Oddławienie

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2011, 13:48

Raczej nie.Według mnie wzrost mocy od 12 do 15 KM i to wątpliwe :-/ Trza by było jeszcze zmienić sprężyny w gaźnikach,filtr powietrza,kąt wyprzedzenia zapłonu,wydech i pewnie w rozrządzie pogrzebać nie mówiąc o zmianie gaźników na mechaniczne i zwiększeniu pojemności.Za takimi modyfikacjami dochodzi większa chłodnica oleju i oczywiście sprzęgło. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 29 lipca 2011, 16:34

Zalogowałem się na Chorwackim forum XJR i poprosiłem o przetłumaczenie jak to zrobić a mają tam opisane co gdzie jakie kabelki zamieszać w RP02 i RP06 :D

RP02
Obrazek

RP06
Obrazek

Na forum chorwackim odpisał Davy na moje zapytanie :

Koniu wrote:
Can you translate the first post how to unloc the POWER :) to english ? I'm very interested to do that in my RP02 from 2000 year but I can't read croatian :) Pleas help me.
Davy
He didn't say much. Only the fact that on models from RP02 and RP06 when you connect pin marked with X to ground (or frame, chassis), power would increase from 98 to 106 HP.
(Kolo nie napisałe nic więcej tylko tyle, że w modelach RP02 i RP06 kiedy się zmasuje wyprowadzenie oznaczone X moc wzrośnie z 98 do 106 KM.)
Później jeszcze napisałem:
Koniu wrote:
Any of you tryed to do that, was it working ?
Davy
Looks like these guys with such a years models tried and they really gained some more power but not throughout complete curve.
(Wygląda na to że goście z moturach z tych lat próbowali i rzeczywiście był wzrost mocy ale nie przez cały zakres obrotów.)

Na dole mojego postu jest załącznik z oryginalnym po niemiecu opis z TVU jak to zrobić. Jak ktoś łapie niemiecki to zanim w kablach zacznę mieszać to może mógłby potwierdzić, że jest jak chorwaci piszą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2011, 19:07

To samo znalazłem na niemieckim forum.Ale czy to działa?A taka przeróba http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... ig&cad=rja
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 lipca 2011, 19:25

ivo pisze:Raczej nie.Według mnie wzrost mocy od 12 do 15 KM i to wątpliwe :-/ Trza by było jeszcze zmienić sprężyny w gaźnikach,filtr powietrza,kąt wyprzedzenia zapłonu,wydech i pewnie w rozrządzie pogrzebać nie mówiąc o zmianie gaźników na mechaniczne i zwiększeniu pojemności.Za takimi modyfikacjami dochodzi większa chłodnica oleju i oczywiście sprzęgło. :mrgreen:


ivo biorąc pod uwagę silnik XJR i FJ1200 wychodzi na to, że gaźniki są te same a zdławiona jest na króćcach i jakiś pierdolnik w filtrze+ moduł. Dodatkowo patrząc na cenę NOWYCH króćców dolotowych do XJRy w PL zakup tego kitu jest bardzooo opłacalny.

FJ 1100 - 125KM/8500 rpm st.spręż 9,7:1
FJ 1200 - 128KM/8500 rpm st.spręż. 9,5:1
XJR1300 - 106KM/8000 rpm st. spręż 9,7:1

+ oczywiście inne wartości momentów obrotowych... i różnią się średnicą tłoka.

Czyli teoretycznie sama wymiana tych podzespołów + ew. dysze główne powinna dodać minimum te 20KM :evil: .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2011, 19:54

Zdzichu na moc będzie też wpływał czas otwarcia i zamknięcia zaworów a także kształt komory spalania.Wałki w FJ-ocie są na pewno inne,moduł też ma inne gniazda.Zdjęcie tego kitu do XJR przedstawia dekiel filtra,iglice,dysze,króćce(zapewne jak piszesz o większej średnicy) i metalowy pierścień pewnie do zapłonu.Więcej powietrza i paliwa daje pewnie efekt(96-100kW) ale ciekawe czy to rzeczywiście aż tak duży wzrost?Jeśli tak to co z charakterystyką i ekonomią?
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 lipca 2011, 20:23

A no czasy otwarcia zaworów też się liczą tak jak piszesz, lecz czy na 100% FJota ma inne wałki :?: . Jeżeli ktoś ma króćce do wymiany to zakup tego czegoś jest dobrą opcją :mrgreen: .

Szczerze to byłbym skłonny to kupić, lecz jakiś germanista musiał by przetłumaczyć na normalny polski ten tekst...... Coś mi się wydaje, że główna blokada jest na tych króćcach i filtrze, na niejednej stronie o tym piszą.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2011, 21:14

Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać.Co do ceny zestawu jest naprawdę dobra.Znalazłem coś jeszcze http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... tA&cad=rja
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 lipca 2011, 23:55

Temat ciekawy, jakby ktoś to przetłumaczył z germana na nasz jazyk:

Am besten lief der Motor mit einem 70 mm langen Trichter und 46 mm Durchlaß. Damit verbesserte sich der gesamte Kurvenverlauf und wir kamen auf 135 Nm und 153 PS. Ein paar Tage später traf der Powerstick ein. Rein mit dem Ding und wieder rauf auf den Prüfstand. Das Ergebnis waren keine 10 zusätzlichen PS, konnte sich aber trotzdem sehen lassen. Auf dem Bildschirm erschienen 137 Nm und 157 PS.


I całą resztę textu...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3624
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 30 lipca 2011, 06:43

Może łatwiej będzie przełożyć cały silnik i układ napędowy z R1 lub FJR?
:mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2209
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 30 lipca 2011, 06:48


Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 30 lipca 2011, 08:40

Panowie jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma i kombinuje :mrgreen: .A tak w nawiasie silnik z FJR-y fajny by był i ma kardan. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 30 lipca 2011, 08:50

piontek nie w tym rzecz, skoro silnik ma potencjał za rozsądne pieniądze to można to wykorzystać.

Ghost planuję to za 2 lata w białym malowaniu :mrgreen: .

ivo silnik FJRy to zupełnie inna konstrukcja ale fajny i ma kardan :evil: .


No więc zna ktoś kogoś kto zna ten inna języka :?: . Czy nikt nie szprechenuje.....

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 30 lipca 2011, 08:55

A jak by silnik XJR rozkroić i zrobić R6 lub V8,to by było niezłe. :evil: Jak dorwę kolesia to rozszyfruję ten niemiecki i opiszę co i jak.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
weles
Posty: 68
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 14:50
Lokalizacja: DDZ

Postautor: weles » piątek, 24 sierpnia 2012, 23:01

Montował ktoś z Was taki zestaw:
http://www.motocombo.pl/p/941/18724/yam ... a-atv.html ?

Jakieś widoczne różnice?Planuję zimą zakupić takowy wraz z krućcami od FJ 1200 plus K&N y .Słyszałem,że przy dobrej regulacji gaziorów wcale nie musi wzrosnąć spalanie a kilka kucy więcej można zyskać.

Opłaca się takowy zabieg?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 24 sierpnia 2012, 23:24

Podobno kilka Kuników przybywa ale kto wie.....więc czekamy na relację z hamowni przed i po :mrgreen: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3841
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 25 sierpnia 2012, 01:16

a ile tam wiecej tych kucy chcesz wyciągnąć ? Co z nimi zrobisz jak już je bedziesz miał ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 06:00

...będzie również je musiał karmić ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
weles
Posty: 68
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 14:50
Lokalizacja: DDZ

Postautor: weles » poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 10:36

Hmm jak się okaże ,ze wzrost mocy nie jest idący w parze (adekwatny)ze wzrostem zużycia paliwa to zawsze można wrócić do stanu wyjściowego ;)Zobaczymy,czysta ciekawość poprostu ..Te kilka koników wiecej robi swoje ,szczególnie w psychice.W poprzedniej XJR 1200 SP miałem na hamowni 112 koni i(miała sportowe filtry,wydech Devil i jeszcze coś tam mieszane s gażniku ale poprzedni właściciel nie wiedział co bo sprowadził moto z francji) i różnica jest wyczówalna w porównaniu z moim obecnym nic nie zmienionym konikiem.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 28 sierpnia 2012, 09:22

ktoś miał dynotechy. nie hardway przypadkiem?
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4769
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 28 sierpnia 2012, 12:21

Dynojety mial na pewno MarcoPolo.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 303
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 28 sierpnia 2012, 20:05

Elo co do Dyno Jet ja takie posiadam, zestawa posiada 3 rodzaje dysz montowane zależnie od pozostałych przeróbek czyli filtr + wydech. Dysze mam najwieksze + filtr (dolot) + wydechy motany, problem polega na tym że moc nie była sprawdzona przed przeróbkami na hamowni i teraz również :roll: :mrgreen:
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
weles
Posty: 68
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 14:50
Lokalizacja: DDZ

Postautor: weles » wtorek, 28 sierpnia 2012, 21:11

Jak odczucia w czasie jazdy(moment obrotowy,moc)w porównaniu do moto przed założeniem dysz?Zużycie paliwa wzrosło?

Awatar użytkownika
xjr tomek
Posty: 236
Rejestracja: poniedziałek, 10 września 2012, 17:50
Lokalizacja: pl eu
Kontaktowanie:

Postautor: xjr tomek » niedziela, 23 września 2012, 15:58

zu tego co ja wiem to wersje majace 98 koni byly na rynek niemiecki , to takie cos zeby ubezpieczenie niebylo drogie , bo jak motor przechodzi 100 koni to i ubezpieczenie drozeje w niemczech , a taka co ma 98 koni fabrycznie ma w rzeczywistosci przeszlo 100 , tak okolo 106 koni. Jest tez odblokowanie kabelkiem do CDI , ponoc to 15 cm kabelek czarny który wtyka sie w kostke CDI i podlancza sie na mase, ale wiekszosc ktora to zrobila tak naprawde niema duzej róznycy w mocy .
W siódmym dniu stworzyl Bóg Yamahe XJR oraz asfalt.

desmo999

xjr 1200 ok 40KM

Postautor: desmo999 » czwartek, 11 października 2012, 19:57

Witam

takie pytanko odnośnie dławienia xjr.Mam okazje kupić 1200 z Niemiec tyle że ponoć ma ona niecałe 40KM.

Orientuje się ktoś w jaki sposób się coś takiego coś z gaźnikami??moduł jakiś czy wydech??

Pozdr

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 11 października 2012, 22:14

Być może są kryzy na króćcach ssących. Takie coś miałem w XV1100 - z DDR i 40KM również miała. Więcej blokad nie było.
Ew. mogą być założone jakieś zwężki na wydech no i oczywiście moduł ale na 40KM nie spotkałem. Vmax pewnie 125km/h :?: .

desmo999

Postautor: desmo999 » piątek, 12 października 2012, 16:27

Hmmm,no właśnie też zakładam że 1 z rozwiązań będzie stosowane i staram się ustalić które by po kupnie koszty odblokowanie nie okazały się zbyt duże . W serwisie w Poznaniu też zbytnio chłopaki nie umiały się sprecyzować wiadomo woleli by by podprowadzić sprzęta do nich.

Jeśli ktoś wiedział by konkretnie co i jak będę wdzięczny za info. Jeśli coś się dowiem dam znać.

Dzięki


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 12 października 2012, 21:49

Na początek wywal gaźniory, na tym zapewne się zakończy operacja.

Odkręcasz bak, odpinasz z niego węże paliwowe,przelewowe oraz czujnik poziomu paliwa.
Cofasz do tyłu airbox, wcześniej luzujesz króćce co łączą się z gaźnikami, luzujesz króćce dolotowe za gaźnikami i buala wywalasz gaźniki.

Oglądasz króćce, mierzysz ich przelot, robisz im foto, wstawiasz w temat i coś już będzie wiadomo ;-) . Dodatkowo możesz pościągać komory pływakowe i podać rozmiary dysz paliwowych, gdyż mogą być inne jak w oddławionej wersji.

Ew. możesz jeszcze mieć jakiś wichajster na lince gazu przy gaźnikach.

Max 30 min roboty. Działaj.

Darz bór ;) .

desmo999

Postautor: desmo999 » niedziela, 14 października 2012, 14:41

Rozbiórka to żaden problem tylko muszę mieć to moto przy sobie:)W przyszły weekend jadę oglądać sprzęta o ile mi go nie sprzedadzą.

Póki co dzięki za info

Pozdr

Awatar użytkownika
xjr tomek
Posty: 236
Rejestracja: poniedziałek, 10 września 2012, 17:50
Lokalizacja: pl eu
Kontaktowanie:

Postautor: xjr tomek » niedziela, 14 października 2012, 15:46

witaj desmo :-) tam sa normalnie takie blaszki przykrecone razem z króccami do glowicy (redukcja przelotu ) , jak odkrecisz krócce to i te blaszki wyjda , w XJ 600 trafialy sie tez ograniczniki suwaków , to znaczy ze mantke gazu niemozna na full otworzyc , do tego 4 inne dysze wolnych obrotów trzeba wymienic ale jak pisze to bylo w 600 ccm , normalnie XJR maja te blaszki redukujace przelot , to takie cos w niemczech jest jak 18 latek zrobi prawko to jezdzi z tym zeby niemial pelnego poweru przez zdaje sie 2 lata (34 KM ) jak ma 20 lat moze to odblokowac , ale generalnie sa w internecie instrukcje odblokowania tego do danego modelu co potrzebne do przywrócenia mocy 98 koni ( 106 koni tak naprawde ma sie ;) ) normalnie XJR 1200 czy 1300 jest za ciezka zeby byla zablokowana na max 34 konie , malo kto w niemczech to robil , poczatkujacy przez te 2 lata jezdza 600 ccm z tymi 34 KM , na twoim miejscu bym sie dowiedzial wiecej jak dlugo ta XJR byla zablokowana bo przewaznie jak odblokujesz , niebedzie to zbyt juz zdrowy silnik :-(
W siódmym dniu stworzyl Bóg Yamahe XJR oraz asfalt.

desmo999

Postautor: desmo999 » niedziela, 21 października 2012, 19:49

witam,

wielkie dzięki za podpowiedzi, moto jednak nie zakupiłem.

Zdławienie to niestety nie był jedyny problem tego moto, chyba jeszcze łańcuch przeniesienia wstępnego był do wymiany więc się nie zdecydowałem.

Dzięki i pozdrawiam


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość