Króćce ssące

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: XRzysJek » wtorek, 7 lutego 2017, 22:26

Używki za 220 można nabyć.

pp-vmax
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2017, 18:00
Model i rocznik moto.: XJR1300 2013
Województwo: W-mazowieckie

Re: Króćce ssące

Postautor: pp-vmax » środa, 8 lutego 2017, 13:50

Zdzislaw pisze:
artur pisze:....Nawet niemcy nie mogą się tym pochwalić. Wszystko zależy od budżetu.


Tutaj bym polemizował :P .


Chciałbym zauważyć, że pierwsze rakiety amerykańskie jak i ruskie opierały się na niemieckiej technlogii z drugiej wojny...:-)

pp-vmax
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek, 16 stycznia 2017, 18:00
Model i rocznik moto.: XJR1300 2013
Województwo: W-mazowieckie

Re: Króćce ssące

Postautor: pp-vmax » środa, 8 lutego 2017, 13:53

XRzysJek pisze:Czytałem raz artykuł o akrapie. Pisali o hydroformowaniu maszyną za milion euro. To są Chorwaci bodaj. Nic nie wspominali by to kitajce gięli na kolanie.


Słoweńcy!!

wojtekd1
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 stycznia 2017, 17:44
Model i rocznik moto.: Xjr 1300
Województwo: T-świętokrzyskie

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » niedziela, 19 lutego 2017, 11:46

Panowie co by nie zaczynać nowego wątku zapytam tutaj. Czy od strony filtra powietrza są jakieś dodatkowe krocce? mam obecnie same gumowe rury ale nie sięgają mi do gaźnika. Jako to u was wygląda?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:26

One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » środa, 22 lutego 2017, 09:07

artur pisze:One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,

Kupowałem w zeszłym roku króćce z D od Klausa Goerza i były faktycznie trochę krótsze ale w zestawie była blaszka do przesunięcia i zamocowania airboxa.
Krzysiek :-)

wojtekd1
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 stycznia 2017, 17:44
Model i rocznik moto.: Xjr 1300
Województwo: T-świętokrzyskie

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » środa, 22 lutego 2017, 17:43

temat jest taki że jak przesunę airboxa do gażników to wtedy śryby które trzymają całość mijają się z uchwytami do przykręcenia. Popróbuje może dorobię jakiś uchwyt dodatkowy.

Mam jeszcze jedno pytanie a w zasadzie to prośbę ;) czy mógłby któryś z panów zrobić zdjęcie jak poprowadzone są gumowe przewody (zakładam że jest to podciśnienie) od góry gaźników? Mam tutaj coś pokopane bo chyba nie mam wszystkich rur.

Ogólnie chodzi mi o nr 55 (link pod spdem) - jest to jakiś filtr i wydaje mi się że powinno być tego 2 szt. Ja mam tylko 1 szt.
Końcówka naszego "filtra" zakończona jest tak jakby nachodził na nią jakiś wąż, ale z tego schematu niestety nie da się tego odczytać.

https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts ... etor?uid=0

I kolejne pytanie czy do gaźników podłączona jest masa motocykla? Mam niestety samo kabeloczko a po kablu ani widu ani słychu.

wojtekd1
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 stycznia 2017, 17:44
Model i rocznik moto.: Xjr 1300
Województwo: T-świętokrzyskie

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » czwartek, 2 marca 2017, 21:27

Nikt z tu obecnych nie grzebie przy swojej maszynie co by zdjęcie strzelić? :P

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Króćce ssące

Postautor: gacy666 » wtorek, 7 marca 2017, 17:58

Bak mam już założony, ale z plastikowego łącznika idzie przewód który wchodzi w "oczka" na airboxie i nie jest do niczego podłączony.

wojtekd1
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 stycznia 2017, 17:44
Model i rocznik moto.: Xjr 1300
Województwo: T-świętokrzyskie

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » piątek, 10 marca 2017, 16:50

Ok dzięki wielkie za odpowiedź coś pokombinuj, ale gdyby ktoś przypadkiem miał ściągnięty bak i zrobił zdjęcie to chętnie obejrzę to foto;)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » piątek, 10 marca 2017, 20:49

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

wojtekd1
Posty: 20
Rejestracja: środa, 25 stycznia 2017, 17:44
Model i rocznik moto.: Xjr 1300
Województwo: T-świętokrzyskie

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » środa, 15 marca 2017, 21:04

Dzięki bardzo za linka, tutaj zaś jest inaczej... Muszę znaleźć złoty srodek :-D

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Króćce ssące

Postautor: gacy666 » niedziela, 19 marca 2017, 12:07

Jako, że linka ssania raczyła odmówić posłuszeństwa i musiałem znowu bak zrzucić, porobiłem Ci foty. Wprawdzie ja mam rp06 i są tam trochę inne gaźniki, ale może coś te zdjęcia wyjaśnią.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Sebastian
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2017, 09:20
Model i rocznik moto.: Super Tenere 1200 2010
Województwo: D-dolnośląskie

Re: Króćce ssące

Postautor: Sebastian » wtorek, 11 kwietnia 2017, 18:08

Byłem dziś w aso zapytać do RP06 z 2002, za pare króćców 1100 czyli komplet 2200 szok, larsona mówił za 1100 a pokazał mi w kompie na Allegro ale tylko lewe po 110 za sztukę, jakich powinienem szukać ? Pomóżcie nowemu ;)

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 20 listopada 2017, 22:50

Krućce przy airboxie jak są oryginalnie uszczelnione z puchą ?

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: XRzysJek » niedziela, 26 listopada 2017, 18:34

Mój filtr powietrza jest z lewej strony bardziej brudny. Wnioskuję, że Yamh zrobił za długi tunel dolotowy i wypada go obciąć. Nie zrobi to chyba jakichś anomalii jak obcięcie bass-refleksu w głośniku? Ten dodatkowy przeszkadzajek na wejściu do erboxa, zasysator dolny, też raczej zbędny ?

mazik83
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 12:00
Model i rocznik moto.: xjr 1300 2000r
Województwo: D-dolnośląskie

Re: Króćce ssące

Postautor: mazik83 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:30

Hejja,nr 55 to filterek paliwa z magnesem w srodku,i jest tylko jeden \natomiast drugi jest to kranik.co do rurek to jest ich 5 ,2x odpowietrzenie z baku ,2x przelewy z gaznika,1x z airboxa ,a i jeszcze jest z silnika do airboxa taki krotki i gruby

Awatar użytkownika
Perszing1988
Posty: 248
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2005
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Króćce ssące

Postautor: Perszing1988 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:25

XRzysJek pisze:Mój filtr powietrza jest z lewej strony bardziej brudny. Wnioskuję, że Yamh zrobił za długi tunel dolotowy i wypada go obciąć. Nie zrobi to chyba jakichś anomalii jak obcięcie bass-refleksu w głośniku? Ten dodatkowy przeszkadzajek na wejściu do erboxa, zasysator dolny, też raczej zbędny ?

Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 listopada 2017, 20:50 przez Perszing1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » poniedziałek, 27 listopada 2017, 20:38

Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać.Co do ceny zestawu jest naprawdę dobra.Znalazłem coś jeszcze Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox


"otwierasz" obudowę filtra i zubożasz mieszankę więc trzeba tylko ją wzbogacić regulując skład mieszanki śrubą wolnych obrotów która odpowiada nie tylko za skład mieszanki w dolnym ale i średnim zakresie obrotów - nie badzie się dławił.
Sprężyny (pośrednio) odpowiadają za prace w średnim i wysokim zakresie obrotów - osłabisz to szybciej podniesie się iglica .....
Konia z rządem temu kto to wszystko zgra aby grało.
wtedy może się udać
raczej się nie uda się

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: XRzysJek » środa, 29 listopada 2017, 00:12

Nie znalazłem tematu airbox. Czy układ ssący, dolotowy , monopolowy .

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » czwartek, 30 listopada 2017, 13:49

Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło ;))
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » czwartek, 30 listopada 2017, 18:55

KrzysiekN pisze:Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło ;))


Jasne że się da zwłaszcza że nic takiego jak "osłabianie sprężyn " nie zrobiłeś :przestraszony:
p.s. Kiedyś moja FJ w dwójkę z kuframi na Słowacji przy spacerowej prędkości zeszła tez do ok. 5,5 l/100km

Awatar użytkownika
Perszing1988
Posty: 248
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2005
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Króćce ssące

Postautor: Perszing1988 » czwartek, 30 listopada 2017, 19:44

Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
janot
Posty: 199
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Króćce ssące

Postautor: janot » czwartek, 30 listopada 2017, 20:21

Zadowolony jesteś? Dobrze ciągnie ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 16:30

Perszing1988 pisze:Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?

Wymiana blaszki wyraźnie poprawiła kulturę pracy na niskich obrotach a co do reszty modyfikacji to zmiana też była odczuwalna mam na myśli niewielki przyrost mocy . Na hamownię udało mi się okazyjnie wjechać jak byliśmy na targach w Poznaniu ale było to już po zrobieniu wszystkiego tak że nie wiem o ile poprawiło to parametry pracy silnika ponieważ nie robiłem pomiaru przed modyfikacjami.
20171202_160041.jpg

20171202_160110.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Krzysiek :-)

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Króćce ssące

Postautor: mecia » sobota, 2 grudnia 2017, 17:22

Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » sobota, 2 grudnia 2017, 19:00

Zdzichu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 19:04

mecia pisze:Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?

Czyli jednak to coś daje. Oczywiście nie każdemu to odpowiada lub jest potrzebne.
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » sobota, 2 grudnia 2017, 20:58

260km/h :/ ?

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 21:57

Za mało czy za dużo? Tyle wyszło do odcinki...sam słyszałem ;) Przełożenie 17/38
Krzysiek :-)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość