Łańcuch napędowy

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Łańcuch napędowy

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 11:12

D.I.D. ? ;-)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 12:14

Mam pytanie, chce zmienić przełożenie w układzie napędowym tzn zamienić zębatkę pierwszą na większą lub tylną na mniejszą żeby zmniejszyć obroty na wszystkich przełożeniach szczególnie mi chodzi o ostatnie myśle że powinna być ekonomiczniejsza a to z myślą o wypadzie w długą trase i oszczędności na paliwie, czy ktoś z was przeprowadzał taki eksperymet?
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 1981
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » sobota, 12 stycznia 2008, 23:39

tez o tym kombinowałem
mam kolesia co umie grzebać w motorach i na wiosnę zadaliśmy sobie ten temat
pewnie w lutym rozklepiemy to i wtedy dam znać
pozdro dla wszystkich
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 13 stycznia 2008, 01:44

To zajebiście czekam na info bo trzeba daleko jechać i czy sie to opłaci zrobić dzięki ;)
Mój tel. 692 486 517

counterox

Postautor: counterox » czwartek, 24 stycznia 2008, 15:34

W sumie XJR ma na tyle potężny NM, że powinna spokojnie śmigać na mniejszym przełożeniu a i niższe obroty pozytywnie wpłynęłyby na ekonomię.

W swojej XJR zawsze szukam 6 biegu... Albo to przyzwyczajenie z poprzedniego motoru, gdzie była 6 biegowa skrzynia, albo po prostu obroty są jak dla mnie za duże ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 24 stycznia 2008, 23:49

Mam coś podobnego co Ty też sie nie raz złapałem na szukaniu niższego biegu :)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 25 stycznia 2008, 09:26

counterox pisze:[..]
gdzie była 6 biegowa skrzynia, albo po prostu obroty są jak dla mnie za duże ;)


zawsze powtarzam, że chciałbym mieć motocykl z V-twin.... w dieslu :-) i litr pojemności by mnie zadowolił....
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4839
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 25 stycznia 2008, 09:41

Jakiś czas temu (w zeszłym roku) dostałem na czas przeglądu w serwisie Fazerka FZ6 do bryknięcia sie po Warszawce. Ten to dopiero miał obroty w porównaniu z XJR-ką.
Na 5 biegu w XJR przy 90 km/h mama jakieś 3-3,5 tysia/min, a w Fazerku było coś koło 5-6.
Wiem, wiem inny silnik, wzięty z R6, ale mnie się kiepsko jechało z takimi obrotami.
A co do 6 biegu to ja też go czasami szukam.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 25 stycznia 2008, 10:04

@admin: no więc ja sobie obiecałem, że w tym roku pojeżdżę mt-01 właśnie po to coby na niższych obrotach pośmigać :)
bye

balth

counterox

Postautor: counterox » niedziela, 27 stycznia 2008, 12:59

http://sklep.scigacz.pl/yamaha-xjr1300- ... 8_470.html

ja wybrałem ten, za 717..

pozdrawiam

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 27 stycznia 2008, 14:10

counterox pisze:http://sklep.scigacz.pl/yamaha-xjr1300-c-55_664_668_470.html

ja wybrałem ten, za 717..

pozdrawiam


w sumie łańcuch ten który przewidział producent. natomiast nie wiem jak to jest z zębatkami - ktoś ma jakieś doświadczenia? JT czy SS lepiej brać?
bye

balth

counterox

Postautor: counterox » niedziela, 27 stycznia 2008, 22:03

Ja słyszałem taką opinię, że jak DID to i SS, ale znajomy mechanik powiedział ostatnio, że JT są na tyle dobre ( i o połowę tańsze), że nie ma sensu wydawać kasy jak nie widać różnicy, co do tego DIDa notomiast nie miał wątpliwości - taki musi być i koniec :P

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 20 marca 2008, 21:00

cezaRYton pisze:tez o tym kombinowałem
mam kolesia co umie grzebać w motorach i na wiosnę zadaliśmy sobie ten temat zmiany przełożenia (zębatki) pewnie w lutym rozklepiemy to i wtedy dam znać
pozdro


I jak z tą robotą? Zdziałaliście coś, jakie tego wyniki? Czekam na odpowiedź bo tez jestem tym zainteresowany bardzo.

Mam DIDa ZVM 50 wygląda jakby zostało jeszcze 60% naciągu przejechałem 9 tys nie wiem ile poprzedni właściciel jak myślicie dociągnie jeszcze kolejne 9 tys?

[ Dodano: 2011-08-18, 10:58 ]
Przy mniej więcej 40 200 km zmieniłem łańcuch dokładnie na DID 50 - 530 - VMG&B - 110 ogniw w 2009 roku 350 zł.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 września 2011, 14:12

Koniu pisze:Przy mniej więcej 40 200 km zmieniłem łańcuch dokładnie na DID 50 - 530 - VMG&B - 110 ogniw w 2009 roku 350 zł.

No właśnie Koniu. Czyli napęd oryginalny daje radę pod 40tyś :->
Teraz pytanie: zarżną już kto tego złotego DIDa? Lepszy, czy gorszy od oryginalnego?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2873
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 29 września 2011, 17:18

Zależy co masz na myśli pisząc zarżnął :mrgreen: . Mi to się udało :evil: .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 30 września 2011, 11:27

Tak szczerze to nie wiem czy Kruszyna miała oryginalny łańcuch jak ją kupowałem bo też był złoty ZVM 530. Jeżeli taki zakładali to był oryginał.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 30 listopada 2011, 00:56

a ja sobie przetestuję łańcuch innej firmy niż osławiony DID.
EK ZVX2 qx-ring hiper wzmocniony
http://www.rcsperformanceonline.com/EK_ ... 0chain.htm
zobaczymy co z tego wyjdzie, ale coś mi się zdaje, że będzie ok 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2242
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 30 listopada 2011, 09:13

tu też są, ciekawe co lepsze ek czy did?
http://motomaniac.pl/produkt,4532,lancu ... chain.html

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2873
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 30 listopada 2011, 14:57

IMHO lepiej kupować sprawdzone łańcuchy nie jakieś wynalazki. Chociaż o EK gdzieś słyszałem ale...... a mam już:

Są to bardzo mocne łańcuchy, długo obecne na rynku, oryginalnie montowane w motocyklach Kawasaki.
Dostępne są tylko u nas! W internecie nie są dramatycznie zaniżane ich ceny tak jak to ma miejsce przy innych japońskich markach.


Koleś od CBR chciał założyć to do Firebladego ale nie zdecydował się- ciężko dostać zakuwkę w razie W do niego.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość