Gaźniki

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Witek1200

Gaźniki

Postautor: Witek1200 » środa, 23 kwietnia 2008, 20:15

Witam !
Potrzebuje informację które będą mi potrzebne do synchronizacji gaźników tj. stany itp. Nie mam serwisówki i nie wiem. Bardzo proszę o pomoc !!!

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 724
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 23 kwietnia 2008, 21:48

A co ty dokladnie masz za moto?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Mular
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 13 stycznia 2008, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Mular » środa, 23 kwietnia 2008, 23:53

Prosze bardzo, serwisowka !

Witek1200

Postautor: Witek1200 » czwartek, 24 kwietnia 2008, 18:22

Mam XJR 1200 , dzięki za serwisówke =]

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 724
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » piątek, 25 kwietnia 2008, 08:49

Do 1200 niestety nic nie mam...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
abduldzabarszej
Posty: 51
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 11:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007, BMW S1000rr 2014
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: ZARYŃ
Kontaktowanie:

Postautor: abduldzabarszej » sobota, 27 marca 2010, 19:44

Małe pytanko posiadam RP 02 i RP 06 niech ktoś mi powie po co są,albo jakie mają zadanie przewody plastykowe podłączone od dołu do gaźników w modelu RP 06.

[ Dodano: 2010-04-25, 11:21 ]
Mam odpowiedź są to przewody elektryczne do podgrzewaczy gaźników.

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 5 sierpnia 2010, 23:22

Od dołu do każdego gaźnika są podłączone cienkie rurki przelewowe, którymi ścieka paliwo w momencie, kiedy zawiesi się pływak, bądź o-ring jest już zużyty. Jest to zabezpieczenie, aby paliwo nie lało się do silnika.
2 grubsze przewody podłączone pomiędzy gaźnikami 1 i 2 oraz 3 i 4 to odpowietrzenie.
Przy synchronizacji wystarczy ustawić pdciśnienia w ten sposób, aby na każdym gaźniku były identycznie. Orientacyjnie powinno to być około 25 cmHg. Dopuszczalna różnica to 1 cmHg.

krabi
Posty: 129
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 20:48

ma ktoś serwisówkę do xjr 1200??
muszę ustawić gaźniki

Bigos

Postautor: Bigos » wtorek, 31 sierpnia 2010, 13:25

Do synchronizacji gaźników praktycznie serwisówka nie jest potrzebna. Najważniejsze, aby podciśnienie na wszystkich gaźnikach było równo (dopuszczalna różnica to 1 cmHg) i powinno ono wynosić około 26 cmHg. W trakcie synchronizacji należy pamiętać o odpowiedniej kolejności, ale o tym przeczytasz na moim blogu.

krabi
Posty: 129
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » wtorek, 31 sierpnia 2010, 13:45

źle się wyraziłem, skład mieszanki też mam rozregulowany, pływaki każdy inaczej, i piloty też dlatego muszę gaźniki rozebrać i złożyć jeszcze raz

Bigos

Postautor: Bigos » wtorek, 7 września 2010, 23:13

Gaźniki w XJR1200 są prawdopodobnie zaadaptowane od FJ1200 z ostatnich lat produkcji więc ich ustawienia są identyczne. Piloty nominalnie powinny być wykręcone o 3 obroty, a poziomy paliwa powinny wynosić 3,5-4,5mm od górnej krawędzi komory gaźnika.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 14 września 2010, 14:01

Panie Bigos mam pytanko,jak się resetuje i na nowo ustawia TPS (czujnik położenia przepustnicy).W manualu jest to opisane ale niestety nie kumam angielskiego.Proszę kolegę o pomoc :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3608
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 września 2010, 17:30

ivo, a jak stwierdziłeś, ze coś z tym nie tak?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Bigos

Postautor: Bigos » wtorek, 14 września 2010, 17:52

IVO, jeśli możesz to wklej tutaj fragment z serwisówki opisujący tą czynność, żebym miał pewność, że dobrze to wytłumaczę. Jeżeli dobrze pamiętam to należy najpierw odłączyć kostkę od TPS i podłączyć ją ponownie. Następnie trzeba odkręcić dwie śrubki, którymi jest przykręcony czujnik (potrzeba do tego odpowiednią końcówkę w kształcie słoneczka) i tak poruszamy czujnikiem, aż wskazówka obrotomierza zatrzyma się na 5000obr/min. W takim położeniu dokręcamy TPS.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 14 września 2010, 19:10

Zrobiłem tak i okazuje się że jest wszystko ok.Wskazówka wskazuje równo 5 tys. więc muszę szukać dalej.Mam problem tego typu że od początku sezonu nie mogę ustawić gażników tak aby pracowały poprawnie.Piloty musiałem wykręcić o 2,5 obrotu żeby w miarę równo pracował i nie kichał w gażniki jak nie jest mocno rozgrzany.Dodam że synchronizacja nic nie zmieniła.Silnik zachowuje się tak jakby iglice w gażnikach opadały zbyt nisko. :-(
J....ć stare baby :)

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 16 września 2010, 17:44

Wcale nie jest powiedziane, że jest to wina gaźników. Ja na twoim miejscu wymieniłbym przewody paliwowe, bo jeśli są stare to mogą być nieszczelne i przez mikropęknięcia dostaje się powietrze. Sprawdź również przewody zapłonowe, fajki i cewki. Często zużyte fajki i przewody mają zbyt dużą oporność i iskra na świecach jest wtedy marna. Acha, jeszcze przyjrzyj się dokładnie kapturkom na króćcach i samym króćcom, czy nie puszczają lewego powietrza. Sprawdź dokładnie, czy króćce od strony airbox'a siedzą dokładnie na gaźnikach. Jeżeli któryś choćby trochę się podwinął to przepustnica nie będzie się podnosić, będzie efekt, jakby jeden gar gubił zapłon i silnik będzie kiepsko pracował.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 16 września 2010, 19:40

Wszystko dokładnie sprawdziłem.Przewody,fajki,świece i króćce w dobrej kondycji.Chyba szykuje mi się wizyta w serwisie.Dzięki kolego za rady :) Interesują mnie jeszcze piloty a tak właściwie ile obrotów je odkręcić :?:

Bigos

Postautor: Bigos » sobota, 18 września 2010, 21:27

O ile dobrze pamiętam,to nominalnie w tym roczniku XJR piloty powinny być wykręcone o 1,5 obr, ale lepiej dokładnie to sprawdzić za pomocą Colortune, ponieważ już przy zmianie tłumików na akcesoryjne, bądź chociażby filtra powietrza na K&N skład mieszanki paliwowej ulega zmianie i należy go skorygować. W razie braku Colortune po porsstu trzeba się sugerować kolorem elektrod na świecach zapłonowych.
A co do problemu ze strzelaniem w gaźnik to radziłbym jeszcze sprawdzić pozimy paliwa. Jeżeli w którymś z gaźników będzie za wysoki to na wolnych obrotach będzie zalewać świece, a jeśli zbyt niski to jeden gar będzi tak jakby gubił zapłon. Prawidłowy poziom paliwa to 2,5-3,5 mm od górnej krawędzi komory gaźnika

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 19 września 2010, 16:32

Odkręciłem piloty na 3 obroty i jest dobrze .Trochę dziwne bo moto jest 100 procent orginał ma 19000 przebiegu.Chyba że ktoś przy dyszach?Jak będę w serwisie powiem niech to dokładnie sprawdzą.DZIĘKI :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 32
Rejestracja: poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 20:45
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1998
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Zielonka
Kontaktowanie:

Gaźniki

Postautor: Wilku » czwartek, 28 lipca 2016, 09:53

Witam,

Podepnę się pod temat, żeby nie zaczynać nowego. Mam pytanie o zestaw naprawczy gaźnika, jest jakiś interwał kiedy powinno się wymienić zestaw naprawczy, czy może są jakieś objawy?

pozdrawiam,
Wilku

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2357
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Gaźniki

Postautor: farba » czwartek, 28 lipca 2016, 09:55

Jak cieknie albo nie da się wyregulować ew jak przy rozbieraniu coś się roz...

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 32
Rejestracja: poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 20:45
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1998
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Gaźniki

Postautor: Wilku » czwartek, 28 lipca 2016, 10:11

Dzięki za szybka odpowiedź. To może od razu zapytam, motocykl rozgrzany, ruszam spod świateł, dodaje gazu i lekko się dławi, muszę "przegazować" i dopiero ruszam. Podczas jazdy nie ma problemu, przy przyspieszaniu idzie bez problemu.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2357
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Gaźniki

Postautor: farba » czwartek, 28 lipca 2016, 10:19

Na początek spróbuj podnieść obroty jałowe


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości