Exup

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Exup

Postautor: darek » wtorek, 8 marca 2011, 20:08

Czy ktoś z szanownych użytkowników wtryskowych może mi powiedziec jak powinien się zachowywac mechanizm od exupa? Przeczytałem w instrukcji że po przekręceniu kluczyka powinno coś pochałasowac w serwo mechanizmie pod obudową akumulatora tam gdzie do wydechu wychodzą 2 linki. U mnie jest cisza, po zdięciu osłony exup z wydechu też żadnej reakcji na zaworze nawet przy dodawaniu gazu. Mam wrażenie że coś padło.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 8 marca 2011, 20:35

EXUP odpowiada za przebieg momentu obrotowego jak dobrze pamiętam, na niskich obrotach przymyka układ wydechowy to podobno wpływa na zwiększenie momentu obrotowego i otwiera sie wraz ze wzrostem obrotów. Czy powinien hałasować czy nie nie wiem, bezpośrednio nie miałem kontaktu z tym. Najpewniej powinien się zawór po włączeniu zapłonu ustawić w położeniu wyjściowym.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 8 marca 2011, 20:49

darek pisze: Przeczytałem w instrukcji że po przekręceniu kluczyka powinno coś pochałasowac w serwo mechanizmie

E tam... u mnie nic nie hałasuje po przekręceniu kluczyka, natomiast kiedyś obserwowałem jak to hula.
Wygląda to mniej więcej tak, że otwiera się razem z przepustnicami wtrysku z minimalnym opóźnieniem i tyle.
Otwieramy troszkę gazu exup lekko się otwiera, otwieramu więcej gazu, to exup też więcej wychyla.
Pod korpusami przepustnic z prwej strony motocykla jest silnik krokowy, odpal sprzęta kucnij na wysokości przed prawym boczkiem, tam jest taka mała czarna obudowa z dwoma podłużnymi nacięciami, powachluj gazem i zobacz czy serwo pracuje.

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » wtorek, 8 marca 2011, 21:16

Tak , ale mi chodzi o ten zawór na łączeniu końcówki wydechu z puszką pod motocyklem, tam gdzie 2 rurki wchodzą pod osłonę.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » wtorek, 8 marca 2011, 21:18

jak wyzej koledzy pisza, plus gdyby silnik sterujacy tym exupem sie zacial wyskoczy kod bledu na wyswietlaczu.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 8 marca 2011, 21:40

darek pisze:tam gdzie 2 rurki wchodzą pod osłonę.

Tam tylko linki wchodzą, przepustnica jest i może jakaś sprężyna - nie rozbierałem nie wiem, jak będę miał czas to zobaczę jeszcze raz jak to działa.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 9 marca 2011, 06:58

darek, działa? równo przyspiesza? nie przerywa? to po co szukać dziury w całym? :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » środa, 9 marca 2011, 07:36

Chyba z nudów jakieś głupie myśli człowieka nachodzą.

GhostDog
Posty: 2184
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 9 marca 2011, 08:13

tak, tak, ogarnij się, wyprowadź maszynę, przejedź się :mrgreen:
18.03 złożę wydech do kupy (uszczelki przyjdą) to se możemy polatać w weekend gdzieś.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 9 marca 2011, 20:08

przy przekręceniu kluczyka i włączonym prądzie jest odgłos jak z urządzenia do robienia waty cukrowej przez około 5 sekund - pisałem już kiedyś, gdzieś o tym
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3454
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 10 marca 2011, 06:11

Hubert to raczej pompę paliwa słychać.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 11 marca 2011, 19:06

no w sumie tak...
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2357
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 11 marca 2011, 19:42

exup : system potrzebny jak łysemu grzebień
wstawili to cóś tylko po to żeby dostac atest euro cośtam , każdy kto chce wycągnąc więcej z silnika berze i toto wyp.... na początku razem z wydechem fabrycznym i katalizatorem,
najprościej jest wywalic sam zawór i zostawic samo serwo z którego moduł zapłonowy dostaje sygnał zwrotny ( wypinesz srwo - wyskoczy błąd)

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2017, 19:17
Model i rocznik moto.: xjr1300 2007
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Londyn

Re: Exup

Postautor: Kondzio » środa, 14 czerwca 2017, 21:15

Witam. Czy ktoś miał może problem ze swoim EXUP zaworem? U mnie pozostaje otwarty cały czas, a podczas zwiekszania obrotów tylko drga. Wygląda to podobnie jak tu: Linkhttps://www.youtube.com/watch?v=VoKPU9s8nAc
Sprawdzałem linki i są ok, wymieniłem servo i nadal tak samo. Czy to może być wina ECU, Czy może coś z kablami? Słyszałem że to podobno bardzo popularna awaria we wtryskowcach. Podobno nawet rozładowany akumulator może w ten sposób zepsuć ECU.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady. Nowe ECU to masakryczna kasa więc mam nadzieję że to nie to.
Tyko proszę nie mówcie że to niepotrzebne ustrojstwo bo jak testuje przy przymkniętym zaworze to odczuwalny jest lepszy moment w dolnym zakresie obrotów (to co się dzieje pózniej to już inna bajka).
Taka zagwózdka :-/

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: Exup

Postautor: maras954 » czwartek, 15 czerwca 2017, 10:23

Zdejmnij pokrywke mechanizmu na wydechu.
Na stronie forum jest manual do wtryskowej.
Na stronie manuala 7-32 napisane jest jak wejsc w opcje diagnostyczne. Tam mozesz pdczytac w historii czy wystapily jakies alarmy zwiazane z exup-em to jest nr 17 lub/i 18 (lista na stronie 7-34).
Natomiast na stronie 7-40 napisane jest jak sprawdzic dzialanie serwo i samego zaworu. Nr 53 odpowiada za exup. ECU otworzy i zamknie zawor ty tylko musisz zobaczyc czy zawor pracuje.
Dzieki instrukcji mozesz sprawdzic wszystko, poczawszy od wtryskiwiaczy przez przekaznik swiatel az do zaworu exup. Wszystko sam testuje ECU.
Jestem przekonany ze Twoj ecu jest sprawny,
Kiedy go sprawdzales na biegu jalowym nie powinienes oczekiwac wychylow o 50%, to tak nie dziala.

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2017, 19:17
Model i rocznik moto.: xjr1300 2007
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Londyn

Re: Exup

Postautor: Kondzio » czwartek, 15 czerwca 2017, 21:28

Dzięki bardzo mars954. Już studiuję manuala. W weekend przeprowadzę kilka testów. Dam znać czy coś z tego wynikło.
Jeszcze raz wielkie dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2017, 19:17
Model i rocznik moto.: xjr1300 2007
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Londyn

Re: Exup

Postautor: Kondzio » sobota, 17 czerwca 2017, 15:24

Niestety dupa:(
Test według manuala wyszedł pozytywnie, tzn. tak mi sie wydaje. Zawór jest cały czas w pozycji otwartej, podczas testu zamyka się tak na 80% i potem znowu się otwiera. A więc myśle sobie: działa.
Przyczepilem do motoru GoPro żeby nagrać co się dzieje w trakcie jazdy. No i lipa. Zawór ani drgnie.
Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: Exup

Postautor: maras954 » sobota, 24 czerwca 2017, 15:01

dziwne, powinno byc wszystko ok, jesli sprawdziles dzialanie na postoju.
odkrecales manetke dosc agresywnie podczas przyspieszania? do wysokich obrotow?

https://www.youtube.com/watch?v=MFo2r87jkOo
tu przyklad wr250
exup nie zawsze sie otwiera z otwarciem manetki, czasami wychyly sa dosc male..

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2017, 19:17
Model i rocznik moto.: xjr1300 2007
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Londyn

Re: Exup

Postautor: Kondzio » środa, 5 lipca 2017, 22:38

Pojadę w jakąś dłuższą trasę i wrzucę filmik. Coś jest nie tak. Dziwne.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości