ELEKTRYKA

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Lokalizacja: Sejny
Kontaktowanie:

ELEKTRYKA

Postautor: Koniu » poniedziałek, 10 marca 2008, 17:56

Znajomy ma problem z kontrolką OLEJU i pyta czy to jest czujnik poziomu oleju czy ciśnienia. I dlaczego mryga :) XJR 1200
Mój tel. 692 486 517

ganer1200
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2007, 19:13
Lokalizacja: Londyn,podkarpacie

Postautor: ganer1200 » poniedziałek, 10 marca 2008, 19:21

Witam
Kontrolka pokazuje (wszystkie Yamahy) poziom oleju.
A mryga ponieważ brakuje oleju :roll:
Pozdr

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Lokalizacja: Sejny
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 10 marca 2008, 19:25

O to chodzi że poziom oleju jest a kontrolka mryga już taki z niego młotek nie jest sorry :)

Mówi że kontrolka mruga różnie to nie jest reguła czy na zimnym czy ciepłym silniku. Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 10 marca 2008, 21:04 przez Koniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój tel. 692 486 517

vanbart
Posty: 59
Rejestracja: piątek, 4 stycznia 2008, 23:22
Lokalizacja: wrocław

Postautor: vanbart » poniedziałek, 10 marca 2008, 20:37

Z tego co ja się oriętuje to owszem kontrolka pokazuje poziom oleju, ale tylko przez chwile po przekręceniu zapłonu, jesli gaśnie to znaczy ze wszystko ok. Jeżeli natomiast świeci sie albo miga w czasie pracy ( tego nie uściśliłeś)) to już sprawa ciśnienia oleju. Jak na zimnym silniku wszystko jest ok a po rozgrzaniu zaczynają sie cuda to na bank brak ciśnienia. Wiem że pisze banalne rzeczy, ale i pytanie było podobne;)

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1058
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: FJR 1300 RP13
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » wtorek, 11 marca 2008, 21:24

Kontrolka w YAMAHA nie pokazuje cisnienia tylko poziom.Jezeli stan jest ok. to chyba tylko wina czujnika. Gdzie go szukac niestety nie wiem(ale sie dowiem :-) )

ganer1200
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 10 grudnia 2007, 19:13
Lokalizacja: Londyn,podkarpacie

Postautor: ganer1200 » wtorek, 11 marca 2008, 22:43

Wina może byc czujnika albo przekażnika czujnika.
Czujnik znajduje sie w misce olejowej (dostep od dołu), a przekażnik z lewej strony moto .
Trzeba zdjąć lewy boczek i jest to pierwszy przekażnik na prawo od CDI.
Czujnik i przekaznik mozemy sprawdzic ohmomierzem.

Przekaznik-162-198 ohmów przy 20stCelc.Mierzymy
na przewodach czerwono/niebieski(-)-czarno/czerwony(-).

Czujnik nalezy wykrecić (wczesniej zlać olej)podłączyc (+) do czujnika a (-)do kabla wychodzacego z niego.
Przyżąd powinien pokazać obwód zamkniety(czujnik w pozycji pionowej,kabel na dole).
Obwód powinien zostać przerwany jesli obrócimy czujnik do góry nogami (kabel na górze),jesli sie tak nie dzieje nalezy wymienić czujnik na nowy,jest nie naprawialny.

A wracając do mrygania, sprawdz żarówke ,może nie siedzi wystarczająco mocno w gnieżdzie i dlatego mruga :idea: :idea:
Pozdr

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 12 marca 2008, 09:26

ganer1200 pisze:Wina może byc czujnika albo przekażnika czujnika.
Czujnik znajduje sie w misce olejowej (dostep od dołu), a przekażnik z lewej strony moto .
Trzeba zdjąć lewy boczek i jest to pierwszy przekażnik na prawo od CDI.
Czujnik i przekaznik mozemy sprawdzic ohmomierzem.

Przekaznik-162-198 ohmów przy 20stCelc.Mierzymy
na przewodach czerwono/niebieski(-)-czarno/czerwony(-).

Czujnik nalezy wykrecić (wczesniej zlać olej)podłączyc (+) do czujnika a (-)do kabla wychodzacego z niego.
Przyżąd powinien pokazać obwód zamkniety(czujnik w pozycji pionowej,kabel na dole).
Obwód powinien zostać przerwany jesli obrócimy czujnik do góry nogami (kabel na górze),jesli sie tak nie dzieje nalezy wymienić czujnik na nowy,jest nie naprawialny.

A wracając do mrygania, sprawdz żarówke ,może nie siedzi wystarczająco mocno w gnieżdzie i dlatego mruga :idea: :idea:
Pozdr



admin, może posta ganera należałoby przykleic w jakimś stałym FAQ dotyczącym technikaliów?
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4746
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 25 lipca 2008, 16:54

Ma ktoś z was dojście do info nt. czytania kodu świec?
Można by to zamieścić w dziale technicznym bo myślę, że to przydatna rzecz.
Sam dziś chciałem kupić do zephyrka świece NGK DR9EA, a pan sprzedał mi DR8EA bo 9 nie miał. No i nie wiem czy dobrze że kupiłem czy nie.

nikctom

problem, big problem...

Postautor: nikctom » niedziela, 26 października 2008, 13:54

jestem zaniepokojony poborem pradu mianowicie po przekreceniu kluczyka w pozycje ON z akumulatora ucieka 4 ampery, no to troche za duzo jak na moje oko. a jest to troche uciazliwe jezeli ma sie potem rozpalac muszke na pych.... prosze o info

[ Dodano: 2008-12-30, 17:01 ]
spoko juz wiem co bylo nie tak.

danzig00
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 9 października 2008, 16:36
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: problem, big problem...

Postautor: danzig00 » piątek, 15 stycznia 2010, 20:23

nikctom pisze:spoko juz wiem co bylo nie tak.

A możesz opisać o co dokładnie chodzi i co było nie tak ???

pioterek_65
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 17:30
Lokalizacja: Gościcino
Kontaktowanie:

Postautor: pioterek_65 » sobota, 16 stycznia 2010, 06:27

Ja mam problem z oświetleniem budzików . Płaska wiązka która wychodzi z lampy i jest w lewym budziku podłączona płaską wtyczką ma jakiś luźny kontakt . Jak dociskam to świecą a jak puszczę to nie. Moje pytanie , czy ktoś wie który kolor w tej wiązce podaje masę a który 12Volt do oświetlenia ?
Pozdrawiam.
Piotr

Jubiler
Posty: 94
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2009, 01:40
Lokalizacja: Żoliborz

Postautor: Jubiler » niedziela, 17 stycznia 2010, 03:01

Kolory WEWNĄTRZ zegarów rp10 i nowsze :
nr 1: granatowy - + na diody oświetlające ( z pozycji w lampie )
nr 6: czarnoniebieski - masa zegarów ( środkowy)
nr 8: czerwonoczarny - stały plus na zegarek i pamięć liczników dziennych
kostka ma offset jak w taśmie HDD PCta, tylko trzeba ją odchudzić
nr 11 jest zielony - od czujnika paliwa

pioterek_65
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 17:30
Lokalizacja: Gościcino
Kontaktowanie:

Postautor: pioterek_65 » niedziela, 17 stycznia 2010, 07:32

Serdeczne dzięki teraz powinienem dać radę.
Piotr

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 28 stycznia 2010, 14:30

A ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do XJR na wytrysku???? Albo chociaż do modeli z gaziorami??? Przydało by się mieć taką dokumentację.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4746
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 28 stycznia 2010, 20:15

W manualu nie ma?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 28 stycznia 2010, 21:11

Do 1300 znalazłem takie coś. To jest raczej do gaziorów bo CMU nie namierzyłem, http://arecki1113.republika.pl/Xjr%2013 ... europe.jpg
szukam do mojej wersji, jak ktoś znajdzie to prosze o linka. W manualu jest tylko opis bezpieczników (ale raczej nie wszystkich)

[ Dodano: 2010-01-28, 21:14 ]
kurnia pisze jak byk, że to do wersji '99 :krzeslem:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 492
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 28 stycznia 2010, 23:05

W manualu jest na pewno do 2002r bo kiedyś z potrzebowałem i była

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 30 stycznia 2010, 13:24

Mariusz, ja poszukam w swojej książce z XJR'07. Wydale mi się, ze ptysiek przekazując mi ksiązkę serwisową, dał mi równiez cały schemat instalacji elektrycznej. Musze sprawdzic.
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 30 stycznia 2010, 14:25

Sprawdź Huberto bo ja tego nie mam :(
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Jubiler
Posty: 94
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2009, 01:40
Lokalizacja: Żoliborz

Postautor: Jubiler » czwartek, 22 kwietnia 2010, 01:39


Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 22 kwietnia 2010, 05:44

pomysł fajny ale cuś nie działa ten philips.
btw ja jeżdżę na motovision.

ze strony philipsa:
"XP Moto: Racing performance

blablabla

Charakterystyka ogólna:

* do 80% więcej światła* na szosie
* specjalny skład gazu i odpowiednie ciśnienie zapewniające maksymalną wydajność i najdłuższy czas eksploatacji
* udoskonalony żarnik zaprojektowany tak, aby dawał wiązkę zbliżoną do lasera
* chromowany trzonek i przykuwająca wzrok nasadka z powłoką palladową.
"

no ja was proszę.... :rotfl:
bye

balth

danzig00
Posty: 163
Rejestracja: czwartek, 9 października 2008, 16:36
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Postautor: danzig00 » środa, 2 czerwca 2010, 08:57

A gdzie najlepiej wpiąć gniazdko elektryczne 12V/10A ???

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4746
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 2 czerwca 2010, 09:11

Ja kupiłem takie, tylko, że czarne i podpiąłem bezpośrednio do akumulatora i pod kanapa mam szybkozłączkę.
Codziennie gniazda nie załączam ani nie wyłączam więc nie potrzebuję włącznika na wierzchu jak do motooilera, więc na codzień mam rozłączone, a jak zachodzi potrzeba to załączam przed jazdą i już.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Lokalizacja: Sejny
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 2 czerwca 2010, 15:44

Ja tyż mam pod siedzeniem, zwykłe samochodowe bezpośrednio do akumulatora podpięte z wszczepionym bezpiecznikiem na + chyba 30 A.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1058
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: FJR 1300 RP13
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » środa, 2 czerwca 2010, 20:56

Gniazdo bezpośrednio od akumulatora, przez bezpiecznik oczywiscie !!!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Lokalizacja: Sejny
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 2 czerwca 2010, 20:57

Tak jak napisałem.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4746
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 2 czerwca 2010, 21:19

Ja oczywiście na przewodzie też mam bezpiecznik ale nie 30A tylko chyba jakieś 8A albo ciut więcej.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 22 czerwca 2010, 09:55

http://www.piekarz.pl/index.php?page=offer&item=36295
Taki przekaźnik sobie zapodam do odpalania manetek. Co myślita???
Już mi drugi raz padł aqu jak zapomniałem usrojstwa wyłączyć.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 22 czerwca 2010, 22:14

to podłacz je inaczej. Ja mam tak podłaczone, ze przy zgaszeniu moto gaśnie wszystko. Równiez manetki :-0
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 czerwca 2010, 05:11

Jak użyję tego przekaźnika to też tak będzie. Nie chcę wpinać tych manet bezpośrednio pod zapłon... :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość