zestaw napędowy jaki?

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3615
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: piontek » piątek, 29 kwietnia 2016, 23:19

Zdzisław prawdę rzecze. Ale to też był pisane: viewtopic.php?f=44&t=1727
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1432
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 4 maja 2016, 10:29

Zdzislaw pisze:Mocniejszy.
piontek pisze:Zdzisław prawdę rzecze.

Ni wuja, mocniejszy ma dużą zębatkę przód i /lub mniejszą tył. Tu mamy tylko mniejszy przód, więc będzie kapkę szybszy będą ciut mniejsze obroty na wszystkich biegach.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 844
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

zestaw napędowy jaki?

Postautor: XRzysJek » środa, 4 maja 2016, 11:40

Szybszy będzie im większa z przodu / mniejsza z tyłu. Mocniejsza na odwrót ale wolniejszy. No co wy na rowerze nie jeździcie? Zamówiłem 17/41 ZVMX plus JT. Mam 17/38, wrażenia opiszę.

GhostDog
Posty: 2188
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

zestaw napędowy jaki?

Postautor: GhostDog » środa, 4 maja 2016, 12:12

XRzysJek pisze:Szybszy będzie im większa z przodu / mniejsza z tyłu. No co wy na rowerze nie jeździcie?

pod górkę też? i pod wiatr też?
cały czas twierdzę: chcesz zapierdalać ? kup se hayabuse lub R1, xjr służy do dostojnego zapierdalania przy czym słychać grzmoty z wydechu, posiadacz xjr nic nie musi to inni muszą jemu udowodnić, że są szybsi.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 844
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: XRzysJek » środa, 4 maja 2016, 12:33

Się zgadza. Dlatego chcę być wolniejszy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Zdzislaw » środa, 4 maja 2016, 16:41

Piotr_MC_85 pisze:
Zdzislaw pisze:Mocniejszy.
piontek pisze:Zdzisław prawdę rzecze.

Ni wuja, mocniejszy ma dużą zębatkę przód i /lub mniejszą tył. Tu mamy tylko mniejszy przód, więc będzie kapkę szybszy będą ciut mniejsze obroty na wszystkich biegach.


Mała przód, duża tył= przełożenie większe=mała prędkość,ale koło same w górę idzie.
Duża przód, mała tył= przełożenie mniejsze= duża prędkość i brak mocy na wyższych biegach, mniejsze spalanie przy normalnych prędkościach.

Awatar użytkownika
czez
Posty: 764
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: czez » środa, 4 maja 2016, 16:46

XRzysJek pisze:No co wy na rowerze nie jeździcie?


Jezdze skladakiem
ftw

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 844
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: XRzysJek » środa, 4 maja 2016, 17:13

I jaki zestaw napędowy polecasz ?
Haaa wcale nie taka prosta odpowiedz. Mam do czynienia z Wigry 3 i miałem jakąś zębatkę niewiadomą że ciężko było wolno jechać. W sklepie chciałem większą a pani że ma kilka. To ja największą wziął. I jechało się na niej jak na dziecięcym rowerku. Przesadziłem. Musiałem znowu iść upłynnić 10 zł na średnią... także taka przygoda.... Diabeł tkwi w zębach.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1432
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 5 maja 2016, 07:47

Racja! Sorry Zdzichu, nie wiem co mnie zaćmiło że odwrotnie namotałem, teraz patrzę że bzdury napisałem. :wstyd:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Zdzislaw » piątek, 6 maja 2016, 10:50

Od rana nie ma co pić, do wieczora zaś ciężko wytrwać :) .

Skan z instrukcji o smarowaniu łańcucha:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 233
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: Piotrek » piątek, 6 maja 2016, 11:37

Smaruję łańcuch dokładnie takim olejem silnikowym jak podaje instrukcja. Nic innego nie używam. Akurat SAE 30 mam do kosiarki. Po odczekaniu dłuższej chwili albo po nocce wycieram łańcuch ze zbędnej ilości oleju co by za bardzo nie zasyfić sprzęta. IMHO mam jeszcze oryginalny nepęd- 43tkm i po oględzinych nie widze aby nadchodził jego koniec, przynajmniej po tym ile zostało naciagu i jak siedzi na zębatce.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3454
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: mariuszdg » piątek, 6 maja 2016, 14:23

Pietrek pisze:IMHO mam jeszcze oryginalny nepęd- 43tkm i po oględzinych nie widze aby nadchodził jego koniec, przynajmniej po tym ile zostało naciagu i jak siedzi na zębatce.


43tyś to raczej nie masz oryginalnego napędu. Pomijając kwestie łańcuchowe, przednia zębatka nie jest w stanie tyle wytrzymać.

Postaw moto na centrali i zacznij kręcić tylnym kołem. Jak łańcuch zmienia naciąg (raz luźniejszy, raz napiety) napęd do wywalenia. Sam naciąg praktycznie się nie zmienia przez długość życia napędu. Pod sam koniec trzeba nawet popuścić, bo łańcuch zaczyna się "wspinać" po żebatkach i się naciąga.

Najdłużej w XJR miałem łańcuch 38 tyś km. Do wymiany klasyfikował się już przy 32tyś. Jeźdzę normalnie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 844
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

zestaw napędowy jaki?

Postautor: XRzysJek » piątek, 6 maja 2016, 22:28

Mam 17/40. Przy 6tys/min jest 160kmh. Cośtam lepiej się zbiera ale nie odwijałem znacznie.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3615
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

zestaw napędowy jaki?

Postautor: piontek » piątek, 6 maja 2016, 23:39

Piotr_MC_85 pisze:Racja! Sorry Zdzichu, nie wiem co mnie zaćmiło że odwrotnie namotałem, teraz patrzę że bzdury napisałem. :wstyd:

Ekhm, ekhm...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Tytus » środa, 18 maja 2016, 10:17

Ja właśnie wymieniłem zestaw napędowy na RK standard za który zapłaciłem u Magika 320;. Do konserwacji używam oleju przekładniowego bo silnikowy krócej wytrzymuje. Smaruję co 350-400 czasami nawet po 500.

Awatar użytkownika
kosiek
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 9 września 2014, 15:26
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009; OSA M-52 1963
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Pszczyna

zestaw napędowy jaki?

Postautor: kosiek » niedziela, 18 września 2016, 10:25

Cześć
Muszę wymienić napęd właśnie. Oryginalny dobił do 35 kkm i zaczął się błyskawicznie nierówno wyciągać.
Z ciekawości zapytałem u oficjalnego dealera Yamahy ile kosztują części OEM i tak:
zabezpieczenie zębatki przód numer 90215-30233: 30 zł (akceptowalne)
zębatka przód 18 numer 5EA-17460-00: 172 zł !
zębatka tył 38 numer 5UX-25438-00: 274 zł !!
łańcuch 110 ogniw DID50VA8 numer 94582-05110: 892 zł !!!!!!!
1338 zł za zębatki i łańcuch, nie wiem ze złota one są w oryginale, czy jak?
DID530ZVMX czarny + zębatki JT znalazłem u Olka za 786 zł, a na allegro za 630 z przesyłką. Jeszcze nie kupiłem. Jak transakcja z allegro przebiegnie pomyślnie, dam namiary. Chyba że znacie jeszcze lepsze oferty? Szukałem jeszcze odpowiedników najmocniejszych łańcuchów RK, EK, JT, ale jakoś aktualnie nigdzie nie ma na stanie.

Pozdrawiam
--
Kosiek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1561
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Holender » niedziela, 18 września 2016, 15:34

Napisz do Krabiego.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » niedziela, 18 września 2016, 19:58

Ja teraz wymieniłem napęd. Przód 17 zębów (bez kołnierze tłumiącego przyslali) a tył to 38 zębów + łańcuch DID JAPAN (530) który i tak o dwa ogniwa skracałem. Koszt to 600 zł ze zniżką INTERCARS. Smaruję łańcuch od środka, smarem przekładniowym (z roboty przenoszę, robię w motoryzacji) na odcinku 20-30 cm i wystarcza. Sam w czasie jazdy się rozchodzi i jest OK. Raz na miesiąc wystarczy to zarobić. Nie ma się czym podniecać:-)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Tytus » poniedziałek, 19 września 2016, 11:18

"Sam w czasie jazdy się rozchodzi " - ciekawe jak !? Nawet gdyby tak było (a nie jest), to zanim by dotarł wszędzie, to ostatnie miejsca będą zużywać się szybciej. Powinieneś opatentować tę metodę, bo jeszcze nikt nie wpadł na to przed Tobą.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » poniedziałek, 19 września 2016, 12:06

Wystarczy że na kołach zębatych zostaje a łańcuch jest na simeringach uszczelniony i ma smar fabrycznie w tulejach. Nie widzę żadnej filozofii w tym "patencie". Chyba że od WSKi masz łańcuch :-)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Tytus » wtorek, 20 września 2016, 07:54

Czy Ty wierzysz w to co napisałeś ? :shock:

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » wtorek, 20 września 2016, 08:46

Najlepiej niech każdy chu... na swój strój robi :-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2360
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

zestaw napędowy jaki?

Postautor: farba » wtorek, 20 września 2016, 09:19

Obrazek
Przestrzeń pomiędzy sworzniem a tuleją jest nasmarowany fabrycznie i zamknięty oringami natomiast powierzchnia pomiędzy tuleją a rolką i rolką a powierzchnią zęba musi być smarowania :arrow: enter
Olej z olejarki i spraj ma szansę dotrzeć pod rolkę ,smar stały raczej nie ,no chyba że zdejmiesz łańcuch i zanurzysz go w kąpieli z roztopionego smaru stałego

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » wtorek, 20 września 2016, 09:32

Wszystko się zgadza. Zależy jakiego mazidła się używa do smarowania. Ja smaruję smarem Kluberem Isoflex Topaz, który jest białym smarem i konsystencji bliskiej silikonu. Pod wpływem temp. zamienia konsystencję na pół płynną prawie płynną. Rozprowadza się na całym łańcuchu idealnie. A poza tym nie chlapie dookoła jak olejarka.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2360
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

zestaw napędowy jaki?

Postautor: farba » wtorek, 20 września 2016, 16:35

Jest przezroczysty czyli niewidoczny to i nie działają na niego prawa fizyki :mrgreen:
Olejarki mają za zadanie usuwać syf z łańcucha więc musi chlapać ,nie chlapie tylko spray prawidłowo nałożony na rozgrzany pracą łańcuch i pozostawiony przez co najmniej 20 min do wyschnięcia.
Ale smaruj czym chcesz ważne żeby na sucho nie chodził ;)

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » wtorek, 20 września 2016, 21:47

No właśnie, chodzi o to, że smarowanie na forum to wręcz religia. "Tytus" najbardziej wierzący jest :-)
Różne wywody każdy snuje, że zrobił 2kkm a nie 2,2kkm na nowym napędzie, że olejarka z hipolem jest the best, spraye TAK smary NIE, itp itd. Poziom sarkazmu ;-) i poniekąd hejtu jest na doskonałym poziomie. I bardzo dobrze. Wracając do tematu smarowania: nie widzę problemu, a wymiana napędu nawet po niewidoczny smarze :-) to ani duży koszt, ani problem żadny.
Nie wiem po co ciągne ten temat, ale to mój ostatni wpis w tej kwestii ;-)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 233
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

zestaw napędowy jaki?

Postautor: Piotrek » środa, 21 września 2016, 10:18

kosiek pisze:Cześć
Muszę wymienić napęd właśnie. Oryginalny dobił do 35 kkm i zaczął się błyskawicznie nierówno wyciągać.
Z ciekawości zapytałem u oficjalnego dealera Yamahy ile kosztują części OEM i tak:
zabezpieczenie zębatki przód numer 90215-30233: 30 zł (akceptowalne)
zębatka przód 18 numer 5EA-17460-00: 172 zł !
zębatka tył 38 numer 5UX-25438-00: 274 zł !!
łańcuch 110 ogniw DID50VA8 numer 94582-05110: 892 zł !!!!!!!
1338 zł za zębatki i łańcuch, nie wiem ze złota one są w oryginale, czy jak?
DID530ZVMX czarny + zębatki JT znalazłem u Olka za 786 zł, a na allegro za 630 z przesyłką. Jeszcze nie kupiłem. Jak transakcja z allegro przebiegnie pomyślnie, dam namiary. Chyba że znacie jeszcze lepsze oferty? Szukałem jeszcze odpowiedników najmocniejszych łańcuchów RK, EK, JT, ale jakoś aktualnie nigdzie nie ma na stanie.

Pozdrawiam


Zgadza się, takie sa ceny w serwisie Yamahy.
Wymieniając w tym sezonie napęd zaproponowali mi:
- zębatka przód z kołnierzem tłumiącym 17 zębów (Yamaha) 3CV17460000 : 165 zł
- zębatka tylna 38 zębów (DID) SUNR1-5601-38: 125zł
- łańcuch 110 ogniw złoty (DID) DID50 ZVMX G&G : 700 zł
- zabezpieczenie wałka zdawczego (Yamaha): 30 zł

Ceny brutto. Oczywiście mowa o RP02.

Serwisując od lat mam jakieś tam rabaty i w sumie idzie przeżyć, przecież co rok napędu nie wymieniam.
Smaruję teraz Matulem C2+ (wcześniej olejem silnikowym jak instrukcja prawi). Po zastygnięciu smar jest biały, wreszcie nie rzyga gdzie popadnie, czyściutko ;)
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » czwartek, 29 września 2016, 09:47

Miałem nie ciągnąć tego tematu, ale przemyślałem go trochę :-)
Człowiek całe życie, się uczy.
Odstawiam ten niewidoczny smar stały ;-) na rzecz smaru w sprayu.
Używam takiego teraz jak na foto, i jest gitara, nawet jeszcze lepiej.
Kajam się, szczerze .Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3810
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: artur » czwartek, 29 września 2016, 17:36

"jest gitara, nawet jeszcze lepiej"
Jak to stwierdziłeś?
Żeby było jasne. Ja nie wiem jaki rodzaj smarowania jest lepszy dla łańcucha. Uczę się.
Dlatego pytam.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
janot
Posty: 198
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: zestaw napędowy jaki?

Postautor: janot » sobota, 1 października 2016, 00:51

Wiara i jeszcze raz wiara :-)
Ojca spytaj :-)
Dobra, powiem jak było, dobry smar w sprayu jest dobry. Smaruj :-)


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość