Szpilki kolektora-problem

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » piątek, 9 czerwca 2017, 13:49

Serwus,

Mam problem, poluzowały mi się szpilki od kolektora, które są maksymalnie skorodowane. Jeden mechanik się poddał bo mówi, że nie da rady odkręcić od 2 kolektorów wewnętrznych. Część zewnętrznych udało się odkręcić. Pytanie teraz jakie są Wam znane opcje odkręcenia?
Grzanie i penetratory już są sprawdzone.
Druga część:
Gdzie dostanę szpilki i nakrętki do kolektorów?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » piątek, 9 czerwca 2017, 14:09

Ad.1 - płyn hamulcowy/nafta, ewentualnie zamrażanie.
Ad. 2- szpilki nakrętki pasują od jakiejś Skody :P, takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.

Awatar użytkownika
marcin_z
Posty: 60
Rejestracja: piątek, 7 października 2016, 19:12
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WPR

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marcin_z » piątek, 9 czerwca 2017, 16:21

Zmień mechanika ;)
CB750SF --> XJR1300

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 51
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zwierzu » niedziela, 11 czerwca 2017, 20:14

Jak to się poddał ?! Nie urwał i się poddał ? :zdziwko:
Szpilki pewnie są wkręcone na klej do gwintów, albo grzanie albo jak twierdzą niektórzy udar.

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: alum » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 09:24

poszukaj mechanika który ma podgrzewacz indukcyjny,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: farba » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 10:11

Skoro nie są urwane to po ch... je wykręcać :?:
Takie proszenie się o kłopoty ,oczyścić z rdzy , wymienić nakrętki

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 833
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 21:53

No właśnie jak się urwie to jest okazja. Wirujące narzędzia plus odrdzewiacz plus ew. jakaś srebrzanka i smar miedziowy. Ostateczność to uciąć dokładnie napunktować i rozwiercać od małego fi po fi gwintu i gwintownik na koniec.

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » wtorek, 13 czerwca 2017, 08:39

Już pędzę z odpowiedzią :D Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży :P Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy.
Mój mechanik wolny termin ma dopiero na 19.06- pozostali polecani również podobnie są zarobieni.
Generalnie chyba mechanicy nie lubią takiej rzeźby bo przez telefon 3 mi powiedziało, że się nie podejmie, 2 na żywo zrezygnowało, a obecnie stoi u kolejnego mechanika, który stwierdził, że może z tym powalczyć :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: farba » wtorek, 13 czerwca 2017, 19:09

Górne uszczelki wymieniasz zawsze po każdym demontażu rur kolektora ,są jednorazowe ,te dolne grafitowe są wielokrotnego użytku.

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 51
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zwierzu » niedziela, 18 czerwca 2017, 09:47

Eeeetam zaraz jednorazowe ... ;)

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » niedziela, 18 czerwca 2017, 20:58

Zostało to ogarnięte :) dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?! :D Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » środa, 7 lutego 2018, 23:22

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » czwartek, 8 lutego 2018, 02:03

artur pisze:https://www.youtube.com/watch?v=ydulJlqnZYQ

Fajnie fajnie ale w środkowe kolektory nawet kluczem nasadowym nie dojdziesz bez przejściówek :)

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 833
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: XRzysJek » czwartek, 8 lutego 2018, 08:03

To wyjmujesz silnik. :) Ta powierzchnia styku czyli mimośród powinien być grubszy. Ale i tak jak nie pójdzie rur-hakiem to tym się ukręci.


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość