Problem ze sprzeglem po wymianie oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Solar

Problem ze sprzeglem po wymianie oleju

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 14:16

Witam Wszystkich wczoraj postanowilem wymienic olej i filtr wiec przejechalem sie kawalek z synem zeby ja rozgrzac, no a reszta standardowo
spuszczenie oleju z silnika, z kopulki filtra, wymiana filtra i oringow
wyjalem tez i wyczyscilem ten pret popychacza sprzegla zlozylem wszystko do kupy zalalem olej odpalilem a tu zonk! Biegi wchodza ladnie polynnie
ale motor nie rusza, wglada na to jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone. Dzis dla pewnosci
rozebralem i wyczyscilem caly wysprzeglik i wymienilem plyn
nic to jednak nie dalo. Wiec Pany w czym moze byc problem czy wyjmujac pret mogla mi wyleciec tam jakas kulka, ktora zaklesczyla sie w sprzegle dodam ze jeszcze kapy od sprzegla nie zdejmowalem. Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 26 maja 2011, 15:00

Z tego co pamiętam z zeszłego roku, to powinna być kulka, która właśnie wylatuje. Trop dobry.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 26 maja 2011, 15:37

Kulka jak najbardziej mogła zmienić położenie i cały czas sprzęgło rozłączone jest :-/ .

Multan
Posty: 69
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2011, 15:38
Model i rocznik moto.: w trakcie poszukiwań
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Multan » czwartek, 26 maja 2011, 16:54

jeżeli tak sie stało jak kolega wyżej pisze to sporo pracy do zrobienia? bo tez wyjmowałem wałek zeby go wyczyścić we wtorek bede zakładał reperaturkę więc przewiduje że moge mieć to samo w moim moto.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 26 maja 2011, 17:08

Jakby kulki nie było to w ogóle sprzęgło by nie działało bo byłby za mały skok tego całego pręta do jego rozłączenia. Może się tarcze jakimś cudem posklejały co się czasem zdarza, na sucho też biegi wskakują i na puszczonym sprzęgle jest jakby luz był włączony ? Najwyżej położysz ją na lewy bok żeby oleju nie spuszczać ściągnij dekiel sprzęgła i zaglądaj.
Mój tel. 692 486 517

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 18:04

Sprzeglo jest zalaczone na 100% bo jak wbijam ktorys bieg to moge krecic tylnim kolem i czuc ze przez nie idzie,do tego dzwignia zrobila sie dziwna-jak hamulec(a jezd prawidlowo odpowietrzona)Koniu a czy czasem gdyby sie tarczki posklejaly nie bylo by na odwrot i by sprzegla nie bylo?A co do odkrecania kapy na nozce bocznej czy przy gornym stanie oila tez nie pocieknie czy lepiej go spuscic?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2369
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 26 maja 2011, 18:27

manual 4-33 całe sprzęgło opisane i narysowane ;-)
załączone czyli :?: pozycja off -puszczona klamka -zapięty napęd
czy odwrotnie :?:

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 18:36

Ma na mysli pozycje ON klamka wcisnieta ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2369
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 26 maja 2011, 18:53

być może włożyłeś popychacz sprzęgła odwrotnie :?: :?:

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 174
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 26 maja 2011, 19:14

jesli sciagniesz wysprzeglik to odslonisz wlasnie ten pret, wyciagnij go a zauwazysz ze czesc widoczna i wystajaca z silnika ma inny kolor od poczatku az do simeringu w silniku. czesc w silniku ma ladny kolor a ta z zewnatrz bedzie pewnie ciemna lekko skorodowana, wiec jesli wlozysz pret i tuz przed simeringiem kolor (pewnie jakies 4-5mm) bedzie inny znaczy to ze kulka nie trafila na swoje miejsce w sprzegle! powierc tym pretem troche albo przechyl moto na prawo i powinna wskoczyc.

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 20:07

Nie Farba wlorzylem go tak jak mial byc,scieta czescia do sprzegla a zaokraglona do wysprzegilka,rzecz w tym ze sprzeglo jest zalaczone nawet w monecie gdy odkrecilem wysprzeglik i wyjolem pret(caly czas moge krecic kolem na biegu)Maras prubowalem i tak jak mowisz ale on wchodzi bez problemu na odp glebokodc.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3653
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 26 maja 2011, 20:18

Panowie ustalcie sobie w tej dyskusji jedną rzecz: sprzęgło jest załączone (od biedy włączone) wtedy gdy przenosi napęd. Tak jest z definicji i już. Bez naciśnięcia klamki powinno przenosić napęd. Naciśnięcie klamki rozłącza sprzęgło (czyli nie sprzęga czyli nie działa).
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 20:23

Ok mea culpa,mialem na mysli lopatologicznie,analoginie do wcisnietej klamki.Wiec u mnie sprzeglo pomimo nie wcisnietej klamki jest caly czas rozlaczone.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 26 maja 2011, 20:40

To odpowietrz układ hydrauliczny jak trzeba i zobacz kulkę czy jeszcze siedzi tam gdzie jej miejsce ;-) .

Solar

Postautor: Solar » czwartek, 26 maja 2011, 21:21

Rozkrecilem wszystko raz jeszcze,odp wysprzeglik sprawdzilem pret i dupa wszystko z tej strony jest jak byc powinno.Bede musial sie zabrac od drugiej strony.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 26 maja 2011, 21:29

Solar z tego co piszesz wygląda na to że motocykl jest cały czas wysprzęglony.Klamkę sprzęgła nie można wcisnąć do końca bo stawia opór jak klamka hamulca.Więc któryś z elementów po prostu się zablokował lub sam wysprzęglik nie odbija.
J....ć stare baby :)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » piątek, 27 maja 2011, 07:20

Czasami tłoczek wysprzeglika wyskakuje ze swojej prowadnicy i to go unieruchamia , lub po prostu krzywo przykręciłeś wysprzeglik do korpusu silnika. To się czasami zdarza.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2369
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 27 maja 2011, 08:14

odkręć wysprzęglik i sprawdź czy sprzęgło łapie (wbij bieg i zakręć kołem) jeżeli nie to rozbieraj z drugiej strony

Solar

Postautor: Solar » piątek, 27 maja 2011, 14:44

No wiec zabralem sie dzis za rozkrecanie sprzegla,po odk. kapy wszystko wygladalo ok, wiec rozebralem sprzeglo tam tez wszystko na swoim miejscu(grzybek,kulka,sprezyna)tarczki w normie przekladki ladne niepoprzypalane ale dla pewnosci przetarlem je papierem sciernym.Sprawdzilem tez jak przesowa sie pret z kulka i grzybkiem wszystko ladnie plynnie wiec zlozylem wszystko razem zamontowalem wysprzeglik przy ktorym wczesniej wcisnolem glebiej tloczek i...wszystko git :!: klamka chodzi lekko jak wczesniej sprzeglo sie zalancza poslizgu na kole nie ma :!: Nie wiem tylko co moglo byc przyczyna moze grzybek sie zawiesil w walku i caly czas sciskal sprezyne :?: w kazdym badz razie jest dobrz,dziekuje Wszystkim za podpowiedzi :!:

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » sobota, 28 maja 2011, 11:23

A więc potwierdziło się to co pisałem , trzeba było wcicnąć tłoczek w wysprzęgliku głębiej na swoje miejsce. Jakiś czas temu też się z tym męczyłem.

Solar

Postautor: Solar » sobota, 28 maja 2011, 14:03

Wojtas raczej nie wystarczylo by tylko to bo jak pisalem wczesnie nawet po odk wysprzeglika i wyciagnieciu preta i wbiciu biegu caly czas sprzeglo bylo rozlaczone i mozna bylo krecic tylnim kolem.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3653
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 29 maja 2011, 19:58

Jako stara pierdoła napiszę: interpunkcja ma znaczenie...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Solar

Postautor: Solar » niedziela, 29 maja 2011, 20:52

Wiem wiem :oops:

Tomasz
Posty: 12
Rejestracja: wtorek, 1 sierpnia 2017, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Suwałki

Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju

Postautor: Tomasz » niedziela, 27 sierpnia 2017, 14:02

Odswierze trochę odpowiedz na ten problem , identyczny z jakim walczyłem tydzień temu . Wszystko opisane wyżej przerobiłem a na koniec wpadłem na - jak sie okazało - genialny pomysł :-D
Mając zdjęty wysprzeglik ręką trzymałem ten popychacz włożony do środka i odpaliłem silnik
Olej chciał wypchać popychacz a ja go odsuwałem i z powrotem wciskałem i tak kilka razy (3 lub 4) i w pewnym momencie poczułem jak wskoczył dalej i znalazły sie biegi . Jaka była radość :-) :padam: Cała operacja 1 min i po bólu
Tel. 608370244
Pochyl sie i dodaj gazu :)

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 286
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2005
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju

Postautor: Pershing » niedziela, 27 sierpnia 2017, 23:13

Ja kiedyś podobny zonk zrobiłem. Odpaliłem motocykl nie zakładając wyprzęglika.Cisnienie oleju wypchalo pręt z kula plus litr oleju na glebie. No cóż człowiek się uczy na błędach
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1438
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 1 września 2017, 08:55

Perszing1988 pisze:Ja kiedyś podobny zonk zrobiłem. Odpaliłem motocykl nie zakładając wyprzęglika.Cisnienie oleju wypchalo pręt z kula plus litr oleju na glebie. No cóż człowiek się uczy na błędach

Nieśmiało zapytam, po co? Nie można zrobić pierwszego odpalenia z wyspzręglikiem? To tylko 5 śrub, wliczając w to pokrywę zębatki zdawczej.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość