gaznik

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Janek1200

Postautor: Janek1200 » wtorek, 27 sierpnia 2013, 22:05

kolego nikt Ci o kapitalce nie wspomina , takie czynności jak zawory , mycie i synchro gaźników to jazda obowiązkowa.
Jeśli nie potrafisz zrobić sam to oddaj do dobrego mechanika , a z tym cennikiem wg mnie przesadziłeś

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 28 sierpnia 2013, 01:24

Zawory i koniec tematu. Skoro gaźniki ok, podciśnienia i inne duperele to pozostaje najgorsze. Nie masz luzów na dwóch? garach. Zwalaj kapę i ognia ze szczelinomierzem ;-) . Módl się, aby nie wypaliło Ci przy okazji któregoś gniazda ;) .

Elektrykę możesz pomierzyć na oporności i inne niezbadane rzeczy ;-) , wtedy wyjaśni się wszystko.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 28 sierpnia 2013, 20:55

Ostatecznie tez stawiam na zawory.
Może uda się to sprawdzić

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 28 sierpnia 2013, 21:18

ciekawe co piszesz. XJRa zacieśnia luzy - fakt. Tyle, że wcześniej jesteś w stanie to poczuć, usłyszeć. Łazi jakby była zakatarzona, nierówno oddaje na gaz, silnik jest głośniejszy... nie wyczułeś czegoś takiego wcześniej?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 28 sierpnia 2013, 21:32

Właśnie też mnie to dziwi, ale chodziła elegancko.
Nawet teraz chodzi jak złoto dopóki się nie rozgrzeje na maxa wtedy cyrki się zaczynają.
Ale naprawdę musi się porzadnie zarzać, tak z 15 min jazdy ostrej.
Ale do tego czasu jet wszystko jak najbardziej ok z wczodzeniem na obroty mocą itd. Chodzi naprawdę dobrze dlatego też mnie ta dziwi , bo jak by było coś z zaworami to by narastały problemy stopniowo a nie tak nagle by się to stało.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 28 sierpnia 2013, 22:07

Mario np. moja chodziła ładnie nie mając prawie luzów na 2 garach. Tzn. palić paliła ciężko na ciepłym i było czuć niespaloną wachę na wolnych obrotach, poza tym latała ostrzej jak teraz ;-) . WojtaS nie czekaj tylko rozbieraj i mierz luzy, gdyż jak nie będziesz miał możliwości pomieszania płytek, to pozostaje zamawiać czy w serwisie czy od Forda, wtedy może w poniedziałek wyjedziesz a tak to nie wiadomo ;) .

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 29 sierpnia 2013, 08:20

ja zapłaciłem za regulację luzów i synchro 150 zł...

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » czwartek, 29 sierpnia 2013, 16:33

No chyba mnke to czeka niestety, teraz musze kupić na początek szczelinomierz i jakoś poradzić sobie bez klucza tego specjalnego ale to jak rozbiorę to sprawdze czy to wogóle luzy.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » piątek, 30 sierpnia 2013, 08:07

Pisałeś, że chcesz sprzedać ? :shock:
Moim zdaniem, jak nigdy tego nie robiłeś, to lepiej daj do zrobienia.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » piątek, 30 sierpnia 2013, 17:03

Dziś kupiłem szczelinomierze, tak więc jak znajdę chwilkę czasu to pomierze te luzy.
Można przenieść te posty do działu awaria czy regulacja luzów bo przemyśleniu wszystkiego jestem prawie na 100% pewny ,że skasowały mi się luzy na tych cylindrach i dlatego takie są objawy. Dam znać jak sprawdzę dojdę co jest pięć.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 30 sierpnia 2013, 21:14

WojtaS pisze:że skasowały mi się luzy na tych cylindrach i dlatego takie są objawy

Jak one czyli te luzy się skasowały? Nie twierdzę że nie, ale jako że się nie znam to się pytam jak one (te luzy) się skasowały w try miga? (cytat Dyzma) Nie twierdzę że to zły trop ale w jaki sposób luzy zaworowe zmieniają swoją wartość z dnia na dzień? Ciekawym rozwiązania klinicznej zagadki.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 30 sierpnia 2013, 21:25

Z dnia na dzień nie ma szans. To jest proces wielokilometrowy, choć jak się zacznie, to nie ma odwrotu. Temat już kiedyś chyba był poruszany.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » sobota, 31 sierpnia 2013, 08:06

zobaczymy pokrywa już zdjęta tylko zły szczelinomierz kupiłem bo od 0.05 a trzeba od 0.03 chyba. Dam znać jak pomierzę.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 31 sierpnia 2013, 09:08

Tak nagle to się luz zaworowy nie skasuje, zajmij się od razu gaźnikami jak należy i filtrem powietrza.
Mój tel. 692 486 517

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » sobota, 31 sierpnia 2013, 19:53

Filtr był wymieniany rok temu i czyszczony przed sezonem, a gazior?? raczej ok bo chodziła b. ładnie i ssanie i obroty itd. Ale zobaczymy najpierw zawory.
Pozdro

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 1 września 2013, 08:58

jezeli masz syf w zbiorniku i wyjezdzisz prawie do 0 paliwo na rezerwie to ten syf wciagnie do gaznika ,no niemusisz na rezerwie ale na dnie ten syf osiada po zatankowaniu plywa po calym zbiorniku , i zaworek iglicowy plywaka niebedzie domykac do konca bo jakis brud siedzi tam , wystarczy wyjac gazniki i przedmuchac sprezonym powietrzem , i bedzie wszystko jak bylo dawniej :) w paliwie jest duzo brudu zalezy od stacji.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 1 września 2013, 09:46

Jakby się zaworek nie domykał to by zalewało świece a są suche no i paliwko pewnie byłoby i w obudowie filtra.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » niedziela, 1 września 2013, 10:36

xjr tomek z tym brudem to raczej paliwo jest czyste,poprzednio w cebuli miałem filtr paliwa i po każdej wymianie go ogladałem i oprócz zmiany koloru wkładu nic w nim nie było,a w XJRce ktoś zakładał taki filtr za kranikiem?

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 1 września 2013, 10:42

Koniu pisze:Jakby się zaworek nie domykał to by zalewało świece a są suche no i paliwko pewnie byłoby i w obudowie filtra.


tak samo w odwrotna strone , jak niedostaje paliwa to zatkane ma dysze , a brud w paliwie który sprzedaja na stacjach jest , bo mialem juz taki przypadek wlasnie , tylko umnie zalewalo silnik.

thomy, napewno nikt tego niemontuje ;-)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 2 września 2013, 20:06

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

No i co sądzita?
Te rozbierzności mogły powodować te objawy?
Swoją drogą będę musiał zdejmować wałki by te płytki powymieniać bo nie mam narzędzia a bez niego to tylko można kłopotów i zniszczeń srubokrętem porobić.
Trzeba napinacz polużniać wtedy? i jak to zrobić? Trochę dygam by nie przestawić rozrządu.
I niech admin przeniesie te posty do "rozrzadu" bo chyba tam powinny być no chyba że na koniec się okaże że to gaźniki jednak.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 2 września 2013, 21:19

Nie sądzę, żeby to było przyczyną główną, ale bajzel trochę jest. Wyreguluj bliżej niższych wartości. Niektóre płytki zaworowe będziesz mógł pozamieniać miejscami jakieś ja mam, niektóre można zeszlifować na szlifierce magnetycznej pozostałe kupić.

W tym temacie znajdziesz wszystko co potrzebujesz, przeczytaj:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... =rozrz%B1d
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 września 2013, 23:28

Luzy w tolerancji bądź za duże i dwa za małe... lecz nie powinno to mieć żadnego wpływy na pracę 4 garów- dwa padają, a dwa jadą dalej. Przyjrzyj się cewkom pod bakiem, oraz modułowi pod lewym boczkiem. Świece mają odpowiednie rozwarcia? Ssanie na 2 zewnętrznych garach nie szwankuje?

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 4 września 2013, 14:54

Mam pytanko szybkie
jako ,że nie mam przyrządu do trzymania szklanek a niewygodnie się je wciska śrubokrętem
( nie wiem czy to wogóle jest możliwe)to jak zdjąć czy odchylić wałki rozrzadu, czy po odkręceniu ich trzeba luzować napinacz( jeśli tak to jak to zrobić???) czy da się to tak zrobić by nie przestawić rozrzadu?

Bliżej jakiej tolerancji się trzymać przy doborze płytek dolnej górnej czy środkowej??

Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 4 września 2013, 18:18

Trochę (a nawet bardzo) to nie fachowe, ale u mnie zdały egzamin dwa śrubokręty którymi wciskałem szklankę a kumpel w tym czasie zamieniał płytki. Obyło się bez demontażu wałków. W czyimś moto jednak nie użył bym tego sposobu , łatwo można coś uszkodzić. Na przyszłość trzeba będzie zakupić takie cuś : http://www.rpmracingca.com/proddetail.a ... ools%3AVAT i po kłopocie. Jeśli będziesz ustawiał luzy to zrób to trzymając się możliwie dolnej granicy, luzy z biegiem czasu się kasują więc będziesz miał pewien zapas.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 6 września 2013, 09:12

55$ za takie gówno :shock:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 6 września 2013, 14:59

Niektórzy próbują dorabiać ale żaden jeszcze się nie pochwalił że dorobił i działa ;-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » piątek, 6 września 2013, 20:10

HEEEELP
ok matematycy pomocy. Jak wg. was poprzekładać te płytki i które do zmiany mi zostaną.
Chyba lepiej trzymać się środkowych wymiarów?

z góry dzięki i pozdrawiam


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony czwartek, 12 września 2013, 20:52 przez WojtaS, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2865
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 6 września 2013, 20:12

W serwisówce jesty tabelka :) .

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » piątek, 6 września 2013, 20:26

Super odpowiedź.
Dzięki Ale chodziło mi o bardziej konkretną odpowiedź

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 6 września 2013, 21:06

WojtaS nie obrażaj się kolega Zdzisław bardzo dobrze podpowiada. Klikasz portal, szukasz serwisówki do swojego modelu i gotowe, mnie od niechcenia nawet 5 min. nie zajęło, czyli klik :arrow: http://yamahaxjrclub.pl/kat2/Manual.pdf


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość