Odma z filtra powietrza ?

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
acer00
Posty: 47
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Odma z filtra powietrza ?

Postautor: acer00 » czwartek, 28 lutego 2013, 11:19

Witam patrzę a z rurki,która wychodzi z puszki filtra kapie coś w rodzaju oleju.
Co na to powiecie koledzy

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 28 lutego 2013, 11:22

odma olejowa to jest. Wyciągnij filtr powietrza i zobaczysz pewnie zabrudzoną obudowę od środka. Nie jest to groźnie.

przyczyny mogą być 2:
- za dużo oleju nalane
- wlany olej samochodowy i się pieni

ja raz przelałem z rozbiegu i pod pracą na parkingu mi się spuściła.

jest jeszcze 3 opcja. Masz świeżo umyty filtr K&N...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 47
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » czwartek, 28 lutego 2013, 11:28

OK dzięki, jaki olej w niej jest to nie wiem ale zaniepokoiło to mnie.
W poprzedniej tego nie zauwarzyłem

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 28 lutego 2013, 11:30

odpowietrzenie silnika jest pociągnięte do filtra powietrza, dlatego czasami się spuszczają...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 47
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » czwartek, 28 lutego 2013, 11:33

:-D

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 28 lutego 2013, 11:41

Jak się boisz o silnik, a nie zrobiłeś tego w trakcie kupna, to odkręć korek wlewu oleju podczas pracy silnika. Dużo się idzie dowiedzieć :mrgreen: .

A, że się spuszcza, moja nawet w lato potrafiła puści oliwę do filtra- jak dostała po garach przez dłuższy czas i nagłe zatrzymanie było.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4783
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 28 lutego 2013, 11:43

Zdzisław pisze:to odkręć korek wlewu oleju podczas pracy silnika
Cóż to da? Chętnie się czegoś nauczę i dowiem. I nie jest to sarkazm.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 28 lutego 2013, 11:55

Głównie chodzi o dymienie po odkręceniu korka wlewu oleju.

Jeżeli jest to podmuch, że tak powiem powietrza z nutką zapachu oleju to ok.

Jeżeli zaś dmucha dymem olejowym/spalinowo olejowym to mamy problem.

A dokładnie z pierścieniami zgarniającymi na tłokach/tłoku i może to świadczyć o postępującym dużym zużyciu elementów tłok- cylinder oraz o tym, że ów silnik na 100% pije już większe ilości oleju jak trza.

Odkręcenie w/w korka przy kupnie to podstawa. Świadczy o tym, czy ów silnik pożyje czy śmietnik.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4783
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 28 lutego 2013, 12:02

Dobrze wiedzieć. Dzięki.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 28 lutego 2013, 12:31

Wszystko dobrze to co piszą koledzy,ale zimową porą w niskich temperaturach i dużej wilgotności powietrza takie sytuacje można częściej zaobserwować.Podczas rozruchu silnika duża ilość pary wodnej z wydechu będącą wynikiem większej różnicy temperatur.W silniku dzieje się to samo i nie raz widzimy zaparowane okienko kontroli oleju.Para z wnętrza silnika przez odmę wędruje do puszki filtra,gdzie jest zassana wraz z powietrzem do cylindrów.Jednak część tej pary wykrapla się na ściankach puszki i spływa wężykiem na zewnątrz.To wszystko. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 998
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 28 lutego 2013, 12:32

W autach sprawdzało się też nalot na korku oleju. Bywały z pękniętym blokiem (te wysłużone) puszczane na sprzedaż - nagar świadczył o katastrofalnym silnika stanie.
W XJR`ach chyba nie zdarza się?

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 47
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » czwartek, 28 lutego 2013, 14:18

Z rur wydechowych nic nie dymi ani na niebiesko ani na czarno wczoraj ją dosyć mocno rozgrzałem no i przegazowan trochę dostała po dupie no i może się zakrztusiła.
Silnik jest zdrowy o przebiegu nie będę polemizował widać,że nie ma 100.000.
Bardzo długo stała fakt faktem jak ją postawiłem na boczną i odpiąłem wężyk to się trochę wylało tego oleju,stan ma OK

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 28 lutego 2013, 14:29

Acer nazbierało się trochę,to i wyciekło-od tego ten odpływ jest.Moim zdaniem jest wszystko OK.Jak się zrobi ciepło,pucha wyschnie i przestanie kapać. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 47
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » czwartek, 28 lutego 2013, 14:57

Jasne jasne ja do panikarzy nie należę.
Zaintrygowało mnie o zjawisko pewnie jak bym jeżdził to by sobie wyleciało i nikt by nie widział
Dokładnie po coś ta rurka biegnie do samej rury. HEJ

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 28 lutego 2013, 16:07

Unfamiliar pisze:W autach sprawdzało się też nalot na korku oleju. Bywały z pękniętym blokiem (te wysłużone) puszczane na sprzedaż - nagar świadczył o katastrofalnym silnika stanie.
W XJR`ach chyba nie zdarza się?


Uściślijmy, ze chodzi Ci o auta chłodzone cieczą. W powietrznym nie zobaczysz w sumie nic ciekawego. W cieczowym, delikatna kaszka, która jest tak normalna w zimie jak para z wydechu o której wspomniał ivo. Co innego jak się silnik rozgrzeje i kaszka a nawet kaszana nadal jest- szrot. Nagar na korku nagarem- niedbanie o olej= silnik szrot.....


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość