Akcesoryjna kierownica

Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » niedziela, 23 listopada 2014, 15:35

Posiada ktoś wymiary oryginalnej kierownicy?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3843
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 23 listopada 2014, 17:40

Jakiej oryginalnej bo chyba się zmieniały? Mogę przesłać ale czy naprawdę chcesz oryginał? Pytam bo wszyscy narzekają?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » niedziela, 23 listopada 2014, 19:05

Chciałbym znać rozmiar oryginału aby poszukać akcesoryjnej. Brać lucasa 750,780, 860???
tak to będę miał porównanie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2853
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 23 listopada 2014, 19:41


Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » poniedziałek, 24 listopada 2014, 07:19


Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » niedziela, 7 grudnia 2014, 07:34

Zakupiłem kiere i oczywiście mam kilka pytań bom niezbyt ogarnięty mechanik:

1. nowa kiera nie ma gwintu na ciężarki, czytałem o wężyku gumowym, jaki jest sposób?
2. dziurki w kierze wiertło nr?

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 65
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » niedziela, 7 grudnia 2014, 08:30

1. możesz kupić ciężarke montowane na zasadzie kołka rozporowego. Ja tak niestety zrobiłem...niestety, bo poprzednie były masywniejsz i ładniejsze.
2. wiertło wg wskazań suwmiarki :)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 234
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » niedziela, 7 grudnia 2014, 11:57

1. Ja oryginalne owinąłem elastyczną taśmą (na gwincie) i na wcisk siedzą. Trochę maniana ale sprawdzone. Inaczej pozostają akcesoryjne.
2. Jest tylko jedna od manetki rolgazu. Dobrać wiertło i jazda. Ważna tylko odległość od końca kiery i miejsce na obwodzie, żeby po zamocowaniu kierownicy manetka była w odpowiednim położeniu.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1570
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 7 grudnia 2014, 13:32

Artur S pisze:nowa kiera nie ma gwintu na ciężarki, czytałem o wężyku gumowym, jaki jest sposób?


Sposób jest prosty: śruba o dł.100mm, na nią nałożony wąż spawalniczy, na końcu nakrętka. Kręcąc śrubą na zewnątrz ciężarka, powodujesz że nakrętka dociska wąż do ciężarka i następuje jego rozpęcznienie, co blokuje cały ciężarek w kierownicy.

Artur S pisze:2. dziurki w kierze wiertło nr?


Z tego co pamiętam, to wierciłem phi6, otwory na kołki ustalające należy wywiercić pod mocowanie manetki i po lewej stronie pod cały zespół przełączników (kierunki, sygnał, itd). Jeśli ktoś nie ma tych kołków, to znak że poprzedni właściciel je usunął. Zapewne nie chciało mu się wiercić otworów w kierownicy ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 23:04

Znalazłem takie ustrojstwo
http://glass24.pl/p-6124/kolek-rozporow ... -tm10.html http://test.arvex.pl/com_product_info/t ... Itemid,71/

w drugim linku jest zakładka dane techniczne i jest specyfikacja,
może załatwi problem montażu tylko trza dobrać wymiary, macie pomysły?

Awatar użytkownika
mati7302
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:36
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Parzymiechy

Postautor: mati7302 » poniedziałek, 8 grudnia 2014, 23:20

Cześć wszystkim,
Ode mnie krótka piłka, mam nadzieję że ktoś mi pomoże: mam XJR'a z 2002 roku i taką kierownicę: http://czesci-moto.pl/p343,kierownica-t ... -22mm.html wys. 70 mm. Mam 190 cm, jestem chudy i mam wielkie łapska. Po przejechaniu 30 km boli miejsce połączenia szyi z tułowiem (nad obojczykiem) :D z lewej strony. Nie wiem jak to bardziej wytłumaczyć. Zawsze przy każdej jeździe. Z tego co piszecie wypadało by zastosować niższą kierę, ale ta już jest bardzo niska... Pomóżcie mi w miarę możliwości.
Pozycję mam wyprostowaną.
PS już byłem w dziale powitalnia, w czerwcu, ale coś się stało z moim kontem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2853
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 9 grudnia 2014, 06:51

Artur S pisze:Znalazłem takie ustrojstwo
http://glass24.pl/p-6124/kolek-rozporow ... -tm10.html http://test.arvex.pl/com_product_info/t ... Itemid,71/

w drugim linku jest zakładka dane techniczne i jest specyfikacja,
może załatwi problem montażu tylko trza dobrać wymiary, macie pomysły?


Po co kombinować jak Qń pod górkę :?: . Tańsze by były kołki rozporowe do ściany :mrgreen: .

Przykładowe ciężarki.

mati7302 Mam podobnie, lecz mnie boli nawet jak nie jeżdżę, okazało się, że to przewiany mięsień..... w Twoim wypadku może by pomogło przestawienie steru w płaszczyźnie H?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 234
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » wtorek, 9 grudnia 2014, 08:23

mati7302 pisze:Ode mnie krótka piłka, mam nadzieję że ktoś mi pomoże: mam XJR'a z 2002 roku i taką kierownicę: http://czesci-moto.pl/p34...nelli-22mm.html wys. 70 mm. Mam 190 cm, jestem chudy i mam wielkie łapska. Po przejechaniu 30 km boli miejsce połączenia szyi z tułowiem (nad obojczykiem) :D z lewej strony. Nie wiem jak to bardziej wytłumaczyć. Zawsze przy każdej jeździe. Z tego co piszecie wypadało by zastosować niższą kierę, ale ta już jest bardzo niska... Pomóżcie mi w miarę możliwości.
Pozycję mam wyprostowaną.

Czołem. Na początku tak miałem po wymianie kierownicy na szerszą ale nie z powodu jej szerokości a innego kąta pochylenia manetek do kierowcy. W oryginalnej kierownicy jej końcówki są bliżej kierowcy. Twoja kierownica patrząc z góry jest bardziej prosta. Z czasem przechodzi, jak nie przejdzie powrót do oryginału.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Artur S
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 21 września 2014, 06:25
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Artur S » wtorek, 9 grudnia 2014, 18:56

orginalny ciężarek do xjr waży 200gram jeden, a proponowane w necie zamienniki ważą 50gram. Pewnie ma to znaczenie bo ludzie z yamahy nie montowaliby 4x cięższych.

Awatar użytkownika
mati7302
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:36
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Parzymiechy

Postautor: mati7302 » wtorek, 9 grudnia 2014, 20:26

Dzięki serdeczne. Możecie mi jakąś polecić konkretnie? Bo mi się wydaje, że mi to nie przejdzie, jeźdzłem z 8000 km i zawsze to samo. Mam teraz motor u mechanika i chcę zmienić tą kierownicę, wiecie ile kosztuje oryginał? 380 zł! Może poszukać podobnej wysokości tylko z manetkami wygiętymi lekko w strone kierowcy?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1570
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 9 grudnia 2014, 21:29

Nie ma steru który pasowałby wszystkim. Najlepiej przyjedź na zlota, popróbuj, będziesz miał na żywca ;-) Mnie podpasowała dopiero trzecia kierownica którą kupiłem.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 341
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 9 grudnia 2014, 21:39

mati7302 pisze:Dzięki serdeczne. Możecie mi jakąś polecić konkretnie? Bo mi się wydaje, że mi to nie przejdzie, jeźdzłem z 8000 km i zawsze to samo. Mam teraz motor u mechanika i chcę zmienić tą kierownicę, wiecie ile kosztuje oryginał? 380 zł! Może poszukać podobnej wysokości tylko z manetkami wygiętymi lekko w strone kierowcy?


Holender dobrze gada. Trzeba troche poprzymierzać. Dla mnie oryginalna która jest wygięta w strone kierowcy jest koszmarna. Dopiero ten wątek uzmysłowił mi, że kilku osobom też nei pasuje. Teraz poważnie myślę o jakiejś niższej, prostszej i szerszej - coś takiego jak mam przy rowerze.
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2853
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 9 grudnia 2014, 22:19

Artur S pisze:orginalny ciężarek do xjr waży 200gram jeden, a proponowane w necie zamienniki ważą 50gram. Pewnie ma to znaczenie bo ludzie z yamahy nie montowaliby 4x cięższych.


Co racja to racja, lusterko prawe mi potrafi drżeć przy bardzo niskich obrotach, w przyszłym roku planuję wykręcić ciężarki i dodać na każdej stronie po 2 nakrętki, np z nierdzewy :). Lub po kawałku blachy ołowianej- gdzieś mi się wala po domu :) .

mati7302 mam oryginalną, lecz jest lekko wygięta z którejś strony, jeździłem na takiej od kupna, do momentu wymiany na Lucasa, wraz z ciężarkami chyba. Jak chętny to pisz na PW.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 996
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » wtorek, 9 grudnia 2014, 23:44

mati7302 pisze:Dzięki serdeczne. Możecie mi jakąś polecić konkretnie? Bo mi się wydaje, że mi to nie przejdzie, jeźdzłem z 8000 km i zawsze to samo. Mam teraz motor u mechanika i chcę zmienić tą kierownicę, wiecie ile kosztuje oryginał? 380 zł! Może poszukać podobnej wysokości tylko z manetkami wygiętymi lekko w strone kierowcy?


Czasem wystarczą risery. Ja założyłem i jest gites.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3625
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 10 grudnia 2014, 00:10

mati7302, pomyśl jednak, czy akurat gdzieś w tym miejscu łachy Ci nie przewiewają. I pamiętaj, że Voltaren to jednak twój przyjaciel.
Też mam 2002, co w tym wypadku nie ma znaczenia, kierownicę prawie metrową i jest git. Wzrost też podobny, bo 191. Tylko że chudy jakoś nie jestem. I nie będę!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mati7302
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 14:36
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Parzymiechy

Postautor: mati7302 » środa, 10 grudnia 2014, 19:41

Łachy odpadają mam skórę i tekstyla i nie ma różnicy.
piontek podasz mi jaką masz tą kierę?

Na allegro jest coś takiego (tylko ona się wyróżnia bo reszta bardzo do siebie podobna):
http://allegro.pl/kierownica-redparts-y ... 29337.html

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 11 grudnia 2014, 13:21

Ja zmieniając kierownice (w różnych moto) zaczynałem najpierw od zmiany zorientowania, czyli magik luzował, a ja szukałem najwygodniejszego uchwytu. Jeśli to nie pomagało, dopiero wtedy szukałem innej. Szerokość teoretycznie jest powiązana z szerokością ramion i wzrostem, ale w praktyce najlepiej udać się tam, gdzie można kilka kierownic chwycić w ręce i potrzymać przez chwilę. Nigdy nie jest też tak, że ta sama kiera będzie dobra do wszystkich modeli. Obecnie, dzięki magikowi mam kierownicę mało znanej firmy TEAM10, za którą zapłaciłem coś koło stówy. Jest nieco niżej i ciut szerzej i o wiele (jak dla mnie) wygodniej. Była Renthal-a.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3625
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 11 grudnia 2014, 20:47

mati7302 pisze:piontek podasz mi jaką masz tą kierę?
TO bardzo trudne pytanie. Nie jestem w stanie odgrzebać tego zakupu. Tyle tylko, że to Lucas.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
czez
Posty: 766
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Akcesoryjna kierownica

Postautor: czez » sobota, 7 maja 2016, 13:09

Podepne się tutaj.
Mam nową kiere TRW, jak zamocowaliscie ciężarki?
Końcówki nie są nagwintowane
ftw

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Akcesoryjna kierownica

Postautor: Flanker » sobota, 7 maja 2016, 13:11

Chyba będziesz musiał założyć akcesoryjne ciężarki rozporowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
czez
Posty: 766
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Akcesoryjna kierownica

Postautor: czez » sobota, 7 maja 2016, 13:16

A są takie?
Wklej link dla poglądu?
ftw

GhostDog
Posty: 2209
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Akcesoryjna kierownica

Postautor: GhostDog » sobota, 7 maja 2016, 18:16


Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Akcesoryjna kierownica

Postautor: Flanker » niedziela, 8 maja 2016, 08:24

czez pisze:A są takie?
Wklej link dla poglądu?

Ghost mnie ubiegł.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości