Iglica gażnika

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » piątek, 27 października 2017, 17:19

Pany, znalazłem przed chwilą problem, który może być związany z tym tematem. Hamulce przedniego koła. Podniosłem moto do góry, zakręciłem kołem i okazuję się, że klocki trą o tarcze, obydwa zaciski. Chyba jest to mocno, koło dęba staje po sekundzie. Przy pchaniu nie czuć tego(chyba) W czasie jazdy może coś się nagrzewa i bardziej puchną , albo coś? Rzadko go pcham. Zaciski były czyszczone 3 miechy temu. Tłoczki palcem się wciskają. Ciekawe. W czasie jazdy nie odczułem,żeby przy dojazdach coś mnie spowalniało :/

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » piątek, 27 października 2017, 19:23

Tak działa zapowietrzenie. Przejedź się często hamując by rozgrzać płyn. Sprawdź temperaturę tarcz. Potem jedź bez hamowania i znów sprawdź. Jedź na sprzęgle czy szybko spowalnia. Sprawdź też tył. Moim zdaniem to nie to.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3842
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Iglica gażnika

Postautor: artur » piątek, 27 października 2017, 20:39

Sprawdź też czy nie za mocno ściśnięta klamka hamulca.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: Zdzislaw » piątek, 27 października 2017, 23:12

Mecia wrzuć zdjęcie twoich zegarów.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » sobota, 28 października 2017, 00:03

Nie są chińskie, jeżeli o to chodzi , a wczoraj sprawdziłem je z GPS i na 50Km oszukały o 2km

Awatar użytkownika
czez
Posty: 766
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: czez » sobota, 28 października 2017, 11:22

Moze masz rozwiercony silnik, zeszlifowaną głowice itp?
ftw

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » sobota, 28 października 2017, 19:05

Silnik standard raczej, to już drugi silnik od 3 miesięcy i zasuwa tak samo. Poprzedni piec tez tak żarł (na tych samych gaźnikach) więc raczej to będzie kwestia hamulców albo owych gaźników. Ja obstawiam te heble, tylko nie wiem co jest grane. Wszystko odpowietrzone , tłoczki palcem da się wduszać. Nawet widać jak się minimalnie cofają, coś mam krzywe, albo pompa padnięta i powinny się cofać bardziej.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 199
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Iglica gażnika

Postautor: janot » sobota, 28 października 2017, 21:16

Ja bym na twoim miejscu dał spokuj tym hamulcom. Też mi opciera z przodu, tarcze albo tarcza wypaczona delikatnie, bo bije. Klocki już do wymiany.
Mimo to pali 6,5 - 7 L w przedziale 140 - 180 km/h, na gaźnikach.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: Łysy » niedziela, 29 października 2017, 08:01

Jeśli trzyma na hamulcach to bardzo łatwo sprawdzić ale po kilku km, podnieś na stopce centralnej i obróć ;-) - uważam że to nie to bo heble musiałyby trzymać tak bardzo że grzały by się bardzo i zacierały a na postoju ciężko byłoby popchnąć moto.
Musisz drogą eliminacji znaleźć bo tak ciężko trafić - najlepiej aby jakiś dobry kolega pożyczył ci swoje gaźniki :-D + ewentualnie szybka synchronizacja i jazda.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » niedziela, 29 października 2017, 17:53

Żeby spalanie skoczyło 1/3 to musiałoby porządnie trzeć. Tarcze byłyby fioletowe. Mi tylna zrobiła kolor w tym kierunku po kilku kilometrach (!) po wymianie klocków bez czyszczenia zacisku. Po czyszczeniu przestało trzeć. Ale barwa gdzie niegdzie została.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » poniedziałek, 30 października 2017, 20:31

No to ja już pomysłów nie mam jeżeli hamulce można wykluczyć. Zima nadciąga i chciałem ją trochę wyposażyć na długie trasy, ale przy tym spalaniu to chyba ją w butle LPG doposażę , ewentualnie zamienię na DL 1000 :D

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Iglica gażnika

Postautor: Flanker » poniedziałek, 30 października 2017, 20:46

mecia pisze:No to ja już pomysłów nie mam jeżeli hamulce można wykluczyć. Zima nadciąga i chciałem ją trochę wyposażyć na długie trasy, ale przy tym spalaniu to chyba ją w butle LPG doposażę , ewentualnie zamienię na DL 1000 :D

Stormiak na długie trasy pewnie byłby lepszym wyborem ;-)
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » wtorek, 31 października 2017, 16:21

Zatankowałem dzisiaj do pełna, zrobiłem po mieście jeżdżąc w kółko 50km, więcej nie wytrzymałem, bo lodem zawiewa i zalałem znowu do pełna. Weszło 4,8L, czyli standardowo, ale w mieście. Tarcza prawa po 7 km prostej przy 120km/h mocno ciepła (około 40 stopni), mam przyrząd do mierzenie temperatury laserowo, lewa zimna. Ciekawe czemu? Niby odpowietrzone, tłoczki kciukiem wduszam. Może fakt, że ważę 112kg sprawia, że tyle żłopie ;)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Iglica gażnika

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 31 października 2017, 17:29

polki sprawdz moze masz przestawione albo laga - golen

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Iglica gażnika

Postautor: farba » wtorek, 31 października 2017, 17:36

Krzywa goleń ,krzywa laga , krzywa ośka ,krzywa półka, albo zpaprana robota przy hamulcach.

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 73
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: XJR-SP 1999
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Re: Iglica gażnika

Postautor: Markus » środa, 1 listopada 2017, 19:04

mecia nic nie napisałeś jaki masz wydech.
Opiszę ci mój przypadek. Kupiłem motocykl z przerobionym wydechem na jedną stronę całkowicie przelotowy.
Bajer zajefajny. Klank coś około 105db a spalanie spoko 10l. Co ciekawe nawet synchro nie dało sie zrobić 100%
Wymieniłem na ori rury i kolektor, tylko tłumiki na włoskie.
Mała modyfikacja tłumików made in farba i spalanie o kolejne 0,5l spadło.
Po regulacji i synchro gaźników spalanie 6.5 l. Jazda w grupie, tempo czoperowe 5,5l :-D
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » środa, 1 listopada 2017, 21:44

To nie są sportowe motocykle. Wywalić ustrojstwa sportowe szczególnie przeloty gwałcące oryginalny 4w2 !! Co to k...a jest ?? Takie zabiegi jak "karbony śmery bajery jestem nagłośniejszy na dzielni z kitą zadartą pod niebiosa" powinny być karalne ! Ori tłumniczki plus ewentualny wkładzik rzemeślnika farbasa i nie ma opcji by było brzydko czy za cicho bo towar jest na zamówienie po dokładnej konsultacji.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » środa, 1 listopada 2017, 22:45

Jeżeli chodzi o tłumiki to mam oryginalne , ale wybebeszone i wstawione końcówki takie jak Farby. Zrobił to ten cycek we Francji (kij mu w oko, albo jego mechanikowi, bo szmatę w silniku też zostawili). Obniżę mu jeszcze poziom paliwa na pływakach, bo mam najwyższy dopuszczalny wg manuala. Może coś na tym zyskam. Zauważyłem jeszcze, że jak obrócę do góry nogami gaźnik to pływak zgniata do końca amortyzator zaworu igiełkowego, czy to normalne? Ustawię oczywiście poziom bez zgniatania tego amortyzatorka. Na jakiś forach poczytałem, że np w cbr 900 spalanie było bardzo różne (2-3L) nawet w różnicy 3-4 mm na poziomie paliwa.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » czwartek, 2 listopada 2017, 09:11

Tak normalne. Dlatego poziom pływaka trzeba mierzyć z gaźnikami pod kątem ok 45° do poziomu, gdy pływak zamyka zawór a nie leży na nim i gniecie sprężynę. Zamknięcie można sprawdzić dmuchając ustami przez wężyk zatykając inne otwory. Ludzie popełniają błąd mierząc na poziomo a wtedy różnica wysokości pływaka różni się o kilka mm (w moich endurakach 2-3mm).
W dobrym manualu zresztą piszą o tym.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » czwartek, 2 listopada 2017, 22:04

A więc rozłożyłem dzisiaj gaźniki i co się okazuje. Ustawienie wysokości pływaków suwmiarką przy pewnym wyeksploatowaniu gaźników gówno daje. Pływaki ustawione były niby dobrze, ale jak wkręciłem całą baterię w imadło, wypoziomowałem jak w instrukcji z YT, to po podłączeniu wężyków i po pomiarze stanu paliwa w komorach różnice były nawet do 6mm za wysoko ponad uszczelki pokrywek. Podoginałem języczki tak, żeby były 4mm od rantu gaźnika wg. manuala. Zajęło mi to z 1,5h. Jutro zabieram się do regulacji z synchro i jak pogoda pozwoli to próba.



Po krótkiej przejażdżce bez jakichkolwiek regulacji świece zrobiły się śnieżobiałe, a były brązowe. Jest to chyba dobra informacja, czyli zaczęła dostawać mniej paliwa. Po regulacjach zrobię dłuższą trasę, ale okrutnie piździ :(

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » sobota, 4 listopada 2017, 17:08

Próba spalania dzisiaj pokazała 8L/100km przy przelotowej 100-120 km/h . Chyba idę w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: Łysy » sobota, 4 listopada 2017, 19:47

Rozrząd masz dobrze ustawiony ?

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » sobota, 4 listopada 2017, 20:16

No sprzęt chodzi jak ta lala. Nie ma raczej opcji, że rozrząd spaprany, tylko spalanie duże, bo w gaźnikach namieszane. Łańcuch na trzecim ząbku napinacza, czyli jak nowy.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: Łysy » niedziela, 5 listopada 2017, 10:47

O prawidłowe ustawienie wałków pytałem.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » niedziela, 5 listopada 2017, 10:53

No do tego zmierzam, że jakby któryś z wałków był przestawiony o jeden ząbek, to by moto zauważalnie inaczej chodziło. To już drugi silnik w tym moturze i działa tak samo. tzn tyle samo chłapie paliwa, wiec wina leży po stronie gaźników, bo zostały te same, ale po nitce do kłębka ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: Łysy » niedziela, 5 listopada 2017, 11:25

No tak zapomniałem że to drugi silnik :-/

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » niedziela, 5 listopada 2017, 14:16

Dzisiejsza traska pokazała 7,5L/100km , wczoraj wieczorem pogrzebałem trochę przy składach i przy synchro. To i tak jeszcze za dużo , bo jechałem naprawdę spokojnie. 110-120km/h

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » niedziela, 5 listopada 2017, 20:11

No ale się bujnęło czyli jakiś trop jest.
Za daleko mieszkasz bo będę rozbierał swoją a nie wiem co w nich siedzi i chcę zobaczyć to pierwszy. Jaranko było 5.7-8.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Iglica gażnika

Postautor: mecia » poniedziałek, 6 listopada 2017, 15:49

Te 5.7L to w przedziale prędkościowym jakim?

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Iglica gażnika

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:41

80-110 przez wioski na Bieszczady. Sam się zdziwiłem. Zawsze sprawdzam spalanie kalkulatorem. Taka mania, ciekawość i kontrola zarazem. Dwa baki i było 5,7 i 5,8. Tygodniowy majdan załadowany był. :) Co ja gadam. Weekendowy !
Obrazek


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość