ELEKTRYKA

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 23 czerwca 2010, 08:08

mariuszdg, napisz później jak to działa i zrób zdjęcie. Pomysł wydaje się godny uwagi. I jak podpiąłeś (do czego i kiedy :) ) sygnał sterujący (czy jak to się nazywa) bo się nieznamsie natym...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 23 czerwca 2010, 08:11

hubertm, mam dokładnie tak samo. i nie ma problemu.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 czerwca 2010, 08:20

Przekaźnik wydaje mi się lepszym rozwiązaniem, bo nie będzie prądowo obciążał instalacji.

Piontek - działa to następująco, 4 wtyczki: 2 od manetek (rozcinasz kabel i wpinasz); jeden pod zapłon, lampe, czy cokolwiek innego, co odpalasz z kluczyka; 1 do masy motocykla. Przekaźnik gdy dostanie 12V będzie zwierał styki od manet. Nie będzie 12V, manetki nie będą działać.
Ostatnio zmieniony środa, 23 czerwca 2010, 22:24 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 1 raz.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 23 czerwca 2010, 08:37

Ale prąd zasilający to nadal od akumulatora czy też właśnie od czegoś innego?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 czerwca 2010, 08:46

Zasilanie manetek bezpośrednio z aqu przez przekaźnik właśnie. "Zasilanie przekaźnika" z zapłonu (kabelek plus od czegokolwiek). Zaletą takiego rozwiązania jest nie obciążanie instalacji moto prądem potrzebnym do grzania. Manetki wpięte bezpośrednio pod zapłon zasilane są z instalacji, której bezpieczniki nie przewidują dużego obciążenia. Największy bezpiecznik w XJR jaki znalazłem ma 15A, tyle powinno starczyć, jeżeli natomiast ktoś podpoiłby te manety pod np 2A lub 4A to gwarantuje sfajczenie bezpiecznika i przy okazji awarię światła lub bóg wie czego jeszcze. Trzeba pamiętać, że wszelkiego rodzaju grzały lubią pociągnąć prądu. Trza by sprawdzić (zmierzyć) ile te manety ciągną, wtedy było by wiadomo co i jak.

Obciążalność prądowa styku tego przekaźnika wynosi 30A. To w zupełności wystarczy. Bezpiecznik od manet oxford ma bankowo niższy amperaż, sprawdzę jak wrócę z koksa.
Ostatnio zmieniony środa, 23 czerwca 2010, 22:26 przez mariuszdg, łącznie zmieniany 1 raz.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 23 czerwca 2010, 19:03

Jednak nie załapałem. :wstyd:
Jak będziesz miał jakiś schemat jak chcesz to podpiąć to prześlij. A jak nie masz to trudno :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 czerwca 2010, 22:15

Obrazek
Ten minus przekaźnika można podpiąć pod masę moto.
Piontuś podaj mi numer na PW. Nie jestem elektrykiem i może troszkę zawile to opisuje. Łatwiej mi będzie przez tel. ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
turbo
Posty: 97
Rejestracja: środa, 9 listopada 2011, 14:52
Lokalizacja: Koło
Kontaktowanie:

Postautor: turbo » czwartek, 12 lipca 2012, 11:28

Jak grzebałem w instalacji to do puszki z bezpiecznikami przynajmniej w modelu 2001 dochodzi brązowy kabel w niebieskie paski i jest to główny kabel wracający od stacyjki na puszkę bezpieczników na głównym bezpieczniku więc tam można śmiało manetki zainstalować.

W przypadku oxfordów z elektronicznym sterownikiem może pojawić się zastosowanie przekaźnika mimo wszystko i podpięcie ich pod akumulator bo po prostu kontroler stwierdzi, że jest za mało prądu (bo rozchodzi się po instalacji) i nie włączy manetek, miga przy tym niebieska lampka.


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości