Ksenon do XJR

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Ksenon do XJR

Postautor: mariuszdg » środa, 30 czerwca 2010, 23:39

Zastanawiam się co będę robił w zimowe wieczory. Tak sobie wydukałem, że może pójdę w ślad Pawła i montne ksenon. Jeśli ktoś ma doświadczenie w temacie to proszę o opinię. Na taką lampę prawdopodobnie homologacji nie dostanę, czy uważacie, że jest to bezpieczne (czy w razie kraksy ubezpieczyciel będzie miał prawo nie wypłacić forsy?).
Jakie są koszty?
Ewentualne problemy przy montażu??
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 1 lipca 2010, 21:48

jest to niewatpliwie wqrwiajace wszystkich kierowcow przed toba przejezdzajacym przez tory wieczorowa pora. mieszkancow domow do pierwszego pietra rowniez.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 1 lipca 2010, 21:51

Jak się nie ustawi rzeźniczo w kosmos to może tragedii nie będzie ;) W każdym razie Pawła teraz widać naprawdę z daleka. Jeszcze moto dobrze nie widać było, a po kolorze światła już wiedziałem kto nagina ;)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 2 lipca 2010, 12:44

mariuszdg pisze:Jak się nie ustawi rzeźniczo w kosmos to może tragedii nie będzie ;)


no niekoniecznie raczej.....
bye

balth

Danski

Postautor: Danski » piątek, 2 lipca 2010, 18:38

...ja osobiście jestem za ksenonami w motocyklu...
1) bardziej rzucasz się w oczy
2) sam w nocy lepiej widzisz
...ale pod warunkiem, że sama konstrukcja lampy da nam gwarancję, że linia światło cień będzie idealna...
w 100% rozumiem czemu te homolagcje, kodeks itp tak restrykcyjnie podchodzi do tego tematu... ano żeby nie było przypadkowości, bo nawet jak 99% użytkowników tak sobie zamontuje ksenony, że będą spełniały parametry to zawsze jest ryzyko, że właśnie ten 1% będzię nam utrudniał życie na drodze (czyt: "prześwietlał czaszkę na wylot")
...moim zdaniem obostrzenia w stosunku do motocykli z niefabrycznymi ksenonami powinny ograniczać się nie do tego,czy jest na daną lampę homologacja, czy nie (bo to bardziej biurokratyczna droga,a nie merytoryczna) tylko, aby stacje wykonujące przeglądy mogły zdefiniować, czy dopuścić czy nie... ale znając nasze realia...za parę dodatkowych PLN-ów stacje te zatwierdziłyby przegląd nawet jakbyś do lampy sztuczne ognie zapodał :)
...więc póki, zamknięte koło...czyli droga do nieskończoności... ;)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 2 lipca 2010, 20:38

danski, nie potrzeba zakładać xenona aby byćlepiej widoczym. szczerze mówiąc, mnóstwo ludzi naduzywa tego argumentu dla swoich pokracznych celów. vide nałogowe jeźdżenie na długich. stojąc w słoneczny dzień na skrzyżowaniu koleś z naprzeciwka tak mi dał po gałach długimi, że jeszcze dłuższa chwilę miałem mroczki przed oczami. no wcale sie nie dziwię, dlaczego puszkarzy to wkurza. mnie też.
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 lipca 2010, 20:48

osobiście wolę wrzucic żarowkę Philipsa i jest też dobrze. :->
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 2 lipca 2010, 21:15

Mnie tam światło Pawła nie raziło jak za mną naginał, a widać Go było naprawdę z daleka ;) Wiadomo, że celem jest poprawienie widoczności a nie wkurzanie innych użytkowników. Do tematu podchodzę na razie laitowo, wrzuciłem by poznać opinie. Buko mi mówił niedawno, że problem może być w razie wypadku. Bez homologacji lampy ubezpieczyciel ma furtkę do ataku. To też jest temat :(
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 3 lipca 2010, 20:49

qrde, co to znaczy: poprawienie widoczności? nie interesuje cię poprawienie oświetlenia drogi przed tobą, tylko poprawienie widoczności? kup sobie taśmę scotchlite'a, owiń się dookoła i będziesz lepiej widoczny.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 5 lipca 2010, 19:52

Z mojej obserwacji: ksenony są lepiej widoczne w dzień tylko wtedy gdy są źle ustawione. A zakłada się je głównie dla taniego blichtru i tyle. O ile mi wiadomo to do tych żarówek trzeba mieć odpowiednią lampę, czyli odbłyśnik i soczewkę.
Jak mnie ktoś oślepia jadąc za mną to rewanżuję się mu przeciwmgłowką. Jak nie pomaga to 3 światła stop...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 6 lipca 2010, 22:06

balth pisze:qrde, co to znaczy: poprawienie widoczności?

Baltho nosz kurnia. Poprawienie widoczności rozumiem tak, że mnie lepiej widać, ale również ja drogę lepiej widzę bo jest lepiej oświetlona. Tego ksenona nie traktuję jako wabik na galerianki tylko z przyczyn praktycznych się nad nim zastanawiam. 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 6 lipca 2010, 22:44

mariuszdg pisze:z przyczyn praktycznych się nad nim zastanawiam
To ja uważam, że bez zmiany całego reflektora to przyda Ci się praktycznie tylko na galerianki :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 7 lipca 2010, 18:21

mariuszdg pisze:[..]ja drogę lepiej widzę bo jest lepiej oświetlona.[..]



to zacznij od lepszych żarówek.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 8 lipca 2010, 11:04

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 8 lipca 2010, 18:46

Żeś się uparł...
;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 9 lipca 2010, 07:36

o, widzisz mariuszek, i takiemu tematowi sprzeciwiać się nie będę.
natomiast wydaje mi się, że bmw trochę sobie pojechało na tej końcówce filmu (jednoczesne porównanie obu systemów).
bye

balth

Danski

Postautor: Danski » środa, 14 lipca 2010, 22:53

...no nie zgodzę się ;) ...mając ksenony (niekoniecznie źle ustawione) jesteś lepiej widoczny... a wiecie dlaczego... nie dlatego, że świecą jaśniej lub też wyżej (te zazwyczaj źle ustawione ;) ) ...tylko dlatego, że stanowią zdecydowaną mniejszość na drodze wśród motocykli (zresztą nie tylko wśród nich)... a co za tym idzie są bardziej zauważalne... nie oszukujmy się, ludzie zwracają uwagę bardziej na to, co jest mniej powszechne i tu tkwi sedno... jak będę jechał 40km/h Lamborgini to inni będą zwalniać i mnie przepuszczać.... a jadąc W124, zajadą mi drogę, a jeśli nie to napewno nie zjadą mi z lewego pasa (bo pewnie 200D ;) ).. nieco przekoloryzowałem, ale takie schematy na drodze niestety funkcjonują...

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 15 lipca 2010, 12:56

Danski pisze:[..]...tylko dlatego, że stanowią zdecydowaną mniejszość na drodze wśród motocykli (zresztą nie tylko wśród nich)... a co za tym idzie są bardziej zauważalne...


przeważnie ;-) zauważam najpierw światła a dopiero później pojazd. więc rybi mnie to czy to moto czy nie. imho nie jest to wyróźnik.

nie oszukujmy się, ludzie zwracają uwagę bardziej na to, co jest mniej powszechne i tu tkwi sedno...


nie zgodzę się w 100% ale trochę racji jest. ale z tego powodu nie potrzebujesz xenonów. znacznie łatwiej jest po prostu wymienić żarówę na taką "bardziej zwracającą uwagę". cezar+me zrobiliśmy takiego switch'a na philips motovision. wieczorem nie jest gorzej ale barwa odbłysku jest intrygująca - lekko czerwonawa. sprawdzaliśmy temat w czasie jazdy skądeś-gdzieś-tam pytając ludzi czy zauważają różnicę: odpowiedź była twierdząca.

[..]
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 15 lipca 2010, 13:27

od kiedy to macie założone (w sumie to od kiedy Cezaro ma, bo Twej Baltho strzały :mrgreen: nie widziałem od dawna)?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 15 lipca 2010, 14:59

balth... czyli wykonałeś coś o czym napisałem ;) ...wyróżniłeś się ;) zresztą jak widzę Philips też wziął tą kwestię pod uwagę konstuując te żarówki...
...a tak na marginesie nie upieram się na ksenonach... może nawet te "czerwone" Philipsy będą bardziej zwracały uwagę ;)
Chyba też spróbuję tą żarówkę ;)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 15 lipca 2010, 17:02

Danski pisze: może nawet te "czerwone" Philipsy będą bardziej zwracały uwagę ;)

Nie sądzę.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 15 lipca 2010, 19:23

wiesz mariuszek, tak czysto statystycznie: ile widziałeś sprzętów z takimi "czerwonymi" żarówkami? bo z xenonami trochę codziennie widujesz... :-P
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » poniedziałek, 19 lipca 2010, 14:16

Balth no niestety nie wierzę w to, co piszą o tych żarówkach.
Zwłaszcza ze stwierdzeniem "10-20 metrów dłuższy strumień". Ostatnio miałem okazję zmieniać ksenony w aucie i zgadałem się z elektrykiem na temat żarówek do moto (sam jest motocyklistą i tak jakoś samo wyszło :-)) . Powiedział, że bardziej widoczne - owszem, jaśniej świecące - owszem, ale jak mówią, że świecą dalej - to już bujda. Nie zależy to od żarówki, a od ustawienia reflektora.
Jak ustawiał mi światła to powiedział, że mają być ustawione tak, a nie inaczej. W związku z tym jakiej bym nie założył żarówki, to i tak dobrze ustawiony reflektor ma świecić do tego samego punktu - może tylko odrobinę jaśniej, albo "inaczej", ale nie dalej ;-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 19 lipca 2010, 14:46

Dlatego pytałem kiedy Cezar to założył??? Jakoś na objeździjcie świętokrzyskiego nie kapnąłem się, że ma inną barwę. Ale może uwagi nie zwracałem. Nie lubię też porównywać różnych modeli moto i ich świateł. Najlepiej jakby postawić, albo lepiej pojeździć z 2 XJR, w której jedna ma philpsa a druga ksenon.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 19 lipca 2010, 21:13

Mario, dzisiaj załozylismy z Cezarym w moim moto Philipsa motovision. Objeżdzę , zobacze. Będę miał porównanie ze zwykła. Dzisiaj pojeździłem trochę po zmroku. Pierwsze wrażenie - jaśniej, lepsza widocznosc, wprzód równiez.
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 19 lipca 2010, 21:48

hubertm, zdradź cenę i czy mógłbyś przywieźć mi taką na łykend?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 1976
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 19 lipca 2010, 22:34

29 lub II generacja 39 PLN
kupić ci piontek?
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 19 lipca 2010, 22:40

Cezary jest Kierownikiem ds. zaopatrzenia :->
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 20 lipca 2010, 06:38

cezaRYton pisze:29 lub II generacja 39 PLN
kupić ci piontek?
Bardzo bym Cię poprosił bo ja pewnie u siebie nie znajdę a czas na wymianę żarówki już dawno nadszedł. Wybieram wersję II generacja i rozliczymy się w Wilkasach chyba, że wolisz przelew (dowolny ;) ).

Mam nadzieję, że od razu ją zmienię bo może się stać kolejną niezbędną rzeczą do mojego motocykla leżącą na półce obok szyby, motooilera i podgrzewanych manetek... :-P
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 20 lipca 2010, 06:59

MadMike, a ja wcale nie nastawiałem się, ze toto będzie dalej świecić :-) ja tez nie bardzo wierzę w wynalazki działające same-z-siebie :-)
bye

balth


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość