Wymiana silnika

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Wymiana silnika

Postautor: mecia » sobota, 16 września 2017, 11:54

Witam. No i stało się. Silnik kaput. Sprowadziłem sobie moto z Francji po małym dzwonie. Zrobiłem. Polatałem z 2tys km.
Odczułem, że sprzęgło zaczęło nie domagać. Kupiłem nowy cały komplet. Zabieram się do wymiany i co znajduję w silniku ?? Rozpieprzony ręcznik papierowy formatu A4. Jakiś francuski zjep zostawił to w środku przy jakiejś naprawie. Ściągam miskę olejową. Smok tak się zalepił, że podciśnienie wyrwało siatkę stalową na nim. Silnik działał, bez zarzutów do końca, ale nie omieszkałem rozebrać go w mak. Straty:

Głowica zajechana, szklanki popychaczy granatowe. Gniazda wałków zajechane (już wiem, że to zawory nie stukały tylko wałki, choć zaworu sumiennie zrobiłem.

Idąc dalej, Panewki główne mogły by zostać, ale korbowodowe kaput, bez zewnętrznej srebrnej warstwy, czyli czarne.

Wpakowałem w nią 2500zł i nie mam silnika. Jest na allegro silnik za 2500 zł , ale chyba nowszy od mojego (mam 2000r). Z głowicy wychodzą mu jakieś odmy , rury czy coś. Jak ma się to z adopcją do starego airboxu. Jest też jakaś inna osłona zębatki z czujnikiem, którego u mnie w tym miejscu nie ma. Chyba będzie to wtryskowa wersja, więc , czy podejdą moje gaźniki? Podaje link do pieca z allegro.
http://allegro.pl/yamaha-xjr-1300-silnik-sprawny-gwarancja-i6951165258.html#thumb/5

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana silnika

Postautor: Holender » sobota, 16 września 2017, 18:02

To jest silnik od modelu RP10, więc jeszcze na gaźnikach. Rurki widoczne w górnej części to system dopalania spalin, czujnik pod osłoną koła zębatego zdawczego, podaje sygnał do zegarów, które są takie jak we wtryskowej-elektroniczne. U Ciebie jest linka, pędzona przez przednie koło. Z tego co pamiętam RP10 ma inne króćce i inne gaźniki.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Wymiana silnika

Postautor: mecia » sobota, 16 września 2017, 18:34

Dzięki, czyli rodzi się pytanie, czy będę w stanie założyć moje krućce (36Y) na tą głowicę? Rozstaw śrub może być ten sam? Pozostaje też rozstaw śrub na wydechach. Podobno RP10 miały powiększone kolektory wydechowe.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2874
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wymiana silnika

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 17 września 2017, 01:41

Kupuj, zakładaj, ciesz się jazdą.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana silnika

Postautor: Holender » niedziela, 17 września 2017, 09:41

Rozstaw śrub na króćcach jest ten sam, na rurach wydechowych również.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Wymiana silnika

Postautor: mecia » niedziela, 17 września 2017, 10:08

Dzięki za info!

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1440
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Wymiana silnika

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 23 września 2017, 20:04

Dopalanie spalin raczej można zaślepić, ale na wszelki wypadek - farba do tablicy!

mecia
Posty: 47
Rejestracja: niedziela, 13 sierpnia 2017, 14:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Wymiana silnika

Postautor: mecia » środa, 11 października 2017, 19:17

Silnik wymieniony, wszystko pasowało cacy, nawet działa ;) Otwory od dopalania spalin zaślepiłem wytoczonymi przeze mnie kapslami z amelinium.
XRxysJek, są one połączone kanałami przez głowicę z komorą wydechową, pierdziały okrutnie bez korków. Chyba się z tym piecem udało, przebieg może mieć mniejszy od mojego, bo nie słychać łańcucha alternatora przy ruszaniu. W końcu 5 lat młodszy. 4 Bieg troszkę głośniej buczy od reszty, ale chyba to nic niepokojącego.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana silnika

Postautor: Holender » czwartek, 12 października 2017, 13:41

Gratulacje! Teraz korzystaj z końcówki sezonu.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość