Przegrzanie silnika

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
christof

Przegrzanie silnika

Postautor: christof » wtorek, 14 kwietnia 2009, 10:22

Ostatnio przyszło mi jechać w korku, jazda z prędkością 10-20 km/h lub stanie w miejscu - niestety nie dało się przecisnąć (trwało to długo). Z racji że XJRy nie mają wiatraka slinik nie jest chłodzony jak należy. Jak bardzo taka jazda szkodzi moto?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 kwietnia 2009, 16:23

Pewnie jakoś szkodzi. Ale może warto zainwestować w korek z termometrem? Koszt około 100 PLN
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3873
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 14 kwietnia 2009, 16:36

Gdzieś już ten temat poruszaliśmy.
Termometr niepotrzebie stresuje.
Jagbik był w Afryce swoim sprzętem i jakoś się nie przejmował olejem.
Ja myśle sobie tak, że producent motocykla przewidział sytuacje w korkach produkując olejaka.
Jak nie skwierczy niczym przypalona patelnia to się nie przejmować
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: balth » wtorek, 14 kwietnia 2009, 20:11

christof pisze:Ostatnio przyszło mi jechać w korku, jazda z prędkością 10-20 km/h lub stanie w miejscu - niestety nie dało się przecisnąć (trwało to długo). Z racji że XJRy nie mają wiatraka slinik nie jest chłodzony jak należy. Jak bardzo taka jazda szkodzi moto?


co to znaczy: długo? 3 godziny przetaczałeś moto na luzie w tropikalnym słońcu? ;-)
uoj, panie, masz za mało problemów ;-)
pewnie, że lepiej byłoby dla silnika być lepiej chłodzonym niż gorzej ale w końcu to silnik jest dla nas a nie my dla niego ;-)
bye

balth

Jubiler
Posty: 94
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2009, 01:40
Lokalizacja: Żoliborz

Postautor: Jubiler » wtorek, 14 kwietnia 2009, 21:46

Pierwsze jazdy w korkach i w upale dostarczają nie lada emocji , bo ma się wrażenie, że piec zaraz wybuchnie, ale FJ ze zdecydowanie gorszym chłodzeniem, eksploatowana na mineralnym jest absolutnie nie do przegrzania i ani silnikowi, ani olejowi nic się nie dzieje. Jeździć i nie martwić się ( a ja sobie kiedyś wrzucę dwa wiatraki 80 x 80 za chłodnice :P )

rumianek

Re: Przegrzanie silnika

Postautor: rumianek » środa, 15 kwietnia 2009, 10:35

christof pisze:Ostatnio przyszło mi jechać w korku, jazda z prędkością 10-20 km/h lub stanie w miejscu - niestety nie dało się przecisnąć (trwało to długo). Z racji że XJRy nie mają wiatraka slinik nie jest chłodzony jak należy. Jak bardzo taka jazda szkodzi moto?


... najmniej szkodzi gdy w takich sytuacjach wyłączysz silnik ;) Proste rozwiązania są najlepsze! :lol:

Jubiler
Posty: 94
Rejestracja: wtorek, 7 kwietnia 2009, 01:40
Lokalizacja: Żoliborz

Postautor: Jubiler » środa, 15 kwietnia 2009, 17:31

Akurat silnika bym co chwila nie wyłączał, bo krążący olej kontroluje najbardziej przegrzane strefy (np. szklanki zaworów na pierwszym cylindrze). O ile żeberka i okolice świecy zaczną stygnąć, to wałki rozrządu i szklanki zaworów dostaną w dupę.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 15 kwietnia 2009, 20:43

Jubiler pisze:Akurat silnika bym co chwila nie wyłączał, bo krążący olej kontroluje najbardziej przegrzane strefy (np. szklanki zaworów na pierwszym cylindrze). O ile żeberka i okolice świecy zaczną stygnąć, to wałki rozrządu i szklanki zaworów dostaną w dupę.


o, i dobrze napisał. jak gorący to ma chodzić, chyba że się zatrzymujemy na dłużej.
IMHO ofkorz.
bye

balth

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 724
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 6 maja 2009, 07:54

Z zaslyszanych opinii wbrew pozorom, te stare olejaki zachowuja sie lepiej niz nie jeden chlodzony ciecza...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 157
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Przegrzanie silnika

Postautor: WaldekT » sobota, 27 czerwca 2015, 19:00

Dziś podczas bardzo wolnej jazdy i wielu przystankach silnik rozgrzał się niemiłosiernie mocno.
Po wyłączeniu i ponownym rozruchu silnik odpalił na niecałą sekundę po czym obroty spadły i zgasł
W końcu za którymś tam razem odpalił
Przejechałem kilka kilometrów normalna prędkością i wszystko jest ok
odpala bez problemu
czy mieliście też problem z rozruchem po mocnym nagrzaniu i czy to normalka??

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Przegrzanie silnika

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 27 czerwca 2015, 20:23

Waldi tak samo mam na rozgrzanym ciezko lapie ,,,

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Przegrzanie silnika

Postautor: mariuszdg » niedziela, 28 czerwca 2015, 14:10

Bo benzyna odparowywuje z gziorów jal gorący i nie chodzi
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 157
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Przegrzanie silnika

Postautor: WaldekT » wtorek, 30 czerwca 2015, 09:35

mariuszdg pisze:Bo benzyna odparowywuje z gziorów jal gorący i nie chodzi

Czy to dotyczy także wersji z wtryskiem bo takową posiadam ??

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1345
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Przegrzanie silnika

Postautor: pioro » wtorek, 30 czerwca 2015, 10:06

Mariuszek też takową posiada ... czyli pewnie o takiej mowa ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Bitels

Przegrzanie silnika

Postautor: Bitels » wtorek, 30 czerwca 2015, 10:27

to musiałby mieć unikat - wtrysk z gaźnikami

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Przegrzanie silnika

Postautor: mariuszdg » wtorek, 30 czerwca 2015, 10:41

hehe,

we tryskowcach powinno być lepiej, bo pomba dobija ciśnienie przed odpaleniem. Po przekręceniu kluczyka trzeba tylko poczekać chwile i wsuchać się w dźwięk "kiszek" po obiedzie ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 157
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Przegrzanie silnika

Postautor: WaldekT » wtorek, 30 czerwca 2015, 10:56

mariuszdg pisze:hehe,
we tryskowcach powinno być lepiej, bo pomba dobija ciśnienie przed odpaleniem. Po przekręceniu kluczyka trzeba tylko poczekać chwile i wsuchać się w dźwięk "kiszek" po obiedzie ;-)

I tak też było
Przekręciłem kluczyk
pompka na chwilę się włączyła
moto odpaliło na około 1 sekundę
obroty spadły i zgasło
i nie chciała odpalić
wtedy ponownie
włączenie
pompka podpompowała itd..

za trzecim podejściem obroty już nie spadły i zagrała jak trzeba
dzieje się tak tylko po mocnym rozgrzaniu i jazda w korku czy na paradzie

przy normalnej jeździe po zgaszeniu pali jak trzeba

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Przegrzanie silnika

Postautor: mariuszdg » wtorek, 30 czerwca 2015, 10:59

może byłeś na złej paradzie i XJRa się zbuntowała? ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 157
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Przegrzanie silnika

Postautor: WaldekT » wtorek, 30 czerwca 2015, 11:01

to była parada z okazji ślubu
motocykliści się hajtali :)

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 122
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Przegrzanie silnika

Postautor: ołr » piątek, 22 lipca 2016, 20:39

WaldekT pisze:Dziś podczas bardzo wolnej jazdy i wielu przystankach silnik rozgrzał się niemiłosiernie mocno.
Po wyłączeniu i ponownym rozruchu silnik odpalił na niecałą sekundę po czym obroty spadły i zgasł
W końcu za którymś tam razem odpalił
Przejechałem kilka kilometrów normalna prędkością i wszystko jest ok
odpala bez problemu
czy mieliście też problem z rozruchem po mocnym nagrzaniu i czy to normalka??


Właśnie szukam wątków na ten temat, bo też tak mi się zdarzyło parę razy. Z tego co wyczytałem na forum do tej pory, to normalka, wiec chyba nie ma powodu do obaw :)
Może jednak ktoś się uporał z tym problemem i może napisać coś więcej. To charczenie po przekręceniu kluczyka i falujące obroty a czasem nawet gaśniecie silnika jest trochę stresujące, szczególnie jak się jest daleko od domu. Byłem w serwisie i u "garażowego" mechanika i nie są w stanie jednoznacznie powiedzieć co to może być. Nie chce naprawiać metodą "prób i błędów", bo wiadomo, że to się wiąże z niepotrzebnymi kosztami.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Przegrzanie silnika

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 4 sierpnia 2016, 14:19

Ja swoją kiedyś na długiej, upalnej paradzie tak rozgrzałem że nie chciała zapalić, musiała ostygnąć nieco.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Przegrzanie silnika

Postautor: farba » czwartek, 4 sierpnia 2016, 14:22

Piotr_MC_85 pisze: długiej, upalnej paradzie.

Nienawidzę :!:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Przegrzanie silnika

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 5 sierpnia 2016, 12:34

Parady, czy delikatnie mówiąc "ciepełka z piecyka" w upalny dzień.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Przegrzanie silnika

Postautor: farba » piątek, 5 sierpnia 2016, 12:57

Parad wszelakiego rodzaju

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Przegrzanie silnika

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 5 sierpnia 2016, 13:34

Dlatego są zloty bez parad, ;) dobra, nie śmiecę więcej.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości