Króćce ssące

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2766
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Zdzislaw » sobota, 2 grudnia 2017, 22:14

artur pisze:Zdzichu.


Mua, dzisiaj już nie mogę, jestem pod wpływem % bimberku bez akcyzy :) . Ale jak ktoś chce, to poszuka i znajdzie moje wykresy z hamowni :piwo: .

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Króćce ssące

Postautor: mecia » niedziela, 3 grudnia 2017, 08:31

Łysy pisze:260km/h :/ ?


Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem :evil:

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 31
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » niedziela, 3 grudnia 2017, 15:03

mecia pisze:
Łysy pisze:260km/h :/ ?


Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem :evil:

Oczywiście, tyle wyszło do "odcinki" a to jest raczej tylko sprawa przełożenia.
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1323
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Króćce ssące

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 11:49

Łysy pisze:260km/h ?

Bez powietrza tak wyjdzie. Zwłaszcza w modelach do RP06 włącznie jest zdziwienie, bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 175
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 14:50

Heh, zrobiła się dyskusja o prędkości :-)
że bez oporu powietrza tak wyszło to jasne, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ? ;-)

bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.


Czyli ze kierowca na hamowni organoleptycznie określa wg. licznika i tyle podaje a jakiś gościu wpisuje w pomiar ? ;)

A mi się wydawało że z przedniej a nie z tylnej zębatki no a liczniki przekłamują proporcjonalnie ze wzrostem prędkości tylko dlaczego z przedniego koła bardziej niż z tylnego ... ? :luka:
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:00 przez Łysy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3645
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 15:05

Piotr - z przedniej.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 31
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 21:42

Wykres z hamowni pokazuje prędkość na podstawie obrotu rolki napędzanej przez koło motocykla a nie z licznika.
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 485
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Króćce ssące

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:16

Mam wyciag z hamowni ale nie wiem jak go dorzucic u mnie na wyciagu sa trzy pomiary na wale / rolce / kole i wyglada to tak 109.8 / 100.5 / 91.7

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1323
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Króćce ssące

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 5 grudnia 2017, 09:34

artur pisze:Piotr - z przedniej.

Zgadza się, nieświadomie chyba bzdurę napisałem, chyba myślałem o tylnym kole i tak wyszło.
Łysy pisze:, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ?
KrzysiekN pisze:Wykres z hamowni pokazuje prędkość na podstawie obrotu rolki napędzanej przez koło motocykla a nie z licznika.

Dokładnie ja nie pisałem że prędkość czytana z licznika jest na wykresie, hamownia robi własny pomiar - obwód rolki x obroty = wynik, proste.
Miałem na myśli to że XJR z napędem licznika z przedniego koła mając na liczniku 200, to XJR jadący obok z licznikiem napędzanym z zębatki zdawczej
może mieć 220 na blacie z powodu oporu powietrza.
Kiedyś czytałem w ŚM, jak robili test kawy GTR 1400 na prędkość z urządzeniami pomiarowymi, to kiedy przednie koło miało prędkość 270 km/h, tylne kręciło się z prędkością 320 km/h przy zwykłej, normalnej jeździe na wprost. Taka jest różnica prędkości kół przez opór powietrza, przy danej prędkości. Im mniejsza prędkość tym różnica prędkości kół będzie mniejsza.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 175
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » wtorek, 5 grudnia 2017, 11:00

jacekxjr78 pisze:Mam wyciag z hamowni ale nie wiem jak go dorzucic u mnie na wyciagu sa trzy pomiary na wale / rolce / kole i wyglada to tak 109.8 / 100.5 / 91.7


Dobrze że to napisałeś bo według mnie w tym tkwi sedno poszukiwania zagubionych w XJR koni mechanicznych w stosunku do FJ.
XJR z króćcami, gaźnikami FJ itd. nie będzie miała tyle samo mocy bo pomiar był inaczej wykonywany ... stąd te zagubione konie ... a reszta wywodów to już chyba tylko przy piwie :zdrowko:

to kiedy przednie koło miało prędkość 270 km/h, tylne kręciło się z prędkością 320 km/h przy zwykłej, normalnej jeździe na wprost. Taka jest różnica prędkości kół przez opór powietrza,


Pomyślisz że się czepiam ale tak nie jest :( .
Koła o takiej samej średnicy zawsze będą kręciły się z taką samą prędkością chyba że jedno (tylne) jest w uślizgu lub jedziesz na jednym ;) .
Tak podpowiada mi logika ale oczywiście nie mam doktoratu z fizyki :zawstydzony:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1323
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Króćce ssące

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 5 grudnia 2017, 14:26

Łysy pisze:Koła o takiej samej średnicy zawsze będą kręciły się z taką samą prędkością chyba że jedno (tylne) jest w uślizgu lub jedziesz na jednym .

Oczywiście że chodzi o uślizg, przy mniejszych prędkościach zjawisko nie występuje. Powietrze powoduje taki opór że koło łapie uślizg, tak jabyś coś pchał motocyklem. Dlatego opona z tyłu ma głębszy bieżnik a mimo to znika czasem 2 razy szybciej od przedniej.
Dlatego Nakedy, nawet najmocniejsze powyżej 140-160 km/h nie mają szans (no może mają, ale od 200 km/h brak owiewek działa jak kotwica) z typowymi sportami na przyspieszenie, gdzie owiewki robią robotę.

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 353
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Króćce ssące

Postautor: Maciejka » wtorek, 5 grudnia 2017, 14:28

Problem z prędkością bierze się z faktu, że interesuje nas (na prędkościomierzu) prędkość liniowa (względem podłoża), a mierzona jest prędkość kątowa (zębatki, koła czy czego tam jeszcze) Koła zabudowane na jednym pojeździe ZAWSZE będą miały tę samą prędkość liniową niezależnie od średnicy, ciśnienia, a nawet kierunku jazdy. Natomiast ich prędkoś kątowa będzie zależała od średnicy elementu przyjętego przez producenta do pomiaru czyli zębatki, koła (w tym również ciśnienia w oponie) itp. Przeliczenie będzie tym lepsze im bliższe prawdy będą dane przyjęte przez producenta. Niestety obwód koła zależny jest od liczby Pi co powoduje że obliczenia nie będą NIGDY w 100% dokładne.
O błędach prędkościomierza (pomiaru, przesyłu, przyrządu i odczytu) napiszę w następnym odcinku.
Mam nadzieję, że pomogłem.

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1032
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200 piękny
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Re: Króćce ssące

Postautor: marki » wtorek, 5 grudnia 2017, 14:37

Ta pomogłeś." Wyślij" robiłeś z bananem na mordce, zapewne...

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 175
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » wtorek, 5 grudnia 2017, 15:40

Piotr:
Tak, uślizg minimalny ale tylnego koła.... bo pcha masę motocykla z kierowcą. Dalej ten temat mogę ciągnąć tylko przy piwie bo szkoda posta.
:zdrowko:

Maciejka:
ZAWSZE będą miały tę samą prędkość liniową niezależnie od średnicy, ciśnienia

od średnicy elementu przyjętego przez producenta do pomiaru czyli zębatki, koła (w tym również ciśnienia w oponie)


:orany:
Dwa koła o minimalnie różnej średnicy będą obracały się z różnymi prędkościami.
Zmierz obwód nowej opony i zużytej, różnica będzie w cm
Oczywiście, konstruktor prędkościomierza ustalił że koło ma określoną stałą średnicę (która niestety się zmienia - ciśnienie, zużycie opony itd) no i dodaj "straty" na urządzeniu mechanicznym i różnica jest.

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 353
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Re: Króćce ssące

Postautor: Maciejka » wtorek, 5 grudnia 2017, 18:09

No i o tym pisałem właśnie. Reszta przy piwie


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości