wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » czwartek, 8 lutego 2018, 16:10

Zejdę ale i tak auto przekroczyło limit zaprojektowanych kilomewtrów o 50%.
Panewki "leciały" w 1.9 120km. 130KM są tej wady pozbawione.
1.9 120KM miał czasy przeglądów co 20tyś. km.
Mam takiego i takiego.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: wymiana oleju

Postautor: ołr » piątek, 9 lutego 2018, 02:27

Miszka pisze:Chodzi o to że minerał?


Poprostu nie znam nikogo kto stosuje ten olej w motocyklu. Jestem ciekawy jak się będzie zachowywał silnik i sprzęgło.

Miszka
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 26 grudnia 2017, 18:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999 Krause
Województwo: B-podlaskie

Re: wymiana oleju

Postautor: Miszka » piątek, 9 lutego 2018, 02:59

A jak ma się zachowywać? 20w50 to nie mazut. Żeby nasze sprzęty miały chłodzenie cieczą wtedy wlałbym 10w40. Rok temu miałem xt 600 i 20w50 sprawdzał się idealnie. Niestety 10w w temperaturze roboczej wiatrołapa robi się rzadki jak siki i tu jest pies pogrzebany. Kolejna cyfra to temperatura w której te siki tracą swoje właściwości smarne. Im wyższa tym lepsza, dlatego do wyczynowych sprzętów leje się index 60 bo wytrzymuje niebotyczne temperatury przy jakich XXw40 miałby właściwości smarne sików z pindolka.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » piątek, 9 lutego 2018, 12:58

ołr pisze:
Miszka pisze:Chodzi o to że minerał?


Poprostu nie znam nikogo kto stosuje ten olej w motocyklu. Jestem ciekawy jak się będzie zachowywał silnik i sprzęgło.


Musimy się poznać :-)
Po remoncie jeździłem na mineralnym, nowy sezon na full syntetyku będzie.
Olej właściwy dla olejaków, 10W40 to uniwersalny do chłodzonych cieczą.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: wymiana oleju

Postautor: ołr » sobota, 10 lutego 2018, 04:00

Pewnie prędzej czy później się poznamy na jakimś zlocie :) Dlaczego przechodzisz z mineralnego na syntetyk?

Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » sobota, 10 lutego 2018, 08:24

Żeby nie znak zapytania co do sprzęgła od razu po kupnie zalałbym moje motory pełnym syntetykiem ale nie chciałem eksperymentować właśnie ze względu na sprzęgło bo jakby było coś nie tak, czy by się ślizgało czy kleiło to nie wiedzialbym czy uszkodzone czy to wina oleju.
Syntetyk nawet o tej samej "W" co minerał dużo trudniej rozpada sie molekularnie w wysokiej temperaturze.
Wszystkie auta jakie miałem zalewałem od razu syntetykiem bez względu na przebieg i jaki olej był wcześniej. Nic się nie działo a gdy było mi zajrzeć pod pokrywę zaworów to wszystko było jak lustro, glanc, błysk i... ;)
Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów potwierdzi, ze na syntetyku ze sprzegłem wszytko jest ok to ten świeżo wlany Motul potraktuję jak płykanie i po pierwszym tysiacu zalewam syntetykiem.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1342
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » sobota, 10 lutego 2018, 09:19

Ja od nowości jeżdżę na pełnym syntetyku.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » sobota, 10 lutego 2018, 10:34

ołr pisze:Pewnie prędzej czy później się poznamy na jakimś zlocie :) Dlaczego przechodzisz z mineralnego na syntetyk?


Mineralny bo jako przejściowy tylko na dotarcie sinika i po 1tyś. km zmiana a syntetyk bo silnik mam "nowy" i tak jak pisze kolega w poprzednim poście olej syntetyczny zużywa się wolniej w wysokich temperaturach a wiadomo XJR jest termicznie bardzo obciążona.
Przed remontem silnik pił oleum więc po co byłoby lać dwa razy droższy olej syntetyczny ?

Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » sobota, 10 lutego 2018, 10:48

To jeszcze spytam, na jakim syntetyku jeździcie?

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1342
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: wymiana oleju

Postautor: pioro » sobota, 10 lutego 2018, 12:56

MOTUL 7100 4T 10W40.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 242
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Łysy » sobota, 10 lutego 2018, 13:20

Motul 7100 20W50 ... ale w zimie nie będę odpalał :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » sobota, 10 lutego 2018, 13:39

Dzięki :) Też mi się wydaje, że 20w50 będzie najlepszy. Poniżej zera nie będę jeździł ale w upał przez jakieś miasto napewno nieraz się trafi.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 199
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » sobota, 10 lutego 2018, 16:16

Półsyntetyk Motul 5100 10W40. Ale moje moto leciwe jest. Poza tym, jak by dizel, te 100 do 300 ml. zostało w chłodnicy, to syntetyk by się zrobił

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 66
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » sobota, 10 lutego 2018, 18:27

Sezon 2017 przejeździłem na MOTUL 7100 4T 10W40, przejechane jakieś 9 tyś km i nie dolałem ani kropli.
Wcześniej (poprzedni właściciel) był jakiś Castrol, nie wiem dokładnie jaki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 13 lutego 2018, 14:19

Teraz jest Motul 5100 15W50, wcześniej Arai 10W60, 2x Yamalube 15W50. Na wszystkich dobrze jeździła, grama nie dolewałem, ale moje jeszcze prawie nowa jest.
Łysy pisze: a wiadomo XJR jest termicznie bardzo obciążona.

Niby tak ale temp. rzędu 120-160 latem w mieście niczym nadzwyczajnym dla XJRy nie są.
Miszka pisze:Żeby nasze sprzęty miały chłodzenie cieczą wtedy wlałbym 10w40.

Zawsze można założyć większą chłodnicę, ew. wentylatory jak się ma taką potrzebę.
asedio pisze:Mam w tej chwili 300tyś, wymienaim co te 30tyś. km. FAP pięknie się wypala i wszystko jest ok. Silnik pali na dotyk.

A ja w te "zalecenia" nie wierzę, przy wymianach co 15 kkm byłby w lepszej kondycji przy 600 kkm niż teraz przy tych 300 kkm z wymianą co 30 kkm. Ile masz filtrów oleju dwa czy jeden? Ale zanieczyszczenia to nie wszystko. Olej się zużywa i tyle żadne long life'y nie istnieją. Łańcuchy rozrządu w samochodach też nie bez przyczyny strzelają po 100 czy 200 kkm, lub mają luzy na ogniwach - wymiany co 10 - 15 na pewno wydłużyły by ich życie. W Doblo Fiat zaleca wymianę co 40 kkm, przy drugiej wymianie idzie olej razem z silnikiem.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: wymiana oleju

Postautor: Flanker » wtorek, 13 lutego 2018, 15:29

Piotrek a co chcesz od longlife'ów? Wszystko zależy od użytkownika. Ja stosuję na co dzień. Auta wziąłem nowe z salonu, w jednym 190 KM diesel, w drugim 186 KM, w obu napęd 4x4 i automaty, wymiana oleum przy 30 i 60 tys km itd. Jeden ma przebieg 83 tys, drugi 146 tys, w maju koniec leasingu i biorę następne. Moje auto jeżdżą, nie mam czasu na częste wizyty w serwisie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 14 lutego 2018, 08:59

Kiedyś, może nie te same ale poprzednicy tych silników miały wymianę co 10 - 15 tys. a wspomiane 30 kkm to dwa, trzy razy tyle. Jakość materiałów spada a czas wymiany się podwaja, potraja - to chyba nie wymaga komentarza. Filtrów pewnie nie ma po 2 szt., a przecież pracujący silnik nie przestaje wytwarzać sadzy i innych zanieczyszczeń po 15 tys. tylko olej dalej się syfi, po 30 kkm jest dwa razu więcej syfu, chyba nikt nie ma wątpliwości, że smarowanie jest nieporównywalnie gorsze w drugiej połowie tych 30 kkm.
Flanker pisze:Jeden ma przebieg 83 tys, drugi 146 tys, w maju koniec leasingu i biorę następne. Moje auto jeżdżą, nie mam czasu na częste wizyty w serwisie.

Przez long life skraca się żywot silnika, na czym zależy producentom, niektórzy to olewają i zmieniają olej w ASO dwa razy częściej niż zaleca producent, aby wydłużyć dwukrotnie żywot silnika i zwiększyć wartość odsprzedaży.
Ja wiem że oleje są coraz lepsze itd., ale po takim przebiegu nie ma szans żeby olej nie wyglądał jak gęsta czarna smoła. Może i same w sobie oleje LL zachowały właściwości smarne, ale nigdy z taką ilością gnoju. Do tego dochodzi styl jazdy, a konkretnie ilość czasu pracy oleju w b. wysokich temperaturach - np. autostrady.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: wymiana oleju

Postautor: Flanker » środa, 14 lutego 2018, 09:14

Wszystko to kwestia podejścia do eksploatacji. I ze mną jest jak z producentem, nie zależy mi na długim żywocie silnika a na tym, by interwały serwisowe były jak najdłuższe a przeglądy jak najtańsze. I oleje longlife wpisują się idealnie w moje potrzeby. Ja samochody eksploatuję intensywnie, a nie jeżdżę dla przyjemności. Od tego mam motocykl :). Zakładam czas eksploatacji samochodu na 3-4 lata od nowości. Co będzie potem to już sprawa następnego użytkownika, dla mnie auto jest zużyte i podlega wymianie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 53
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: marszo » środa, 14 lutego 2018, 09:18

W samochodzie wymieniam co 8-12 tys km w zależności od tego stosunku dystansu miasto/trasa. Robię ok 30- 40 tys rocznie więc bywa, że 5 krotnie wymieniam olej. Wolę wydać na olej niż czekać aż panewka zapuka :) W sumie może jakbym jeździł czym innym niż Saab to bym się mniej przejmował, ale to stare padło z silnikami B2x5 lub uwalić panewki :) W XJR raz na sezon i w ostatnim wyszło mi ok 12 tys- jednak w przypadku tego silnika wychodzę z założenia, że ciężko go zaje*&%ać

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 14 lutego 2018, 09:19

Flanker pisze:Zakładam czas eksploatacji samochodu na 3-4 lata od nowości. Co będzie potem to już sprawa następnego użytkownika, dla mnie auto jest zużyte i podlega wymianie.

No i tu się wszystko zgadza.
Gdyby motocykle były tak eksploatowane to XJR była by już na wymarciu. I odwrotnie jakby wymiany w samochodach był interwał olejowy 10 tys. Przebiegi rzędu 600 - 800 kkm nie były by niczym nadzwyczajnym.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: wymiana oleju

Postautor: Flanker » środa, 14 lutego 2018, 09:31

W krowie wymieniam co sezon, o motocykl dbam jak trza.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » środa, 14 lutego 2018, 09:43

Mam clipa (interfejs diagnostyczny Renault) i mogę sobei zajrzeć do kompa auta (Renault). Są tam dwa parametry określajace jakosć oleju i jego zużycie... już nie pamietam.. jeden to "stopień rozrzedzenia oleju" a drugi coś tam mówiący o jego innym parametrze. Auto mam 4 lata i z poczatku podłaczałem pod clipa 2x dziennie i obserwowałem wiele paramretów. Zwłaszcza te "olejowe" jak i związane z FAP. Parametry oleju zmieniały się w na przestrzeni tych 30tyś. km ale niewiele. Teraz już nawet nie pamietam keidy podlączałem tego clipa.
FAP można wypalić z clipa, czyli silnik wchodzi na wysokie obroty, komp wstrzykuje dodatkową dawkę paliwa i po jakimś czasie wypala filtr. Nigdy tego nie musiałęm robić ale gdy auto ma wypalanie filtra fap poprzez wstrzykiwanie dodatkowej dawki paliwa do silnika to przeważnie po takiej "akcji" często wyskakuje komunikat na konsoli "wymień olej". Wynika on z tego, iż podczas takiego wypalania czesć paliwa spływa do miski olejowej i rozrzedza olej. Wynika z tego, że komputer wraz z jakimiś czujnikami kontroluje stan oleju i "zatrąbi" nam ostro gdy straci on włąściwości.
Moja wersja mam dodatkowy wtrysk do wypalania FAP w kolektorze wylotowym, więc mój FAP może się wypalać nawet podczas postoju na światłach.
W dieslu olej po kilkuset km robi się już czarny.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 14 lutego 2018, 10:24

asedio pisze:gdy auto ma wypalanie filtra fap poprzez wstrzykiwanie dodatkowej dawki paliwa do silnika to przeważnie po takiej "akcji" często wyskakuje komunikat na konsoli "wymień olej". Wynika on z tego, iż podczas takiego wypalania czesć paliwa spływa do miski olejowej i rozrzedza olej. Wynika z tego, że komputer wraz z jakimiś czujnikami kontroluje stan oleju i "zatrąbi" nam ostro gdy straci on włąściwości.

Też mam auto trochę leciwe z DPF, ale nie mam problemu z rosnącym stanem oleju silnikowego. Umnie się nie wypala na postoju, min. te 50 km/h trzeba jechać - ale dłużej to trwa ok.12 min., jak jadę 70-80 to 10 min. itd. Przy prędkościach autostradowych wypala się bez procedury - pasywnie (DPF przy samej turbinie).
Dobra wracając do tematu,
asedio pisze:W dieslu olej po kilkuset km robi się już czarny.

Siłą rzeczy po 30 kkm jest 2x bardziej "czarny"- zanieczyszczony niż ten po 15, jak pisałem po 15 kkm tak samo silnik produkuje sadzę jak do 15 kkm przebiegu oleju, a filtr ma ograniczoną pojemność i po pewnym przebiegu otwiera się zawór BYPAS w filtrze. Z czegoś się biorą awarie współczesnych aut, spokojnie mogłyby służyć dłużej, ale im się to uniemożliwia.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: Stara Ukraina
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 14 lutego 2018, 11:21

Widziałem na pewnym warsztacie w zeszłym roku dwa samochody, co miały wymieniane silniki po jeździe na olejach nazwanych LL.
Vieśwagen Caddy 2.0 Tdi 2008-2009 i Iveco Daily 3.0 ropa, czteroletnie.
Przebieg Daily koło 240kkm, Caddy trochę mniej. W obydwóch poszły panewki. Do Caddiego zdobyć dobry silnik, to jak wygrać 6 w totka, z Daily jest lepiej. Samochody tłuczone głównie w trasach.
Mało tego, klient z Caddiego po wymianie silnika zrobił z 2kkm i poszła głowica :) .

Miszka
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 26 grudnia 2017, 18:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999 Krause
Województwo: B-podlaskie

Re: wymiana oleju

Postautor: Miszka » środa, 14 lutego 2018, 12:38

Dzisiaj zanabyłem Motul 5100 15w50.
Wymiana jak zawsze w moto co roku.

Awatar użytkownika
asedio
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 10:56
Model i rocznik moto.: XJR1300; FZ1N
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: asedio » środa, 14 lutego 2018, 12:44

no tak.. problemem jest to, iż tak dokałdnie nie wiemy ile te auta mają km..wszędzie i wszyscy krecą. w każdym razie nie jest tak źle z tymi długimi wymianami ;) Astrą 2.0DTI sam przejechaęłm 350tyś km i wymieniałęm co 20tys do samego końca...(Lotos syntetic) a koniec do sprzedaż sprawnego. Może dalej jeździ.
Ale coś innego przyszło mi do głowy związane z olejami syntetycznymi i napinaczami łańcuchów. Zapytałem w watku "Remont silnika XJR" Łysego.

Miszka
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 26 grudnia 2017, 18:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999 Krause
Województwo: B-podlaskie

Re: wymiana oleju

Postautor: Miszka » piątek, 16 lutego 2018, 14:20

jestem po wymianie, olej zlatywał 3dni bo nie było kiedy dokończyć roboty ;-)
efekt? spłynęło prawie 4 litry i tyle samo weszło świeżego do górnej kreseczki.

na świeżym Motulu 15w50 silniczek chodzi aksamitniej ;-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 17 lutego 2018, 08:57

Miszka pisze:na świeżym Motulu 15w50 silniczek chodzi aksamitniej

Jak zawsze bywa na świeżym.
Miszka pisze: olej zlatywał 3dni bo nie było kiedy dokończyć roboty
efekt? spłynęło prawie 4 litry i tyle samo weszło świeżego do górnej kreseczki.

O, to ciekawy patent na wymianę. Wątpię żeby 0,3 - 0,5 L z miski spływało 3 dni, raczej z magistrali i chłodnicy się sączyło, kiedy z miski olej spłynął.
Nie wiem czy dobrze kombinuję, tak mi się wydaje.

Miszka
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 26 grudnia 2017, 18:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999 Krause
Województwo: B-podlaskie

Re: wymiana oleju

Postautor: Miszka » sobota, 17 lutego 2018, 09:07

Tak wyszło z tą wymianą, widać olej został tylko w kanałach i miska h w głowicy. Reszta out;-)

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: wymiana oleju

Postautor: XRzysJek » sobota, 17 lutego 2018, 18:52

ołr pisze:
Miszka pisze:Chodzi o to że minerał?


Poprostu nie znam nikogo kto stosuje ten olej w motocyklu. Jestem ciekawy jak się będzie zachowywał silnik i sprzęgło.
Akurat znasz. Miałem ten minerał sezon. Bez uwag. Dolewałem, ale wcześniej półsyntetyk też. Motor jeździł i dymił tak samo.
Jak ufać można komputerom to VW pokazał. Skoro silnik na jechać 30kkm do wymiany to normalne że czujniki to potwierdzą. Trzeba wszystkie olejowe kwestie przesiewać przez filtr zdrowego rozsądku.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość