Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:23

Ja na PR4 zrobiłem 18 tysi, czyli gumy są w miarę wytrzymałe. Masz jeszcze opcję ekonomiczną (jak słyszałem Unfamiliar jest zadowolony) Pirelli Angel (bez GT).
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
badyl
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 3 maja 2015, 17:40
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 2001
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wygoda

Opony

Postautor: badyl » wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:32

pioro pisze:Ja na PR4 zrobiłem 18 tysi, czyli gumy są w miarę wytrzymałe. Masz jeszcze opcję ekonomiczną (jak słyszałem Unfamiliar jest zadowolony) Pirelli Angel (bez GT).

Standard czy GT?
Ya-ma-ha! Yo-ma-so!!

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:19

Standard
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 18 sierpnia 2015, 22:09

Kumpel jedzie drugi zestaw Aniołów w Hajce, nie narzeka na nie.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3148
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opony

Postautor: balth » poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 22:08

Dunlop olej. Miałem na gsx'ie, słabo było w porównaniu do michelinów. Kolejny raz wziąłem PR i pewnie znowu nie będę żałował.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
bye

balth

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: XRzysJek » poniedziałek, 28 marca 2016, 16:12

Haynes podaje rozmiar dla 1200: 130/70 ZR17 i 170/60 ZR17. 1300 ma powszechne we wszechświecie 120/70 ZR17 i 180/55 ZR17.
Uwagi, komentarze proszę.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 513
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 28 marca 2016, 16:45

Zgadza się. 1200 oryginalnie ma takie rozmiary jak podałeś. Ja w swojej 1200 (obecnie własność Łokera) zmieniłem na 120 i 180. Wszystko pasowało jak ulał, a motocykl lepiej zaczął skręcać.
Chcąc zachować oryginalną rozmiarówkę dla 1200 masz niestety ograniczony wybór ogumienia. Szczególnie chodzi o przód 130. Niewiele współczesnych gum występuje w tym rozmiarze :-(

Zatem wszystko przemawia za zmianą :-)

Pzdr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 451
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: E-łódzkie

Re: Opony

Postautor: korbek » wtorek, 29 marca 2016, 14:19

Od razu uderzaj w 120 i 180! Zresztą Yamaha zmieniła rozmiar przez skargi na toporne prowadzenie w 1200.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: XRzysJek » wtorek, 29 marca 2016, 17:18

Está claro. Budjet kak piszetie.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » niedziela, 1 maja 2016, 11:04

A co z takimi markami jak continental czy bridgestone? Widze, ze komplet z 2015 mozna za niecale 700 zlotych nabyc.
Nie ukrywam, ze dla mnie te 300 zl robi znaczna roznice, tylko czy to nie zludna roznica, bo np. opny krocej zyja, kiepsko trzymaja itp itd

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Opony

Postautor: nit » niedziela, 1 maja 2016, 17:48

Nie wiem jaka jest ich żywotność,trwałość czy przyczepność ale jak tak podchodzisz do tematu to ja bym brał.Wszystko zależy od rocznych przebiegów jakie robisz.A dużo tego nie jest chyba. :looka:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » niedziela, 1 maja 2016, 18:12

W zeszłym sezonie 2800 km; w tym pewnie nawet nie 2000.

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Opony

Postautor: nit » niedziela, 1 maja 2016, 18:29

Nie wiem czy to dużo czy mało 2800...nie wiem,nie wiem...sorki nie wypowiadam się
Przecież te opony mają jakieś swoje parametry a na pewno są od nich jeszcze gorsze gumy no name czy shinko...alum lata na takich

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3605
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » poniedziałek, 2 maja 2016, 14:09

JAREK pisze:A co z takimi markami jak continental czy bridgestone? Widze, ze komplet z 2015 mozna za niecale 700 zlotych nabyc.
Nie ukrywam, ze dla mnie te 300 zl robi znaczna roznice, tylko czy to nie zludna roznica, bo np. opny krocej zyja, kiepsko trzymaja itp itd

Podaj jeszcze model. Ja kupiłem niewłaściwy BS - za twarda trochę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: XRzysJek » wtorek, 3 maja 2016, 06:59

Byłem bardzo zadowolony z ContiTrail attack 1 na trampku, kilkanaście kkm przejechałem po tak szosie jak szutrach. Szosowa wersja to sport attack no ale nie jeździłem wiem, że ładny mają bieżnik . Mechanik co jeździ na Fire Blejdzie chwali sobie Conti Motion.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: JAREK » wtorek, 3 maja 2016, 09:10


Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Opony

Postautor: nit » wtorek, 3 maja 2016, 15:43

Brałbym chyba te pierwsze,widziałem je często na motórach

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1319
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 3 maja 2016, 20:35

Nie chcę się mundrzyć, ale wszystko z nazwą SPORT, wskazuje na miękką mieszankę, taką co się szybciej rozgrzewa i przez to ma lepsze właściwości przyczepne. Przy wadze naszych motocykli, wskazuje to na dużo szybsze zużycie.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3453
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 maja 2016, 20:55

Yarek, atakuj Diablo lub Bridgestony, ze wskazaniem na Pirelki.
Continentale CSA nie fajne..
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: hubertm » środa, 4 maja 2016, 05:44

Co do Continental to porozmawiaj z Trolem. On dał się namówić na nie i klął je niemiłosiernie. Z tego co wiem, chodziło fatalną przyczepność

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 513
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 4 maja 2016, 06:20

Trollu miał ContiMotion. To taki budżetowy model.
Co do sportów: nie bierz ich do XJR!!! Ja miałem w zeszłym sezonie u siebie Sport Attacki 2 i po 5 tys km tylnej na środku nie było. A mój motung waży z paliwem 180 parę kg...

Bierz Diablo Strady, albo jeszcze lepiej Metzelery Z6. I jedne i drugie to solidne gumy turystyczne.
I nie szukaj po alegrach, tylko wiesz gdzie masz się zgłosić! Cenę dostaniesz fajną...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » środa, 4 maja 2016, 06:31

Dokładnie, taniej wyjdą sprawdzone starsze modele wiodących producentów niż jakieś wynalazki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Opony

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 4 maja 2016, 07:30

JAREK pisze:Taki na chwile obecną obserwuję:
http://allegro.pl/continental-contispor ... 96663.html
http://allegro.pl/pirelli-diablo-strada ... 59613.html
http://allegro.pl/opony-continental-con ... 02247.html
http://allegro.pl/bridgestone-bt016-pro ... 74476.html

Ja z tych bym wybrał Bridgestonki, natomiast Pirellek dużo naszych ludzi przerobiło i cena - jakość git.
ptysiornia pisze:Co do sportów: nie bierz ich do XJR!!! Ja miałem w zeszłym sezonie u siebie Sport Attacki 2 i po 5 tys km tylnej na środku nie było. A mój motung waży z paliwem 180 parę kg...

Tą uwagę sobie trzeba wziąć do serca, zwłaszcza od fachowca. Ja na razie mam tylko porównanie Michelin pilot power 2ct - 8400 km i koniec a PR2 mają ze 7 kkm i mają sporo mięsa jeszcze. Fabryczne: tył 8400, przód 16800 km.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: Zdzislaw » środa, 4 maja 2016, 16:44

Metzeler M5i z tyłu- 7kkm i koniec, z przodu z 12-15kkm, nie chce mnie się teraz zaglądać w mój czarny gestapowski notes.... Generalnie opony do dupy w XJR. O wiele lepsze PR2. chociaż na zimnym asfalcie w zakręcie M5i z tyłu fajnie dawała znać, ze traci pomału przyczepność. PR2 w sumie nie dawała znać, bo nie miała czego dawać.

To jest moje zdanie na temat opon sportowych. W GSX 1400 kumpel wykończył jakieś Pirelki Diablo coś tam, za 700 zł komplet, w 3kkmy.... Doty miały 2011, wykończone w 2013.
Ostatnio zmieniony środa, 4 maja 2016, 23:04 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: XRzysJek » środa, 4 maja 2016, 22:10

Mam diablo Strada z tyłu nową i przednią pół nową. Przewiduję im sezon. Nie strasz! Potem PR4 GT się marzy.

Ps. Podczas składania się w zakręty odczuwam różnicę w .. hm.. kształcie opon. Jest jakiś dyskomfort. I patrząc na nie się by zgadzało. Tył jest ostry taki po bokach do latania w przechyle jakby a przód okrągły niejako półkole. Tak ma być ?

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 513
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » czwartek, 5 maja 2016, 07:33

XRzysJek pisze:...ContiTrail attack 1 na trampku, kilkanaście kkm przejechałem po tak szosie jak szutrach. Szosowa wersja to sport attack...


Turystyczne Conti na asfalt nazywają się Road Attack (są także dwójki) i takie gumy można z powodzeniem montować do XJR. To odpowiednik serii Pilot Road od Michelina.

pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3605
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » wtorek, 10 maja 2016, 22:16

Uzupełniam info o oponach, których nie polecam:
Bridgestone Battlax T30 EVO. Konkretnie ten model, bo nie wydaje opinii o całej marce. Te są po prostu pod dużo cięższy motocykl - jakiś Goldwing lub GT1600.
XJR mimo wożenia mnie, nie dość dostatecznie rozmiękcza gumę ciężarem.
Lepszym wyborem będzie BT 023.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 384
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Opony

Postautor: Lenku » środa, 11 maja 2016, 13:18

Ktoś wie jaka jest głebokość bieżnika nowych michałków Pilot Road 2 na przodzie? Wiem, że nowa na przodzie ma mniej mm niż tył ale ile? Przydało by się, żeby monitorowac poziom zużycia tejże.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 513
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » środa, 11 maja 2016, 15:10

Jak nie zapomnę, to wieczorem zmierzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 839
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: XRzysJek » środa, 11 maja 2016, 15:46

A z 5.5mm. Mierzyłem w sklepie kilka opon z ciekawości w tym PR2 i głębokości były od 5.5 do 7.5mm.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość