Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
mareq
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 15 maja 2016, 13:44
Model i rocznik moto.: xjr 1300 2000
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubin

Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: mareq » sobota, 11 marca 2017, 23:24

Czy tuleja pomiędzy lozyskami kola powinna byc spadowana, czy ma wchodzić luźno jak u mnie?

Pokazuje na zdjęciu, o co chodzi

20170311_200700.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Perszing1988
Posty: 218
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2005
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: Perszing1988 » niedziela, 12 marca 2017, 00:26

Podzielę się z moim doświadczeniem. Wybijalem łożyska gdyż dawałem koło do malowania proszkowego i ta tuleja siedziała pomiędzy lozyskami dosyć ciasno. Ale gdy wziąłem śrubokręt tuleje dało się manipulować aby wybic łożysko. Po pomalowaniu wymieniłem łożyska na nowe i wcisnelem łożyska do końca swojego usadowienia i tuleja chodzila tak jak przedtem. Moim zdaniem gdyby było zabezpieczenie jak w tylnym kole człowiek by nie glowkowal. Wbijesz do końca zabezpieczyć aby łożysko czasem się nie przesunięto i tyle ale w przednim kole jednak tego nie mamy. i nie powiem czy tuleja ma być czasno pomiędzy lozyskami czy nie mocno dobijac do końca łożyska.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
czez
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: czez » niedziela, 12 marca 2017, 08:25

Chiba musze isc do zbombionych I to z samego rana, nic nie skumałem.
ftw

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3773
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: artur » niedziela, 12 marca 2017, 13:10

To tylko swego rodzaju dystans więc jest lużny.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: farba » niedziela, 12 marca 2017, 13:34

Jak jest luźno to trzeba docisnąć łożyska bo będziesz się wkurwiał za każdym razem ją będziesz montował ośkę.
Jak była ciasno a jest luźno to oznaka wypracowania łożysk.
Otwór w feldze jest większy żeby po przesunięciu tulei można było łatwiej zdemontować łożysko
Tuleja ma siedzieć ciasno pomiędzy łożyskami

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3773
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: artur » niedziela, 12 marca 2017, 18:39

Pisząc "luźny" miałem na myśli luz osiowy. Który jest. Czyli różnicę między felgą a tuleją.
Farba w prostych żołnierskich słowach wyjaśniłeś resztę.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Tuleja pomiędzy lozyskami przedniego koła

Postautor: XRzysJek » niedziela, 12 marca 2017, 19:09

Wg mnie: Tam musi być mały luz rzędu ułamka mm by tuleja się lekko przesunęła i można było wybić łożysko a one sobie chodziły lekko i osobno. Podczas ściskania osią, łożyska się lekko poddadzą i skazują ten luz. Każde nawet nowe łożysko jakiś luz ma inaczej by się nie obracało.
Raz w Trampku z tyłu nabiłem na ciasno, nie wiem jak. O jedno uderzenie młotkiem za daleko chyba. Palcem nie dało się ruszyć łożysk. Jedynie żelazem jak śrubokręt a i tak chodziły oba razem z tuleją. Podczas jazdy WYŁY! Nic z tym nie zrobiłem, bo musiałbym zniszczyć jedno łożysko.
Luz powinien być na tyle duży by pobijakiem przesunąć tuleję i złapać wnętrze łożyska celem wybicia i na tyle mały by stale było widać ze 2/3 otworu na oś. Przecież jak to będzie na ścisk to nawet ściągacz łożysk nie złapie bo za co ? Tuleja ma fi oski.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość