Uszczelki kranika

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: XJR-SP 1999
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Uszczelki kranika

Postautor: Markus » środa, 7 września 2016, 10:27

W kraniku wymieniłem uszczelki ale króciec wylotowy benzyny ten pod kątem prostym da się wyciągnąć
i w zestawie nie ma oringa, kleju czy coś tam.
Pytanie jak zabezpieczyć żeby w trakcie jazdy kolanko nie wypadło ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki kranika

Postautor: XRzysJek » środa, 7 września 2016, 10:32

Silikon na uszczelki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2836
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Uszczelki kranika

Postautor: Zdzislaw » środa, 7 września 2016, 10:41

Nic. Wcisnąć porządnie i koniec.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1556
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Uszczelki kranika

Postautor: Holender » czwartek, 8 września 2016, 08:14

Dokładnie tak, jak pisze Zdzisław.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: XJR-SP 1999
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Uszczelki kranika

Postautor: Markus » czwartek, 8 września 2016, 16:00

Złożyłem na kleju do gwintów, przy krawędzi pasek 2mm,
powinno trzymać.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2357
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Uszczelki kranika

Postautor: farba » czwartek, 8 września 2016, 19:54

Będzie trzymać i bez kleju to jest stożek ,wchodzi na wcisk i nie cieknie.
Żaden silikon ani klej nie wytrzyma kontaktu z benzyną

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 72
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: XJR-SP 1999
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Uszczelki kranika

Postautor: Markus » czwartek, 8 września 2016, 20:11

Dziękuję wszystkim za porady :zdrowko:
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 15 maja 2017, 14:24

Bez zakładania nowego tematu zapytam tutaj.
Czy jeśli kranik puści, gaźniki przepuszczą i poleje się do silnika paliwo, czy to możliwe że przy odpaleniu pojawi się rozrzedzony olej na wylocie z komina. Wsadziłem nos w miejsce korka i niby czuć, ale nie jest to intensywny zapach benzyny. Kolejne co zrobiłem to wsadziłem w miejsce korka oleju palucha najdalej jak sięgnąłem i na ściankach nie ma nic tłustego. Czy jeśli benzyna zmiesza się z olejem, to on przestaje się trzymać i spływa? Jak zdążę to będę dzisiaj testował sam kranik, poziom paliwa w komorach dopiero we środę mam czas. Jak i co jeszcze mogę sprawdzić, żeby być pewnym, że do oleju poleciało paliwo?
Pozdrawiam!
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki kranika

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 15 maja 2017, 14:55

Uszczelniacze zaworów puszczają. A widać poziom oleju ?

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 15 maja 2017, 15:08

Oleju pełen stan. Od pierwszej plamy zrobiłem może ze 100km, za mało żeby zniknął. Ostatnio tylko do roboty jeździłem, a mam 7km w jedną stronę i ew. powrót "na około".
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 15 maja 2017, 20:21

Kranik delikatnie puszcza. Ale jak ściągnąłem z niego wężyk to kropelka zaczęła wisieć po około 5 może 10 min. Tak może być, czy nie powinno nic popuścić? Nawąchałem się z korka. Może jednak to nie benzynę czuć. Ja całe życie w dieslach to mi każda oliwa pachnie paliwem. Muszę jeszcze poziom w komorach sprawdzić. Chociaż świece wyglądają OK i spalanie jest na zadowalającym poziomie.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki kranika

Postautor: XRzysJek » wtorek, 16 maja 2017, 08:47

Spuść olej i zobacz jaki jest. Dobrze byś miał butelkę nowego i porównał zapachowo, teraz oleje pachną jak landrynki, galaretki, pasza dla świń...
Teoretycznie nie powinien puszczać nic, ale ilu się gapiło na swój kranik 10min jak Ty ? :) Te wkłady naprawcze (jak pisano) nie bardzo robią. Mam Tourmaxowy i ledwie przekręcam kurek, tak opornie chodzi. A czy cieknie, nie sprawdzałem.

Edzio: Weź spuść paliwo z gaźników i zostaw go na kilka dni. Potem sprawdź ile naleciało w gaźniki.
Jak będzie dużo zrób znowu to samo plus wykręć wszystkie świece i przedmuchaj gary rozrusznikiem. Wkręć again i po kilku dniach znowu wykręć. Powąchaj czy czuć paliwo. Jak tak to na bank leci do silnika. Co znaczy ze puszcza któryś zawór paliwa.

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » czwartek, 18 maja 2017, 06:35

Dzisiaj spuszczę z gaźników, dobry pomysł.
U mnie kurek chodzi bardzo delikatnie. Czy warto to rozebrać w celu np. rozciągnięcia trochę sprężyny? Ma ona coś wspólnego?
Zaczynam rozważać jeszcze inną opcję smrodu z silnika. A mianowicie wymiana oleju 700km temu. Nie wiem co było zalane, a ja wlałem Motul 5100. Jeśli wcześniej był minerał, to świeży olej może rozpuścił nagar. Dziwnie głośno zrobiło się przy zmianie biegów, a olej właściwie ledwo wlany już jest bardzo ciemny w okienku. No i polało się spod pokrywy. Wrócić do minerała?
Tak bez związku z tematem, to wychodzą teraz po kilkuset kilometrach zaniedbania poprzedników. Ale mądry Polak po szkodzie. Dobrze że jedzie prosto, hamuje i jak się odkręci to dostaje wścieklizny.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 841
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Uszczelki kranika

Postautor: XRzysJek » czwartek, 18 maja 2017, 07:23

5100 drogi nie jest, to możesz zalać nowy, ale jak się upewnisz, co z tym paliwem. Zmiana oleju na inny rodzaj powoduje inne wrażenia dźwiękowe, normalne. Niekoniecznie trzeba się tym niepokoić. Gorzej jak sprzęgło ślizga, trzeba mieniać olej lub tarcze.

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » czwartek, 18 maja 2017, 08:57

Zgodnie z sugestią najpierw opróżnię gaźniki. Będę meldował.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 102
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: Uszczelki kranika

Postautor: UkaszS2 » wtorek, 23 maja 2017, 06:25

Po opróżnieniu gaźników sytuacja wyglądała tak, że naciekło przez 24h do komory trzeciego cylindra trochę paliwa. Jak moto stało na kosie to tam miało najłatwiej spłynąć. Do końca tygodnia sprawdzę czy puszcza do silnika. Na wszystko od razu brak czasu, niestety.
nr tel. 516 75432 osiem


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość