Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Zdzislaw » piątek, 2 sierpnia 2013, 02:20

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej dla opornych.

Powodów wymiany uszczelki pokrywy zaworowej jest kilka, np.:
- stara uszczelka zaczęła puszczać
- regulacja zaworów a przy okazji zdjęcia pokrywy uszkodzenie poprzedniej uszczelki
- podczas regulacji zaworów ktoś nieumiejętnie założył uszczelkę czy to nową z Atheny czy oryginał i ją wydmuchało
- stara stwardniała i dala dupy ;-)

Sama wymiana uszczelki jest banalnie prosta. Lecz trzeba poświęcić troszkę czasu na PORZĄDNE oczyszczenie przylgni uszczelki na głowicy. Jeżeli olejemy ten etap to prędzej czy później wywali nam ją. Tego chcemy uniknąć.

Potrzebne klucze:

- 10, 12
- wkrętak krzyżakowy
- szczypce
- imbus 5mm
- kozik
- szmatki
- benzyna ekstrakcyjna
- klej do uszczelek f-my Dirko lub jakiś dobry silikon/szczeliwo

No więc najprzód odłączamy w razie W akumulator, choć nie trzeba tego robić. Lecz licho nie śpi :) .

Następnie odkręcamy śrubę mocującą zbiornik paliwa przy pomocy klucza 12mm, to po wcześniejszym zdjęciu siedzenia.

Jak już odkręcimy śrubę to unosimy tył zbiornika do góry i spod spodu odłączamy przewody przelewowe, następnie główny przewód paliwowy, lecz tutaj musimy posiłkować się szczypcami do zaciśnięcia opaski zaciskowej na kraniku, przy okazji odłączamy przewód podciśnieniowy zasilający kranik od króćca gaźnika.

Gdy już poodpinamy przewody paliwowe oraz przewód czujnika poziomu paliwa koloru zielonego to ściągamy bak z grzbietu moto- ruchem do tyłu.

Następnie odpinamy fajki ze świec zapłonowych, dyndające przewody odciągamy sobie do góry nad silnik- na górę ramy coby nie przeszkadzały nam później.

Gdy już się z tym uporamy okręcamy chłodnice oleju- tutaj pomocny okaże się klucz 10mm. Gdy odkręcimy 2 śruby, które ją trzymają od przodu to wysuwamy ją w górę z dolnego mocowania.

Next okręcamy dwa plastikowe nawiewy na głowicę, tutaj pomoże nam wkrętak krzyżakowy, nim okręcamy po jednej śrubce mocującej je od przodu. Zaś ciągniemy je na dół- wysuniemy je z mocowań elastycznych na dół, teraz wystarczy pomajstrować każdym i mamy je wyciągnięte.

Jak już opanujemy wszystko dookoła to polecam umyć okolicę pokrywy zaworowej benzyną ekstrakcyjną pędzlem, ropowicą czy nawet szmatką, coby było czysto na stanowisku pracy :) .

Gdy już mamy czysto dookoła pokrywy to bierzemy imbus nr.5 i odkręcamy 8 śrub mocujących pokrywę od góry.

Śruby na podkładki mają "gumki", jeżeli na nich zauważyliśmy również wycieki to wymieniamy je, koszt w serwisie 48zł/sztuka.

Jeżeli nic się nie dzieje, nie są popękane, myjemy je w benzynce ekstrakcyjnej i odkładamy do pudełka ze śrubami odkręconymi z moto.

Jak już odkręcimy śruby zabieramy się do oddzielenia pokrywy od głowicy. Jeżeli od nowości nie było tam grzebane lub udział brali kaci warsztatowi, to możecie spodziewać się małych trudności w ruszeniu jej.

Pokrywa może być przyklejona na różne wynalazki, niekoniecznie polecane do uszczelek/uszczelnień silnika.

No więc jeżeli pokrywa jest przyssana bierzemy młotek gumowy i walimy ją z czuciem od boku, powinna puścić, jeżeli nie puści, to opukujemy pokrywę z każdej dostępnej strony.

Jak uporamy się już z oddzieleniem pokrywy, to ściągamy ją z głowicy- do góry i do siebie, trzeba minimalnie nią pomanewrować aby wyszła ale tragedii nie ma.

Po ściągnięciu kapy/pokrywy zabieramy się do oczyszczenia przylgni na głowicy, usuwamy wszelkie resztki silikonów, klejów oraz starej uszczelki. Te same działanie robimy na pokrywie. Przy okazji9 możemy sprawdzić luzy zaworowe i je ewentualnie skorygować.



Miejsca styku uszczelki z kapą/głowica muszą być czyściutkie, odtłuszczone i bez żadnych zadziorów oraz pozostałości uszczelek. W tym celu możemy posiłkować się dobrym kozikiem, szpachelką do zdzierania uszczelek czy nawet paznokciami własnymi. Grunt, żeby nie pokaleczyć elementów ;-) .



Po obcykaniu czystości elementów i ich odtłuszczeniu benzyną ekstrakcyjną przystępujemy do montażu wszystkiego do kupy.


Uszczelkę montujemy lub nie na jakiś środek wspomagający jej żywot- szczeliwo, dobry silikon czy na sucho. Jak kto woli. Ja użyłem dynksu do uszczelek gumowych f-my Dirko.


Po prawidłowym montażu uszczelki- stron montażu nie da się pomylić ;-) przykręcamy pokrywę z odpowiednim momentem do głowicy NA KRZYŻ , jadąc od środkowych śrub na zewnątrz.



Następnie montujemy nawiewy głowicowe, chłodnicę oleju, zakładamy fajki na swiece, bak, wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu. Po sprawdzeniu, czy coś nam nie zostało odpalamy silnik i zagrzewamy go do temperatury jego pracy. Jeżeli wszystko jest ok, nie ma wycieków to dokonujemy jazdy próbnej. Jeżeli i ona zakończy się sukcesem to odstawiamy moto i pijemy piwo :P , jeżeli pojawią się jakieś wycieki, to czeka nas ponowny demontaż i sprawdzenie co poszło nie tak.....


Ja z racji zmęczenia chromów pokrywy czasem i warunkami w jakich moto śmiga pokrywę dałem do szkiełkowania, koszt 25 zł, jestem zadowolony z efektu. Ręcznie by było ze 3 dni męczarni :P .


Foty:

Śruby po odkręceniu+ gumy baku

Obrazek

Głowica po zdjęciu pokrywy:

Obrazek

Pokrywa ze starą uszczelką:

Obrazek

Nawiewy na głowicę:

Obrazek

Dynks Dirko:

Obrazek

Pokrywa po szkiełkowaniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Moment założenia pokrywy z uszczelką na miejsce, przed wkręceniem śrub:

Obrazek

Po dokręceniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota, 15 października 2016, 12:55 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 2 sierpnia 2013, 08:16

Co masz na myśli pisząc szkiełkowanie? Czt to to samo co piaskowanie?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 2 sierpnia 2013, 08:24

Dokładnie , tylko jako ścierniwo używa się szklanych kulek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 2 sierpnia 2013, 08:38

Tak, jak wyżej farba napisał. Lecz w moim wypadku musiało odbyć się najpierw piaskowanie- w celu usunięcia lakieru i dopiero zaś szkiełkowanie kulkami, same kulki nie brały lakieru. Najlepiej element przed szkiełkowaniem przygotować- usunąć chemicznie stare powłoki lakiernicze i ognia z robotą ;-) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 2 sierpnia 2013, 08:57

Słabo ciśnienie ustawił albo liche szkło , samym szkłem felgi robiłem , wychodzi pikna satyna a po piasku nawet drobnym są kratery których ciężko się pozbyć.
Pitolisz o tych trech dniach polerowania :-P w dwie godziny ogarnąłem w 400 tce ( oczywiście to co widać )
Kątówka z regulacją obrotów ,tarcza filcowa + brązowa pasta ,tarcza flanelowa + niebieska pasta i się błyszczy .

W twojej wersji (szkiełko bez lakieru ) szybko zciemnieje , trza było proszek bezbarwny położyć .

Ale za tutorial piątka zplusem :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 2 sierpnia 2013, 09:17

Z fachowcem nie będę dyskutować :-D .

Co do szkiełkowania nie wiem, nie znam się, przekazuję to co powiedział majster :) .

Kraterów jako tako nie ma, jest ładna satyna, wiadomo, tam gdzie były niedoskonałości to pozostały "zmiękczone". Polerka- wiem co to znaczy ale dostałem na to lenia :mrgreen: .

Co do malowania to pomyślę przy następnej regulacji zaworów. Podoba mi się taka opcja- chropowata:


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 2 sierpnia 2013, 09:31

Rozumiem że lakier wypalałeś na grilu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2177
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 06:23

Zdzichu:
-jaki kozik? http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/4_copy93.jpg taki dobry?
-jaka uszczelka? czy w ogóle wymieniałeś?
-mając wszystko na zewnątrz dlaczego nie jebłeś polerki????

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 09:05

1- raczej http://www.mhunt.pl/files/galleries/id5/1/3/id2266/noz_kuchenny_do_warzyw_6_7706_l119_pomaranczowy.jpg takie coś miałem na myśli

2- uszczelka nowa z Yamahy, przecież nie założę starej cieknącej z Atheny czy gumki od gaci.

3- to nie czopper :mrgreen: . Sam zobaczysz, ze po szkiełkowaniu wygląda dobrze, wręcz DOBRZE :) .

GhostDog
Posty: 2177
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 09:10

a gdzie robiłeś to szkiełko?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 09:19

Wiesz gdzie był InoTech(sklep z łożyskami), w Inie na ulicy Mikołaja?
Dokładnie tu- http://www.pkt.pl/olemar/4361809/5-1/?type=local

GhostDog
Posty: 2177
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 14:20

nie wiedziałem ale wiem gdzie to jest
trzeba się umówić, czy robią "od ręki na wczoraj" ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 14:28

1,5h i zrobione, czynne do 16 chyba jest. Jak coś bardziej skomplikowanego to raczej na jutro ;-) .

Janek1200

Postautor: Janek1200 » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 21:44

efekt zajebiaszczy i opis górna póła, też tak chcem ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 21:55

Podjedź, opanujemy :) . Jako pojazd zastępczy WSKę dostaniesz :lol: :mrgreen: .

Janek1200

Postautor: Janek1200 » wtorek, 6 sierpnia 2013, 06:15

dzięki , zostawię to sobie na zimę ;-)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Lenku » piątek, 20 listopada 2015, 20:28

Rok temu wymienilem uszczelke pokrywy, niestety na atenę... Polak mądry po szkodzie... znowu cieknie po 6 tyś km z jednej strony.
i tu 2 pytania
1. Warto próbować to sciągać i zakładac na tą samą uszczelkę z klejem do uszczelek czy odpuscic i kupić nową oryginał yamaha? Poprzednio zmieniał mechanik i nie wiem czy z odpowiednimi momentami dokręcił, moze jest za słabo / mocno dowalona i to dlatego. co myślicie?
2. z jakim momentem pokrywa powinna być dokręcona? nie mam akurat dostępu do manuala chwilowo...

Awatar użytkownika
czez
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: czez » sobota, 21 listopada 2015, 11:55

Kupic nowa oryginal Yamaha
Manual jest tu na forum
ftw

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 23 listopada 2015, 11:22

Lenku pisze:1. Warto próbować to sciągać i zakładac na tą samą uszczelkę z klejem do uszczelek czy odpuscic i kupić nową oryginał yamaha? Poprzednio zmieniał mechanik i nie wiem czy z odpowiednimi momentami dokręcił, moze jest za słabo / mocno dowalona i to dlatego. co myślicie?

Zdjąć, drobiazgowo obejrzeć i jak wygląda bez zarzutów, można spróbować założyć - w końcu to nic nie kosztuje, tylko trochę czasu. Na pewno lepsze rozwiązanie jak kupno podróby, jak bym nie zakładał na klej. W XT zakładałem kilka krotnie bez silikonu i w miarę trzyma, tzn. troszkę się poci, ale ta uszczelka ma 27 lat i są małe pęknięcia, więc jak jest oryginał to bez kleju. Jak to nie pomoże to wymiana na nową, jedyną słuszną oryginalną.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: artur » poniedziałek, 23 listopada 2015, 21:26

Lenku pisze:Rok temu wymienilem uszczelke pokrywy, niestety na atenę... Polak mądry po szkodzie... znowu cieknie po 6 tyś km z jednej strony.
i tu 2 pytania
1. Warto próbować to sciągać i zakładac na tą samą uszczelkę z klejem do uszczelek

Lenku - klej do uszczelek w przypadku xjr nie jest po prostu klejem który- ma zakleić uszczelkę coby nie ciekła.
Klej ten ma za zadanie pomóc mechanikowi w prawidłowym osadzeniu uszczelki która w trakcie montażu ze względu na swoją dosyć skomplikowaną konstrukcję, jest szczególnie narażona na wszelkie wygięcia, przegiecia itp itd. Czyli że klej ten nie ma przyklejać uszczelki, jeno zastosowany punktowo pozwala na jej prawidłowe ułożenie - cylinder - pokrywa. Po to jest ten klej. Napiszę 3 albo 4 raz- Żaden ze mnie mechanik ale parę lat temu sam założyłem w/w uszczelkę w w/w sposób na klej kropelka i nic nie cieknie. Powoli dokładnie i da rade. Po założeniu odpalić moto żeby uszczelka się zwulkanizowała, czyli rozgrzać na maxa silnik
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Lenku » wtorek, 24 listopada 2015, 08:55

Dzięki za odpowiedzi.

Aktualnie zamontowana uszczelka to atena i pójdzie zatem do kosza.
Kupie w takim razie oryginał i załozę sam co by miec pewność...
Można gdzies na necie zamówic oryginał czy trzeba osobiscie wpaśc do jakiegos serwisu Yamahy?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1546
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Holender » wtorek, 24 listopada 2015, 10:09

http://jednoslad.com/jednosladcom/

Dzwonisz, podajesz VIN, zamawiasz oryginał często taniej niż w serwisie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 740
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Flanker » wtorek, 24 listopada 2015, 10:31

Chyba lepiej osobiście, większa pewność, że odbierzesz niepogniecioną uszczelkę. Jeśli będzie nie taka, po prostu nie weźmiesz.
Mnie też czeka taka operacja łącznie z wymianą uszczelnień pod śrubami, bo już mocno popękane. I tu pytanie, oryginały czy mogą być zamienniki? Jeśli zamienniki dadzą radę, to jakie?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: artur » wtorek, 24 listopada 2015, 20:42

Przeważnie będzie lekko pognieciona. Zatem kładziemy rozpłaszczoną uszczelkę na powiedzmy 24h na równej powierzchni np szyba w ciepłym pomieszczeniu. Montaż ze względu - co za oknem, też raczej w ciepłym garażu lecz z zimnym piwkiem.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 169
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: marecki » wtorek, 24 listopada 2015, 20:55

Flanker pisze:I tu pytanie, oryginały czy mogą być zamienniki? Jeśli zamienniki dadzą radę, to jakie?

Kupiłem zamienniki tu:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/index.html
Składałem pieczołowicie z nową oryginalną uszczelką pokrywy zakupiona w KMJ Gdańsk.
Dają radę 2gi rok, jestem przekonany, że spełnią swe zadanie kolejnych kilka sezonów a ich cena jest bezkonkurencyjna.
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... krywy.html
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 740
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Flanker » środa, 25 listopada 2015, 14:07

marecki pisze:
Flanker pisze:I tu pytanie, oryginały czy mogą być zamienniki? Jeśli zamienniki dadzą radę, to jakie?

Kupiłem zamienniki tu:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/index.html
Składałem pieczołowicie z nową oryginalną uszczelką pokrywy zakupiona w KMJ Gdańsk.
Dają radę 2gi rok, jestem przekonany, że spełnią swe zadanie kolejnych kilka sezonów a ich cena jest bezkonkurencyjna.
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... krywy.html

Dzięki za linka. Przyda się.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: ołr » poniedziałek, 31 października 2016, 20:21

Bardzo przydatny opis. Własnie jestem świeżo po wymianie uszczelki. Muszę tylko dodać, że u mnie jeszcze trza było zdemontować jakaś pompkę (chyba powietrza), która znajduje się pod zbiornikiem paliwa dokładnie nad pokrywą. No i ostrożnie ze śrubami przy dokręcaniu pokrywy zaworowej (ja dwie ukręciłem :-( )

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 740
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: Flanker » poniedziałek, 31 października 2016, 22:12

wróbel pisze:Bardzo przydatny opis. Własnie jestem świeżo po wymianie uszczelki. Muszę tylko dodać, że u mnie jeszcze trza było zdemontować jakaś pompkę (chyba powietrza), która znajduje się pod zbiornikiem paliwa dokładnie nad pokrywą. No i ostrożnie ze śrubami przy dokręcaniu pokrywy zaworowej (ja dwie ukręciłem :-( )

Jak ukręciłeś? Jak dokręcisz za mocno, to będzie oleum wyciekać i uszczelka znowu do wymiany.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 31 października 2016, 23:15

Normalnie jak gwinty są nadwyrężone a w starych silnikach często tak bywa, to i dynamometrem da się zerwać.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Wymiana uszczelki pokrywy zaworowej

Postautor: ołr » wtorek, 1 listopada 2016, 01:19

Flanker pisze:
wróbel pisze:Bardzo przydatny opis. Własnie jestem świeżo po wymianie uszczelki. Muszę tylko dodać, że u mnie jeszcze trza było zdemontować jakaś pompkę (chyba powietrza), która znajduje się pod zbiornikiem paliwa dokładnie nad pokrywą. No i ostrożnie ze śrubami przy dokręcaniu pokrywy zaworowej (ja dwie ukręciłem :-( )

Jak ukręciłeś? Jak dokręcisz za mocno, to będzie oleum wyciekać i uszczelka znowu do wymiany.

Przykręcałem kluczem dynamometrycznym ale chyba się zepsuł albo nie działa dobrze.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość