Płukanie zbiornika

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Płukanie zbiornika

Postautor: Łoker » sobota, 12 stycznia 2013, 13:38

Witajcie. Nie wiem czy w odpowiednim dziale opisze mój problem ale mam nadzieje że mnie za to nie oskalpujecie :-) Szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat. Do rzeczy

W moim zbiorniku jest w ch...j drobinek rdzy. Po spuszczeniu paliwa i zdjęciu go okazało się że mam dużą grzechotkę :-| Wymontowałem kranik, telepałem zbiornikiem na wszystkie strony, bujałem, trząsłem i takie tam ale niewiele tego badziewia wydostało się na zewnątrz. Nalewałem też benzyny i dalej telepałem ale wszystko z mizernym skutkiem :-/ Ktoś to przerabiał? Macie pomysł jak się tego pozbyć? Wiem że kranik się nie zapcha bo ma to sitko ale sam fakt, że ta ruda tam grasuje to mnie drażni niemiłosiernie. Podpowiedzcie coś proszę

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 12 stycznia 2013, 13:51

wydaje mi się, że tylko żmudne chlustanie Cię czeka.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1033
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: GQO k1200r
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » sobota, 12 stycznia 2013, 14:56

Znalazłem coś takiego
http://lr.pl/renowacja_zbiornika
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1440
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 12 stycznia 2013, 17:12

mariuszdg pisze:żmudne chlustanie Cię czeka.

ze żwirkiem w środku - wg starej szkoły, nie powiem pomogło - granulacja od 2 do 8mm. Już nie pamiętam ale chyba przerabiałem w XJ 650 z '81, podobno zanim kupiłem wiele lat bez przekrycia pod chmurką stała.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 12 stycznia 2013, 17:22

Może coś lepkiego do wyłapania latających drobin?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 12 stycznia 2013, 17:37


Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 12 stycznia 2013, 17:40

Ostatnio zmieniony sobota, 12 stycznia 2013, 19:11 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2874
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 12 stycznia 2013, 18:10

Woda+kamyszki znad jeziora ew. śruby i nakrętki, zaś jak już przebebłasz to porządnie dużą gradacją to bierzesz mniejsze coś typu żwirek, zalewasz benzyną/ekstrakcyjną i dawaj.

Jak już wylecą wszystkie farfofle to dla pewności przeżwirkuj jeszcze raz i zaś pozostaw zbiornik do wyschnięcia.

Jak już wyschnie to wypadało by go pomalować od środka jakąś farbą odporna na wachę.

Dobre a nawet bdb rezultaty daje wsadzenie zbiornika do betoniarki, tylko musisz porządnie go opatulić coby się nie poobijał, Ty się nie zmęczysz, piwko siupniesz i wszyscy zadowoleni....

GhostDog
Posty: 2242
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 12 stycznia 2013, 18:14

może piaskowanie? łupinami orzechów jest taka metoda aby nie było śladów na blasze

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Postautor: nit » sobota, 12 stycznia 2013, 19:08

metoda z książki SHL,generalnie tak samo jak podpowiadają koledzy czyli drobne kamyczki żwirek wsyp ze dwie szklanki trzy cztery do tego wlej dwa litry ropy zatkaj wszystkie dziury i trząchasz trząchasz trząchasz ...wylewasz i powtarzasz czynność raz jeszcze.Tak się czysci tłumik,więc może spróbuj ze zbiornikiem.Albo spróbuj zobaczyć lusterkami co jest w środku.Może włóż telefon i nagraj film :?: ja bym tak próbował wdedy będziesz widział gdzie zabezpieczyć i co się dzieje
Natomiast jeśli nie wyjdą wszystkie kamyczki po płukaniu to trza lać wodę pod ciśnieniem dużo i płukać.Zbiornik i tak będzie tłusty

chwilunia sprawdzę literaturę fachową ;)

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Postautor: nit » sobota, 12 stycznia 2013, 21:26


Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 12 stycznia 2013, 22:04

Czy tylko mi się wydaje, że Łoker nie chce odrdzewiać zbiornika, a jedynie pozbyć się śmieci (drobinek rdzy) z wnętrza zbiornika? I nie wie jak je stamtąd wydostać?

Łoker, określ się! :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Postautor: Łoker » niedziela, 13 stycznia 2013, 14:16

piontek, dobrze Ci się wydaje. chciałem tylko pozbyć się rdzawych śmieci z wnętrza :-)
Z drugiej strony teraz to już zastanawiam się czy nie odrdzewic bukłaka bo tak naprawde to hugo wie jak to tam wygląda w środku. Tylko nadal mówicie nasypać kamyczki, żwirek, łupiny ,bździny i inne duperele i telepać ale JAK je potem ze zbiornika WYDOSTAĆ? :zdziwko: i to mnie najsampirw interesuje :-) Przez wlew sie nie da za bardzo bo jest taki kołnierz który to uniemożliwia, dziurą po kraniku też nie chce wszystko wylecieć :-P Płukanie jakieś czymś pod ciśnieniem może... Jak ten syf wydostać, Panowie jak?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 13 stycznia 2013, 14:31

Woda, soda oczyszczona , prąd stały, aku od fury albo prostownik i jadziesz parę godzin , potem to wszystko wylać ,wypłukać wodą ,wysuszyć, wypłukać naftą ,olejem napędowym lub benzyną.
Złożyć do kupy zalać wachą i pamiętać żeby zostawiać na dłużej ze stanem " do pełna"
Jak swój opróżniałem przed naprawą to miałem zagwozdkę jak wylać paliwo do końca (zostaje cóś 50-100 ml) i nijak nie szło tego wychlapać ,to już widzę jak te kamyczki czy inne g.. wyleci :-)
Odrdzewianie elektrolityczne jest powszechnie stosowane przez miłośników historii "chłopaków z wykrywką" ruda nie ma szans !
Nie wierzysz zrób próbę w wiadrze z jakimś zardzewiałym przedmiotem

"Doradzacze" :!: widział który bak malowany w środku :?:
Druga opcja to fosol ale ja bym kwasu do baku nie nalał :!:

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 13 stycznia 2013, 16:40

tak ja juz to robilem motor Yamaha DT 250 ´73 r , najpierw chemia taka i grzalke do zbiornika wsadzilem , i tam buzowalo tak , shit sie odrywal , potem to musialo wyschnac i taka biala farbe tam wlewalem i krecilem zbiornikiem zeby w srodku wszystkie powierzchnie pokryla , to niemiecki produkt byl chyba fertan , stosowalem to w 98 roku albo 99 i do dzisiaj trzyma kolega kupil ta DT 250 i ma nadal.

http://www.fertan.de/tanksanierung.html

w xjr napewno trzeba by kompletnie wszystko wyjac ze srodka zbiornika.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Postautor: Łoker » środa, 16 stycznia 2013, 16:20

Udało się wreszcie :hurra: Pozbyłem się drobinek rdzy ze zbiornika! Operacja zakończona sukcesem :mrgreen:
Jakby nie daj Boziu komuś trzeba było robić to samo to już mówię jak ja to zrobiłem.
Po pierwsze zaopatrzyłem się w czteropak bro żeby mnie w trakcie prac h..j nie strzelił :mrgreen: Następnie rozbebrałem stary głośnik samochodowy i wydobyłem z niego magnes. Ok 2L benzyny ( może ktoś będzie potrzebował np. więcej, mi wystarczyło) , woreczek foliowy i do dzieła :-)
Magnes w woreczek (reklamówkę), przykładamy go do otworu po kraniku (ślicznie się przyczepia), nalewamy troszku benzynki i telepiemy, bełtamy zbiornikiem. Benzyna sie przelewa a opiłki czepiają przez dziure do zafoliowanego magnesu . Pobełtać, oczyścić magnez, przyłożyć, dolać benzyny, pobełtać itd. jeszcze wiele razy aż do mometu kiedy magnes pozostaje czysty :-D
Tak to wyglądało w moim przypadku. Trwało jakąś godzine ale jestem zadowolony bo już nie mam "grzechotki". Wiadomo że, w tym przypadku (nie odrdzewiałem całego zbiornika a jedynie pozbywałem się rdzawych śmieci tam zalegających) zabieg trzeba będzie kiedyś powtórzyć ale na jakiś czas powinno to wystarczyć. Coś nie mogłem przekonać się do tych metod z prądem :-)
Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 16 stycznia 2013, 16:29

:mrgreen: ale w chromowanie wierzysz :?: a to ten sam proces tyko elektrolit mniej agresywny.
Ważne że się udało i jesteś zadowolony z efektu.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 16 stycznia 2013, 19:40

Pomyślałem o czymś lepkim, a nie wpadłem na magnes. Chyba założyłem, że w rdzy jest już za mało stali :)

farba, odczep się od człowieka ( ;) ) - on nie chciał odrdzewić powierzchni wewnętrznej zbiornika, a jedynie pozbyć się latających w nim śmieci pochodzenia stalowego. Udało mu się.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości