motanie zębatek

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 10 lipca 2011, 16:03

jeden lubi technike drugi plastyke :)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 10 lipca 2011, 19:40

A Ja lubię piwo :wstyd:

Dobra ale temat tyczy się praktycznie cały czas przełożeń wtórnych dostępnych w sklepach 17z/38z +-1z a nie jakiś kosmicznych patelni na tyle ;-) . Więc :?: .... oczywiście można i zamotać to wszystko na stunt ale po co :roll: .... Patrzę właśnie i w larssonie na tył jest nawet 49z a przód 14 :szok: .



piontek co do twojego pytania o podjazd rowerkiem na wielkiej zębatce z przodu i małej z tyłu to ciężko by było a nawet niewykonalne, na odwrót napedalisz się ale podjedziesz :-D .

Po za tym więcej nie będę pisać w opcji zbombionej :piwo: .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 10 lipca 2011, 20:30

Panowie pisałem przecież że zwiększenie przedniej ,a zmniejszenie tylnej spowoduje spadek mocy nie mówiąc o wzroście prędkości maksymalnej.Czy to będzie rower,czy inny pojazd wyposażony w taką przekładnię.Jak silnik ma większe obciążenie to później osiąga moc maksymalną. ;-)
J....ć stare baby :)

krzysiek 525tds
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » niedziela, 10 lipca 2011, 20:44

Generalnie jak zwiększać przód to tylko o 1 ząb, lepiej zmniejszać tylną - moim zdaniem.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 11 lipca 2011, 14:34

W końcu sięgłem na półkę i sprawdziłem:
- to co aktualnie mam to przód 17, tył 39
- to co było wcześniej to przód 18, tył 38
Zdecydowanie wolę to drugie zestawienie. Chyba, że komuś zależy na większym momencie obrotowym na kole przy starcie. Mi bardziej zależy na mniejszych obrotach przy prędkościach przelotowych. Choć różnica nie jest kolosalna to moje subiektywne odczucie jest wyraźne. A gdybym chciał zrywać asfalt to bym sobie inny motocykiel zakupił.
Ale to tylko moje zdanie.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4810
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 11 lipca 2011, 14:42

Zatem wychodzi, że nie jesteś zadowolony z obecnego przełożenia? Dobrze pojąłem?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 11 lipca 2011, 14:47

Piontek kto ci dobierał napęd ? Wg twojego rocznika powinno być 18/39.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 11 lipca 2011, 17:10 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 11 lipca 2011, 15:07

JAREK pisze:nie jesteś zadowolony z obecnego przełożenia
Dokładnie tak. Zdecydowanie wolałbym poprzednie.
ivo pisze:Piontuś kto ci dobierał napęd
Stary zestaw był jak kupiłem sprzęta. A nowy wg. katalogu InteMotors. Koleś się później tłumaczył, że to mogła być wersja amerykańska...
Dodam, że oba zestawy na 110 ogniwach łańcucha.

ivo, piliśmy już razem wódkę?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 11 lipca 2011, 15:14

Nie-ale będzie trzeba to nadrobić.Już się poprawiłem.Sorry.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 11 lipca 2011, 21:38

ivo, nieszkodzory ;) :zdrowko: nadrobimy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 12 lipca 2011, 06:30

Oki Piontek trzymam za słowo.A jakie wnioski w temacie panowie,bo coś ta wasza grecka fizyka z podstawówki nie ma zastosowania w tym przypadku. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 12 lipca 2011, 07:15

Moje wnioski są 6 postów nad twoim. Są one wyrazem moich osobistych preferencji i wizji jazdy moim motocyklem. Na pewno nie mam potrzeby uznania ich za jedynie słuszne i uniwersalne rozwiązanie. 18/38 - 110
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 12 lipca 2011, 07:28

Jeżdżę na takim samym przełożeniu i jest dobrze. ;-)
J....ć stare baby :)

krzysiek 525tds
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 12 lipca 2011, 08:05

Ponawiam pytanie - czy jest zebatka z 37 zebami na tył. Szukałem ale jakoś na taka nie trafiłem :?:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 12 lipca 2011, 08:51

Krzysiek raczej takiej od ręki nie dostaniesz,chyba że na zamówienie.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 19 lipca 2011, 22:59

Ja już mam łańcuch Didowy ZVMX + 17+38 ale dupa z tego bo z kartera mam klocki lego :lol: . Szukam rozrusznika i pokrywy, wtedy pojadę na spawanie śrutu w całość do dobrych flachowców :zalamany: .

GhostDog
Posty: 2235
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 20 lipca 2011, 06:37

Zdzisław, nie rób scen-żadnego spawania pokrywy bo to zalatuje siarą :mrgreen: musi być nowa - tj. inna cała.

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » środa, 20 lipca 2011, 07:04

Zdzisław , co ty kombinujesz, bo nie kumam.
XJR na

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 09:56

Darek, mała dziurka --->>>

Obrazek

Po zerwaniu--->

Obrazek

A pokrywka będzie nowa, od FJoty ma inne kształty więc szukam docelowej...

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » środa, 20 lipca 2011, 10:52

Ja pierdyle, ale locha ! I łańcuch miałeś did ten wzmacniany?
XJR na

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 11:00

Jak widać był złoty....

GhostDog
Posty: 2235
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 20 lipca 2011, 11:03

Zdzisław pisze:Jak widać był złoty....

chyba pozłacany od cyganów z tombaku :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 11:19

A mówili, że ze złota :wstyd: ....

Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Postautor: Davidson » środa, 20 lipca 2011, 11:23

a na DID-a nie ma gwarancji dożywotniej jeżeli chodzi o zerwanie?? coś mi się kiedys takiego obiło o uszy
Obrazek
"Co ma być to będzie, a jak już będzie...
... to trzeba się z tym zmierzyć"

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 11:25

Łańcuch i tak na wykończeniu był ale był lepszy od Turbodymomena i zaskoczył wszystkich....... Krzychuuu Kadetem teraz :evil: :!: ...

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 20 lipca 2011, 11:42

Szacuneczek Zdzicho, szacuneczek :szok:
napisz więcej, coś jej zrobił, bo łatwo się łańcucha nie zrywa...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 11:44


GhostDog
Posty: 2235
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 20 lipca 2011, 12:00

mariuszdg pisze:napisz więcej, coś jej zrobił, bo łatwo się łańcucha nie zrywa...

Zdzisław posiada super mysz w garażu, które to zwierzę przegryzło mu tombakowy łańcuch :mrgreen: , ja się naprawdę nie spotkałem z takim czymś.
Mam teorię: luz na łańcuchu (był widziałem i nawet mówiłem: Zdzichu ujmij ogniwo) spowodował falowanie tegoż na małej zębatce co spowodowało wypadnięcie z zębów i zaklinowanie pomiędzy zębatka a obudową. Może trochę pokrętne ale trzyma się kupy :mrgreen:

Zdzisławie kadetem nie dogonisz XJR-y :mrgreen:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 20 lipca 2011, 12:02

a już myślałem, że bakterie.
Może najpierw spadł, a potem się zerwał?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 12:03

Raczej zrobiło KUPĘ. Teoria prawdopodobnie prawdziwa. Lecz z tym falowaniem mi nie pasi bo był naciągnięty w miarę możliwości jego nie zwisania ;-) .

[ Dodano: 2011-07-20, 13:04 ]
Kuzaj wyjechał za bramę gdzie musiał zwolnić, dodał gazu i KUPA..... a bakterie to swoją drogą :mrgreen: :lol: .


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość