Modyfikowanie gaźnikowców

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Modyfikowanie gaźnikowców

Postautor: korbek » wtorek, 10 września 2013, 16:30

Nie narzekając na brak wolnego czasu postanowiłem poszperać na zagranicznych stronach o XJR na temat modyfikacji. Wcześniej poruszany był temat cięcia airboxa czy wymiany króćców na 36Y
ivo pisze:Te króćce występują w modelach wyposażonych w gaźniki BS 36 Mikuni,czyli od 4PU do RP 02(1995 do 2001r). ... Późniejsze modele miały gaźniki BSR 37.
Dla nich okazywały się one za krótkie. Wtedy zostawiłem temat w przekonaniu, że młodszym braciom, poza sportowym filtrem powietrza (ostatnio gdzieś rzucił mi się oczy KN do wtryskowów) czy cięciem w tłumikach (bądźÂ wymianą), pozostają Dynojety, ale wracam do niego z nowymi informacjami :)
Doszukałem się następujących rozwiązań zwiększających moc do ok. 130 kucy:
- 1. - firma Topham oferuje
zestaw do modyfikacji RP06. W jego składzie znajdziemy nową pokrywę filtra powietrza, skrócone sprężyny przepustnic, dysze główne oraz płytkę do przestawienia wyprzedzenia zapłonu. Dobrym uzupełnieniem jest zaopatrzenie się w króćce 36Y oraz zestaw umożliwiający jego zamontowanie. Nie orientowałem się jeszcze w kosztach. Poza tym w ofercie mają szereg gaźników Mikuni do XJR, których cena z pewnością zwala z nóg.
- 2. - na xjr-tuning.com znajdziemy znane na forum zestawy dla 1200 i 1300. Podstawowa wersja różni się od powyższego obecnością iglic zamiast sprężyn. Taki zestaw dla RP06 i RP10 (wspólny nr 38-1059) oraz RP02 (nr 38-1042) kosztuje 159 ojro, a dla sprzętów o mniejszej pojemności (nr 38-1041) 169 i nie mam pojęcia skąd ta różnica. Ponadto istnieje możliwość dokupienia króćców 36Y za 99€ dla modeli do 2001 lub zestawu z adapterem za 121,90€ przeznaczonego dla roczników 2002-2006. Poza zdzieraniem dodatkowych ośmiu dych za kawałki blaszek cena w porównaniu do krajowej dystrybucji wydaje się ok.

W związku z powyższym wybiłem sobie z głowy wymianę gaźników na starsze, jednak nie wiem który zestaw będzie lepszym rozwiązaniem: pierwszy ze sprężynkami i oddzielny zakup króćców (i w przypadku wybitnego ździerstwa zaoszczędzenie dorabiając własny adapter) czy też drugi komplet z iglicami. Nie wiem która z tych "małych" różnic będzie lepsza dla osiąganej mocy, reakcji na gaz itd. i mam nadzieję, że ktoś poratuje podpowiedzią :roll:

Ponadto dla posiadaczy RP10 zestaw 2. można poszerzyć o modyfikację zwanąÂ Powerstick, który teoretycznie znacznie poprawia średnie obroty. Zapewne jest taka w związku z wprowadzeniem dodatkowej elektroniki.
Firma MTC kasuje za ten manewr jedyne 179€. Nadal nie rozgryzłem za co liczą sobie 385,60€ (króćce? :shock: ). Warto też zwrócić uwagę, że MTC przy modyfikowaniu wymienia sprężynki

Bibliografia:
http://www.xjr1300meinbaby.de/html/reparaturen.html
http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE ... _main.html
http://www.xjr-tuning.com/artikeluebers ... ducts.html
http://www.mtc-motorrad.de/typo/Leistungskits.17.0.html

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 września 2013, 18:29

Francuskie forum XJR jest istną skarbnicą wiedzy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3886
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 10 września 2013, 19:05

Może ale to pedały
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 września 2013, 19:09

Brudne pedały :).

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 10 września 2013, 19:10

hehe mieliscie doczynienia z takimi ?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1584
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 września 2013, 21:37

Pozostaje jeszcze pytanie - w jakim celu modyfikować lokomotywkę ? Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-) Chyba że ktoś chce po torze pośmigać dla własnej przyjemności. Tyle że tam każda współczesna, sportowa sześćsetka, pod dobrym kierownikiem złoi mu tyłek.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 07:00

korbek pisze:zestawy dla 1200 i 1300.
Z wyżej wymienionych propozycji ten wyjdzie najkorzystniej.Poprawi się na pewno reakcja na gaz i moto będzie trochę szybsze.Nic po za tym.Większe modyfikacje pocisną dużo więcej z portfela a i efekt może być inny od zakładanego. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 07:45

Holender71 pisze:Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-)
Z prędkości raczej nie korzystam, a do owiewki jeszcze nie dorosłem, więc PRZYSPIESZENIE :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 08:08

Lepsze przyspieszenie=wyższy moment obrotowy=podniesienie stopnia sprężania+modyfikacja układu zasilania(filtr powietrza,airbox,gaźniki,króćce,rozrząd)+modyfikacja układu zapłonowego+modyfikacja układu chłodzenia(wyższe obciążenie termiczne)+modyfikacja układu wydechowego(zawór wydechowy-coś na wzór EXUP-a).Tak w skrócie. ;-) Inny sposób to:Turbo,kompresor mechaniczny lub elektryczny albo zmiana motocykla np: B-king.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 09:34

Jeszcze zapomniałeś o przeniesieniu napędu :) Nie mam zamiaru budować maszyny wyścigowej na ćwiartkę! Raczej te mody byłyby wystarczające, ewentualnie w przyszłości sprzęgło.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 10:56

Korbek w takim razie zestaw Klaus Goerz wystarczy i najkorzystniej wyjdzie cenowo.Daj znać na co się zdecydujesz. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
bukigliwice
Posty: 175
Rejestracja: piątek, 6 stycznia 2012, 22:22
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Postautor: bukigliwice » środa, 11 września 2013, 11:12

Ach ta młodość :) zawsze będzie brakować KM ;)
Z motocyklem jest jak z kobietą, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie ;)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 12:32

ivo pisze:Korbek w takim razie zestaw Klaus Goerz wystarczy i najkorzystniej wyjdzie cenowo.Daj znać na co się zdecydujesz. ;-)
Korzystnie na pewno, ale czy zamiana sprężynek nie jest jego minusem? Chcę wybrać lepszą opcję, a na skompletowanie wszystkiego mam czas :)

bukigliwice pisze:Ach ta młodość :) zawsze będzie brakować KM ;)

Spokojnie, XJR mam zamiar zachować i będzie szczytem mojego szaleństwa. W następnej kolejności kupię SR500 czy CB550 i delikatnie przerobię na brata :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 12:52

korbek pisze:ale czy zamiana sprężynek nie jest jego minusem?
Krótsze(miększe)sprężynki poprawią reakcję na gaz-będzie dobrze.Staraj się nie ruszać wydechu-niech zostanie seria,bo stracisz moment na samym dole.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 13:13

ivo, chyba się nie zrozumieliśmy. W zestawie Klaus Goerz właśnie nie ma krótszych sprężynek - zamiast nich są iglice (będą spełniały to samo zadanie? ich wymiana poprawi reakcję na gaz czy mają inne zadanie?). Jeśli chodzi o wydech, to mam Lasery ProStock

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 11 września 2013, 14:56

Sorry Korbek pomyliłem z Dyno Jet-em.Generalnie za reakcję na gaz odpowiada podciśnienie między airbox-em a gaźnikami.Przeróbka puszki filtra doprowadzi do spadku podciśnienia a co za tym idzie membrany zaczną się wolniej unosić.Z drugiej strony tak jak piszesz,te iglice w zestawie mają większy stożek i wpuszczają więcej paliwa przy mniejszym uniesieniu membrany co równoważy mniejsze podciśnienie.Więcej powietrza i paliwa zrobi swoje.Chyba tak to działa?Ktoś to musiał przecież policzyć i przetestować. ;-) Wydech,który posiadasz nie powinien dużo zmienić w tym przypadku.Wszak nie jest to przelotowa pucha.
Ostatnio zmieniony środa, 11 września 2013, 15:05 przez ivo, łącznie zmieniany 2 razy.
J....ć stare baby :)

Jacek
Posty: 513
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:35
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: Jacek » środa, 11 września 2013, 15:03

Chłopaki ja se kupiłem i zamontowałem zestaw od klausa nie jest różowo wieczorem napisze więcej

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1584
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 11 września 2013, 16:16

korbek pisze:
Holender71 pisze:Mocy za mało, tzn. 220 to już za wolno, czy może przyspieszenie za słabe ? ;-)
Z prędkości raczej nie korzystam, a do owiewki jeszcze nie dorosłem, więc PRZYSPIESZENIE :mrgreen:


Zaraz, zaraz , piszesz że Twoja maszyna ma niewystarczające przyspieszenie ? Toż to ma 11,3 sekundy na 1/4 mili ! A taki na ten przykład V-max, o którym można dużo złego powiedzieć ale na pewno nie to że nie ma kopa, legitymuje się wynikiem 10,26 czyli o całe 1,24 lepsiejszym. Teraz jeszcze pytanie gdzie to wykorzystasz, skoro na ćwiartkę ścigać się nie masz zamiaru. :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 16:38

Kwestia przyzwyczajania do dobrego: najpierw było 98, potem 106, a teraz przyszła ochota na coś więcej :mrgreen: Jest w tym coś uzależniającego chociaż możliwości skorzystania jest jak na lekarstwo.

Awatar użytkownika
xjr tomek
Posty: 236
Rejestracja: poniedziałek, 10 września 2012, 17:50
Lokalizacja: pl eu
Kontaktowanie:

Postautor: xjr tomek » środa, 11 września 2013, 19:31

106 - 108 koni to maja standardowo te które maja w paierach podane 98 koni , a maja tak ze wzgledu na klase ubezpieczenia w niemczech i paru innych karajach , jak by w papierach stalo 100 koni to by klasa ubezpieczenia byla wyzsza.Yamaha robi tak zreszta inne marki tez dla odbiorców taki bonus.
W siódmym dniu stworzyl Bóg Yamahe XJR oraz asfalt.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 11 września 2013, 20:13

mój kolega na co dzień jeździ CBR , przeleciał się na mojej i stwierdził ,że niemożliwe by to miało 98 KM , zapierdala jakby miała 140 ;-)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 11 września 2013, 20:45

Oczywiście wiem, że to tylko teoretyczne wartości ;) Kiedyś na pewno sprawdzę ile kucy siedzi pod dupskiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 13 września 2013, 19:28

xjr tomek pisze:106 - 108 koni to maja standardowo te które maja w paierach podane 98 koni , a maja tak ze wzgledu na klase ubezpieczenia w niemczech i paru innych karajach , jak by w papierach stalo 100 koni to by klasa ubezpieczenia byla wyzsza.Yamaha robi tak zreszta inne marki tez dla odbiorców taki bonus.

Zgadza się RP19 też deklaruje 98 KM, a jest o 9 więcej.
Janek1200 pisze:mój kolega na co dzień jeździ CBR , przeleciał się na mojej i stwierdził ,że niemożliwe by to miało 98 KM , zapierdala jakby miała 140 ;-)

Pewnie przez to, że odczuwa moment jaki jest w tych 140 -konnych szlifierkach. :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 454
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » czwartek, 10 października 2013, 19:03

Za pozwoleniem jacka wrzucam jego wyjaśnienie:
Jacek pisze:kupiłem zestaw od klausa i było tam króćce ( i tak musiałem zmienić bo miałem popękane) , blacha i śruby do przesunięcia filtra (to się przydało ),inne zakończenie filtra (średnio potrzebna ), sprężyny które są miększe nie krótsze (się przydały), dysze nie dobre mi sprzedał za duże kupiłem inne w Polsce , blacha do zapłonu ( okazało się że nie potrzebna nie działała) . Najważniejsze że samo wstawienie tylko pogarsza osiągi i bez hamowni nie da się za bardzo tego ustawić . Z początku wogule nie można było odpalić bo zalewało(pewnie przez dysze ) metodą prób i błędów zaczęła chodzić ale góra do dupy . Później się okazało na hamowni że miałem tylko 60 koni po ustawieniu 122 koni . Na oryginalnych wydechach i filtr k n . Dla mnie mała różnica , spalanie trochę wzrosło . na zestaw wydałem 130 euro i hamownia z ustawianiem 400 zł kilka miesiecy w dupe moim zdanie sie nie opłaca


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość