Urwane mocowanie do kolektorów, pomocy!!!

krzewek10
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 30 października 2011, 23:01
Lokalizacja: Konin

Urwane mocowanie do kolektorów, pomocy!!!

Postautor: krzewek10 » niedziela, 20 listopada 2011, 17:41

Witam, dziś odkręcałem wszystkie kolanka i zdejmowałem cały układ wydechowy. Przy odkręcaniu jednego z tych kolanek urwał się gwint który wychodzi z bloku silnika i trzyma kolanko poprzez pierścien na kolektorze. Mam nadzieje że dobrze opisałem o co dokładnie chodzi, pomóżcie, jestem w czarnej d**** i niemam pomysłu co z tym zrobić

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3873
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 20 listopada 2011, 19:24

czyli zerwał się gwint za śrubie która wychodzi z bloku silnika ? Czy zerwał sie gwint w bloku silnika do którego można wkręcić śrubę ? Bo mozna to odkręcać na 2 sposoby. 1 zejdzie nakrętka 2 zejdzie nakrętka ze śrubą. Piszę śruba w skrócie. Powiedzmy pręcik gwintowany.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 20 listopada 2011, 19:47

To jest szpilka :mrgreen:
Możesz albo dospawać śrubę o ile szpilka wychodzi z bloku lub rozwiercać tę część która w bloku pozostała. Można też (ale osobiście nie stosowałem) wwiercić się w szpilkę i nagwintować, ryzykowne bo szpilka jest fi (czy M? już nie pamiętam) 8 z tego co pamiętam.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 listopada 2011, 08:03 przez GhostDog, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3873
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 20 listopada 2011, 19:49

GhostDog pisze:To jest szpilka

Mo właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 21 listopada 2011, 07:58

artur pisze:
GhostDog pisze:To jest szpilka

Mo właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy.

Do zbombionych :mrgreen: !

krzewek10
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 30 października 2011, 23:01
Lokalizacja: Konin

Postautor: krzewek10 » poniedziałek, 21 listopada 2011, 14:13

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ma ktoś może informacje jak głęboko można się wkręcić do bloku silnika, planuje nagwintować ten pręt i będzie dobrze tylko niechce przewiercic sie do środka silnika bo będzie niewesoło, jakies propozycje ??

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 21 listopada 2011, 14:47

cała szpilka ma 4cm, może 4,2 otwór w bloku pewnie około 1,5-2 nie więcej.
Uprzedzę kolejne pytanie: wiertło kobaltowe, dobry punktak, wolne obroty wiertarki i częste chłodzenie wiertła spowoduje sukces w procesie rozwiercania tejże szpilki.Następnie gwintowanie, chociaż jak użyjesz wiertła 7,5 na przykład to może część szpilki która pozostała w bloku sama odpadnie i będziesz miał gwintowanie otworu z głowy.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 21 listopada 2011, 21:23

I trzymaj wiertarkę prosto bo jak spier...oli w bok to będzie większy problem.Można też spróbować wykrętakiem ale dobrym.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 22 listopada 2011, 07:40

Jak wystaje nawet minimalnie wal w to nakrętką+spawarka musi pójść, jeżeli wiertło pójdzie w bok jak pisze ivopodczas rozwiercania to będzie buba ;-) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3873
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 22 listopada 2011, 09:52

Zdzisław pisze:o nakrętką+spawarka musi pójść,

trzeba chyba wtedy odłączyć akumulator jak mi się zdaje
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 22 listopada 2011, 10:45

I zbiornik ściągnąć bo niedaleko ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 24 listopada 2011, 12:31

Najlepiej osłonić wszystko dodatkowo bo ślady po odpryskach i odpryski zostają na metalu. Ale do pomysłów sie dołączam, rozwiercanie i wykrętak lub nakrętka i spawarka to dobre rozwiązania. Aby powoli i ostrożnie, dokładnie przemyśleć sposób działania.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1088
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: FJR 1300 RP13
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » czwartek, 24 listopada 2011, 14:47

Zerwane śruby rozwiercam "lewym" wiertłem.W większości przypadków wiertło "załapuje" i wykręca szpilkę. Jak nie to wiercę do skutku i próba z wykrętakiem ....... itp. itd.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 29 listopada 2011, 20:03

Wiercenie dobry pomysł, ale to zajedwabiście precyzyjna robota. Kiedyś urwałem śrubę M6 i na środku rozwierciłem wiertłem 4,5 mm, na tyle równo było wywiercone i wiertło dopasowane że po wyjąciu go z otworu gwint urwanej śruby sam się wysypał a korpus nie ruszony.
Są też wykrętaki np. wiercisz w śrubie M8 wiertłem 4mm i wkręcasz wykrętak a on wykręca śrubę. Wykrętak to taki pręt z lewym stożkowym gwintem, przeważnie sprzedawane są w zastawach, które zawierają różne rozmiary.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 29 listopada 2011, 20:15

Piotrek dodaj jeszcze ,że 90% wykrętaków na polskim rynku to chińskie gówno. :mrgreen: Trza poszukać naprawdę dobrych ,żeby coś zdziałać.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 65
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

zamarzyły mi się polerowane kolanka...

Postautor: Pegaz » piątek, 19 grudnia 2014, 06:31

...i narobiłem sobie roboty na święta. Mimo całodziennego namaczania WD40 urwałem 4 szpilki. Chyba pozostaje mi już tylko rozwiercanie.
Może macie jakieś pomysły, sugestie? Będę wdzięczny. Co wiele głów to nie jedna:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 19 grudnia 2014, 07:44

Robota dla cierpliwych.Wiertłem raczej będzie ciężko to ruszyć.Szlifierka trzpieniowa,dobry kamień i zestaw do naprawy gwintów będzie potrzebny.W GSX-ie przerabiałem to samo-dasz radę.
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 19 grudnia 2014, 07:50

Było grzebać?!

zostały tylko te 3?, nie jest źle, wystają przynajmniej :)

spróbuj tak:
podgrzej, załóż kontrę, powinno dać radę
następnie zakup szpilki nierdzewki lub dorób ze śruby, ha!

jak nie to tylko rozwiercanie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 19 grudnia 2014, 07:59

Do tych wystających możesz jeszcze coś przyspawać i próbować odkręcić.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 19 grudnia 2014, 09:40

Zamiast wd 40 użyj płynu hamulcowego, wd 40 zostaw sobie do odpalania auta w zimę albo do skrzypiących zawiasów.
Nie słuchaj ghosta, szpilki z nierdzewki pourywają się jeszcze szybciej, muszą być twarde min 8.8
Zakręć nowe nakrętki, zaspawaj łebki, przed kręceniem pzylej im młotkiem osiowo,i podaj jeszcze po kropelce płynu.
Na przyszłość zaopatrz się we wkrętak udarowy, wydasz raz 50 plnów a zaoszczędzi ci takich przygód.

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 19 grudnia 2014, 10:32

nie słuchaj farby-te szpilki nie przenoszą obciążeń

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 19 grudnia 2014, 12:32

Wystają, to pół bidy, gorzej jakby się ujebały przy samej dupie :mrgreen: . Rozwiązania jak wyżej- nakrętki + spawara i powinno pójść. Zaś nowe i nakrętki na smar miedziany, a będzie ok w przyszłości.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 19 grudnia 2014, 19:10

GhostDog pisze:nie słuchaj farby-te szpilki nie przenoszą obciążeń

:mrgreen:
Nie przenoszą a się pourywały

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 65
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » piątek, 19 grudnia 2014, 20:07

Dzięki za rady! Poczytałem Was i zacznę od przyspawania nakrętki, dwie mi się na szpilkę nie zmieszczą więc kontrowanie odpada. Potem podgrzeje lekko gniazdo śruby i spróbuję wykręcić. Jak się znowu połamią to biorę się za wiercenie i kupię wykrętaki. Chyba innego wyjścia nie ma.
Do ponownego przykręcenia kupiłem pręt gwintowany i nakrętki z nierdzewki oraz smar miedziany.
Wygooglowałem sobie wkrętak udarowy, pierwszy raz widzę takie urządzenie. Ciekawy sprzęcik.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 1963
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » piątek, 19 grudnia 2014, 20:14

Pegaz, ja Ci powiem, Ty lepiej słuchaj farby. Znałem paru co nie posłuchali..... znałem.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 65
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » piątek, 19 grudnia 2014, 20:27

donCezarre, nie stresuj mnie. Pourywają się śruby z nierdzewki podczas jazdy? No nie przesadzajcie z farbą. Poważnie?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 19 grudnia 2014, 20:37

W czasie jazdy nie. Ale przy następnym demontażu napewno.
Popatrz twarde były a się urwały
Ostatnio zmieniony piątek, 19 grudnia 2014, 22:41 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 1963
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » piątek, 19 grudnia 2014, 20:41

Pegaz pisze:donCezarre, nie stresuj mnie. Pourywają się śruby z nierdzewki podczas jazdy? No nie przesadzajcie z farbą. Poważnie?



zapytaj kogokolwek. Ale nie zmuszam......
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 65
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » piątek, 19 grudnia 2014, 20:50

Dobra, zanim przykręcę kolanka, muszę najpierw usunąć szpilki. Z nierdzewki jeszcze mogę zrezygnować, 17 zł to niewielka inwestycja.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 19 grudnia 2014, 22:10

Z nierdzewki to najwyżej nakrętki sobie kup, ew. podkładki, szpile stalowe 10.9 i wszystko na miedziany smar składać.
P.S. Jak farba radzi - to posłuchać, jak polecają to posłuchać. ;-)


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość