Wyciągnięcie bebechów

Awatar użytkownika
abduldzabarszej
Posty: 51
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 11:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007, BMW S1000rr 2014
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: ZARYŃ
Kontaktowanie:

Postautor: abduldzabarszej » czwartek, 6 maja 2010, 11:41

Też byłem u mechanika po wymianie wydechu,i tak synchro po wymianie okazało się zbędne,a co do sprawy składu mieszanki powiedział mi tak,że przy wymianie samych końcówek wydechu w 99,9% regulacja jest zbędna lecz przy wymianie kompletnego układu wydechowego na akcesoryjny w 99,9% regulacja jest konieczna.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » czwartek, 6 maja 2010, 17:07

Dzieki panowie właśnie o to mi chodziło i taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje :-)
Bo teoria teorią ale chodziło mi głównie o wasze doświadczenie na "żywym organizmie" i w praktyce.
Nie chcę bez powodu wywalać parę stówek na mechaniora po wyjęciu tych dławików.Więc myślę ,że się skuszę i do weekendu wywalę te dławiki.

Znam też kilka przypadków wymiany całych wydechów na inne w motocyklach gdzie nikt nic nie regulował i wszystko było ok. A nawet przykład kolegi w quadzie w Raptorze gdzie można wkładać i wyjmować dławik w bardzo szybki i prosty sposób, jeślki tam potrzeba by była za każdym razem strojenia gaźnika firma zrobiła by taką możliwość bes sensu.

Pozdro

suzigsx1
Posty: 204
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » sobota, 8 maja 2010, 23:18

W lutym pobawiłem się i w moich oryginalnych wydechach wywaliłem końcówki tak jak część z Was już to opisywała.
Mam zapędy jeszcze na filtr powietrza K&N, po wizycie w serwisie usłyszałem ,że regulacja gaźników jest konieczna dopiero po wrzuceniu dyno-jetów i zmianie filtra razem, samo "uskrzydlenie "oryginalnych kominów nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji.
Moto jeździ normalnie,spalanie bez zmian,jedyna różnica jest taka ,że po zamknięciu gazu z wyższych obrotów słychać charakterystyczne strzelanie w wydechy.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Jubiler

Postautor: Jubiler » niedziela, 9 maja 2010, 01:13

W tak niewysilonym i topornie zestrojonym czterosuwie jak XJR, otwieranie wydechów nie ma żadnego wpływu na regulację gaźników, które nawet nie mają prawdziwego układu rezonansowego ( i tylko dlatego można tam stosować niskooporowe filtry K&N bez modyfikacji dysz i poziomu paliwa). Ostatnią częścią w układzie wydechowym, teoretycznie mogącą mieć znaczenie, jest ta rdzewiejąca puszka pod silnikiem udająca komorę rezonatora. Za nią można już montować wszystko co nie zdusi spalin ( zamiast niej zresztą też). Prawie cała teoria działania wydechu ileśtam w mniej, np 4 w 1, (XJR 4 w 1 w 2 ), polega na takim dobraniu długości kolektorów i układu rozprężnego, żeby spaliny z różnych cylindórw nie "dusiły" się wzajemnie ( w jakimś wzorcowym układzie rezonansowym dla czterosuwu, energia gazów spalinowych ma pomagać opróżniać komorę spalania). Oddławienie tak prymitywnego wydechu jak XJR spowoduje jedynie hałas i ew lepsze osiągi.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 9 maja 2010, 21:19

Jubiler, a gdybym chciał wybebeszyc swoj jeden komin w wersji wtryskowej, to czy łaczy się to z jakąkolwiek regulacją ?
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 9 maja 2010, 22:16

hubertm pisze:wersji wtryskowej, to czy łaczy się to z jakąkolwiek regulacją

Spróbuję ja. Nie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Jubiler

Postautor: Jubiler » poniedziałek, 10 maja 2010, 01:19

Hubert, jak nie zmienisz warunków pracy sondy ( temperatury) to jasne ze nie, pozbędziesz się tylko pseudo-katalizatora, ale matka natura chyba Ci to wybaczy ;-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 10 maja 2010, 13:14

Huberto, wybebeszyć w naszych komina żaden problem. Japońce na szczęście go poskręcali a nie ponitowali. Też kiedyś nad tym myślałem, ale na razie spokojnie główkuję nad akcesoryjnym. Jakoś szkoda mi oryginalnego rzeźbić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 18 maja 2010, 20:20

Witam.
Wywaliłem dławiki w kominach , efekt jest baardzo zadowalający, moto chodzi tylko trochę głośniej ma bardziej basowy pomruk, strzela w wydechy nieco głośniej, ogólnie chodzi bardziej charakternie, a nie jak by miała szmatami kominy zapchane.Troszkę gorzej wyglądają z tyłu kominy tylko ale widzą różnicę tylko ci co się orientują.Co do ilości spalanego paliwa i mocy się nie wypowiem jeszcze bo za krótko ze względu na pogodę się przejechałem, ale myślę ,że będzie bez zmian, może nawet jest dół mocniejszy ale muszę to jeszcze dobrze sprawdzić tzn dłużej polatać.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 18 maja 2010, 21:08

A ja cofam co napisałem. Odkręciłem tą końcóweczkę na kominie przykręconą na imbusy. Okazało się, że to tylko zaślepka zasłaniająca spawy. Żeby wybebeszyć katalizator trza ciąć. Ciekawe jak u Cezara jest w Hondzie?? Pierwsza fucha w XJR :-/ Gaźnikowcy nie bać się, piszę o Vespie :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » piątek, 28 maja 2010, 08:31

a co sądzicie o takich wydechach?
http://moto.allegro.pl/item1041898343_t ... iller.html

tylko nie mają rur do połączenia z tą puszką pod silniorem :(

[ Dodano: 2010-05-28, 14:30 ]
Panowie, a czy ktoś z was próbował kiedyś zrobić samemu wydech do xjr? :)
Korci mnie żeby spróbować :)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4835
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 28 maja 2010, 18:12

Nooo ciekawe. Tylko trza by pasować pewnie u producenta jak to połączyć.

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » piątek, 28 maja 2010, 20:14

zobaczę jak coś wystrugam to dam znać :) ale cały czas jeszcze myślę o wywaleniu rurek wg. przykładu z 1 strony. Szkoda mi tylko oryginałów bo całe moto mam w oryginale. No ale nic pomyślę nad tym jeszcze.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4835
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:25

Ten filmik ktoś widział? Może komuś się przyda:
http://www.youtube.com/watch?v=o3fckdJC ... re=related

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:41


Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:49

Solar pisze:To jest chyba leprzejsze

Nie wiem tylko po co są czynnośći od punktu 3 do numeru 13 , skoro w pkt 14 i tak trzeba rozwiercić.
Ja to robiłem i jest to niepotrzebne.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 29 listopada 2010, 18:10

To juz ci wyjasniam,w nowszych modelach (na dlugim wydechu)to cieka rurka wewnatrz nie jest wcisnieta tylko wspawana i dlatego uzywal tak dlugiej otwornicy.Ja osobiscie uzylem otwornicy o srednicy 44mm przygotowujac otwur pod koncowke z kwasowy.PS w tekscie jest to nawet opisane ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 29 listopada 2010, 22:51

Solar pisze:to cieka rurka wewnatrz nie jest wcisnieta tylko wspawana

a - ha ! To wiele wyjaśnia
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

ryki

Postautor: ryki » niedziela, 5 grudnia 2010, 20:45

Ja wczoraj delkewicze zainstalowalem, mruczy jak borsuczek im happy ;-)

MarcinJ

Postautor: MarcinJ » czwartek, 24 lutego 2011, 16:53

Doradźcie mi , bo mam dwa inne wyloty wydechów.
Lewy ładnie gada i ma szeroki wylot , prawy taki jak widać na fotce
Chcę wyciągnąć bebechy i nie wiem czy zostawić lewy wydech bez zmian czy oba wypatroszyć ?
Dodam że prawy komin jest z angola (homologacja E1) a lewy normalny E13 , czy to coś zmienia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 24 lutego 2011, 16:58

http://www.youtube.com/watch?v=o3fckdJCLeg
MarcinJ pisze:Dodam że prawy komin jest z angola (homologacja E1) a lewy normalny E13 , czy to coś zmienia?

Mogą się rożnić skoro są z innych motocykli, jeśli nie z zewnątrz to w środku, ale niekoniecznie - niech inni się wypowiedzą.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 497
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 24 lutego 2011, 18:29

Lewy jest wypatroszony ( z końcówką z nienieckiego ebaya)

MarcinJ

Postautor: MarcinJ » czwartek, 24 lutego 2011, 18:42

Ta końcówka daje jakiś efekt dźwiękowy ? czy to ma tylko wyglądać?

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 497
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 24 lutego 2011, 19:11


Solar

Postautor: Solar » czwartek, 24 lutego 2011, 19:21

I tu sie nie zgodze sam wybebeszalem swoje wydechy i wstawialem takie koncowki i mruczy zajebiscie :!: nie za glosno tylko w sam raz basowo.Proponuje wybebeszyc ten drugi wydech i dorobic koncowke z kwasowy i bedzie git.A tu masz linka jak to zrobic http://www.digitize.co.uk/xjrexhaustmod.htm

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 497
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 24 lutego 2011, 19:33

jak wybebeszysz, to bez końcówki też będzie ładnie mruczał ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 lutego 2011, 19:34

Solar pisze: tu sie nie zgodze sam wybebeszalem swoje wydechy i wstawialem takie koncowki i mruczy zajebiscie

Skoro wstawiłeś koncówki i mruczy zajebiście to skąd wiesz jak mruczy bez końcówek ?
MarcinJ pisze:Chcę wyciągnąć bebechy i nie wiem czy zostawić lewy wydech bez zmian czy oba wypatroszyć ?

Śmiało - nie zostawiaj nic. Inaczej zapłacisz za to co ma tylko wyglądać a nie wygłąda.

[ Dodano: 2011-02-24, 19:36 ]
zela-r1 pisze:jak wybebeszysz, to bez końcówki też będzie ładnie mruczał

O ! Mądrego warto posłuchać !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 24 lutego 2011, 20:46

Dla mnie osobiscie wybebeszony wydech bez owych koncowek wyglada jak by mu cos brakowalo :mrgreen:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 lutego 2011, 20:53

Solar pisze:wybebeszony wydech bez owych koncowek wyglada jak by mu cos brakowalo

Sama nazwa - wybebeszony - mówi o tym że nic tam sie nie wkłada. W przeciwnym wypadku po co wybebeszać ? No chyba że wybebeszać do połowy, alba 1/2, albo wybebeszać trochę
Solar pisze:
:mrgreen:
Solar pisze:
:mrgreen:
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3659
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 24 lutego 2011, 21:33

Solar pisze:Dla mnie osobiscie wybebeszony wydech bez owych koncowek wyglada jak by mu cos brakowalo
Zgadzam się. Ale też nie wydawałbym kasy na super specjalne końcówki. Kwasówka i już.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość