Absorber / sprzęgło tylnego koła - bicie

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Absorber / sprzęgło tylnego koła - bicie

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 21 lipca 2014, 14:15

Witam


Panowie,
po wymianie zestawu napędowego i pierwszym smarownaniu łańcucha zauważyłem, że tylna zębatka wykazuje lekkie bicie osiowe (kolebie się na boki, jakieś 5 mm w każdą stronę).

Koło idealnie proste, zębatka prosta, gumy absorbera całe, bicie widoczne po zmontowaniu absorbera i koła.
Gdy składałem koło, gumy potraktowałem WD40 żeby lżej weszło, ośka dokręcona na 150Nm.

Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem ?

Pzdr.
GrzechuB

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1439
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 21 lipca 2014, 14:21

GrzechuB pisze:Witam

Również witam, ale nie tu, tam jest miejsce na powitania :arrow: http://yamahaxjrclub.pl/viewforum.php?f=13
Co do tematu, może gumy odwrotnie założone i coś blokuje (łączenie segmentów), nic innego mi nie przychodzi do głowy

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 21 lipca 2014, 15:05

Zmontowane prawidłowo tzn. łącznik segmentu w stronę zębatki. Łopatki z koła wchodzą pomiędzy segmenty absorbera.
Tak było jak zdemontowałem, i podobnie wygląda na rysunkach z częściami.

Oba elementy dość cięzko się łączą, nawet z WD40.
Możliwe żeby guma tak spuchła ?

Aaaa, się przywitałem ;-)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 459
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 21 lipca 2014, 16:05

Nie wykombinowałeś coś z dystansami?

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 21 lipca 2014, 17:33

Hmm, myślisz że nie oryginalne lub zamienione miejscami ?
Oba zdaje się oparte są na tych tulejach wewnętrznych w kole.

Taki kupiłem, składam jak było :(

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 21 lipca 2014, 17:57

GrzechuB pisze:
Oba elementy dość cięzko się łączą, nawet z WD40.
Możliwe żeby guma tak spuchła ?


Od wd 40, ropy, nafty,itp guma spuchnie
Do montażu gumy stosuj talk, wazelinę techniczną,smar silikonowy.

:!: sprawdź łożysko zabieraka :!:

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 21 lipca 2014, 19:18

O WD40 mówi serwisówka Haynesa, dlatego psiknąłem.
Co do łożysk , dałem nowy kpl. Przy zmianie napędu wyszło że jedno jest suche i podrdzewiałe.

Przed łożyskami biło i również po zmianie.

Od poprzedniego właściciela wiem, że wymieniał koło z oponą bo uszkodził na dziurze. Mogło jeszcze coś pójść ?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 21 lipca 2014, 20:56

WD40 stosuje się tylko do odkręcania śrub czy tam nakrętek. WD40 nie służy do smarowania! WD40 to zło!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1360
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 21 lipca 2014, 21:27

Święte słowa artur ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » poniedziałek, 21 lipca 2014, 21:30

zależy co ma z WD40 bo sporo produkują :-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1439
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 22 lipca 2014, 11:34

GrzechuB pisze:Aaaa, się przywitałem

Sorry wielkie, zasugerowałem się ilością postów (1), a zapomniałem że już powitalnia nie nabija licznika, do tego zbyt regularnie nie "forumuję". Sorki raz jeszcze.
P.S. WóDe 40% stosuje się do gardła a nie do gumy zabieraka, przynajmniej tak mnie uczyli, ale się nie znam. :mrgreen:

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » wtorek, 22 lipca 2014, 18:39

Znaczy rozbieram koło.
W każdym razie dam znać co było przyczyną.

Aaa, no i zdala od wudeka (chyba że 40% ;) )

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 28 lipca 2014, 17:29

Szlag... napisałem się i zniknęło ?

Reasumując, kombinacja gumami zabieraka sprawiła , że zębatka nawet nie kiwnie się na bok.
Po ok. 400 km dalej OK.
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Gumy zabieraka są ponad 2x tańsze w juesej niż w serwisie.

Pzdr. i dzięki za podpowiedzi. WD40 usunięty.

Grzechu

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 28 lipca 2014, 19:01

Czyli gdzie był błąd?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GrzechuB
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 23:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: F-lubuskie
Lokalizacja: Gorzów

Postautor: GrzechuB » poniedziałek, 28 lipca 2014, 21:21

99% zużyte gumy.
Sprawdziłem koło, zabierak, złożone bez gum na moto - idealnie.
Gum jest 6 więc zamieniając je miejscami udało mi skasować bicie :)

Teoretycznie są identyczne, ale może z twardością co niektórych jest nie OK.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2873
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 28 lipca 2014, 21:37

GrzechuB pisze:99% zużyte gumy.
Sprawdziłem koło, zabierak, złożone bez gum na moto - idealnie.
Gum jest 6 więc zamieniając je miejscami udało mi skasować bicie :)

Teoretycznie są identyczne, ale może z twardością co niektórych jest nie OK.


Ad.1- Zawsze będzie
Ad.2- Brawo
Ad.3- Przy zmianie zestawu napędowego bankowo wyjąłeś zabierak z koła. Przy zdejmowaniu olałeś sprawę zaznaczenia jego pierwotnego położenia i wyszło jak wyszło :) .

Gumy poukładały się do danego miejsca, zamontowanie tego bele jak powoduje to, że dzieją się takie rzeczy. Kto miał Jawę TwinSzrot, lub inną dużą, ew. MZtke, wie o co kaman od lat ;-) ....

.....
GrzechuB pisze:...
Jeszcze jedno spostrzeżenie. Gumy zabieraka są ponad 2x tańsze w juesej niż w serwisie.

Pzdr. i dzięki za podpowiedzi. WD40 usunięty.

Grzechu


Nie 2x a nawet 3x. W Polsce obowiązuje cennik: cena x kurs dolara/ojro x dwa :) + wysyłka .


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość