wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1527
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: wymiana oleju

Postautor: Holender » niedziela, 20 sierpnia 2017, 08:44

To znaczy że nasz kolega XRzysJek, ma śrubę spustową od FJ-ty, robota zapewne poprzedniego właściciela. Pisząc że oryginalna śruba wygląda tak a nie inaczej, miałem na myśli XJR-ę, czyli motocykl naszego kolegi. Jeśli pisalibyśmy o FJ-tach, nie zamieściłbym tego linku. W sumie ciekawa sprawa, po kiego śruba w śrubie?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » niedziela, 20 sierpnia 2017, 09:40

Aż poszedłem uwiecznić bohaterkę ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » niedziela, 20 sierpnia 2017, 09:41

Nasz kolega XRzysJek ma najstarszą dużą xjr'ę więc naturalnie ma prawo posiadać śrubę spustową od fj'ty tak jak i dźwignię ssania przy gaźnikach.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1527
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: wymiana oleju

Postautor: Holender » niedziela, 20 sierpnia 2017, 10:22

To wyjaśnia sprawę"posiadania" :-) Ale w jakim celu śruba na PH3 (zapewne)? Może chodziło o to by po poluzowaniu śruby M14 kluczem nasadowym, szybciej ją wykręcić używając wkrętaka? Tylko że tak samo działa przedłużka do nasadek.
XRzysJek, zdjęcia zarąbiste! Takie powinni robić wystawiając motocykl do sprzedaży ;-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » niedziela, 20 sierpnia 2017, 17:17

Tak z podpisem: nie wierzysz że puszcza olej to zobacz ! Jak myślę o tej śrubie to mi wyskakuje SYNTAX ERROR.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1527
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: wymiana oleju

Postautor: Holender » niedziela, 20 sierpnia 2017, 19:57

Kumpel zapodał mi pomysła, że mała śruba może służyć do mocowania magnesu, który jest w nieprzelotowym otworze.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 14:09

Ona nie ma magnesu.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 210
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 19:37

farba pisze:Nasz kolega XRzysJek ma najstarszą dużą xjr'ę więc naturalnie ma prawo posiadać śrubę spustową od fj'ty tak jak i dźwignię ssania przy gaźnikach.


Ale FJ'ty nie mają ssania przy gaźnikach ... chyba że o czymś nie wiem :roll:

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 210
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 19:42

Holender pisze:... po kiego śruba w śrubie?


Na 99% to jest jednolita śruba tylko ma na "czole" główkę pod wkrętak po to (tak jak wyżej jest napisane ) aby dokończyć odkręcanie wkrętakiem.
Zmienili bo nie był to trafiony pomysł.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:03

Łysy pisze:
farba pisze:Nasz kolega XRzysJek ma najstarszą dużą xjr'ę więc naturalnie ma prawo posiadać śrubę spustową od fj'ty tak jak i dźwignię ssania przy gaźnikach.


Ale FJ'ty nie mają ssania przy gaźnikach ... chyba że o czymś nie wiem :roll:

Fj mają. Raczej pomyliłeś z fjr... chyba że o czymś nie wiem.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 210
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:19

artur pisze:
Łysy pisze:
farba pisze:Nasz kolega XRzysJek ma najstarszą dużą xjr'ę więc naturalnie ma prawo posiadać śrubę spustową od fj'ty tak jak i dźwignię ssania przy gaźnikach.


Ale FJ'ty nie mają ssania przy gaźnikach ... chyba że o czymś nie wiem :roll:

Fj mają. Raczej pomyliłeś z fjr... chyba że o czymś nie wiem.


A to co ?
Artur, odnoszę wrażenie że przy każdej możliwej okazji chcesz mi dop...ć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:27

@ łysy - tak, moja wina ,nie postawiłem przecinka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 210
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:34

farba pisze:@ łysy - tak, moja wina ,nie postawiłem przecinka

Sarkazm ?
Sorry, ale nie rozumiem :oops:
Nie pisałem tego złośliwie ... miałem FJ1200 kilka lat.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:36

Miałem na myśli to że jest tak stara że nie ma linki od ssania tylko dźwignię przyngaźnikach.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » wtorek, 22 sierpnia 2017, 07:24

Łysy pisze:
artur pisze:
Łysy pisze:
Ale FJ'ty nie mają ssania przy gaźnikach ... chyba że o czymś nie wiem :roll:

Fj mają. Raczej pomyliłeś z fjr... chyba że o czymś nie wiem.


A to co ?
Artur, odnoszę wrażenie że przy każdej możliwej okazji chcesz mi dop...ć.

Nie mam takiego zamiaru. Źle zrozumiałem Twój wpis, który mógł wprowadzić w błąd. Słowo " dźwignia" by wiele wyjaśniło.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

iksjoter
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 21:54
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: P-wielkopolskie

Re: wymiana oleju

Postautor: iksjoter » wtorek, 2 stycznia 2018, 15:20

Wymieniłem olej

Weszło trochę ponad 3l - dokładnie ciężko zmierzyć, spuściłem cały olej, wymieniłem filtr, wlałem 4l - według tego co czytałem cały układ zalać to potrzeba 4,2l . No i sporo z tych 4l wlanych musiałem z silnika wyciągnąć.

Pytania mam odnośnie tego dwa:

1) Czy ta mała śrubka w filtrze oleju to jego odpowietrzenie? Odkręciłem ją po robocie, olej poleciał więc chyba gra gitara? Choć z drugiej strony, wlałem do filtra trochę oleju przed zamontowaniem.

2) Czy to że weszło tylko tyle oleju może być spowodowane tym że jakoś specjalnie nie spuszczałem oleju z chłodnicy? Nigdy nie maiłem olejaka, myślałem że sam spłynie. A teraz po ilości wlanego oleju mam wątpliwości co do tego.

Jeśli pytacie czy wszystko wypłynęło, moto było rozgrzane przed wymianą, i olej spuszczałem dobre pół godziny , więc myślę że zeszło wszystko do ostatniej kropli :-)

Dodam ze na okienku po chwili postoju mam juz stan Ok, pod max zawsze.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » wtorek, 2 stycznia 2018, 16:26

Koło wlewu oleju napisane jest 3000cm3. Tyle oleju idzie przy wymianie. Ściągnij instrukcje ze strony głównej forum. Haynes podaje: 3,35l przy wymianie z filtrem a 4,2 to zalanie nowego/ suchego silnika.
Śruba w obudowie filtra służy do spuszczenia oleju z puszki filtra. Olej z chłodnicy niekoniecznie zleci bo nie ma odpowietrzenia a z jednej strony blokuje pompa. Dlatego ja po spuszczeniu kręcę rozrusznikiem aż olej z komory filtra przestaje wywalać (przy zdjętych fajkach).

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 2 stycznia 2018, 16:55

XRzysJek pisze:Koło wlewu oleju napisane jest 3000cm3. Tyle oleju idzie przy wymianie. Ściągnij instrukcje ze strony głównej forum. Haynes podaje: 3,35l przy wymianie z filtrem a 4,2 to zalanie nowego/ suchego silnika.
Śruba w obudowie filtra służy do spuszczenia oleju z puszki filtra. Olej z chłodnicy niekoniecznie zleci bo nie ma odpowietrzenia a z jednej strony blokuje pompa. Dlatego ja po spuszczeniu kręcę rozrusznikiem aż olej z komory filtra przestaje wywalać (przy zdjętych fajkach).


Aż muszę się napić. Wasze i maszyn zdrowie! :) .

iksjoter bez całkowitego rozkręcenia okładu chłodniczego oleju wszystko nie skapie. Mała śrubką w puszce filtra oleju za dużo się nie baw, gdyż łatwo ją przekręcić i dopiero jest zabawa z M5 na M6 .

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » wtorek, 2 stycznia 2018, 17:39

Trzeba użyć krzyżaka do dokręcania, a klucza do odkręcania. W każdym silniku powinno się pobujać na boki i zakręcić by osuszyć arterie olejowe. Albo płukać dodatkową bańką oleju.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » wtorek, 2 stycznia 2018, 18:09

Potwierdzam z chłodnicy nie zleci bo zdjąłem z miesiąc temu chłodnicę od góry i leciało z niej cały dzień.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 815
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » wtorek, 2 stycznia 2018, 19:30

Nawet jak spuścisz to i tak będzie wypływał. Olej na ogromną "pełzatowalność" . Im cieplej tym więcej. Dlatego uszczelki się pocą choć niby wszystko szczelne.
Mam ze trzy olejarki pompkowe i z każdej wycieka olej. Nie wiem jak i gdzie !

iksjoter
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 21:54
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: P-wielkopolskie

Re: wymiana oleju

Postautor: iksjoter » środa, 3 stycznia 2018, 15:37

Ok, czyli z chłodnicy nie zleci, kupiłem moto z Francji, olej był w średnim stanie.... :/ w sensie , widać był wymieniany zaraz przed glebą, ale właśnie, moto długo stalo, prawdopodobnie to (+ przepalanie) doprowadziło olej do tego że zrobił się mętny, taki niby kolor jak nowy, ale zamęcony.

Na moim miejscu, spuścicilibyście jeszcze raz wszsytko, zrobili jakąś płukanke może?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2018, 16:14

Zrób z 1-2kkm i wtedy wymień.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 60
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » środa, 3 stycznia 2018, 17:45

A czy z każdą wymianą oleju wymieniacie też filtr? Podobno można zostawić filtr i wymieniać co drugi raz. Robi tak ktoś?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2018, 18:00

Nie, koszt filtra to kilkanaście/dwadzieścia parę zł. Przy jego wymianie można mniej więcej zobaczyć i ocenić, co się dzieje w silniku.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » środa, 3 stycznia 2018, 23:14

PiotrekBe pisze:A czy z każdą wymianą oleju wymieniacie też filtr? Podobno można zostawić filtr i wymieniać co drugi raz. Robi tak ktoś?

Nie wiem. Słyszałem że tak robią. Dla nie to tak jakby iść pod prysznic i założyć z powrotem zasrane majtki.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 844
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana oleju

Postautor: Tomson » czwartek, 4 stycznia 2018, 12:17

Brawo Artur.

GhostDog
Posty: 2153
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » czwartek, 4 stycznia 2018, 12:20

Nie róbmy z wymiany oleju nabożeństwa, jeden wymienia inny nie wymienia, każdy z nich ma rację.
JEBAĆ EXIDE!

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 4 stycznia 2018, 13:54

Tak, nabożeństwo toto nie jest, ale zwykła czynność serwisowa. I nie wymienić czegoś, co filtruje olej przy jego wymianie, to jak to dosadnie nazwał Artur- wykąpać się i założyć z powrotem gacie z pasem startowym :rotfl: .

Awatar użytkownika
janot
Posty: 147
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:44

Słyszałem, że po spuszczeniu oleju, bez odkręcania filtra, dobrze jest wlać 3L ropy i odpalić moto na 1 minutę. Potem znowu spuszczamy połuczyny, wymieniamy filtr, świeży olej i jest OK.
Jak sądzicie, było by dobrze po takim płukaniu? Ropa jest tłusta, ma właściwości smarne, nie powinna chyba zaszkodzić? !

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości