Ruda

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Bitels

Ruda

Postautor: Bitels » czwartek, 24 października 2013, 12:14

Jak w temacie, podczas mycia motura zauważam coraz więcej rudych plamek, a to a jakiejś nakrętce, a to na rantach klaksonów, ale najwięcej na obcudowie alternatora. Jak się tego pozbywacie? jechać papierem a jeżeli tak to jakim - bo się boję trochę.
I jeszcze jedno: pokrywa zaworów śniedzieje i parę innych elementów też, robi się taki jasny nalot - czym to czyścicie, wiem, że było, ale nie mogę znaleźć.
Na koniec porządkowe pytanie: robic to teraz, pare tygodni przed końcem sezonu, czy na wiosnę lepiej?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 24 października 2013, 12:31

Pasta polerska .ściera rudą i natłuszcza powierzchnię .
Kiedy robić ? Najlepiej na bierząco albo w zimę .
Przykrywać moto pokrowcem a jeszcze lepiej trzymać moto pod dachem.
Unikać aktywnej piany na myjkach i nie przesadać z detergentem myjąc ręcznie.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 24 października 2013, 12:31

Hej Bitels !
Klaksony masz chromowane czy malowane ? jeśli malowane, to pójdą do powtórnego malowania, jeśli chromowane to zawsze możesz wymienić na nowe akcesoryjne. Jeśli chodzi o alternator, to rdza pojawia się pewnie na jego pokrywie ( przykręcana 3-ma śrubkami), w takim wypadku malowanie albo chromowanie. Możesz też zakupić akcesoryjną pokrywę. Pokrywa zaworów jest fabrycznie pomalowana bezbarwnym. Jeśli jego warstwa ulegnie uszkodzeniu to najprostszym wyjściem z sytuacji jest polerka całości. Trochę czasu to zajmuje, możesz spokojnie zostawić na zimowe miesiące.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 października 2013, 12:48

jak będziesz szybko zapindalał, to ruda się wystraszy i zrezygnuje z podróżowania na gapę ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2854
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 24 października 2013, 12:56

Jeżeli to taka ruda, możesz Mi ją kurierem wysłać :) .

Obrazek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3641
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 24 października 2013, 19:09

Bitels pisze:mycia
Bitels pisze:więcej rudych
Ot i wszystko jasne!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3869
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 października 2013, 19:12

Podobno 80% rudych jest farbowana.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 24 października 2013, 19:50

artur pisze:Podobno 80% rudych jest farbowana.

można się upewnić sprawdzając dogłębnie ;-)
Bitels , to już Wiesz co Masz robić w dłuugie zimowe wieczory

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 24 października 2013, 23:03

no niestety, nie mam garażu, moto całą zimę będzie stało zamkniete i nie będę za bardzo miał dostępu. muszę to zrobić teraz, ale boje się że na wiosnę wylezie znowu, Chyba zaczekam i załatwię temat na inaugurację przyszłego sezonu. I tak czeka mnie akcja opony i cała ta chryja z ladowaniem i zakładaniem akumulatora.
CHyba jednak kupie te elementy (klaksony, pokrywa alternatora - tylko gdzie te akcesoryjne??) bo tam są wżery, nie do dopolerowania chyba.
A umyłem pierwszy raz od zlotu, nie mogłem już patrzeć, bo jeżdże w każdą pogodę i wyglądała jak... kiepsko wyglądała, no.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2854
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 25 października 2013, 00:00

Moja stała pod chmurką od Maja(jak się nie mylę), w tym czasie była jedną, czy dwie noce w garażu, a, że do garażu daleko.... to lekko się pobrudziła. Jeno 2x myta była.

Pokrywę altka kup od FJoty, są malowane na czarno, więc z rdzą i innymi bakteriami nie powinno być problemu. No i części od FJ są tańsze ;-) . Być może deczko różni się wyglądem, ale to to samo.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 25 października 2013, 08:51

Klaksony kupiłem na Oldtimerbazarze, można też wyszukać coś na alledrogo. A osłona alternatora (jeśli masz do wydania trochę więcej kasiory), jest np. tutaj:
http://www.iwt-customparts.com/
Jeśli nie, to tak jak pisze Zdzisław, ew. malowanie Twojej.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 25 października 2013, 16:34

Najlepszy detergent to płyn do mycia naczyń, ewentualnie szampon samochodowy, wtedy krówce raczej nie zrobi się kuku.
Co do rudej, to jak mój przednik ściągnął XJ 650 z dojczlandii, miała wszystko rude co było a raczej jest chromowane. Tzn. kominy, zegary, kiera itdp.,itd., wsio jak w rasowym Rat Bike'u, mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek
Najciekawsze jast to, że ruda nie była zbyt oporna i szybko dała się wygonić drobnym czyściwem i pastą "Tempo" - Chromy piersza klasa, a dodam że parkowała 5 lat na chodniku bez przykrycia. Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 października 2013, 16:34 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 27 października 2013, 10:55

Na długi postój osobiście zasikuję wszystkie elementy, które mogą korodować czymś takim, jak WD, co na wiosnę daje się zmyć, oprócz tego, że raz na parę tygodni odpalam do pełnego nagrzania.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości