motooiler

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 listopada 2013, 07:10

farba pisze:A scottoiler działa , i nie ma sterownika :)
Jednak proste rozwiązania są najlepsze


Dwie kulki i armatka :) .

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4764
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 26 listopada 2013, 09:20

Myślę, że do producenta nie masz co pisać. Juz od paru lat ma wy...ne na klientów.

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 90
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » środa, 27 listopada 2013, 16:27

Buko pisze:Pewnie się woda dostała powodując przerwanie którejś ścieżki, czy cóś ;)


Jest dokładnie tak jak piszesz. Moto przestało całą noc pod chmurką w Polańczyku i mgła zabiła ustrojstwo.

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 282
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » środa, 27 listopada 2013, 18:10

To sobie dokładnie oglądnij gumkę na przełączniku na przykład. U mnie była łaskawa pęknąć. Jak nie ona, to gdzieś tam musiało się rozszczelnić... Ale to temat po usunięciu usterki niedziałania.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:00

Czy ktoś mógłby mi podać optymalne ustawienie scottoilera? Mam analogowe urządzenie i podwójną dyszę. Ustawiam, przestawiam i łańcuch coś suchy. Doszedłem do ustawienia 5 na skali.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

motooiler

Postautor: farba » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:32

1.posprawdzaj rurki czy nie są gdzieś zagięte , podciśnienia i olejowy i odpowietrzenia
2.sprawdź czy po podaniu podciścnienia olej idzie z głowicy
3. Sprawdź igły dual injectora ( jak ocierają o koło zębate to potrafią się przytkać)
4. Sprawdź drożność prewodu olejowego podając olej ze strzykawki , zdarza się że przewód się przeciera i olej zamiast na przekładnię trafia na asfalt
Wrzucaj fotki co i jak jest zamontowane ,łatwiej będzie zdiagnozować problem
Ja na nienbieskim oleju mam ustawione na minimum i łańcuch jest czysty i nasmarowany
Na czerwonym podkręcam do trójki bo wolniej kapie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

motooiler

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 2 czerwca 2016, 20:13

Zasadnicze pytanie: Jaki masz tam wlany olej?.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: motooiler

Postautor: Flanker » czwartek, 2 czerwca 2016, 20:25

Rurki sprawdzone, bez zagięć. Igły nie dotykają zębatki. Układ jest drożny, po podłączeniu butelki z olejem przez przewód odpowietrzania i pompowaniu nią olej kapie z igieł, ale pokrętło ustawione na max. Olej mam scottoilerowy niebieskiObrazekObrazekObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony sobota, 4 czerwca 2016, 09:34 przez Flanker, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

motooiler

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 2 czerwca 2016, 20:51

Czy po włączeniu silnika widać jak membrana w zbiorniczku pracuje? Czy podciśnienie powoduje jej ssanie?

Rozkręć układ na maxa, jak nie zacznie płynąć przewodem oliwa w 1-2 minety, to znaczy, ze coś z membraną w pierdolniku się zepsuło?. Ja ile razy wyjadę do zera cały układ, to po wlaniu oleju(Hipol) i rozkręceniu na maxa, w 1-2 minuty widać, jak już oliwka leci sobie pomału na dół, do dyszy.
Edit: albo przypchało Ci duala w cholere. Odepnij go od wężyka zapodawacza i zobacz wtedy co się będzie działo.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » czwartek, 2 czerwca 2016, 21:50

Zdzislaw pisze:Czy po włączeniu silnika widać jak membrana w zbiorniczku pracuje? Czy podciśnienie powoduje jej ssanie?

Rozkręć układ na maxa, jak nie zacznie płynąć przewodem oliwa w 1-2 minety, to znaczy, ze coś z membraną w pierdolniku się zepsuło?. Ja ile razy wyjadę do zera cały układ, to po wlaniu oleju(Hipol) i rozkręceniu na maxa, w 1-2 minuty widać, jak już oliwka leci sobie pomału na dół, do dyszy.
Edit: albo przypchało Ci duala w cholere. Odepnij go od wężyka zapodawacza i zobacz wtedy co się będzie działo.

Tego nie sprawdziłem, lał deszcz, a nie chciałem odpalać motonga w garażu. Sprawdzę dopiero w niedzielę, bo rano wyjeżdżam. Dzięki za porady. Napiszę co ustaliłem.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » niedziela, 5 czerwca 2016, 19:42

Jest tak, odpalenie motonga powoduje pracę membramy w olejorzu. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach olej kapie tak:
1. Pozycja 9 na olejorzu - kropla co 40 sekund,
2. Pozycja 6 na olejorzu - kropla co 2 minuty.
Olej spada dokładnie między ogniwa łancucha, przynajmniej tyle widać od zewnętrznej strony, jak jest od wewnątrz nie udało mi się zobaczyć.
Czy tak jest ok, czy jednak trzeba zdjąć dual injector i przeczyścić/przedmuchać?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

motooiler

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 5 czerwca 2016, 21:17

Flanker pisze:Jest tak, odpalenie motonga powoduje pracę membramy w olejorzu. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach olej kapie tak:
1. Pozycja 9 na olejorzu - kropla co 40 sekund,
2. Pozycja 6 na olejorzu - kropla co 2 minuty.
Olej spada dokładnie między ogniwa łancucha, przynajmniej tyle widać od zewnętrznej strony, jak jest od wewnątrz nie udało mi się zobaczyć.
Czy tak jest ok, czy jednak trzeba zdjąć dual injector i przeczyścić/przedmuchać?


Czyli układ działa. Ale coś na dualu się zapierdzieliło. Ja po 2 czy 3 razach, jak go urwało, wywaliłem toto i założyłem pierdolnik oryginalny jednodyszowy z jedną końcówka od duala. Działa do dzisiaj, tzn powrotu ze zlotu, bo siedzę teraz i się wkurwiam nad silnikiem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

motooiler

Postautor: farba » niedziela, 5 czerwca 2016, 21:29

Dual ma podawać olej na koło zębate z obu stron siła odśrodkowa robi resztę.
Jeśli system działa to wystarczy ustawić igły injectora tak żeby podawały olej na koło zębate pod kątem ok 45° i ok 5 -10 mm od dolinek zębów,wiatr i siła odśrodkowa zrobi resztę.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 09:15

Wnioski:
przeczyścić duala i poprawić ewentualnie ustawienie jego igieł, tak żeby były jeszcze bliżej zębatki. Poprawcie mnie, jeśli wnioski są błędne. Teraz wygląda to tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1565
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

motooiler

Postautor: Holender » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 14:21

Na moje oko zbyt mały kąt pochylenia dozowników. Oleum wiatr zabiera w siną dal...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

motooiler

Postautor: farba » poniedziałek, 6 czerwca 2016, 15:23

Proszę

Pkt 3b
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » wtorek, 7 czerwca 2016, 15:52

Wprowadziłem poprawkę prowadzenia wężyka z oleum, miało w jednym miejscu lekko pod górkę. Sprawdziłem duala, ale był ok. Przybliżyłem igły do zębatki, kąt ich ustawienia względem zębatki był wg mnie prawidłowy. Zobaczymy, czy coś się poprawi. Pod wieczór testy.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » wtorek, 7 czerwca 2016, 20:49

Po przejechaniu ok 50 km i ustawieniu dozowania oleju na pozycje 7 łańcuch jest wyraźnie mokry. Nie kapie z nadmiaru oleju. Na pewno jest lepiej, ale czy optymalnie? Nie mam do czego porównać.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

motooiler

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 7 czerwca 2016, 22:02

Ja latam na Hipolu, to deko inaczej się ustawia, ze względu na gęstość owego. W połowie mam, jak jadę gdzieś w suchy i ciepły dzień, jak pada czy jest zimno robię prawie na fulla.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » środa, 8 czerwca 2016, 09:10

Zdzichu, a Hipol ma większą czy mniejszą gęstość od oleju scottoilerowego?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

motooiler

Postautor: Zdzislaw » środa, 8 czerwca 2016, 10:39

Większą.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: motooiler

Postautor: Flanker » środa, 8 czerwca 2016, 10:57

To u mnie nie jest jeszcze optymalnie. Musiałby to zobaczyć ktoś kto się zna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

motooiler

Postautor: farba » środa, 8 czerwca 2016, 12:18

Jak nie chlapie do okoła a łańcuch jest tłusty to jest optymalnie, analogicznie jak chlapie - za dużo ,jak suchy za mało

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 756
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

motooiler

Postautor: Flanker » środa, 8 czerwca 2016, 18:42

farba pisze:Jak nie chlapie do okoła a łańcuch jest tłusty to jest optymalnie, analogicznie jak chlapie - za dużo ,jak suchy za mało

Niby tak, ale doszedłem prawie do końca skali i to mnie niepokoi. Może niepotrzebnie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość