Błąd nr 20 jak naprawić! Czuj. pow. zasysanego MAP RP19

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Dobrzyn
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 21 marca 2013, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warka

Błąd nr 20 jak naprawić! Czuj. pow. zasysanego MAP RP19

Postautor: Dobrzyn » wtorek, 11 czerwca 2013, 11:03

Błąd nr 20 dość częsty.
Jest to błąd czujników ciśnienia powietrza zasysanego.

U mnie też wystąpił.
Najczęściej pojawia się w wilgotne zimne poranki po rozgrzaniu ginie.
Wcale nie oznacza on zepsutych czujników (są 2 identyczne)
Co zrobić, gdy błąd się pojawia i znika po rozgrzaniu.
Otóż czujniki lub wężyki podciśnieniowe są zanieczyszczone naturalna sprawa.

Co potrzebujemy:
Klucz 12mm
obcinaczki do opasek
coś w stylu kombinerek do opasek na przewodach zbiornika
2 opaski samozaciskowe plastikowe czarne długość minimum 15cm
Zmywacz uniwersalny na bazie benz. ekstrakcyjnej w spray'u

Jak naprawić:
-Podnosimy bak klucz 12
-odpinamy 2 przewody elektryczne
-2 odpowietrzające
-2 główne paliwowe
-czujniki już widać, znajdują się na obu rurach ramy symetrycznie po obu stronach, na wysokości przepustnic, przypięte opaskami i założone na haczyk wspawany w ramę.
-odcinamy opaski mocujące
-zdejmujemy przewody elektryczne i podciśnieniowe.
-czyścimy czujniki za pomocą zmywacza w spray'u
-wydmuchujemy resztki polecam metodą usta usta kompresora nie polecam bo można sobie zrobić krzywdę.
-dla dobrego samopoczucia możemy też wymyć przewodziki podciśnieniowe idące od przepustnic do czujników (chociaż przyczyna w dużym procencie przypadków leży po stronie brudu w samym czujniku)
-składamy do kupy nie ma różnicy który czujnik z której strony są identyczne nawet mocowania są takie same.
-nie wkurzamy się więcej checkiem z rana w zimne i mokre dni.

Mam nadzieję, że zaoszczędzę komuś 1800zł za nowe czujniki (występujące tylko w parze w Yamasze)
Pozdrawiam Konrad

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 998
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » wtorek, 11 czerwca 2013, 12:46

Dzięki - dzisiaj czyszczę:)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 11 czerwca 2013, 13:19

Leszek, zanim zaczniesz, przejedź się dłużej z 2 na liczniku gdzieś na A4 ;-), oczywiście przy odpowiedniej pogodzie - jeśli oczywiście masz problem z tym błędem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Dobrzyn
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 21 marca 2013, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warka

Postautor: Dobrzyn » wtorek, 11 czerwca 2013, 14:14

Dokładnie, błąd powinien zniknąć na rozgrzanym/wysuszonym układzie, w innym wypadku jest pioruńsko zasyfiony albo jest inna przyczyna. Kostki czy niestety zepsute czujniki, chociaż to drugie zdarza się bardzo rzadko.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 11 czerwca 2013, 15:10

Świetnie ! Kolega od rozbierania wahacza też mógłby się postarać dla potomności :D
Po takim opisie temat powinien być zamknięty moim zdaniem, każdy techniczny w którym znajdzie sie wyczerpujący zagadnienie opis bez drążenia a czy można płaskim czy oczkowym a ja se wlałem to a ja tamto.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 11 czerwca 2013, 15:46

Opis mam gotowy, napisałem w 20 minut, ale muszę jeszcze jakieś foty powklejać, a nie za bardzo miałem czas robić, wiec..... ;) .

Dobrzyn
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 21 marca 2013, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warka

Postautor: Dobrzyn » wtorek, 11 czerwca 2013, 21:41

U mnie też by się przydała chociaż taka z miejscem gdzie są, ale nie pomyślałem o poście jak to robiłem a nie mam weny coby znów zbiornik zdejmować.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 11 czerwca 2013, 21:57

Dobrzyn pisze:a nie mam weny coby znów zbiornik zdejmować.

Dobrze jest, wszystko pięknie, ładnie opisane. Jak ktoś będzie miał problem z majsterkowaniem to sobie siądzie z laptopem/ smartfonem przy motorze i już będzie wszystko jasne jak rozebrać/poskładać. ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 14 czerwca 2013, 14:15

Dobrzyn pisze:Mam nadzieję, że zaoszczędzę komuś 1800zł za nowe czujniki (występujące tylko w parze w Yamasze)

Liberty Motors ul. Łopuszańska 36 Warszawa, każdy z czujników po 400 lub 450 pln, nie pamiętam teraz, gdyż dowiadywałem się w zeszłym sezonie, dostępne pojedynczo. Robocizna ok. 250 pln, czyli łącznie mieścimy się w 1200 pln.
Mimo wszystko warto zaoszczędzić. Opis zacny - Szacun :->
U mnie po przedmuchaniu tematu nie ma. Proponuje przyjąc opcję na poczatek Maryjanka. Może pomóc.
hubertm


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość