DB - Kiler / spadek mocy ?

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » sobota, 11 marca 2017, 21:22

Dziś zamontowałem DB - kilery do moich Laserów i odniosłem wrażenie spadku mocy, czy to możliwe ???
Dysze mam zwykłe, filtr powietrza zwykły, mam tylko tłumiki przelotowe, odczułem spokojniejszą reakcję na gaz i jakby spadek mocy.
Czy ktoś doświadczył czegoś takiego ???

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 759
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: mryc » sobota, 11 marca 2017, 21:49

Założenie dB to nie tylko "cisza" w okolicy, to również zmiana warunków pracy układu wylotowego. Mocno się zdziwisz jakbyś teraz podłączył wakuometry, właśnie synchro gaźników poszło w PISdu
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » sobota, 11 marca 2017, 22:00

Mam wakuometry rtęciowe, muszę to sprawdzić.
Niby teoria mówi że sama wymiana wydechów na przeloty nic nie daje, a ja mam wrażenie, a raczej stwierdzenie że wymiana na normalne, ew. db-kilery
zmniejszają moc i moment obrotowy. Dla jasności to nie jest mój pierwszy motor ...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 01:10

Piotr 1 pisze:Mam wakuometry rtęciowe, muszę to sprawdzić.
Niby teoria mówi że sama wymiana wydechów na przeloty nic nie daje, a ja mam wrażenie, a raczej stwierdzenie że wymiana na normalne, ew. db-kilery
zmniejszają moc i moment obrotowy. Dla jasności to nie jest mój pierwszy motor ...



Też miałem te gówniane wakuometry, ale one nie są rtęciowe tylko słupkowe. Dwa dni się pier#$$łem z synchro. Po podłączeniu normalnych zegarów wskazówkowych wszystko rozjechane było. Gdzieś na forum wstawiłem foty z tej operacji. Gówno do kwadratu, no chyba, ze mi się trafił felerny egzemplarz.
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 marca 2017, 17:46 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 marca 2017, 15:28

Moje na 100 % są słupkowe - rtęciowe.
W szklanych rurkach jest srebrzysta rtęć, ten waku jest ciężki, a gdy nim energicznie poruszasz w poziomie, to słychać jak te słupki rtęciowe uderzają w zakończenia rurek, wskazują idealnie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2360
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: farba » niedziela, 12 marca 2017, 16:17

Carbtune nie są rtęciowe i potwierdzam słowa Ździcha - kupa na resorach :!:

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 marca 2017, 20:12

To co jest w środku, do złudzenia przypomina rtęć ..., wagą, i zachowaniem. Kiedyś miałem rtęć " luzem " ok. 1 kg i mógłbym się założyć o dobrą kasę, że to co jest w środku tych rurek to jest rtęć, a jeżeli nie rtęć, to co tam jest takiego ciężkiego ???....
Po regulacji przy pomocy tego jak piszecie " gówna " , motor chodzi równiutko jak nigdy wcześniej, ciekawe jak to możliwe ??? ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 20:45

Rtęć jest już chyba zakazana.

Fotka z Carbtunami, na wskazówkach wszystko cacy, jak widać mój egzemplarz słupkowych oszalał.
Obecnie mam wskazówkowe Sealeye i jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 marca 2017, 21:12

Bo słupkowy jest dokładniejszy, ten na zamieszczonym zdjęciu jest rtęciowy i widać na nim że motor jest rozstrojony, na zegarowym będzie ok. nawet masz informację o zawartości w słupkach w lewym dolnym rogu - HG RTĘĆ :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 21:22

Zabrakło mi słów, nie pozostaje mi nic innego, jak iść do zbombionych.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 21:33

Post pod postem, przepraszam.

Coby się nie męczyć o rtęci: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... ie-dziala/

Moje chyba były zrobione z wkładkami z wałków jakiegoś metalu, ale nie rtęci, gdyż się nie rozlewały, metal w stanie stałym.
Ale ja się nie znam i idę się nabombić w ramach mini parapetówy :) .

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 marca 2017, 21:37

Możemy się założyć że w środku jest rtęć. Umówimy się na jakiś zlot, ja przywiozę swój i rozbijemy go razem z rtęciowym termometrem, ale Ty płacisz za sprzęt plus kratę browara, ok ???

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 21:47

Tak mogło być, ale w starszej wersji, w nowszej są słupki metalu w stanie stałym, nie ciekłym. Taką wersję zaprezentowałem na zdjęciu. Po za tym musiałbym przywieźć moje, wypilibyśmy dwie kraty browca, pomijając zakup waku, ale niestety sprzedałem je już dawno temu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2847
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 21:50

Znowu post pod postem, Piotr 1 przeczytaj opis ze strony producenta:

http://www.carbtune.com/carbdtls.html

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 marca 2017, 22:12

Stosowanie rtęci jest już zabronione, nie kupisz już nawet termometrów rtęciowych, ale ten na zdjęciu i mój to są rtęciowe, nadal podtrzymuję zakład, ok ???
A ten płynny metal w nowych wakuometrach, to niby co jest ? :)

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 106
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 13 marca 2017, 07:01

"cm Hg" to jednostka ciśnienia - centymetrów słupa rtęci. Dobrze że wpadł ten temat bo chciałem niebawem zakupić to coś. Zegary glicerynowe lepsze?
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » poniedziałek, 13 marca 2017, 20:17

Według mnie zegary są mniej dokładne, ale to jest tylko moja opinia, jednemu pasuje blondynka a drugiemu czarnulka, ale obie i tak to kobiety i na jedno wychodzi :)

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 65
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: PiotrekBe » środa, 15 marca 2017, 21:22

Odpowie ktoś na pytanie z tematu, czy przy założonym db-kilerze spada moc?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2360
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: farba » środa, 15 marca 2017, 21:53

Tak spada .

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 844
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: XRzysJek » środa, 15 marca 2017, 22:02

To pytanie jest z gatunku retorycznych.

Pudelski7
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek, 20 lutego 2017, 09:47
Model i rocznik moto.: Kawasaki Zephyr 1100
Województwo: R-podkarpackie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Pudelski7 » czwartek, 16 marca 2017, 11:51

Piotr 1 pisze:Bo słupkowy jest dokładniejszy, ten na zamieszczonym zdjęciu jest rtęciowy i widać na nim że motor jest rozstrojony, na zegarowym będzie ok. nawet masz informację o zawartości w słupkach w lewym dolnym rogu - HG RTĘĆ :)


Te słupki nie są rtęciowe, to stalowa rurka podnoszona przy pomocy podciśnienia, Używałem go swojego czasu u mnie ładnie działał może sie wam trafił wadliwy lub ja miałem farta.

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: DB - Kiler / spadek mocy ?

Postautor: Piotr 1 » poniedziałek, 10 lipca 2017, 11:41

Może ten temat jeszcze kogoś interesuje, więc z moich testów wyszło :
że średnicą db kilera możemy nieco regulować moc motocykla w dolnym zakresie obrotów, dobierając optymalną średnicę metodą prób i powtórzeń, nie zapominając o każdorazowej regulacji składu mieszanki oraz synchronizacji.
Mnie się udało uzyskać bardzo fajny rezultat, średnie spalanie wyszło ok 6,6 litra, a i mocy mam w całym zakresie obrotów bardzo dużo.
Ostatnio zrobiłem test : moja czarnulka vs GSF 1250, więc na pierwszym i drugim biegu szły równiutko jak z jednej fabryki, ale po wrzuceniu trójeczki, bandziorek został w tyle. :)


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość