Świece zapłonowe

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 26 grudnia 2012, 19:41

[quote] Z tym oszczędzaniem to przesadzają-coraz większe gówno produkują. [quote]
Jak widać to działa bo ludzie wciąż wolą nowsze :-P
Pokaż mi auto lub moto z obecnie produkowanych które wytrzyma 20 lat eksploatacji :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 26 grudnia 2012, 20:08


Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 26 grudnia 2012, 20:23

N. F .W. stare tyle nie wytrzymały :!:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3450
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 26 grudnia 2012, 21:46

farba pisze:Pokaż mi auto lub moto z obecnie produkowanych które wytrzyma 20 lat eksploatacji :mrgreen:

moja XJRa :mrgreen:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 27 grudnia 2012, 06:43

farba pisze:N. F .W. stare tyle nie wytrzymały :!:


A bo jakby ludzie dbali i nie używali ich do jazdy po poligonach, tylko normalnych drogach to i 100 lat by wytrzymało bez kapitalki :-D . Chmm tylko kto 255 dopuści do jazdy po drogach publicznych jak ma ponad 2m szerokości..

kuna

Wymiana świec ... ale na jakie?

Postautor: kuna » wtorek, 22 października 2013, 22:12

Hej
Czeka mnie wymiana świec. Jakie kupić? jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o opinie.
Wiem że ciężko ocenić która dobra a która zła ale może jednak.
moto XJR 1300 2001r

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 22 października 2013, 22:16


Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 23 października 2013, 07:11

Kup irydy Denso albo NGK,będziesz miał spokój na dłuższy czas.
J....ć stare baby :)

Maniek
Posty: 103
Rejestracja: poniedziałek, 14 listopada 2011, 11:33
Lokalizacja: W-wa
Kontaktowanie:

Postautor: Maniek » środa, 23 października 2013, 15:06

a ja powiem tak
Irydy NGK niestety nie nadają się do silników gaźnikowych. Moje moto zupełnie nie chciało na tym jechać i nie dało się wyregulować. Lepiej założyć zwykłe NGK i wymieniać co sezon za max 40 zeta za komplet niż ponad 50 zeta płacić za sztukę i się wkur.... że nie jest tak jak powinno.
To moja prywatna opinia.
Life is too short...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 października 2013, 15:22

Irydy to tylko Denso.

ALIGATOR
Posty: 101
Rejestracja: czwartek, 14 czerwca 2012, 16:25
Model i rocznik moto.: SUZUKI GSX 1300
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: ŚLĄSK

Postautor: ALIGATOR » środa, 23 października 2013, 16:56

zakładaj zwykłe takie jak mają być a nie jakieś czarodziejskie.... świeczki taniocha i wymiana co sezon i zero problemów.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 23 października 2013, 17:16

Maniek pisze:Lepiej założyć zwykłe NGK i wymieniać co sezon za max 40 zeta za komplet

Dlaczego zmieniać co sezon?
Zeby nie było. Swiece takie jak mówi instrukcja. Dlaczego jednak co sezon? To świeca nie wytrzyma 2 albo 3 sezonów? No nie dajmy się zwariować.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2153
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 23 października 2013, 17:45

mam 3-ci sezon NGK - śmigają od kopa
nie róbmy ze świec tematu oleju
świeca ma świecić jak nazwa wskazuje
JEBAĆ EXIDE!

Awatar użytkownika
sdobrzan
Posty: 110
Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 15:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: sdobrzan » środa, 23 października 2013, 17:50

Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 23 października 2013, 17:51

GhostDog pisze:nie róbmy ze świec tematu oleju
Racja,niech każdy wkręca co chce.
J....ć stare baby :)

ALIGATOR
Posty: 101
Rejestracja: czwartek, 14 czerwca 2012, 16:25
Model i rocznik moto.: SUZUKI GSX 1300
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: ŚLĄSK

Postautor: ALIGATOR » środa, 23 października 2013, 18:02

a nie wiem dlaczego co sezon może dlatego że jak kupuję u jednego dostawcy olej filtr świece to co mam z nimi zrobić kolekcjonować ? :) wkręcam i tyle :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 979
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » środa, 23 października 2013, 19:25

sdobrzan pisze:Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?


Nie. Tak nie ma być. Źle ustawiony zapłon. Miałem tak w Hondzie, i serwis zapłon plus gaźniki pomógł.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 października 2013, 19:28

GhostDog pisze:mam 3-ci sezon NGK - śmigają od kopa
nie róbmy ze świec tematu oleju
świeca ma świecić jak nazwa wskazuje


Oczywiście będą śmigać, do momentu zaboblowania elektrody/jej wypalenia/przebicia.

Większość moto i nie tylko moto, które kuleją na wolnych, czy szarpią podczas przyśpieszania, oraz mają problemy z dobrym odpaleniem, mimo idealnie ustawionych gaźników oraz czystego filtra powietrza ma.... zgruzowane świece jeżdżone od 10 lat, choć na pierwszy rzut oka nie widać ich skończenia. Do tego dochodzą zmęczone przewody WN.....

Także jak pisze artur, można śmigać 2 czy 3 sezony, nie 6kkm czy 10kkm a i 20-30kkm ale z kontrolą ich wyglądu i koloru "iskry". Prędzej skończą się świece, jeżdżone w cyklu miejskim, jak te, co biorą udział w turystyce.

Jeżeli ktoś chce kombinować ze świecami oczywiście może, niech nawet założy jakieś chińskie, byle by były odpowiednikami dedykowanych zwykłych czy irydowych a nie wynalazkami z chińskiej manufaktury podrób NGK.... Denso jest made in Japan, NGK robia w Japoni, Francji i podróby w Chinach. NGK made in żabojady nie mają tej jakości, co Japońskie, padają szybciej itp. Ale to temat na spotkanie przy nalewce ;-) .

sdobrzan pisze:Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?

Przy okazji sprawdź filtr powietrza.


Także wkręcajmy co chcemy, byle by miało to ręki i nogi.

A i najważniejsze- zwykła świeca, raz porządnie zalana, nadaję się do śmieci. Irydówka czy platynowa zniesie wiele więcej, co nie znaczy, że jest niezniszczalna.

Z bakteryjnym pozdrowieniem, :zdrowko: .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 23 października 2013, 19:44

:mrgreen: kolejny zimowy temat :evil:
Moj silnik jest japoński i potrzebuje świec do japońskiego silnika :rotfl:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3450
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 października 2013, 21:55

Zdzisław pisze:20-30kkm

no właśnie ja swoim daję takie przebiegi, nawet bliżej tych 30. Raz je oglądałem, wyglądały tak zajebiście, że już im nie przeszkadzam od tej pory ;-) W tym roku może zmienię lub każę zmienić w zależności od tego czy oddam dziabonga na warsztat.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 24 października 2013, 08:12

a jak ktoś jećdzi daleko to proponuję jedną świece wrzucić na zapas pod siedzenie i mieć święty spokój, zeby sie nie zdziwić np 300 km od domu
hubertm

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 446
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: E-łódzkie

Postautor: korbek » czwartek, 24 października 2013, 08:56

Unfamiliar pisze:
sdobrzan pisze:Ej, a jak na samym ssaniu nie odpala, tylko trzeba leciutko przygazować manetką podczas kręcenia rozrusznikiem, to wymiana świec pomoże, czy tak ma być?


Nie. Tak nie ma być. Źle ustawiony zapłon. Miałem tak w Hondzie, i serwis zapłon plus gaźniki pomógł.


To powinna bez delikatnego dodania gazu sama odpalić? :shock: U mnie na ssaniu nie ma takiej opcji, a jak jest porządnie rozgrzana to chwilę trzeba pokręcić żeby załapała. A z małym gazem to inna bajka, od razu od strzała. Przy następnym serwisie zajrzeć do zapłonu?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 24 października 2013, 09:00

Trza zmniejszyć przerwę na platynkach.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 446
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: E-łódzkie

Postautor: korbek » czwartek, 24 października 2013, 13:17

A jak się przeprowadza jaką operację? Na forum nie znalazłem łopatologicznego wytłumaczenia.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1527
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 24 października 2013, 15:16

I nie znajdziesz :mrgreen: Jedynie Zdzisław to wie :-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 października 2013, 15:40

korbek pisze:A jak się przeprowadza jaką operację? Na forum nie znalazłem łopatologicznego wytłumaczenia.

szczelinomierz chyba jest potrzebny.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2153
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 24 października 2013, 15:58

Artur-nie rób scen :)
jaki szczelinomierz? świeca w imadło, młoteczkiem pukamy w świeczkę i gotowe!
JEBAĆ EXIDE!

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2794
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 24 października 2013, 16:07

Ghost nie tak, potrzeba jeszcze czujnika zegarowego :) . Do ustawienia punktu zapłonu przed GMP :shock: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3692
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 24 października 2013, 19:08

GhostDog pisze:Artur-nie rób scen
jaki szczelinomierz?

No nie wiem, czasy się zmieniają. W szkole tak mówili
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1378
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 25 października 2013, 17:58

Moj mechanik samochodowy kiedyś powiedział mi, że świece wymienia się po to, aby nie robić kapitalki silnika. Jeśli świeca ma prawidłową przerwę, nie ma przebicia, czy zwarcia można śmigać 50 -60 kkm, ale to w puszce. Po tym przebiegu element ceramiczny może spotkać się bliżej z cylinderm i tłokiem.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość