Wartości Nm

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
toma085
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 30 września 2016, 21:33
Model i rocznik moto.: xjr 1200 1995
Województwo: E-łódzkie

Wartości Nm

Postautor: toma085 » czwartek, 9 lutego 2017, 21:11

Witam panowie mam taki problemik gdzie znajdę wartości dokręcania przedniej ośki , lag oraz półki górnej alminiowej?

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 757
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Wartości Nm

Postautor: Flanker » czwartek, 9 lutego 2017, 21:21

Szukaj w manualu.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Wartości Nm

Postautor: Piotr 1 » czwartek, 9 lutego 2017, 22:25

Nakrętka oś przednia 75 Nm, półka górna 30 Nm, półka dolna 23 Nm. W praktyce możesz dokręcić 3-5 Nm więcej, bo podane wartości odnoszą się do nowych śrub i nakrętek. Bywało że przy nastawach podanych w manualu, śruby się luzowały.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2362
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Wartości Nm

Postautor: farba » czwartek, 9 lutego 2017, 22:59

Bywało również że na nominalnych wartościach gwint zostawał na śrubach

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Wartości Nm

Postautor: Piotr 1 » piątek, 10 lutego 2017, 12:27

Bywało, bywało, ale tak się dzieje gdy ktoś wcześniej sporo przesadził i dokręcał na '' oko '' i najczęściej dokręcamy za mocno, bywa że gwint już jest bardzo osłabiony i się zrywa. Tego nie da się przewidzieć, ale zawsze lepiej gdy to się przydarzy podczas przykręcania, wtenczas można coś zaradzić ( nowa śruba, nakrętka ) :)
Warto pamiętać żeby nie smarować gwintów, mają być suche, gdy są smarowane to przekłamują klucz dynamometryczny. ( wyjątkiem może być gwint kolektorów wydechowych, bo szybko koroduje )

toma085
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 30 września 2016, 21:33
Model i rocznik moto.: xjr 1200 1995
Województwo: E-łódzkie

Re: Wartości Nm

Postautor: toma085 » niedziela, 12 lutego 2017, 08:53

Dzięks za informacje a gdzie w ogóle znajdę tego manuala to sobię będę sam podglądał.Co do przykręcania to w przypadku mechaniki samochodowej zawsze newralgiczne punkty jak głowica czy korpus , lub wał śruby są nawilżane bo to właśnie sucha śruba przekłamuje wynik (przyciera się) , a co jak by posmarować je po kropelce średnim klejem do gwintów.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 156
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Wartości Nm

Postautor: Martinez » niedziela, 12 lutego 2017, 09:37

XJR 1300 - lotniczy litraż, rolniczy moment obrotowy :P

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 846
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Wartości Nm

Postautor: XRzysJek » niedziela, 12 lutego 2017, 13:37

Śruby cylindra i głowicy cza smarować miedziakiem coby się nie zapiekły i skręcać dolną granicą momentu.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość