napinanie łańcucha

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Jacek
Posty: 513
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:35
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: Jacek » poniedziałek, 8 listopada 2010, 16:45

nie wygląda żeby miał przeskakiwać , żeby było jeszcze zdjęcie miedzy zębatkami ,a robiłeś jak Koniu mówił ?

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 8 listopada 2010, 18:36

Jak pociągnę za łańcuch za zębatką tylną to ma luz ok 1 - 2 milimetry

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 8 listopada 2010, 19:52

Wg mnie napęd jest zdrowy jak rydz, blaszka zabezpieczająca na nakrętce też nie ruszona ewentualnie można sprawdzić czy ta mała zębatka jest dokręcona do wałka (weź ją w palce i spróbuj poruszać ją do siebie i od siebie) może ktoś to nieudolnie ja dokręcił i czasem obleci na wielowpuście. Odgiąć blaszkę (wkrętak udarowy, młotek) zabezpieczającą i zgodnie z ruchem wskazówek zegara dociągnąć nakrętkę, zabezpieczyć (wkrętak udarowy, młotek). Zobacz czy wszystkie rolki są w ogniwach czy nie są powykruszane, jeżeli to wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku niestety. Chyba, że Bigos coś więcej wymyśli.
Mój tel. 692 486 517

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 8 listopada 2010, 20:36

W silniku ??? !!!!

To żeś mi stracha napędził. Ale jednak dzwięk wydobywa się raczej z napędu.
A co z luzem na zębatce tzn z tyłu zebatki jak ciągnę za łańcuch, jaki jest dopuszczalny??

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 8 listopada 2010, 20:49

Taki jak masz to jest bardzo poprawny. Poczekaj nie denerwuj się obczaj to co pisałem i czekaj co Bigos jeszcze napisze a najlepiej na PRIV się do niego odezwij. Nie masz kogoś obytego z moturami kto mógłby wprawnym okiem rzucić na to co się dzieje ?
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3874
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 9 listopada 2010, 12:46

Może to przeskakiwanie to takie wrażenia a faktycznie chodzi o gumy zabieraka. Może są w b. złym stanie ? Sprawdź
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Jacek
Posty: 513
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:35
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: Jacek » wtorek, 9 listopada 2010, 19:32

o to też miałem na pisać o gumach w tylnym kole .WojtaS wiesz o co chodzi :?:

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 9 listopada 2010, 21:38

Wiem o jakie gumy wam chodzi , ale zdecydowanie to przeskakuje łańcuch po zębatkach.

Jacek
Posty: 513
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:35
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: Jacek » środa, 10 listopada 2010, 20:13

Koniu zdaje się pisał żebyś obadał te tulejki na łańcuchu może któraś jest pęknięta , albo któreś ogniwo jest zacięte (może nawet więcej niż jedno) to trochę marudna robota do sprawdzenia ale się da, musisz oglądając każde oczko i poruszać nim do góry i do dołu jak się rusza to dobrze jak nie to źle , jeszcze można to zauważyć patrząc z boku na łańcuch powinien być w jednej linii bez pofalowań

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 12 grudnia 2010, 21:58

Łańcuch ma wszystkie tulejki. Obstawiam ,że powodem może być to ,że poprzedni właściciel założył jakiś element zestawu tzn, zębatkę którąś lub łańcuch używany ale w dobrym stanie lub zębatkę kiepskiej firmy. Nadal mam z tym zagadkę.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 13 grudnia 2010, 08:52

Po Twoim opisie i zdjęciach nie ma takiej możliwości, żeby to była wina zestawu napędowego. Kurcze może sprzęgło Ci w taki dziwny sposób puszcza. Moje pomysły się wyczerpały uderzaj do Bigosa.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
darek
Posty: 210
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » poniedziałek, 13 grudnia 2010, 13:37

Może jakaś zębatka w skrzyni biegów ma zjechane lub wyszczerbione zęby i przeskakuje, bo na łańcuch to nie wygląda.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:06

sprawdź rozciągnieńcie łańcuha str 276 w manualu

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:22

jestem na 100% pewny ,że ten odglos pochodzi z zestawu napędowego a nie z silnika czy skrzyni. Czasami potrafilo przeskoczyć przy przyspieszaniu ostrym z miejsca na nierównej nawierzchni jak kolo podskakiwało na jakiejś dziurze i im słabiej naciągnięty łańcuch tym częsciej słychać.
jak zrobi sie cieplej to nagram wam to by można było posłuchać.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:58

Kurde daj się przejechać to Ci powiem co jest. Nie ma tam nikogo połapanego niedaleko Ciebie kto mógłby to obadać?
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 14 grudnia 2010, 17:02

WojtaS pisze:jak zrobi sie cieplej to nagram wam to

No to trochę trzeba do tej chwili poczekać ;-)
A co do napędu to może się zużył w jakiś nietypowy, nienaturalny sposób i trudno to wychwycić :?:

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 30 marca 2011, 17:59

na razie sprawy nie wyjaśniłem nadal wszystko wygląda ok.

Golwet

Postautor: Golwet » sobota, 9 kwietnia 2011, 09:10

To się jeszcze podłącze do tematu.
Mianowicie pytanie mnie nurtuje czy do naciągnięcia łańcucha trzeba też poluzować mocowanie szczęki hamulca tylnego? Tak było w TDM-ce a tu powoli nowy łańcuch muszę napiąć i wole się upewnić.
Pozdro!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 9 kwietnia 2011, 10:53

Nie, nie trzeba.
Mój tel. 692 486 517

Golwet

Postautor: Golwet » sobota, 9 kwietnia 2011, 12:18

Serdeczne dzięki Koniu za szybką odpowiedź.
Pozdro :-)

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » środa, 10 lipca 2013, 16:27

pytanko czeka mnie 1 naciąganie w lokomotywie i tu cyt.wg. serwisówki -
1.poluzować nakrętke osi i śrube mocującą szczęke która to szczęka?bo reszte ogarniam :-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 10 lipca 2013, 21:23

Masz tam dwie śrubki dystansowe (chyba pod klucz 10) oraz ośkę. Nie wiem o jaką szczękę chodzi.

z łańcuchem nie przegnij tematu. Lepiej jak jest luźniejszy niż za mocno naciągnięty. Ogólnie to się tego nie rusza. Jak zaczyna się wyciągać, to myśl nad nowym, bo już dużo nie wytrzyma.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 lipca 2013, 23:17

I nie czekaj do ostatniej chwili z wymianą ;-) .

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » czwartek, 11 lipca 2013, 18:24

spokojnie jeszcze długo pociągnie,tylko mnie ta serwisówka zdziczyła,instrukcja strona 48 :?: ,na cebuli to zrobilem 8 koła bez naciągania ale widze że tu to nie przejdzie :-P

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 11 lipca 2013, 19:59

thomy pisze:ale widze że tu to nie przejdzie :-P

Jak to nie :?: U mnie przeszło i jeszcze nie zanosi się na naciąganie. :idea: Od ostatniego i jedynego naciągania mam nawinięte ok. 13.400 km, w tym czasie znikły 2 opony, oszczędnie też nie jeżdżę. Są ludzie na forum, zdecydowanie wagi niepiórkowej którzy przekroczyli 40 kkm na org. napędzie i nie jest to specjalnie wielki wyczyn jeśli się dba o napęd.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 11 lipca 2013, 21:02

Piotr_MC_85 pisze: przekroczyli 40 kkm na org. napędzie


potwierdzam w chwili obecnej mam 42,500 tys na orginale ale powolo mam sie ku wymianie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 12 lipca 2013, 02:36

jacekxjr78 pisze:
Piotr_MC_85 pisze: przekroczyli 40 kkm na org. napędzie


potwierdzam w chwili obecnej mam 42,500 tys na orginale ale powolo mam sie ku wymianie


Ja na nie oryginale(DID ZVMX) nie dociągnę pewnie do tego wyniku. Chociaż już chyba połowę mam, a łańcuch nie ma lekko u mnie :mrgreen: .

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » sobota, 13 lipca 2013, 15:21

poszło bez szukania tej śruby :-) ,nie moge dojrzeć ile mi tego zostało-jak mam 22mm do końca wahacza to jak to sie ma do końca?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 13 lipca 2013, 18:51

Jak 22mm naciągu :?: :roll: .

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » sobota, 13 lipca 2013, 19:26

Nie naciągu..22mm to odleglość zmierzona od ścianki tego docisku ze śrubą koła do końca wahacza,równo po 2 stronach :-)


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość