Husqvarna Vintage Enduro

xjr tomek

Husqvarna Vintage Enduro

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 10:13

Jak tytul tematu mówi , to motocykle które jeszcze byly robione w Szwecji do 1987 roku , od 1987 - 1989 byly produkowane z resztek czesci jakie jeszcze w magazynie szwedzi mieli , tak tez powstalo 800 sztuk w 1989 r husqvarny TE 510 / four stroke ,od 1990 r fabryka zostala przeprowadzona do Varese Italy . TE 510 ´89 która w 2008 roku remontowalem od podstaw , na orginalnych czesciach, na poczatku musialem zbudowac kontakty do ludzi którzy wiedza gdzie mozna zdobyc czesci, z róznych stron swiata . Powracajac do historii to w 1988 r powstala marka Husaberg , to wlasnie Ci pracownicy i konstruktorzy co kiedys pracowali dla Husqvarny postanowili swoja wlasna marke stworzyc , tak tez wiele czesci z tego silnika 4 suwa husqvarny TE 510 pasuje do wczesnych husabergów lub odwrotnie ;-) takim czlowiekiem który bardzo duzo zrobil od 1983 r dla husqvarny 4 suwa to Thomas Gustavsson 8-) jezdzil w fabrycznym Team Husqvarna Sweden , w rajdach six days enduro np. Wales England 1983 na tym mozna powiedziec pierwszym 4 suwie husqvarny wygral T. Gustavsson ;-) w 1984 roku bylo six days w Assen Holland , tam równiez szwedzka zaloga spisywala sie dobrze , unas w Polsce byly tez six days w Jeleniej Górze 1987 r wtedy to DDR wygral na MZ , polacy startowali na Simsonach GS 80 , oraz na wloskich Moto TM , i Jawach ;-) Bede tu wstawiac rózne zdjecia i filmy.

TE 510 ´89 która remontowalem 2008 r

Obrazek
Obrazek
Obrazek

WR 240 ´83 która remontowalem 2010 r

Obrazek
Obrazek
Obrazek

CR 250 ´84 obecnie remontuje , bedzie to Replika six days Assen 1984

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

filmy z remontu WR 240 i TE 510

WR 240 part 1
http://www.youtube.com/watch?v=URY1Mp9ErOo
part 2
http://www.youtube.com/watch?v=W6UnPDlTpjs

TE 510
http://www.youtube.com/watch?v=PoocdJdW-tE

reklama z 1986 r team husqvarna usa

http://www.youtube.com/watch?v=cAlQXEjCha4
Ostatnio zmieniony środa, 26 grudnia 2012, 11:25 przez xjr tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4802
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 26 grudnia 2012, 10:24

Kurnia, chłopie, jakie skarby!!! Sprzedajesz później te cacka, czy masz coraz większą kolekcję?

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 10:34

niesprzedaje , powoli rosnie kolekcja ;-) poluje na 4 suwa 510 , jeszcze na powietrze chlodzonego prod. od 1983 - 86 :-) jak taka znajde to juz bede mógl powiedziec ze wystarczy ;-) maja umnie spokojna emeryture bez katowania . Do jazdy w terenie mam Yamahe YZ 250 2T z homologacja.

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Postautor: nit » środa, 26 grudnia 2012, 10:44

to ja mam taką bajkę żeby zbierać wszystko co było w prl 8-) wszystkie graty cokolwiek zanim zniknie na zawsze
Twoja kolekcja i wiedza robi wrażenie szacun

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 26 grudnia 2012, 11:20

umnie PRL odgrywa role ladnego dziecinstwa ( nie tego co wladza robila z ludzmi bo komuchem niejestem ) , i praktycznie od tego sie zaczelo , jak ojciec kiedys jezdzil nysa sluzbowo , tak ja moglem tez jezdzic z nim w trasy po polsce , i tak samo pomagac przed wyjazdem w trase ( trzymanie tawotnicy w kanale itd) no i w 98 roku kupilem pierwsza nyse 522 mikrobus , kazdy sie smial ze zacofaniec itd , zachodnie auto bys sobie kupil a dlamnie nysa to bylo auto które juz tak naprawde poznalem i podobalo mi sie zawsze , pamietam jak przywozili do firmy gdzie tata robil jelczem lub kamazem nowe nadwozia z fabryki nysy :mrgreen: poznac mechaników od których mozna sie wiele nauczyc ;-) wstawie fote mojej pierwszej nyski w dziale PRL :-) no i znajomy pokazal kiedys zdjecia z rajdu six days Jelenia Góra ´87 i tak bylem zakochany w husqvarnie ;-) a ze lubie stara motoryzacje to wiele niepotrzebowalem do tego zeby cos znalesc i remontowac. Jezdzilem tez troche w róznych rajdach enduro w grupie hobby enduro , na husce TE 350 potem na TE 410 juz wloskiej produkcji.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » czwartek, 27 grudnia 2012, 11:06

plakat z 84 roku :-)

Obrazek

powracajac do tej husky która obecnie remontuje z 1984 r to jest ciekawy model bo to pierwsza seryjna na wode chlodzona model CR 250 motocross z jedno- czesciowa chlodnica ND ( nippon denso japonski producent osprzetu , takie chlodnice mozna bylo tez w suzuki RM i innych japonskich crosach spotkac na poczatku lat 80 ) a druga rzecz , ze jest to ostatni model twinshock ( 2 amortyzatory z tylu ) od 85 r byly monoshock , jedynie modele 4 suwa 510 TE byly jeszcze twinshock. Tak ze w 84 roku byly 3 modele na wode chlodzone motocross CR 250,WR 400 i na six days jak z plakatu WR 500 , WR 400 i 500 mialy dwu-czesciowe chlodnice juz po lewej i prawej stronie. W 1978 roku powstala 125 ccm husqvarna LEJ ona byla pierwsza na wode chlodzona ale to bylo cos okolo paru sztuk tylko , i to ten wynalazca oferowal , fabrycznie seryjnie bylo wszystko na powietrze.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 27 grudnia 2012, 12:46

Piękna pasja. Duuuużoo czasu i nowych pomysłów życzę reszta sama przyjdzie ;)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » czwartek, 27 grudnia 2012, 16:25

Piotr_MC_85 pisze:Piękna pasja. Duuuużoo czasu i nowych pomysłów życzę reszta sama przyjdzie ;)


dziekuje Piotr :-) przez to poznaje sie duzo ludzi tez ;-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 28 grudnia 2012, 21:46

xjr tomek pisze:przez to poznaje sie duzo ludzi tez

Siłą rzeczy. Każde środowisko ma swoich przedstawicieli. :->

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » piątek, 28 grudnia 2012, 22:23

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Paris Dakar na 2 suwach ´83 r :-D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i taki gosciu :-D


Obrazek

wersja automatic 400 ccm ;-)

Obrazek

i rózne

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

:mrgreen:
Obrazek

nawet z bocznymi wózkami byly

Obrazek
Obrazek
Obrazek

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 31 grudnia 2012, 09:00

prace remontowe trwaja przy CR 250 replica ISDE Assen , wczoraj zaczolem elektryke robic ;-) przelaczniki na kierownicy z epoki , chromowane obudowy :-) w 80 latach niebylo plastikowych zespolonych dla motorów enduro.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » sobota, 5 stycznia 2013, 17:31

dzisiaj prawy panel na numery startowe dopasowalem , kierunkowskazy przykrecone i podlaczone z elektryki juz wszystko czekam na stator , cewke zaplonowa, simering pompy wody , i kilka drobnicowych czesci ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 08:52

A ja się w końcu wziąłem za swoją XT i już hula. Jakimś dziwnym trafem zniknęły biegi od 2 do 6, przestawienie wodzika na zazębieniu pomogło i skrzynka działa.
Trochę nie w temacie bo to Yamaha, ale widzę żę xjr tomek też takową śmigasz, tyle że nowszą - moja 350 '88r.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 09:27

czesc, e tam :mrgreen: niesmigam taka XT 350 ale powiem Ci ze to zadka wersja ;-) ja mam motocross 2 suwa YZ 250 ´02 z homologacja przerobiona cross na enduro ;-) w tym temacie mozna pisac o starych enduro ogólnie tez ;-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 09:53

xjr tomek pisze:niesmigam taka

Pisząc takową miałem na myśli Yamahe, bo wątek o Husqvarnie, zauważyłem że masz WR.
xjr tomek pisze: XT 350 ale powiem Ci ze to zadka wersja

Czy ja wiem od 85 do 96 je produkowali, ale orginał w dobrym stanie (taką mam) to rzadkość.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 10:34

ma silnik wytrzymaly ta XT 350 ccm , w europie malo ich widac oto mi chodzilo , bardziej XT 600 ccm . Konkurencja Suzuki DR 350 byla bardziej uzywana do jazdy w terenie jako wersja US to tak jak modele yamahy TT , sam kiedys mialem Suzuki DR 350 ale zwykla wersje z blaszanym zbiornikiem , tez mozna jezdzic nia w terenie tylko ze wiecej elektryki ma , po jakims czasie trzeba wymienic tlok i cylinder do szlifu dac bo przez brak kompresji mozna sie przy odpalaniu kopniakiem zakopac na smierc ;-) i tak tez jak nieraz zgasla mi to kopalem i kopalem :) zrobilem silnik i sprzedalem powrócilem do husek ;)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 12:32

xjr tomek pisze:po jakims czasie trzeba wymienic tlok i cylinder do szlifu dac bo przez brak kompresji mozna sie przy odpalaniu kopniakiem zakopac na smierc

Yama na takie rzeczy odporna. Moja jeżdżona na suchym i zresztą nieszczelnym filtrze powietrza (tak kupiłem). Tłok, pierścienie i cylinder wyjechane do ZERA, olej brała jak dwusuw, dymiła jak T-34, ale z paleniem nie było problemów.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 14:45

one tam wszystkie te mniejsze japonskie motorki po jakims czasie padaja , ale co do suzuki DR 350 to moge powiedziec ze bardzo dobre byly w latach 90 na rajdach enduro , potem weszla era 400 ccm i tu honda XR 400 byla takim terminatorem niezniszczalnym :-D potem suzuki DRZ 400. A mi sie najlepiej jezdzilo husqvarna TE 350 z 93 roku i potem mialem TE 410 z 00 roku , ta 410 to super huska , ale teraz mniej jezdze to mi taki 2 suw yamaha YZ wystarczy do zabawy ;-)
DR 350 byla tez w wersji SHC moglo sie opuszczac amortyzatory dowolnie lub podnosic :-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 16:57

Ja to małe doświadczenie w terenie mam, co z tego że mam swoje enduro trzy lata jak prawie cały okres stała bo nie było kiedy zrobić. Niby usterki nie wielkie, ale czasu brakowało.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 20:04

taka tez kiedys kupilem , obecnie jest w czesciach jak byla powódz w 2010 roku to zalalo calkiem i musialem rozkrecic zeby silnik w srodku niezardzewial , ale zostanie jako dawca czesci ;-)

Obrazek

Obrazek

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 23 stycznia 2013, 09:43

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 23 stycznia 2013, 17:49

Mmmm, ale smakowa opona na przed ostatnim zdjęciu, aż szkoda zużyć :mrgreen:

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 23 stycznia 2013, 20:46

jakis husky club w usa takie opony ma :mrgreen: maniacy :-D

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » wtorek, 29 stycznia 2013, 10:28

prospekt z 1984 roku o pierwszej motocross CR 250 LC chlodzonej na wode.

Obrazek

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 6 lutego 2013, 11:56

CR 500 / 1983

Obrazek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 6 lutego 2013, 12:09

No to huska ma nowego właściciela
http://motormania.com.pl/newsy/swiat/hu ... to-znaczy/

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 6 lutego 2013, 12:38

wiem slyszalem :-) dlamnie do 1989 roku husqvarna jest husqvarna , to co od 1990 roku Cagiva robila to bylo poprostu ponizej pasa :zly: jeszcze te modele 4 suwa od 90 r do 93 r , byly ok bo wiekszosc czesci itd. mieli po przejeciu fabryki ze Szwecji i jako tako jakosciowo niebylo problemu , mozna powiedziec od 95 roku byl shit robiony , w nowych silnikach fabrycznie bylo duzo nieczystosci opilków metalu które bardzo szkodzily na korbowód , tlumniki byly na nity , do 93 roku byly na sruby te koncówki tlumników tak ze jak sie poluzowalo to mozna bylo dokrecic i niebylo problemu a z tymi na nity to byl problem caly czas to bylo luzne i halasowalo , jakosciowo zepsuli ta marke Wlosi :!: :cry: to byla wlasnie polowa lat 90 kiedy to robili buble a KTM wtedy juz wychodzil na prosta powoli , a ten szef KTM ponoc kupil huske z wlasnej kieszeni , i mysle ze chce sie odbic od KTM , bo KTM chyba juz do 50% nalezy do przemyslu mot. Indii
W 90 latach takie husky skrecalem do kupy jak przychodzily nowe w skrzynkach z Varese Italy , wiec o jakosci wiem duzo , tak samo o naprawach silnika itd.
A teraz jak to kupil ten szef KTM to mysle ze bedzie w calosci marka husqvarna jego i na czesciach zamiennych niebedzie znaczka KTM tylko nadal Królewskie H z korona 8-) bo na czesciach Husaberg sa znaczki made in austria ktm :-) zobaczymy jak to bedzie caly czas sledze temat husqvarny ;-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 7 lutego 2013, 09:49

xjr tomek pisze:W 90 latach takie husky skrecalem do kupy jak przychodzily nowe w skrzynkach z Varese Italy

Domyślam się że stąd wywodzi się pasja Twoich teraźniejszych zbiorów. Po takim czasie pewnie sprawia wiele frajdy. Pozdrawiam ;-)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » czwartek, 7 lutego 2013, 12:01

wlasnie :) juz dosyc wczesnie zaczolem zbierac rozne czesci do starych szwedzkich husky , bo wiedzialem ze kiedys beda mi potrzebne , pracowalem w serwisie husqvarny w niemczech, szef przyjmowal same enduro i crosy , byla super robota przy tego typu motorkach :-)


Wróć do „Motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość