Błąd numer "20" na wyświetlaczu

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Błąd numer "20" na wyświetlaczu

Postautor: hubertm » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 19:20

Moto 2007 rok - wtrysk, po całej nocce, po przekręceniu kluczyka zamiast pojawienia się przebiegu kilometrów, pojawiła się cyfra "20". Domniemuję, ze jest to symbol jakiegoś błędu. Dodatkowo zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. Najzabawniejsze jest to, ze po przejechaniu jednego kilometra, zgaszenia oraz odpalenia jeszcze raz wszystko wróciło do normy. Wspomniana "dwudziestka" zgasła już po pierwszym odpaleniu. Dodam, że motocykl odpalił elegancko i nie wykazywał żadnych oznak awarii.Pytam więc: co oznacza kod "20" ?
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 19:25

brak gaźników :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 19:26

dzięki farba ale to nie to... ;-)

juz wiem:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Produ ... rror-code/
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 21:37

Stawiam na Lambde.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 22:04

hubertm pisze:pojawiła się cyfra "20". Domniemuję, ze jest to symbol jakiegoś błędu.

drugi komin nie działa albo odpadł
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3659
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 13 czerwca 2011, 23:02

hubertm pisze:cyfra "20"
Fajna, nowa cyfra. Miło poznać :P
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 14 czerwca 2011, 05:24

hubertm, musisz zmienić lokum - kiepskie ciśnienie powietrza dają na bemowie ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 14 czerwca 2011, 08:19

ej ! a może to termometr jest po prostu
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 14 czerwca 2011, 12:42

w rune była taka akcja, że jeśli odpaliłeś silnik szybciej niż w bodajże 3 sekundy od przekręcenia kluczyka, to na moto krzyczało failure i że kataklizm i w ogóle. a powodem była niemożność pomiaru ciśnienia powietrza w tak krótki czasie.... no, motocykl jak każdy inny, broń boże komputer.... :->
bye

balth

GhostDog
Posty: 2242
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 14 czerwca 2011, 14:12

Liczba dzieci? :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 czerwca 2011, 16:06

mariuszdg pisze:Stawiam na Lambde.

nie
artur pisze:drugi komin nie działa albo odpadł

ciekawa teoria :-> nie dam się sprowokować ;-)
artur pisze:ej ! a może to termometr jest po prostu

fajnie by było, ale nie - to nie to
GhostDog pisze:Liczba dzieci?

przestań palić to zielsko ;-)
balth pisze:hubertm, musisz zmienić lokum - kiepskie ciśnienie powietrza dają na bemowie

no, jedyny madry, co sobie z angielskiego przetłumaczył. Nie stało się to jednak na Bemowie ale nad Zalewem Zegrzyńskim.
... po prostu zgłupiał a potem zapragnął zmądrzeć. Na tą chwilę jest wszystko ok. Nie ma żadnej awarii. Uff....
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 14 czerwca 2011, 21:03

hubertm pisze:Nie stało się to jednak na Bemowie ale nad Zalewem Zegrzyńskim

zakrztusiła się świeżym powietrzem :->
daj cynę następnym razem jak będziesz w moich okolicach to może nakręcimy parę kilo :-P

[ Dodano: 2011-06-14, 23:07 ]
ps. manual do wtryskowych 7-47
:zdrowko: :zdrowko:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 16 czerwca 2011, 20:51

dzisiaj byłem w salonie Yamahy. Pan wyciągnał książkę kodów i stwierdził, ze to jest błąd czujnika powietrza dolotowego. Jednakże, jeżeli stało to się tylko raz, to po prostu musiał zgłupieć na chwilę. Na marginesie dodam, że czujniki są dwa, a koszt to ....... 516 pln / sztuka i wymienia się dwa na raz plus robocizna ok. 100 pln. Razem ok. 1100 pln. O zgrozo ! :shock:
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 16 czerwca 2011, 21:25

szkoda że w gaźnikowych takich czujników nie ma :evil:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 16 czerwca 2011, 21:30

załóz sobie. Są bez jednego komina, to moga być z dwoma czujnikami przy gaźnikach. norma euro 700 :evil:
hubertm

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » środa, 6 lipca 2011, 05:49

Pierwszy raz się spotkałem z autodiagnozą kompa, wchodzę sobie w tryb serwisowy i wyskakują jakieś cyferki (po lekturze manuala wiem jaka od czego), nawet jest płynna kontrola otwierania przepustnic, składu mieszanki i inne. W innych pojazdach musimy płacic za podłączenie do kompa, tu jest za free. :-)
XJR na

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 6 lipca 2011, 19:04

eee bez podniety, trzeba po prostu wiedzieć jak. a jak się nie wie/nie chce to się becaluje.... :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 6 lipca 2011, 21:17

Darek, też pewnie miałeś ustawioną mieszankę na każdy cylinder inną. Ja dałem tak samo na wszystkie i szła lepiej na wysokości, nie dławiła się jak rok temu. Polecam zmienić na 0 na wszystkie cylindry.
ps w którym manualu są opisane te wszystkie funkcje? Jeśli możesz to podaj linka.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 178
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » środa, 6 lipca 2011, 23:59

WTRYSKOWCY!!!! :mrgreen:
oznaczenia c1,c2..itd nie oznaczaja kolejnych cylindrow tylko jak pisze ponizej wielkosc stopnia otwarcia przepustnicy. wtryskowa xjr i reszta dzieki wspanialym normom lataja z uboga mieszanka by mogly je przejsc. i tak:

• Code C1: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or less of engine speed:
This affects the idling stability and the feeling experienced during races.
Too rich an air-fuel mixture may foul the spark plugs.
• Code C2: At 25% or less of throttle opening and at 3000 rpm or more of engine
speed:
This affects the feeling experienced during engine braking and at initial
throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time while checking for any resulting
changes.
• Code C3: At 25% to 90% of throttle opening:
This affects the feeling experienced at half throttle opening.
Make a change of 2 to 5% at a time and check for any resulting changes.
• Code C4: At 90% or more of throttle opening:
This affects the feeling experienced at full throttle.
Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown.
Adjustment by checking the A/F is recommended.
In particular, to adjust on the leaner side, make a change of 1 to 2% at a
time while checking for the result. 12 to 13 is a targeted A/F.

jesli ktos chce to moge zalozyc temat i ladnie to przetlumaczyc dolaczyc tabelke i opisac cala procedure nastawiania. powyzej jest tylko czesc manuala do wyscigowej wersji r6 z 2004r. ja podwyzszylem(nie radze zmniejszac dla mniejszego zuzycia paliwa :-P
"Adjustment to too lean mixture will lead to engine breakdown"-znaczy sie dupa) u siebie CO w kazdym z tych zakresow o +3 i czuje roznice-silnik chodzi bardziej miekko i spokojnie,ale do dalszej regulacji przydalo by sie urzadzonko do okreslania skladu mieszanki.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 7 lipca 2011, 04:33

Ha! A mówiłem chłopakom, że po zmianach robię około 20km więcej na baku. Ja zmieniłem wszędzie na 0 i w tym roku mi nie szarpała na wysokości w alpach. W zeszłym była masakra, szczególnie przy zjazdach i hamowaniu silnikiem.
Dobra to jak to się ustawia prawidłowo? Podziel się wiedzą, bo w pl ciężko się doprosić kogoś, kto umiałby to objaśnić jakoś jasno bez ściemniania. I chętnie bym tą tabelkę zobaczył. Prosiłem o nią w serwisie i oczywiście mnie zbyli...
Zakładaj nowy wątek i pisz co wiesz :idea:
tylko najlepiej po polsku :oops:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 7 lipca 2011, 06:06

Tak tak po polsku tabelkę poprosimy :padam: . Mariuszdg ja tylko usunąłem błąd exupa , wyskoczył mi jak się zastanawiałem czy silniczek pracuje i majstrowałem a w mieszance broń boże nic nie grzebałem. A manual do wtryskowych to na naszej stronce przeca jest.
XJR na

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 9 lipca 2011, 17:17

po szybkim przejrzeniu manuala jednak zostaję przy swoim, że C1, C2, C3, C4 to cylindry ;-)

[ Dodano: 2011-07-09, 18:30 ]
kurnia zejebisty ten manual. Gdybym go tak po polsku dorwał. Ciekawe czy w serwisach mają po PL?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 10 lipca 2011, 19:19

mariuszdg, masz translator google :evil:
kontekstu się domyślisz :zdrowko:

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Błąd numer "20" na wyświetlaczu

Postautor: ptysiornia » wtorek, 30 sierpnia 2011, 20:02

hubertm pisze:Moto 2007 rok - wtrysk, po całej nocce, po przekręceniu kluczyka zamiast pojawienia się przebiegu kilometrów, pojawiła się cyfra "20"...


O cholera córka się zepsuła :(

Bo chyba zapomniałem Ci powiedzieć, że 20 razy odpalałem ją bez oliwy i kręciłem przez minutę na 10 000 obr. Sorka, to pewnie stąd ten błąd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PS

Japońskie g..no! :mrgreen:
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 31 sierpnia 2011, 19:03

... nie popsuła się a jedynie raz jej odpaliło, pokazała 20' tkę i jest ok.
ptysiornia pisze:Japońskie g..no!

...a ja słyszałem, że w Aprilkach owiewki się odpinają... :-D włoskie szczyny ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » środa, 31 sierpnia 2011, 21:32

hubertm pisze:...a ja słyszałem, że w Aprilkach owiewki się odpinają... :-D włoskie szczyny ;-)


Owszem, ale dopiero po osiągnięciu jednego macha :)
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 31 sierpnia 2011, 22:13

ptysiornia pisze:Owszem, ale dopiero po osiągnięciu jednego macha

...czyli nigdy mnie nie dogonisz... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Wadi
Posty: 271
Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
Kontaktowanie:

Postautor: Wadi » niedziela, 4 września 2011, 14:50

aprilla :kwasny: osiagniesz 1 macha jak ktos przy wyprzedzaniu Tobie raz reką pomacha ;-)


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość