wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
iksjoter
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 21:54
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: P-wielkopolskie

Re: wymiana oleju

Postautor: iksjoter » wtorek, 2 stycznia 2018, 15:20

Wymieniłem olej

Weszło trochę ponad 3l - dokładnie ciężko zmierzyć, spuściłem cały olej, wymieniłem filtr, wlałem 4l - według tego co czytałem cały układ zalać to potrzeba 4,2l . No i sporo z tych 4l wlanych musiałem z silnika wyciągnąć.

Pytania mam odnośnie tego dwa:

1) Czy ta mała śrubka w filtrze oleju to jego odpowietrzenie? Odkręciłem ją po robocie, olej poleciał więc chyba gra gitara? Choć z drugiej strony, wlałem do filtra trochę oleju przed zamontowaniem.

2) Czy to że weszło tylko tyle oleju może być spowodowane tym że jakoś specjalnie nie spuszczałem oleju z chłodnicy? Nigdy nie maiłem olejaka, myślałem że sam spłynie. A teraz po ilości wlanego oleju mam wątpliwości co do tego.

Jeśli pytacie czy wszystko wypłynęło, moto było rozgrzane przed wymianą, i olej spuszczałem dobre pół godziny , więc myślę że zeszło wszystko do ostatniej kropli :-)

Dodam ze na okienku po chwili postoju mam juz stan Ok, pod max zawsze.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 2 stycznia 2018, 16:55

XRzysJek pisze:Koło wlewu oleju napisane jest 3000cm3. Tyle oleju idzie przy wymianie. Ściągnij instrukcje ze strony głównej forum. Haynes podaje: 3,35l przy wymianie z filtrem a 4,2 to zalanie nowego/ suchego silnika.
Śruba w obudowie filtra służy do spuszczenia oleju z puszki filtra. Olej z chłodnicy niekoniecznie zleci bo nie ma odpowietrzenia a z jednej strony blokuje pompa. Dlatego ja po spuszczeniu kręcę rozrusznikiem aż olej z komory filtra przestaje wywalać (przy zdjętych fajkach).


Aż muszę się napić. Wasze i maszyn zdrowie! :) .

iksjoter bez całkowitego rozkręcenia okładu chłodniczego oleju wszystko nie skapie. Mała śrubką w puszce filtra oleju za dużo się nie baw, gdyż łatwo ją przekręcić i dopiero jest zabawa z M5 na M6 .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3875
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » wtorek, 2 stycznia 2018, 18:09

Potwierdzam z chłodnicy nie zleci bo zdjąłem z miesiąc temu chłodnicę od góry i leciało z niej cały dzień.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

iksjoter
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 21:54
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: P-wielkopolskie

Re: wymiana oleju

Postautor: iksjoter » środa, 3 stycznia 2018, 15:37

Ok, czyli z chłodnicy nie zleci, kupiłem moto z Francji, olej był w średnim stanie.... :/ w sensie , widać był wymieniany zaraz przed glebą, ale właśnie, moto długo stalo, prawdopodobnie to (+ przepalanie) doprowadziło olej do tego że zrobił się mętny, taki niby kolor jak nowy, ale zamęcony.

Na moim miejscu, spuścicilibyście jeszcze raz wszsytko, zrobili jakąś płukanke może?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2018, 16:14

Zrób z 1-2kkm i wtedy wymień.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 62
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: wymiana oleju

Postautor: PiotrekBe » środa, 3 stycznia 2018, 17:45

A czy z każdą wymianą oleju wymieniacie też filtr? Podobno można zostawić filtr i wymieniać co drugi raz. Robi tak ktoś?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » środa, 3 stycznia 2018, 18:00

Nie, koszt filtra to kilkanaście/dwadzieścia parę zł. Przy jego wymianie można mniej więcej zobaczyć i ocenić, co się dzieje w silniku.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3875
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » środa, 3 stycznia 2018, 23:14

PiotrekBe pisze:A czy z każdą wymianą oleju wymieniacie też filtr? Podobno można zostawić filtr i wymieniać co drugi raz. Robi tak ktoś?

Nie wiem. Słyszałem że tak robią. Dla nie to tak jakby iść pod prysznic i założyć z powrotem zasrane majtki.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 935
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: wymiana oleju

Postautor: Tomson » czwartek, 4 stycznia 2018, 12:17

Brawo Artur.

GhostDog
Posty: 2216
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » czwartek, 4 stycznia 2018, 12:20

Nie róbmy z wymiany oleju nabożeństwa, jeden wymienia inny nie wymienia, każdy z nich ma rację.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 4 stycznia 2018, 13:54

Tak, nabożeństwo toto nie jest, ale zwykła czynność serwisowa. I nie wymienić czegoś, co filtruje olej przy jego wymianie, to jak to dosadnie nazwał Artur- wykąpać się i założyć z powrotem gacie z pasem startowym :rotfl: .

Awatar użytkownika
janot
Posty: 202
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:44

Słyszałem, że po spuszczeniu oleju, bez odkręcania filtra, dobrze jest wlać 3L ropy i odpalić moto na 1 minutę. Potem znowu spuszczamy połuczyny, wymieniamy filtr, świeży olej i jest OK.
Jak sądzicie, było by dobrze po takim płukaniu? Ropa jest tłusta, ma właściwości smarne, nie powinna chyba zaszkodzić? !

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » czwartek, 4 stycznia 2018, 14:57

Wolisz mieć 150 ml starego oleju w świeżym czy 150 ml ropy czy nafty ?

Awatar użytkownika
janot
Posty: 202
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » czwartek, 4 stycznia 2018, 15:02

Zastanawiam się nad taką płukanką, gdyż w tym roku coś mi blokuje dostęp do okienka wglądu na olej. Raz nie ma oleju A jak przestraszony doleje, to potem jest ponad stan.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 4 stycznia 2018, 15:47

Od biedy wsadź przez otwór wlewowy pistolet z długim dyfrem i dmuchnij powietrzem, powinien chyba dojść do okienka.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 202
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » czwartek, 4 stycznia 2018, 17:06

No właśnie, rozpuszczalnik. Plan jest taki, żeby odszlamić system, wypłukać syf, ewentualnie. Gdzieś mi blokuje ten olej, tak ze 3 setki, 4 może. Jak w pizdeczke dostanie, to puści i jest poziom OK. Po przechyleniu lekkim na prawo, oleum zalewa szybkę wizyjną.
Na nowy sezon, zaleje olej CASTROLA P1, R, zamiast MOTULA.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
czez
Posty: 785
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: czez » czwartek, 4 stycznia 2018, 17:43

A ja zaleje roślinnym kujawskim z pierwszego tłoczenia.
ftw

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 4 stycznia 2018, 19:44

czez pisze:A ja zaleje roślinnym kujawskim z pierwszego tłoczenia.


Już byli tacy: https://www.youtube.com/watch?v=OyaBUlNTGyA

GhostDog
Posty: 2216
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: wymiana oleju

Postautor: GhostDog » czwartek, 4 stycznia 2018, 20:01

janot pisze:No właśnie, rozpuszczalnik. Plan jest taki, żeby odszlamić system, wypłukać syf, ewentualnie. Gdzieś mi blokuje ten olej, tak ze 3 setki, 4 może. Jak w pizdeczke dostanie, to puści i jest poziom OK. Po przechyleniu lekkim na prawo, oleum zalewa szybkę wizyjną.
Na nowy sezon, zaleje olej CASTROLA P1, R, zamiast MOTULA.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka


Nie kombinuj, zalewałem castrolem i Orlenem, potem musiałem spuszczać, motór pracował jak stara sieczkarnia

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3875
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » czwartek, 4 stycznia 2018, 21:40

janot pisze:Słyszałem, że po spuszczeniu oleju, bez odkręcania filtra, dobrze jest wlać 3L ropy i odpalić moto na 1 minutę. Potem znowu spuszczamy połuczyny, wymieniamy filtr, świeży olej i jest OK.
Jak sądzicie, było by dobrze po takim płukaniu? Ropa jest tłusta, ma właściwości smarne, nie powinna chyba zaszkodzić? !

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Wiem że koledzy już odpowiedzieli. No ale odradzam. Po co? Przeczytaj poprzednie posty. Coś tam zostaje w chłodnicy, coś tam zostaje w filtrze, coś tam gdzie indziej. Chciałbyś zostawić w silniku 100-200 mil ropy? janot - spokojnie. Nie idź tą drogą. Benzyna też jest "tłusta"
Chyba są specjalne płukanki na taki przypadek . Fachowcy będą wiedzieli.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
janot
Posty: 202
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » czwartek, 4 stycznia 2018, 22:28

Jestem spokojny, ale muszę coś z tym zrobić. Może faktycznie kupić cleaner do płukania silnika. Będzie bezpieczniej, przed wymianą oleju wlewasz buteleczke (300 ml) do silnika, 15 min. pracy i dalej normalna wymiana. Nie wiem czemu, pewnie się mylę, ale ten dizel mi na myśli.
Benzyna nie jest tłusta.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Miszka
Posty: 118
Rejestracja: wtorek, 26 grudnia 2017, 18:25
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999 Krause
Województwo: B-podlaskie

Re: wymiana oleju

Postautor: Miszka » piątek, 5 stycznia 2018, 08:34

najlepsza jest płukanka najtańszym motocyklowym olejem dostępnym w sklepie, jak komuś mało niech zrobi dwa razy;-) kiedyś w dieslu dwa razy w krótkim czasie rozwaliłem miske olejową(remont drogi dojazdowej), tak wypłukało silnik że w starym klekocie miał dłuższy czas kolor bursztynu ;-)

Awatar użytkownika
janot
Posty: 202
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: janot » piątek, 5 stycznia 2018, 09:32

LUBIĘ niekonwencjonalne rozwiązania. Koszt płynu do płukania i 3L ropy jest taki sam. Faja ze świec, parę obrotów i może będzie OK.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 5 stycznia 2018, 09:54

Jak już się upierasz na ropę, to po płukaniu odkręć węże chłodnicy i parę obrotów bez zapłonu i co najmniej jedno płukanie tańszym olejem tak ok. 100 km, wtedy będziesz miał czysto i brak ropy w oleju. Tylko pytanie; co tarczki na kontakt z ropą?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » piątek, 5 stycznia 2018, 12:26

janot pisze: parę obrotów i może będzie OK.
.

A co jeśli nie :?:

:rotfl: Zajebisty pomysł - powodzenia

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: wymiana oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 5 stycznia 2018, 12:29

Janot, Najbezpieczniej zrób 2-3 wymiany tanim olejem, przynajmniej nie masz ryzyka. Jak pisze farba, jak coś pójdzie nie tak to koszty będą większe niż tylko rozebranie i złożenie silnika.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: wymiana oleju

Postautor: farba » piątek, 5 stycznia 2018, 12:52

Jeśli problemem jest brudne oczko to wystarczy ściągnąć dekiel sprzęgła ( dasz radę nawet bez spuszczania oleju )

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3875
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: wymiana oleju

Postautor: artur » piątek, 5 stycznia 2018, 23:16

janot pisze:Benzyna nie jest tłusta.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Nie znam się za bardzo. Odtłuściłbyś benzyną element do malowania?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: wymiana oleju

Postautor: piontek » sobota, 6 stycznia 2018, 20:50

Nie róbcie scen - ropa, to przecież olej. Tyle, że napędowy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 110
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Jelenia Góra

Re: wymiana oleju

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 8 stycznia 2018, 06:25

Dwusuwowe diesle są smarowane olejem napędowym i żyją ;)
nr tel. 516 75432 osiem


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość