Tiger Sport 1050

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Tiger Sport 1050

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 kwietnia 2014, 21:47

Podoba mnie się ten artykuł. Uważam, że to bardzo fajne moto. Nie jest to w żaden sposób przerost formy nad treścią (Tigerek oczywiście). Super do turystyki, takiej normalnej. To motocykl dla tych, to sobie umieją sami przed sobą powiedzieć, że BMW GS, czy np XTZ1200 kupą głównie dla szpanu, bo szuter czy prerię zobaczą może 2 razy w życiu, a reszta po asfalcie. Wydaje mi się również, że jest to motocykl skrojony dla XJRowca (bo jest w miarę duży) turysty.
http://www.motogen.pl/Triumph-Sport-105 ... 20541.html
Obrazek

Autor nawiązuje w artykule do V-Stroma litrowego nowego. Nie wiem czy to dobre porównanie....?, ale faktycznie ciężko znaleźć coś podobnego na rynku. Dla mnie to taki podniesiony naked z szybą ;-) Może MG Stelvio troszkę ma podobne przeznaczenie, ale charakter na pewno całkowicie inny.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 769
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » czwartek, 24 kwietnia 2014, 22:50

Fuck the Tiger, jest dla mnie za duży :(, co innego Multistrada, do niej przynajmniej nie muszę zakładać butów na konturnach. Pomijam że Tffuumfra objedzie. Hm pozostaje nieustająca kwestia kasy i tu dostaję cios kosą po nerkach. Tak czy siak to Ducat robi na mnie większe wrażenie.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 kwietnia 2014, 23:06

Nikt tak jak piękny *maryjan nie wprowadza mnie w świat motocykli. Jak dojadę na zlot to wyczyszczę Ci rury kolektora.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 25 kwietnia 2014, 08:54

" Niestety ochrona przed wiatrem, przy wzroście 190cm okazuje się tragiczna. Solidnie wiało już od 80km/h. Taka sytuacja byłaby ok w nakedzie, ale nie w motocyklu o pewnym przeznaczeniu turystycznym."

To niestety jest cholerna wada wszystkich motocykli z półowiewkami i różnego rodzaju małymi szybami. Wiatr ładnie zbiera z klaty i wszystko ładuje w garnek. Niedawno przekonał się o tym kumpel dosiadający Bandytę w wersji s. Po przesiadce na motocykl bez szyby jest duuużo spokojniej . Wniosek ? Albo vespa albo nic, małe robi tylko złą robotę. Niestety w tego typu motocyklu nie można sobie tak po prostu szybki zdemontować i uważam że to duża wada tego sprzęta. Pozycja ładnie wyprostowana, natomiast nogi dość mocno ugięte, w sam raz do śmigania po winklach ale już nie koniecznie do długiej jazdy. Silnik pracuje pięknie i pewnie tak samo ciągnie, dźwięk wydechu również b.ładny. Raczej zaliczył bym go do kategorii fun bike niż do turystyków. Chociaż jak się ktoś uprze to na wszystkim można :)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 25 kwietnia 2014, 09:20

Holender pisze:" Niedawno przekonał się o tym kumpel dosiadający Bandytę w wersji s.

niech założy deflektor ;-)
Obrazek

Wracając do Tigerka...
Obrazek

Wydaje mi się, że ta szyba działa o wiele lepiej niż "wespa" w XJR. Na Tigerku siedzi się bardziej w motocyklu, sama lampa jest już przedłużeniem tej szyby.

Prawdą jest, że tego typu szyby nie chronią łba przed wiatrem. XJRą w zeszłym roku jeździłem od lipca bez szyby.... jak zaczęła się jesień to kupiłem szybę od razu. Nie oczekiwałem od niej zciągania całej strugi powietrza. Chodziło mi o ochronę właśnie klaty od zimna i deszczu (o 5.30 przy 2 Celcjuszach to ma znaczenie). Tego samego oczekiwałbym właśnie od tej szyby w tigerku. Jeśli ktoś jest wyższy, lub ma inne oczekiwania to pewnie może sobie akcesoryjną zapodać lub deflektor dołożyć... Dla mnie to nie minus. Na pewno lepiej sę to zachowuje niż wespa w naszych.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 25 kwietnia 2014, 09:32

mariuszdg pisze:Na pewno lepiej sę to zachowuje niż wespa w naszych


W tym przypadku możesz mieć rację, ja natomiast miałem możliwość bezpośredniego porównania Bandyty S z BMW R850R + Duuża szyba (oryginalna BMW). Przesiadłem się po prostu z motocykla na motocykl podczas jednej z małych trasek. Szyba w Beemce nie tylko zdejmuje wszystko z klaty ale też prawie wszystko z kasku, mogłem spokojnie jechać stówką z podniesioną szybą w kasku a odczucie było jakbym jechał 60. Nie ma porównania z Bandziorem jeśli chodzi o komfort jazdy. Może kiedyś, jak kasa pozwoli ;-) też zapodam sobie ładny(?) żagiel do lokomotywki, na razie wolę całkowicie na golasa :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 3 maja 2014, 17:06

nie zgadzam się. Założyłem małą szybę i jest lepiej niż na golasa. To że sciąga powietrze z klaty to już bardzo poważna poprawa komfortu - kask jest opływowy i "ciągnąć" zaczyna gdzieś od 160 w górę - klata niestety jest szeroka i płaska, jak jedziesz bez szyby, to głownie struga powietrza brana na klatę sciąga cię z moto.
Naprawdę długo broniłem jazdy na golasa, ale z szybką przy dużych prędkościach jedzie się jednak dużo spokojniej i po prostu wygodniej, a nie daje tych efektów specjalnych, co duża szyba (że w sensie podobno daje, bo nie miałem).

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 3 maja 2014, 17:17

Bitels Bmw c1 ma dużą szybę :mrgreen: nie idź tą drogą ;)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 3 maja 2014, 18:13

And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 3 maja 2014, 18:25

Holender, trafiłeś w sedno :!:
Tak kończą nakedy w turystyce :mrgreen:

:zdrowko:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 3 maja 2014, 18:31

:zdrowko:
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 954
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » sobota, 3 maja 2014, 21:23

Farba, nie tylko C1, RT też ma dużą i to naprawdę wystarczającą szybę :lol:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 8 maja 2014, 21:36

Tyle że RT to turystyk a nie golas, tam szyba nie szpeci sprzęta.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » środa, 28 maja 2014, 09:19

Jak byłem w serwisie odebrać swój sprzęt, rozmawiałem z właścicielem starszego Tigera (posiadacza kilku moto) i chwalił maszynę. Jedyne na co narzekał, to tempo pracująca zmiana biegów, która poprawiła się po zalaniu Royal-em. Facet na oko mego wzrostu, czyli 185 cm.


Wróć do „Motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość