że małą multiszlifierką na niewysokich obrotach...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3793
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: artur » sobota, 5 marca 2016, 16:06

Alum bom ciekawy - co zrobiłeś/zamierzasz z alternatorem?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 5 marca 2016, 16:57

Dekiel jest orginalny tyle ze wyszczotkowany. Foty dekla zrobie wieczorem. Alternator zostaje w orginale przemyslalem to i w sumie nie chce go zmieniac. Pociaglo to by za tym inne elementy a nie chce miec kolorowego silnika jak tecza. Zostanie tak jak jest.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1555
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Holender » niedziela, 6 marca 2016, 09:03

Cykającymi zaworami się nie przejmuj.Ten sprzęt tak ma! :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Koniu » wtorek, 8 marca 2016, 12:35

Dobra robota :)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » środa, 9 marca 2016, 20:39

alum pisze:zaciśniete zawory znaczy że skasowały sie luzy zaworowe ponizej 0,05mm
poniwaz gniazda zaworowe i przylgnie siadły od doklepywania sie,
w moim silniku robiłem tylko głowice układ korbowo tłokowy pozostał ten sam wiec nei wymaga " docierania"

Nie rozumiem. Od doklepywania, docierania się, to luz zaworowy powinien się zwiększać. Zwiększa się przecież wtedy odległość zawór-gniazdo. Tak rozumuję na przykładzie regulacji śrubowej. Nie orientuję się w płytkowej.
PS. W mej XL350R 5 setnych to akurat odpowiedni luz na wydechu.

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 9 marca 2016, 21:38

nie prawda mylisz sie,
płytka zaworowa jest bardzo twarda, popychacz tez, doklepuja sie w zasadzie same grzybki i gniazda, przez co ida w góre o setki mm i kasuja luz,
sceniariusz z zwiekszajacym sie luzem jest wtedy gdy masz popychacze z srubka, i "konikami" bo w tej małej płaszczyżnie która naciska na zawór czesto odgniata sie końcówka zaworu , i wtedy masz wiekszy luz, choć nie jest tak zawsze, ogólnie w motocyklach zawory raczej "siadaja" i zmniejsza sie luz, spowodowane jest to tym ze poprzez wielokrotne cykle spalania ( bez smarowania ich olejem bo pracuja w wysokiej temp ) płaszczyzny grzybka i gniazda duzo szybciej zuzywaja sie niz trzonek zaworu który pracuje w oleju,
sprawa odległosci zawór gniazdo to temat drugorzedny bo mozesz wysokosc otwarcia zaworu zmienic tylko o wartosc tolerancji luzu zaworowego,
w przypadku silników niskoobciazonych cieplnie luz mize byc minimalny, nawet spotkalem sie z silnikami gdzie luz mogl byc w dolnej granicy 0,03mm
ale sa to silniki małych pojemnosci najczesciej jednotłokowe i chlodzone ciecza,
w przypadku xjr gdzie mamy olejowy kaloryfer luz musi byc na odpowiedneij tolerancji bo w granicznych temp. pracy silnik poprzez rozszerzalnosc cieplna skasuje luz i otworzy zawory- a co za tym idzie bedzie tracił kompresje,
to tyle, \pozdrawiam ;-)
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » środa, 9 marca 2016, 22:04

alum..chyba będę u Ciebie serwisował sprzęta :hyhy:

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 9 marca 2016, 22:05

Zapraszam,,,
ale chce ci sie 200km walic do mnie spod Łodzi?
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3793
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: artur » środa, 9 marca 2016, 22:19

chyba 2200?. Nie liczyłem.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 9 marca 2016, 23:08

Nie no nie wiem z kad dokladnie ale widze ze woj. Łodzkie. A do Łodzi z Piekar Sl z 200km jest
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » czwartek, 10 marca 2016, 00:41

artur pisze:chyba 2200?. Nie liczyłem.


:rotfl:


Dam radę alum dla lalki dam radę :D

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4753
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: JAREK » czwartek, 10 marca 2016, 09:58

nit u żabojadów siedzi.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 993
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 10 marca 2016, 10:07

Ja mam bliżej. I postanowiłem się zaprzyjaźnić z kolegą alumem:)))

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 10 marca 2016, 22:25

no to grubo ;-)
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » sobota, 19 marca 2016, 23:55

wiec nadszedł czas zeby skończyć to i owo,
moto poskładane w całosci ,
załozone przewody w oplocie,
zdejecia z garazu wiec sory za jakosc,
prezentuje sie extra,
dla koelgi zdjecie pokrywy plynu po szczotkowaniu,
ogólnie lala,
jak obiecałem ponizej wypisze koszty w sumie chyba co do złotówki,
nie liczę roboty, szacunkowo ok 100 godzin pracy ( tak plus minus)
jak bedzie pofgoda to wrzuce foty przy noramlnym swietle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość