Kawasaki HP2R

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Kawasaki HP2R

Postautor: mariuszdg » niedziela, 7 grudnia 2014, 21:13

http://www.kawasaki.pl/pl/products/supe ... VEJXg0ODQs

http://www.kawasaki.pl/pl/products/supe ... VEJXg0ODQs

Kawasaki zawsze miało taktykę, którą w skrócie można było określić "Naj"; najszybciej, najwięcej, największy itd.

Ale teraz przeszli samych siebie. Zbudowali motocykl nie do ogarnięcia przez normalny mózg.
320KM i ponad 160Nm. Jeśli te silniki nie będą wybuchać, to właśnie rozbili całą konkurencję. Te wszystkie R1M, CBR1000SP, BMW S1000RR HP4 może się schować. Pytanie, czy takla moc jest potrzebna i do ogarnięcia na torze, oraz czy będzie możliwość konfrontacji z konkurencją podczas wyścigów.....

Obrazek
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 7 grudnia 2014, 22:21

Mario przeca powiadomili iż z tych 320 kucy zostanie 200 na rynek komercyjny więc ocb?
Pozatym " kawasaki - nie znasz dnia ani godziny" :mrgreen:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 10:00

wersji z homologacją na drogii 200, ale w wersji komercyjnej torowej już ponad 300 :shock:

tak więc cioraczom torowym już pewnie piana cieknie z pyska ...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 10:55

Bez kontroli trakcji zapewne jeździ to jak XJR-ka po torze panczenowym. :mrgreen:
Tak na poważnie, to już wiadomo dzięki np. S1000RR że pełnej mocy bez kontroli nie wykorzystasz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 10 grudnia 2014, 00:37

mariuszdg pisze:320KM i ponad 160Nm
Ja jednak bardziej kocham moment obrotowy! A tu dupy nie urywa.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 10 grudnia 2014, 10:11

piontek pisze:Ja jednak bardziej kocham moment obrotowy!

Mądrego dobrze poczytać, 160 Nm nie jest tak mało, ale decydują odczucia z jazdy - wiadomo papier nie zawsze = praktyka.

Bitels

Postautor: Bitels » środa, 10 grudnia 2014, 20:55

Piotr_MC_85 pisze:pełnej mocy bez kontroli nie wykorzystasz.
to było wiadomo już wcześniej, oni to tylko wyraźniej pokazali.
Piotr_MC_85 pisze:160 Nm nie jest tak mało, ale decydują odczucia z jazdy

świetne!

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 11 grudnia 2014, 09:04

:wstyd: Zapomniałem, że Piontokwi chodzi pogłowie Rocket III. :wstyd:
Pod względem momentu obrotowego, nowa Kawa HP2R to padaka, :lol: "Triumfalna Rakieta" ma z 50 Nm więcej, a to już nie przelewki. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 11 grudnia 2014, 12:49

Ten cały wyścig zbrojeń jest przerostem formy nad treścią. Zastanawiam się kiedy stwierdzą, że dalsze podnoszenie osiągów jest bezcelowe z powodu przyczepności, a właściwie braku wystarczającej przyczepności.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 11 grudnia 2014, 21:13

Piotr_MC_85 pisze:Zapomniałem, że Piontokwi chodzi pogłowie Rocket III
HeHeHe - właśnie o tym myślałem.
Piotr_MC_85 pisze:160 Nm nie jest tak mało, ale decydują odczucia z jazdy
No właśnie. Ci, którzy się ścigają są ciągle między max momentem a max mocą. Natomiast takiemu przeciętniakowi jak ja, zależy żeby krzywa momentu była wysoka i płaska. Wtedy, jakby mi się nie chciało jechać - jest git. I to są właśnie odczucia z jazdy.

Tak, 160 Nm nie jest mało, ale w porównaniu z liczbą kW, jakoś mi nie idzie w parze. Stąd brak mojego zachwytu. Poza tym, co najważniejsze, nie ogarnął bym tego i tak.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Bitels

Kawasaki HP2R

Postautor: Bitels » środa, 8 kwietnia 2015, 08:14

Oglądałem ostatnio filmik gościa, który zdobywa na cwiartkę wszystko, co jest do zdobycia. Ma gixera 500kM i Podejrzewam, że moment tam nie jest jakiś mega duży, bo gość rusza z max obrotów strzałem ze sprzęgła, na zwykłym wyścigowym papciu z tyłu, co prawda wahacz mocno wydłużony, ale jednak moto jedzie niemal prosto. Od 0 do 320 km/h w 7s.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Kawasaki HP2R

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 21 kwietnia 2015, 13:41

Bitels pisze:Oglądałem ostatnio filmik gościa, który zdobywa na cwiartkę wszystko, co jest do zdobycia.

Bo to taki motór co na prostej pokazuje na co go stać, na torze nie ma racji bytu, ze stajni Kawasaki typowy sport na tor to ZX-10R.
XRzysJek pisze:Motur ma turbo, stąd ta rozbieżność km-Nm.

Porównując takie same silniki z turbo i bez, to nie tylko koni przybywa ale właśnie momentu też więc powinno być go więcej w tym wypadku, tyle że tu jest kompresor nie wiem jaki to ma wpływ na różnicę przy trubo. Turbo niby ma dziurę, kompresor daje od razy ciśnienie ale z drugiej strony pobiera 10% mocy w całym zakresie.


Wróć do „Motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość