budowa kranika

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 20:22

albo jestem ślepy albo nie wiem co. Szukam budowy kranika i nie mogę znaleźć, jak jestem ślepy przepraszam i proszę o linka gdzie to jest

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

budowa kranika

Postautor: farba » poniedziałek, 21 września 2015, 20:37

W manualu nie znajdziesz, najszybciej poznasz budowę rozbierając kranik.

Obrazek

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 20:42

dzięki. Kiedyś pisałem o przygodzie czyszczenia zbiornika szkłem i źle mi wypłukali zbiornik, efektem tego były zapchane sitka w gaźnikach. Jak mi przeczyścili gaźniki ultradźwiękami to po naprawie kranik zaczął przepuszczać a teraz jak naprawili to nie mogę przeręcić pokrętła od kranika . Nie wiem czy dać im znowu do porawki czy naprawić samemu, bo ponoć wymienili wszystkie uszczelki w kraniku

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

budowa kranika

Postautor: farba » poniedziałek, 21 września 2015, 20:56

Bo zamiast się napić to wymyślasz sobie zajęcia.
Jak wymienili uszczelki to ich męcz bo tanie nie są .A bardzo często są zwalone komplety ( ostatnio wymieniłem wszystko prócz membrany bo była za twarda do sprężyny, a jeździć i wymieniać można kiukrotnie aż trafisz na dobry komplet) "tourmax" :-?
Rdza w zbiorniku nie narobi takiego spustoszenia w komorze spalania jak szkło, a filterki wszystkiego nie zatrzymają :kwasny:

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 21:01

tylko, że ja już mam ich dosyć 2 razy naprawiali kranik bo przepuszczał a jak teraz naprawili to nie mogę przekręcić pokrętła, jakby je zamurowało. Wkur jestem na nich ale chyba pojadę do nich bo potem jak rozbiorę to nie będą chcieli gadać

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: budowa kranika

Postautor: Lenku » poniedziałek, 21 września 2015, 21:13

u mnie taki efekt był jak za mocno śrubę na kraniku dokręciłem po wymianie uszczelek. popuściłem trochę i już było git. mówie nie o śrubach mocujących do zbiornika tylko o tej (lub tych bo nie wiem ile ich tam było) przy samym pokrętle.

Spróbuj lekko poluzowac i zobacz czy wtedy kranik chodzi lepiej

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 21:17

u mnie są 2 sztuki, jutro spróbuję

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

budowa kranika

Postautor: artur » poniedziałek, 21 września 2015, 21:25

qterhund pisze:tylko, że ja już mam ich dosyć 2 razy naprawiali kranik bo przepuszczał a jak teraz naprawili to nie mogę przekręcić pokrętła, jakby je zamurowało. Wkur jestem na nich ale chyba pojadę do nich bo potem jak rozbiorę to nie będą chcieli gadać

Jedź do farby i masz same plusy dodatnie
+ masz traskę ok 200 km w jedną i 200 w drugą.
+korzystasz ze słoneczka ostatniego.
+ FBG ogarnie temat.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 21:31

tylko, że moto nie chodzi jak trzeba, po czyszczeniu gaźników nadal przerywa, myślę, spierdol.... też czyszczenie. W sobotę jadę do kolegi co to ogarnie ale myślałem, że kranik sam zrobię, bo wkur ...on jestem jak cholera

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: budowa kranika

Postautor: artur » poniedziałek, 21 września 2015, 21:34

Czy to na pewno kranik?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 21:39

kranik na pewno zamurowany a gaźniki to druga sprawa. Wszystko zaczęło się pieprzyć jak się zapchały sitka. sam osobiście rozebrałem gaźniki i widziałem szkło poczyszczeniu zbiornika, jak wyczyścili gaźniki jest lepiej ale też do pupy, więc stawiam na gaźniki

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3840
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: budowa kranika

Postautor: artur » poniedziałek, 21 września 2015, 21:45

Ponawiam propozycję - jakoś dojedź do FBG czyli farby.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » poniedziałek, 21 września 2015, 21:49

jak kolega w sobotę nie ogarnie, to pogadam z farbą i pojadę

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

budowa kranika

Postautor: farba » poniedziałek, 21 września 2015, 22:25

Definitywnie pozbądź się szkła z baku inaczej szkoda roboty.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » wtorek, 22 września 2015, 06:03

tylko kuśwa jak to zrobić, te barany z serwisu płukali 2 razy i efekt ten sam

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: budowa kranika

Postautor: Lenku » wtorek, 22 września 2015, 07:42

to płucz sam do skutku... troche cierpliwosci i bedzie ok. ;p

Awatar użytkownika
qter
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

budowa kranika

Postautor: qter » wtorek, 22 września 2015, 15:42

a jest na to jakiś skuteczny sposób. Bo stawiam, że dziadostwo siedzi między zgrzewami

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 94
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

budowa kranika

Postautor: gacy666 » wtorek, 22 września 2015, 19:41

qterhund pisze: nie mogę przeręcić pokrętła od kranika

Uroki "tourmaxa", miałem tak w innym moim motocyklu, trzeba było lekko pocienić okrągła uszczelkę z trzema otworami znajdująca się za pokrętłem kranika, bo była najzwyczajniej w świecie za gruba.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: budowa kranika

Postautor: XRzysJek » wtorek, 22 maja 2018, 15:52

Czy to normalne, że zestawy naprawcze mają za słabe sprężynki ? Poprzedni zestaw Tourmaxa wkładał mech i tak mówił. Teraz włożyłem inną taniochę (bo zgubiłem sprężynkę po myjce, a gotowanie zwichrowało membrankę) i leciało. Jak ją rozciągnąłem, to już ino kapie. Włożyć podkładkę albo mocniejszą myślę.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1570
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: budowa kranika

Postautor: Holender » wtorek, 22 maja 2018, 20:03

Idziesz dobrym tropem, podkładka w moim przypadku załatwiła sprawę. Jeno próbę trza zrobić czy dostatecznie paliwko ciecze.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: budowa kranika

Postautor: Łysy » wtorek, 22 maja 2018, 20:19

Ja Tourmaxa też poprawiałem ale inaczej. Ten bolec aluminiowy z oringiem nie mógł do końca docisnąć się do korpusu i ciekło. Delikatnie podgiąłem ten krążek aluminiowy na którym osadzony jest bolec tak że krążek był wklęśnięty aby bolec bardziej wchodził w korpus kranika.
Mocniejsza sprężynka nie załatwiła by sprawy.

Sprężynka w zestawie Tourmax była mocniejsza niż stara oryginalna.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: budowa kranika

Postautor: XRzysJek » wtorek, 22 maja 2018, 21:21

Kupiłem noł nejm FCK-44 za 35 zyla i ciekło. Rozciągnąłem i kapało. Miałem inną sprężynkę mocniejszą, ale nie pasowało fi na bolczyk krążka co ma 7mm. Podkładki nie dobrałem tego rozmiaru, to rozciągnąłem ją na maxa tą nołnejm i... działa! Nie cieknie ni kropelki. :) Nie przyglądałem się za bardzo ale o-ring zaworka z tym Turmaxowym jest taki sam, jeno uszczelka pod bak jest ciut cieńsza, acz to szczegół.
Rada 1 : nie rzucać do ultradźwięków membranki bo się zrobi liść jesienny.
Rada 2: rozciągnąć sprężynkę, po zmontowaniu zrobić test na RES. Jak nie leci, zaciągnąć paszczowo, jak leci całym wężykiem to git. Jak leci słabo, osłabić siłę sprężyny.
Rada 3: Psiknąć smarem silikonowym uszczelkę pod kurkiem, to będzie lekko chodzić.
A i filter od Malczana wstawiłem.

fii.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość