Porjekt XJr 1300sp

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 756
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » wtorek, 23 lutego 2016, 22:30

Przeczytałem cały temat. Generalka na bogato. :padam: Queszczony:
1. Cylindry malowałeś tym czym głowicę?
2. Czemu nie pomalowałeś całego silnika?
3. Jak zeszlifowałeś żebra boczne?
4. Plastiki typu airbox jakoś odświeżasz?
5. Korzystasz z fiszek/serwisówki, czynisz zapiski, czy tak z bani lecisz?
6. Gdzie dobierałeś nowe śruby ?

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » wtorek, 23 lutego 2016, 22:36

nie było potrzeby lakierowania dołu , jest w super stanei aluminium nie odchodzi nigdzie lakier jest fajny, cylek polakierowany jednym lakierem z glowice,
żebra boczne szlifowane tzw, "petem" na wiertarke, jest to taka szczotka na wiertarke, wyglada jak zlep mat matujacych z tym ze bardzo ubitych, mozna nia tez szczotkowac aluminium, tylko trzeba zawsze w jednym kierunku zeby byl efekt,
plastiki boczne sa jak nówki , zero odprysków, nic z nimi nie bede robil ,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Lenku » środa, 24 lutego 2016, 09:36

alum pisze:nie było potrzeby lakierowania dołu , jest w super stanei aluminium nie odchodzi nigdzie lakier jest fajny, cylek polakierowany jednym lakierem z glowice,
żebra boczne szlifowane tzw, "petem" na wiertarke, jest to taka szczotka na wiertarke, wyglada jak zlep mat matujacych z tym ze bardzo ubitych, mozna nia tez szczotkowac aluminium, tylko trzeba zawsze w jednym kierunku zeby byl efekt,
plastiki boczne sa jak nówki , zero odprysków, nic z nimi nie bede robil ,


Masz gdzieś zdjęcie tego "peta" albo link do zdjęcia jakiegos na necie?
Silnik pomalowałem w zeszłym roku ale nie przeszlifowałem boków, odłożyłem to na później i tak trochę zapomniałem...

ps. szacun za projekt, zajefajny sprzęt będzie

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 756
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » środa, 24 lutego 2016, 12:27

Pewnie to http://domtechniczny24.pl/sciernice-lis ... 7_120.html . Git narzędzie właśnie też tym robiłem boczki w cylku https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing dlatego dopytowuję.
Polecam też plastykową szczotkę Yato, maaasę rzeczy nią zrobiłem, bardzo wytrzymała i nie kaleczy łapów. https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing
Alum, dopisałem dwa pytania. :lamer:
Bez podkładu kładłeś farby alum?
Lenku tym to lepiej nie poleruj dekli to za bardzo źre. Drobny papier wodny, spróbuj na krążku przymocować. Chyba że usunąć farbe z żeber, to tak. A te ziebra można wykończyć filcem polerskim, tylko trzeba myć po tym gary z pasty. :kwasny:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1342
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 24 lutego 2016, 12:47

alum,Porządny kawał metalu.
XRzysJek pisze: https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing

Ale zagrzałeś golenie przy polerce aż do białości :evil: A tak na poważnie to dziwnie się w nich światło odbija, taki lekko niebieskawy odcień oświetlenie blisko trzymałeś?

GhostDog
Posty: 2138
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: GhostDog » środa, 24 lutego 2016, 13:03

https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing
mam takie coś i stwierdzam, że można w buty wsadzić sobie lub też w dupę(ale to moje zdanie a jak wiadomo nie znam się)
edty: Krzysiek coś ten link nie działa prawidłowo przy kopiowaniu
JEBAĆ EXIDE!

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Lenku » środa, 24 lutego 2016, 13:31

XRzysJek pisze:Lenku tym to lepiej nie poleruj dekli to za bardzo źre. Drobny papier wodny, spróbuj na krążku przymocować. Chyba że usunąć farbe z żeber, to tak. A te ziebra można wykończyć filcem polerskim, tylko trzeba myć po tym gary z pasty. :kwasny:

Spoko, tylko zedrzec lakier z żeber potrzebuję i to delikatnie :)

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 24 lutego 2016, 14:14

Taka szczotka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 24 lutego 2016, 14:18

Lakier na glowicy i cylindrze byl kladzony bez specjalnego podkladu poniewaz poprzednia farba doskonale sie trzymala i ona posluzyla jako podklad. Nie polecam niepotrzebnego nakladania kilkunastu warstw na silnik ze wzgledu na to zr silnik musi dobrze oddawac cieplo.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 756
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » środa, 24 lutego 2016, 16:42

PiotrMC - tam są dwa źródła światła plus aparat z lampą plus światło zastane, tak wyszło. Alu szczotkowane w różnych kierunkach się z resztą mieni. Ale żebyś wiedział, że były ciepłe :). Jeszcze cieplejsze jak polerowałem pastą. Na grubo to zrobiłem ale to nie niked by się tysiącami papierami bawić. Jakby co to galerie całe z mych garażowych zabaw amatorskich są na końcu vintage tematu
viewtopic.php?f=47&t=3307&p=129828&hilit=vintage#p129828
Tą szczotką zrobiłem cały motor... od małych śrubek silnikowych przez ośki po golenie. Nawet matowiłem silnik i półki nią pod malowanie, przed papierem oczywiście.

Ghost - jak Ci chodzi o krążek z papierem to mi się podoba. Nie do darcia blach, bo szybko schodzi, ale mi się git tym zdzierało stare uszczelki jednocześnie wyrównując ranty. Ugina się, łatwo dostosować siłę nacisku, nie wyrywa z rąk. Wiem, że tak się nie robi, ale w takim sprzęcie nie miałem skrupułów. Powierzchnię pod cylindrem też wyrównałem nią i rozrobiłem otwór pod większą tuleję w karterach. Żeberka też elegancko skubała.
Nie wiem czemu to forum problemy robi z linkami :/

Alum, a to takiem szczoty nie widziałem, w narzędziowych kupi czy malarskich ?

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 24 lutego 2016, 22:45

tylko w narzedziowym z sprzetem do spawania nierdzewki i alum,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » środa, 24 lutego 2016, 23:21

obiecana fota rur chlodnicy
dzisiaj,,,
dzisiaj za wiele nie zrobiłem ,, bo przyszły taile do sym-a :-P i musiałem poskładac sprzet..
ale udało mi sie cos neicos zrobić wiec:
1. wstepnie uzyskałem ciśnienie oleju na głowicy przed odpaleniem- wazna sprawa zeby silnik w pierwszych momentach życia nei chodził na sucho. ( panewki wałki dostaja w dupe) jakby kto nie wiedział jak to zrobic to niech wali na priv,
2. zamontowałem zegary
3, wymontowałem bixenon który ktos tam zamontował ( geniusz podwiesił transformator wysokiego napiecia pod bakiem na wysokości kranika )
4. dopolerowałem mały prawy dekiel,
5. wyszczotkowałem kolektor wydechowy i złozylem tłumik ( neistety wisi jeszcze na sznurku bo nei mam pierscienia uszcz. musze kupic jutro w firmie)
6 . spasowałem zadupek i dorobiłem uchwyty w zadupku na metalowe, jest gitara,
jutro wrzuce foty bo bateria w fonei mi siadła,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 836
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Tomson » czwartek, 25 lutego 2016, 07:52

Moto będzie ładniejsze niż nówka z fabryki. Brawo.

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 22:10

Robiłem dzis gażniki, i nie skończyłem...
grubo gażniki naprawiane przez rzeżnika- masarza pewnie pracujacego na lewo w ubojni koniny
Ludziska prosze was ponizej wrzucam pare fotek gażników z tego xjr-a
profanacja to mało powiedziane, mam nadzieje ze wasi mechnicy to nie tacy jak ten co robił to przede mna,,,, bo jak mysle o tym ze tacy fachowcy buduja nam mosty czy budynki to normalnie chyba zaczynam bać sie życ w tym kraju, składam sprzety naprawde długo ale dawno juz nei widziałem takiej rzeżby,
az wstyd tak komus oddac sprzet,
popatrzcie na te śruby z pokrywek membran, dłutowane, nacinane na inny srubokret, objechane, no kur.... koszt 16 srub to rabtem 2,5zł w metalowym jak tak mozna, przeciez to juz potem bez srubokreta udarowego jest nei do odkrecenia, wstyd to komus do sprzeta załozyc, podkladki w srubach z regulacji skladu dorobione z podkladek M3 - ktos szlifował zeby sie zmiesciła w kanale - no to juz szczyt pasowne podkladki zrobił kwadratowe, to juz lepiej mogł ich wogóle nie wkladac, koszt zestawu naprawczego ta rabtem 35 zł a jakby pogadal z kims kto to robi na biezaco to napewno by takie dał mu za darmo bo nei zawsze sie je wymienia, ledwo wykreciłem te składy mieszanek po prostu o pomste do nieba wołaja, bolce z pływaków pokaleczone od wybijania młotkiem, w przepustnicy z drugiego cylinrdra niespodziewanie wykrecona srubka z przepustnicy, latał po całej membranie, paranoja, no nic , ponarzekałem , teraz mnie czego wycieczka do metalowego i nowe zestawy naprawcze,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3668
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: artur » czwartek, 25 lutego 2016, 22:15

Farba! Pan do Ciebie!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 22:47

dziś poza gazniorami,, które zostały w rozsypce padł wydech ,, nowe uszczelki , nity mocowania, odboje, lala
kolektor z nierdzewki - wyszczotkowany jest jak nowy, lubei takie graty ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1025
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » czwartek, 25 lutego 2016, 22:57

Ale zaraz zaraz...rury kolektorów to mi nie wyglądają na oryginalne.Mogę się mylić :idea:

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 22:58

nie to nie orginał.. akcesoryny wydech 4w1 całosc w nierdzewce,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1025
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » czwartek, 25 lutego 2016, 23:02

Hmmm...polerka by się przydała ..alum..wszystko się tak świeci ładnie a to..aj..zrobisz jak uważasz,uważaj jak robisz ;)

Awatar użytkownika
troll
Posty: 692
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: troll » czwartek, 25 lutego 2016, 23:06

Super projekt i kawał dobrej roboty za Tobą. Będzie lepsza niż nowa.
Ale... tyle się narobiłeś, żeby wszystko pojedyńczym wydechem zjebać ;-)
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 23:07

był wczesneij wypolerowany ale nei podobał mi sie, za duzo juz tego poleru, dlatego tez felgi sa w srodku czarne a mialy byc polerowane w calosci ,
nie chce z tego moto zrobic harleja z pełna armatura ;-) tak mi sie najbardziej podoba, gusty sa rózne ;-)
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1025
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: nit » czwartek, 25 lutego 2016, 23:09

:padam:

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 23:09

pojedynczy .. ale jak brzmi,, ;-)
chciałem go na poczatku zmienic na orginał, ale nei było chetnego wiec tak sobie został.. a teraz juz mi nie przeszkadza bo naprawde fajnie mruczął, ;-)
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
troll
Posty: 692
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: troll » czwartek, 25 lutego 2016, 23:15

Oryginał jest do dupy, ale pomyśl jak by grzmiały takie dwa kominy Akrapovič!!!
Nie mówiąc o wyglądzie...bo to było powyżej :lol:
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » czwartek, 25 lutego 2016, 23:22

co fakt to fakt
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 836
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Tomson » piątek, 26 lutego 2016, 07:22

Przemyśl sugestie Trolla, bo też tak uważam, ale ... to Twój moto.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 756
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: XRzysJek » piątek, 26 lutego 2016, 08:05

Te śrubki w gaźnikach są, by był 100% oryginał :-P . Jak będziesz te pokrywki membran czyścił? Nie chcę się czepiać, ale nie było do polerki też dać nakrętki sprężyn na amorkach ?
Jak się poleruje takie częściowo pomalowane koło ?

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » piątek, 26 lutego 2016, 08:17

ja wpierw wypolerowałem rant - papiery, wodne filc , dobra pasta i jazda
a potem okleiłem i do lakieru,
jak masz pomalowane kolo to musisz okleic lakier i jechac papierem rant,
śruby z gażników to rzez, jak bedziecie robic swoje sami lepiej kupcie od razu 30 śrub M5 i od razu je wymieniać trzeba bo natepnym razem moze być problem z odkreceniem
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Porjekt XJr 1300sp

Postautor: alum » piątek, 26 lutego 2016, 08:18

pokrywki z membran strzele w polerke filcem na szlifierce, bedzie gitara
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1514
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Porjekt XJr 1300sp

Postautor: Holender » piątek, 26 lutego 2016, 09:27

Polerki zabezpieczysz jakimś lakierem czy pozostawisz surowe?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość