Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 11 maja 2016, 20:54

Mój magiczny turbo-przyrząd wskazał 4 mm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 21:01

ptysiornia pisze:Mój magiczny turbo-przyrząd wskazał 4 mm


dzięki wielkie:) czyli jednak nie bujda. W takim razie jeszcze swoją 3mm potrzymam i będę monitorował zużycie :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 21:26

no to skoro 4mm to nowe to 3,5 też tobie posłużą długo :)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Opony

Postautor: Holender » środa, 11 maja 2016, 21:27

piontek pisze:Bałbym się jeździć na używce. Szczególnie przedniej.


Nie ma się czego bać, przecież już jeździsz :)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » środa, 11 maja 2016, 21:36

Holender, szklaneczka!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Opony

Postautor: Holender » środa, 11 maja 2016, 21:41

Z przyjemnością!
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » czwartek, 12 maja 2016, 07:22

Na każdej gumie masz znaczek TWI ze strzałeczką wskazującą wypłycenie w bierzniku , jak to wypłycenie zrówna się z powierzchnią opony to guma do wymiany.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 17 sierpnia 2016, 07:30

...ostatni Motocykl jest w sprzedaży od ponad miesiąca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 17 sierpnia 2016, 20:55

Ja i tak znałem wyniki wcześniej
Na M7RR jeździłem 2 lata temu i baaaardzo wysoko je sobie ceniłem, a w tym roku na Rosso III. Ja różnic nie odczuwam :)
Natomiast w codziennym użytkowaniu Rosso III jest dużym krokiem naprzód w stosunku do Rosso II. To tak z moich osobistych doświadczeń.
A tak w ogóle to rozważania z dupy, bo tego typu opony nie nadają się do XJR (Zdzisław kiedyś próbował i pewnie potwierdzi ;) ).

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2874
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 sierpnia 2016, 22:09

Tak, potwierdzam, tylko, że u mnie były chyba M5i, musiałbym sprawdzić w czarnym gestapowskim notesie.
U mnie w tej chwili jest takie coś- przód PR2, tył od zeszłego roku Z8F i na mokrym da się jechać, prawie jak na parce PR2. Tył ma najechane koło 15kkm i jeszcze jest, choć zaczyna odczuwać skutki braku zakrętów na kujawskich nizinach. Opony niewyważane :mrgreen: , przód po założeniu telepał delikatnie przez jakiś okres przy 160, ale się uspokoił/zdarł już z leksza i jest ok.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 17 sierpnia 2016, 22:35

Tak, Ty miałeś Sportec M5 Interact (poprzednik M7 RR).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » środa, 17 sierpnia 2016, 22:38

Zdzichu zacznij dbać o zdrowie - proszę
W niemieckim piśmie nigdy nie wygrały francuskie czy włoskie opony ,ani żaden test poównawczy nie wskazał na japoński motocykl ;)
Artykuł doopy gdyż dotyczy opon sportowych (szachy , brydż) :).a my używamy w sporcie sztangi i te minientkie trampki prują się na szwach.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » czwartek, 18 sierpnia 2016, 20:20

Farba, po twojej wypowiedzi przejrzałem jeszcze raz listę pod țym kątem:
1. Niemcy
2. Niemcy
3. Włochy
4. Japonia
5. Vichy
6. Wróg Osi
No to się uśmiałem!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2874
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 18 sierpnia 2016, 21:27

farba pisze:Zdzichu zacznij dbać o zdrowie - proszę
...


Dziękuję, próbuję.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 69
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Opony

Postautor: PiotrekBe » czwartek, 12 stycznia 2017, 16:18

Mam pytanie do Was.
Kupiłem motor który ma na tyle założonego Metzelera Z8. Opona jest w idealnym stanie (jak nówka) ale DOT z 2011 roku.
Zastanawiam się czy dałoby się pojeździć na takiej gumie czy lepiej od razu wymienić na nówkę. Zaznaczam że jeżdżę raczej spokojnie, ale nie chciałbym co chwilę mieć uślizgów na tyle.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Opony

Postautor: farba » czwartek, 12 stycznia 2017, 16:38

Śmiało ,jak zaczniesz jeździć to się przekonasz .
A jak zaczniesz łapać uślizgi to dopiero wymieniaj .
Ja Z8 zakładałem wiosną '12 od tego czasu Moto stało trzy lata bez jeżdżenia w poprzednim oraz tym sezonie uślizgów nie uświadczyłem.

Awatar użytkownika
PiotrekBe
Posty: 69
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Opony

Postautor: PiotrekBe » czwartek, 12 stycznia 2017, 18:01

Dzięki. W planach miałem zakup przedniej Pirelli Angel GT albo nawet kompletu, ale koszt to ponad 1000zł. Teraz trochę się spłukałem z kasy. Chyba lepiej zrobię jak kupię na przód Metzelera Z8 żeby pasował do tyłu. Nie wiem czy można jeździć z inną oponą na przodzie a inną z tyłu?

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4842
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » czwartek, 12 stycznia 2017, 18:24

Można.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 302
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2005
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Opony

Postautor: Pershing » czwartek, 12 stycznia 2017, 18:47

Nasz motocykl potrafi złapać uslizg gdy gwałtownie odkrecimy Manetke do końca. Mocny moment przenosi się na koło i do tego nie dokonca rozgrzana opona, lub jakość asfaltu. Miałem kilka razy uslizgi na starej oponie Michelin pilot Road 2. Opony zostały u mnie wymienione po sezonie. Myślę że przyczepność poprawi się. Producent opon zaleca wymianę pary zapewne chodzi o sprzedaż i zakup całego kompletu od producenta. Śmiało możesz założyć dwie różne firmy.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
ded
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 2 października 2016, 06:37
Model i rocznik moto.: Suzuki GS 550 katana
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Opony

Postautor: ded » piątek, 13 stycznia 2017, 09:27

Ja jeździłem kiedyś na 20 letniej która wyglądała jak nówka i przyczepność była ok ale moto miał 50 koni. Na 6 letniej markowej nie powinieneś mieć problemów.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Opony

Postautor: farba » piątek, 13 stycznia 2017, 10:30

Guma twardnieje ze starości, fabryczny macadam w 400 tce Zofii już się nie ściera ,uślizgi łapie tylko w miejscach które przez 23 lata były nie używane .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Opony

Postautor: farba » sobota, 14 stycznia 2017, 11:30

Miała być wymieniona ale jakoś tak wyszło że działa i tak zostało
Kiedyś ją zmienię

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 528
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » sobota, 14 stycznia 2017, 19:56

Farba, poczekaj! Jeszcze 2 lata i będziesz mógł na gumy żółte blachy zakładać!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Opony

Postautor: farba » sobota, 14 stycznia 2017, 23:47

Z drugiej strony to oryginalne fabryczne to chyba dobrze :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1440
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Opony

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 15 stycznia 2017, 14:14

No ba, nie trzeba przypominać że wszystko co oryginalne jest najlepsze :-P , opony też, a jeszcze piszesz że się nie ścierają to są wręcz idealne. :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Opony

Postautor: farba » niedziela, 15 stycznia 2017, 14:50

Prawdopodobnie środku ma jeszcze oryginalne japońskie powietrze :rotfl:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Opony

Postautor: piontek » niedziela, 15 stycznia 2017, 22:46

farba pisze:Miała być wymieniona ale jakoś tak wyszło że działa i tak zostało
Kiedyś ją zmienię

Piszesz o gumie czy...?

Co do trwałości gumy - kwestia przechowywania, jeśli dobrze, to sporo lat może zachować właściwości, jeśli nie, to w pół roku powinna trafić na śmietnik.

Kwestia kompletu przód - tył. Teoretycznie producenci twierdzą, że są "skomponowane". Może to mieć znaczenie dopiero przy ew. odszkodowaniu.

Nadane ze srapatalka
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Opony

Postautor: Piotr 1 » środa, 18 stycznia 2017, 13:21

Możesz spokojnie jeździć na tej oponie, skoro wysokość bieżnika jest prawie jak w nówce, to znaczy że ma mało przebiegu, czyli przeszła bardzo mało zużywających oponę cykli = wstrząsów, przeciążeń, rozgrzań, schłodzeń itp. Taką oponę można traktować jak leżakowaną. Opona leżakowana, starzeje się siedemnastokrotnie wolniej niż używana, ponieważ, jedna sobie tylko leży a druga ciężko pracuje. Dobre warunki do przechowywania opon to takie, w których nie jest wystawiona na słońce , jest jej największym wrogiem, a to z kolei dlatego że świeci nieustannie tylko na jedną stronę. Mogą spokojnie leżeć w garażu w największym mrozie, byle na płask. Opona do pięciu lat od daty produkcji, nie traci swoich właściwości. Sam kupuję leżaki, bo są tanie a dobre. Zajmuje się serwisowaniem opon.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3906
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Opony

Postautor: artur » środa, 18 stycznia 2017, 14:49

To mam pytanie a nawet dwa
Dlaczego opony samochodowe przechowuje się w pionie a nie na płasko?
W wielu serwisach "gumiarskich" jest umieszczony taki napis - wiek leżakowanej opony nie wpływa na jej jakość. (coś w tym sensie) więc jak jest?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Opony

Postautor: Piotr 1 » środa, 18 stycznia 2017, 15:13

Opony przechowywane w pionie, przez dłuższy okres np. od pół roku w górę, potrafią się odkształcić, z powodu małego punktu podparcia.
Leżące na płask mają sporo większą powierzchnię podparcia, można spokojnie , nawet osiem sztuk tak ułożyć. W pionie ładniej wyglądają w serwisie, ale one na tych regałach rotacyjnie, gdy ktoś kupi to się stawia inne itd.
Co do wieku, to chodzi o to, że na jakość opony ma wpływ jej przebieg czyli ta ciężka praca w bardzo trudnych warunkach, a leżakowana leży sobie jak w sanatorium. Np mam ( oczywiście już ich nie polecam ) jako ciekawostkę dwie opony Jedną Michelin i drugą Dunlop, które mają po 22 lata a bieżnik ledwo co liźnięty, czyli przejechały może 1000 km ? opony te są bez żadnych skruszeń, stwardnień itp. Dla porównania, często wyrzucam 6 -cio letnie Micheliny które są już skruszałe, na wskutek dużego przebiegu a nie na wskutek wieku.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości