wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » środa, 18 stycznia 2017, 08:14

Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy. Szach mat niedowiarki.
A ha i żarówkę też.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » środa, 18 stycznia 2017, 08:17

Bo silniki są coraz chudsze i zbudowane z coraz tańszych komponentów .
A cała ludzkość dała sobie wmówić że nowe jest lepsze i w tej pogoni za lepszym zatraciła zdrowy rozsądek.

GhostDog
Posty: 2177
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » środa, 18 stycznia 2017, 08:43

artur pisze:Zależy jakie źródła. Dawno, dawno temu czytałem artykuł tłumaczony z radzieckiego że 50 lat wcześniej jakiś chłop na Syberii zbudował silnik spalinowy.


Z drewna zapewne?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 227
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 powered by Blue
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotrek » środa, 18 stycznia 2017, 08:49

To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆ ;) Firmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » środa, 18 stycznia 2017, 09:27

No dobra. Ja w 94', kupiłem z polecenia Fiata UNO55. W tym czasie potrzebowałem samochodu na krótko, jeden mi zajumali, a jeszcze nie wiedziałem co kupić, a potrzebowałem coś do momentu zakończenia spraw z ubezpieczalnią. Jeden znajomy mechanik polecił mi tego Fiata, jako samochód, mimo przejechanych 320 tys., regularnie serwisowany, i od nowości jeżdżący na dobrych olejach syntetycznych.
Dojechałem nim do 470 tys., kiedy to autobus ze Szwecji, spiesząc się na prom, nie zachował ostrożności i wjechał mmi w "doopę". Ubezpieczalnia złomowała mojego Fiacika ze względu na koszty naprawy, przekraczające wartość samochodu.
Żeby było śmieszniej, to silnik z tego fiata, został przeszczepiony do innego, bo był w bardzo dobrym stanie.
Mnie to właśnie wygląda na działanie oleju, i mimo iż znawcą tematu nie jestem, stosuję w swoich pojazdach oleje syntetyczne oraz staram się regularnie je wymieniać. W takich działaniach umacnia mnie to, że w 5 samochodach którymi jeździłem od nowości, w momencie sprzedaży, silniki były w stanie idealnym i zazwyczaj określanym jako nietypowo dobrym (przejechane od 140 do 270 tys.).

Piotrek pisze:To sie nazywa INNOWACYJNOŚĆ ;) Firmy stawiają sobie za cel, że co rok albo częściej ileś tam nowości od nich ma sie pojawić na rynku. Potem je promują jako emejzing, better than ever. Ot, taka polityka koncernów teraz a najczęścioj to po prostu nowe opakowanie lub nazwa produktu.


I pewnie bym się z tym zgodził, gdybym nie wiedział, że na rynku istnieje konkurencja, która to tylko czeka, żeby złapać swojego konkurenta na oszustwie i w ten sposób go pogrążyć.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: Tytus » piątek, 20 stycznia 2017, 10:28

Istnieje coś takiego, jak zmowa. Jeśli tort jest wystarczająco duży, to udziałowcy zawsze się dogadają.

Awatar użytkownika
Szulc1980
Posty: 153
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Szulc1980 » niedziela, 22 stycznia 2017, 10:53

Myślę że Pióro ma rację. Kiedy 5 lat temu kupiłem moją XJR, miała 7700 km przebiegu i latała na półsyntetycznym oleju Castrol Power 1 10W40. W upalne dni trochę się grzała, na dodatek jadąc w dłuższe trasy musiałem zabierać dolewkę. Od czterech sezonów, co 6000 km leję pełny syntetyk Liqui Moly Synth 10W50. Obecnie moto ma przejechane ok. 35000 km. Większość tego przebiegu nabiłem razem z Kaśką i kuframi, motocyklem obciążonym prawie na max. Silnik na tym oleju nie grzeje się jak na poprzednim i nie łyka ani kropli, od wymiany do wymiany stan oleju nie zmienia się. Zapomniałem co to dolewka :) Na dodatek skrzynia pracuje płynniej, bardziej precyzyjnie. W 2014 wracaliśmy z Chorwacji z chłopkami z Poznania, z kolegą z Warszawy oraz z pewnym dżentelmenem ze Śląska ( Wszystkich w tym miejscu serdecznie pozdrawiam :). Na jednej ze stacji benzynowych kontrolowaliśmy stan oleju i pamiętam że większość chłopaków musiała dolewać, a ja nie :) Myślę że to przez rodzaj oleju. Według mojej opinii należy lać do silnika najlepszy możliwy olej. I nieważne czy silnik ma "przedpotopową" konstrukcję, dobry olej z pewnością mu nie zaszkodzi :)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » niedziela, 22 stycznia 2017, 13:11

Tytus pisze:Istnieje coś takiego, jak zmowa. Jeśli tort jest wystarczająco duży, to udziałowcy zawsze się dogadają.

Myślę, że nie do końca wiesz o czym piszesz, a przede wszystkim o jakich pieniądzach. Przy takich sumach, nie ma czegoś takiego jak sentymenty .... Nie mówimy tu o budowie osiedla, tu chodzi o rynek światowy, gdzie 1 litr oleju sprzedany więcej w jednym mieście, to miliardy dolarów dochodu w skali globalnej. Na takim polu, nie rozmawia się z konkurencją, z nią się walczy na śmierć i życie ....
Ot taki drobny przykład. Ogromny "tort", czyli rynek samochodowy w USA, jeden z Europejskich gigantów zabiegających od lat o swój kawałek tortu, czyli VW .... i jak to się skończyło ??
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 22 stycznia 2017, 15:08

pioro pisze:
Tytus pisze:...czyli VW .... i jak to się skończyło ??


A no tak, że w Usraelu VW dostał ładną karę za kopciuchy, a w Eurokołchozie cisza.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: Tytus » niedziela, 22 stycznia 2017, 16:15

I to się nazywa zmowa. Większość wszystkiego należy przecież do wąskiego grona, a konkurencję utrzymuje się na takim poziomie, żeby dało się robić jeszcze większe pieniądze. I raczej wiem wiem co piszę, choć przykładami nie mogę operować.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » niedziela, 22 stycznia 2017, 18:09

pioro pisze:
Tytus pisze:Istnieje coś takiego, jak zmowa. Jeśli tort jest wystarczająco duży, to udziałowcy zawsze się dogadają.

Na takim polu, nie rozmawia się z konkurencją, z nią się walczy na śmierć i życie ...

Nie znam się na akurat TYM rynku. No ale uwierz mi pioro że koncerny się jednak dogadują. Na śmierć i życie to walczą handlowcy. Czyli pierwszy (najmniej opłacany) kontakt koncernu z klientem. Na "górze" konkurent X robi produkt dla śmiertelnego wroga Y pod jego logiem.
Fakt. Pracowałem w Y
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » niedziela, 22 stycznia 2017, 19:31

Zeszliśmy już nieźle offtopic, ale koncerny dogadują się jak muszą, a jak znajdą słaby punkt przeciwnika, to atakują i nie ma mowy o żadnych układaniach. Dowodem jest szpiegostwo przemysłowe, które na celu ma nie tylko wykradzenie technologii, ale równnież znalezienie słabych punktów przeciwnika.
Toyota od lat siedziała cicho w Europie, bo sami nieźle narozrabiali z hamulcami w USA, co kosztowało ich dużą kasę. Jestem niemalże pewien, że to właśnie Toyota przyłożyła palce do "sukcesu" VW.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3605
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: piontek » środa, 25 stycznia 2017, 22:23

Kolega pisał, że chce mieć ten motocykl 10 lat. Mój niedługo będzie miał ten okres w moim posiadaniu. Leję Motul 5100. Chwilę dałem się namówić na jakiegoś Shella ale mnie wkurwiał czegoś...
Co do łykania oleju, ty wpływ ma też klasa lepkości. Czyli właśnie te onaczenia typu 10W40.
Farba - hipsterski olej? Zrobiłeś mi wieczór!

Nadane ze srapatalka
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 26 stycznia 2017, 08:32

Ja to nie wiem co to dolewka w XJR, ale ... moja jeszcze nie dotarta niecałe 3 dyszki na blacie.

Awatar użytkownika
MariuszGdynia
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 23 lutego 2015, 11:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Re: wymiana oleju

Postautor: MariuszGdynia » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:42

Wytłumaczy ktoś po co jest ta śruba boczna serwisowa w misce olejowej?
Tak zwana chyba serwisowa, ale do czego ona służy, czy jak będzie 2mm dłuższa to się nic nie stanie? Nigdzie informacji nie mogę znaleźć po co ona dokładnie jest, a lepiej zadać jedno głupie pytanie niż później chodzić z niewiedzą :P
Z szacunkiem do drugiej osoby.
2012 Grecja Kreta, (z samolotu na skuter)
2013 Słowacja-Węgry Balaton
2014 Praga-Brastysława-Wiedeń
2015
-Litwa
-Południowa Europa.
2016 Hiszpania, Bałkany
pomóc ? Pisz prv :)
https://www.youtube.com/MotoTravelPoland

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:51

Zaślepka magistrali olejowej ,jest po obu stronach silnika i nie jest w misce olejowej .
2 mm dłuższa może nie docisnąć uszczelki ,zmierz czy gwintu w silniku wystarczy i czy nie zaślepia kanału olejowego dochodzącego prostopadle do magistrali.

Awatar użytkownika
MariuszGdynia
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 23 lutego 2015, 11:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Re: wymiana oleju

Postautor: MariuszGdynia » czwartek, 26 stycznia 2017, 10:59

Z zmierzeniem był by problem bo brak suwmiarki
1 obraz odda 1000 słów

Obrazek


Dodałem podkładkę miedzianą i na oko jest dobrze
Dzięki za zainteresowanie i pomoc


Edit:
Potraktowałem to delikatnie szlifierką i jest teraz idealnie równo, teraz to dobrze wyczyścić z opiłków i lecę zakładać
Z szacunkiem do drugiej osoby.
2012 Grecja Kreta, (z samolotu na skuter)
2013 Słowacja-Węgry Balaton
2014 Praga-Brastysława-Wiedeń
2015
-Litwa
-Południowa Europa.
2016 Hiszpania, Bałkany
pomóc ? Pisz prv :)
https://www.youtube.com/MotoTravelPoland

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » czwartek, 26 stycznia 2017, 11:13

Będzie git , magnes wyjmij .

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » czwartek, 26 stycznia 2017, 21:48

Zdaje się magnes stanowi 'klu' tego tjuningu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 marca 2017, 17:51

No to paczajcie na to, łolej z pierwszego tłoczenia, szkoda, że nie Kujawski, ale za to wyciśnięty z Biedronki i pacjent Łopel Corsa:
https://www.youtube.com/watch?v=e9i0CdVBuZs

Awatar użytkownika
RedGuy
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 18:13
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: E-łódzkie

Re: wymiana oleju

Postautor: RedGuy » czwartek, 30 marca 2017, 11:34

Czy mógłby ktoś z szanownego grona zrazić jaka jest średnica śruby spustu oleju? Przymierzam się do swej pierwszej wymiany i chciałbym zakupić podkładkę miedzianą pod korek spustu. Nie chcę brać się za robotę nie mając wszystkiego. XJR1300 RP02.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » czwartek, 30 marca 2017, 12:51

Jeśli taka sama jak RP19, to 14 mm. Właśnie wymieniam olej.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
RedGuy
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 18:13
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: E-łódzkie

Re: wymiana oleju

Postautor: RedGuy » piątek, 31 marca 2017, 17:25

Zgadza się, 14mm. Dzięki.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:26

Zauważyłem że delikatnie cieknie mi olej spod korka wlewu oleju. Mam tam założony oryginalny oring. Czy wymienia się go co jakiś czas? Zna ktoś wymiary tego oringa?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 18:23

Czy to normalne? Zestaw hiflo.
Edit: jednak nie wadzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 19:10 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 18:45

Standard :) pakuj starą .

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 18:56

Piotr_MC_85 pisze:Czy to normalne? Zestaw hiflo.

Normalne ... też myślałem że za duża ..... uwierz mi, wchodzi bez problemu.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 224
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Re: wymiana oleju

Postautor: andzik » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 18:58

Nie chce się wymondrzac ale to jest standard i wbrew pozorom da się ją tam założyć tylko troszeczkę cierpliwości. Ale gdzieś już o tym pisałem.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 19:00

andzik pisze:Nie chce się wymondrzac ale to jest standard i wbrew pozorom da się ją tam założyć tylko troszeczkę cierpliwości.

Prawdę piszesz .... jak i ja ..
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 156
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: RE: Re: wymiana oleju

Postautor: Wulu » poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 19:09

andzik pisze:Nie chce się wymondrzac ale to jest standard i wbrew pozorom da się ją tam założyć tylko troszeczkę cierpliwości. Ale gdzieś już o tym pisałem.

Za pierwszy razem też myślałem, że za duży. Wchodzi bez problemu.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość