Airbox i jointy

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Airbox i jointy

Postautor: XRzysJek » sobota, 3 lutego 2018, 11:25

Mam stwardniałe tunele/łączniki gaźników te zewnętrzne. Co ciekawe, nie są stwardniałe całościowo a miejscowo, jakby od słońca. Mało tego, to się chyba skurczyły, bo brakuje im kilku mm fi do zrównania z otworem w pokrywie boxa.Otwory zewn mają 58,5mm, wewnętrzne 56,5mm. A jointy w miejscu kołnierza jakieś 52mm :kwasny: . Chyba że są od innego motora? Wewnętrzne (2 i 3 gaźnik) są całe miękkie i dobrze spasowane. Mogę uszczelnić silikonem, ale wolałbym spasowane i nieposztywniałe.
Miał ktoś taki symptom? Ma kto na sprzedaż owe mięciusie? :hyhy:

Obrazek

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180203/6510b69037e20757e62b6e2d5f0bab36.jpg[/img]
Ostatnio zmieniony sobota, 3 lutego 2018, 11:25 przez XRzysJek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Airbox i jointy

Postautor: XRzysJek » sobota, 10 lutego 2018, 16:08

Proponuję zajrzeć do filterków (14) drenu airboxa czy nadal spełniają funkcje filtrujące, czy już tylko przelotów. Dodając do tego brak zaślepki, który nie wiem czemu fabryka nie przewidziała, silnik zasuwa na syfie spod koła.
Zatkałem śrubą dren a górny wężyk (12) zmieniłem na przezroczysty- będzie widać soki z silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Airbox i jointy

Postautor: XRzysJek » sobota, 17 lutego 2018, 10:13

Kupiłem drugi aribox dla tuneli i nie kminię ich konstrukcji. Wewnętrzne (jak u mnie) są z miękkiej gumy, ładnie obciskają i siedzą. Zewnętrzne jointy są z jakiejś plastiko-gumy 2x twardszej i dodatkowo miejscowo twardniejącej u dołu (od paliwa?). Ich obwód w miejscu styku z boxem jest 5mm mniejszy, przez co latają w gnieździe jak żyd po pustym sklepie. Gdzie tu fabryczna szczelność układu dolotowego? Rozumiem, że dla łatwości wkładania, ale przecież wystarczy zastosować o-ringi 52x 2-3mm i po kłopocie - i dobrze się wkłada i siedzi ciasno, szczelnie. Rozjaśni kto mi tę zagadkę, bo spać nie mogę ?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Airbox i jointy

Postautor: farba » sobota, 17 lutego 2018, 16:19

Twardnieją od ultrafioletu zawartego w słonecznych promieniach i paliwo pochodnego gówna (dodatków do etyliny ) tego co zostawia żółto brązowe zacieki po odparowaniu benzyny .

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Airbox i jointy

Postautor: XRzysJek » środa, 21 lutego 2018, 21:18

Gumka gruba z tylnego zacisku robi lepiej niż o-ring. Zdałem sobie sprawę że mam trzy komplety króćców gaźnikowych.


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości